Úzkou Fabku dostane ještě do větší úzkosti, protože se i20 dostane do úzkého výběru při koupi. Výbava, čtyřválce a šířka budou dost velké argumenty. Kdo by chtěl naftu a projede se v 1,4 TDI a pak 1,5 CRDI nebude chápat.
Myslíš, že cenově nebude i20 taky na úrovni třídy? Už Getz není zrovna extra levný (a to má poměrně dost omezenou výbavu, která nejde moc vylepšit).
Mimochodem (ale nečekám, že to lidi pochopí) Fabia není úzká, to jen většina aut v její třídě je zbytečně rozkydlá do stran.
Lol ? Getz neni levny ? Neviem ake mate ceny v cesku, ale na slovensku stoji getz 1.4(100hp) s klimou radioum a so vsetkym
moznym(proste vybava dynamic ) 314 tisic sk. Zatial co fabia najlacnejsia stoji 300 tisic, A Ambient Ice (s klimou) s 1.2 htp 60hp 350 000....takze neviem neviem.
Aby som nebol zle pochopeny, proti fabii nic nemam :-) dokonca ked budu $$ chcem si ju kupit, len som reagoval na to ze Getz nieje lacny(k tej velkosti, getz je o nieco sirsi ako fabia, a o nieco kratsi (17cm) co zase nieje tak extremny rozdiel (pritom rozdiel v rozvore iba 1cm)
Tady stojí 5D Getz nejlevněji 240 tisíc, plus 5000 za druhý airbag. Boční vaky se nedodávají. Pak už je mi jedno, že to auto má elektrické ovládání oken a dělené sedačky, protože tyhle věci jsou pro mě méně důležité, než ty vaky. Motor 1,4 je o deset tisíc dražší. Nehledě už na to, že Getz je poměrně starý model a je o něco menší, než Fabia. Ta ve výbavě Ambiente je za 280 tisíc, ale nabízí prostě víc a úspora 35 000 mi to nevyváží.
... ale nabízí prostě víc ...
co take ? pocit ze mam Fabiu a nie Korejca ?
bocne vaky ? dobra vec ale nie rozhodujuca.
velkost ? vnutorne je Getz na tom lepsie. sice rovnake rozmery ale lepsie usporiadanie. 17 cm vonkajsej dlzky naviac u fabie je az na ten 1 cm na previsoch.
pomerne stary model ? 2006 ? dva roky = pomerne stary model. OK. Kazdy mame svoj nazor na to co ma auto poskytovat. Koniec koncov mozem zakoncit rovnakym argumentom. Getz mi ponuka jednoducho viac.
PS : pozeram do cennika hyundai.cz, a co nevidim ? nevidim najlacnejsi za 240 tisic.
Active 1.1i 5dv. 224900
1.4i 5dv. 234900
Dynamic 1.1i 5dv. 239900
1.4i 5dv. 249900
este pridam cennik zo skoda-auto.cz
Fabia - 1.2HTP 44kw 249900
Classic - 1.2 HTP 4kw 265900
Ambiente - 1.2 HTP 4kw 279900
-------- - 1.4 63kw 324900
aby som ale bol ferovy Ambiente ma kopec drobnosti (mozno zbytocnosti), ale nema klimu na rozdiel od Getz Dynamic.
inak web je velmi pekny, na rozdiel od toho hyundai.cz
Nabízí vice prostoru - vnitřní délka, zavazadla, výška interiéru. Šířka je u obou uvnitř stejná. Větší možnost konfigurace výbavy (netvrdím, že je to vždy výhoda a někdy to může vést k zbytečným hádkám elektroniky uvnitř). "pocit, že mám Fabii a ne Korejce" je mi zcela, ale zcela naprosto a úplně ukradený. Image aut je pozlátko, na které nehledím.
Getz v současné podobě je jen facelift modelu z roku 2002 nebo 2003... a to je už hodně starý model.
K ceníku - Active nenabízí skoro nic a nemá možnost dokoupení aspoň toho druhého vaku, tím pádem jsem ho vyřadil.
nebudu říkat co je lepší nebo horší. Nicméně současný Getz už má svůj vrchol za sebou. Ale jeho spolehlivost myslím vyváží jeho nedostatky o kterých píšeš. A myslím si, že hodně lidí mu odpustí absenci bočních airbagů, ale ocení jeho výborně řešený vnitřní prostor. A dále je pořád velký rozdíl mezi zárukou poskytovanou zn. Hyundai a Škoda. Takže tím o hodně nižší provozní náklady a nižší pořizovací cena mluví pro Getze. Ale nechme se překvapit novým modelem. Pak můžeme plnohodnotně srovnávat s Fábií. ;-)
ja ti tie airbag-y neberiem. :-) OK. je to to co ti na Fabke vyhovuje.
Vnitrni delka, vyska ? Ano raz za cas treba nieco odviezt (monzo ti tie 2-3 cm pomozu), ale vpredu sa tlacim vzdy ked soferujem => usporiadanie vpredu je dolezitejsie ako raz za pol roka nieco vacsie odviezt. Pisem dolezitejsie, nie absolutne rozhodujuce, aby som nebol chytany za slovo.
getz 2006 je len facelift modelu 2003. Ano. A co ? Je problem toho ze korejci pomenovali stav veci pravym menom ? Korejsky "facelift" znamenal okrem uprav vzhladu a kopec drobnych veci vnutri aj zmenu motorov (podvozku sa asi nechytili, minimalne o tom neviem). Skodovacky "novy model" znamenal rovnaky podvozok, rovnake motory, iny vzhlad a zmeny interieru. Takze tato narazka je ako rozhodovanie sa podla reklamneho sloganu. Ano na korejcovi je toho skoro nic na dokupenie. Bud to vo vybave je alebo nie je. Smola je ze kde korejec cenou konci tam zacina hola fabia na ktoru si za pekne palky mozes dokupovat co len chces. Nuz niekoho nakupovanie bavi.
Ale neber to ako utok na teba. Mame rozdielne nazory na auto a preto sa asi tazko dohodneme. Snazim sa len argumentovat.
zasa som nieco zabudol ;-) na fabke je celkom dobry pocitac, co je velke plus u mna a to getz nema a v dalsich modeloch hyundai si to ubohe zariadenie ani nezasluzi pomenovanie palubny pocitac.
Argumentaci ti neberu. Nová Fabia má původní motory (upravené), původní podvozek (se změněným nastavením)... takže TAK úplně původní to není. Já osobně neměl vpředu problém ani v jednom ze jmenovaných aut (jsem 175 cm nízký hubeňour).
Getzu se nedá upřít prvenství mezi korejskými auty, co se týká spolehlivosti. Byl první, který nebyl klasicky korejský. To udělá hodně při rozhodování (a taky jsem si ho málem mohl koupit, jenže předchozí auto nevydrželo tak dlouho, jak jsem potřeboval).
Jinak bych si nekoupil ani jedno z nich, můj pohled míří spíše k Peugeotu Bipper.
vozím sa služobne vo fabii comb no vzadu sa nezmestím mám výšku 184cm nechápem ako nevedia vnutorný priestor nemcury vymyslieť aby som nesedel ako sardinka,inak motory vo Fabii mi pripadajú už zastaralé ja mám síce "st motor" v getzi 1,3 ale ešte spotrebu som nemal 6 litrov/100km >:-[]
po nastavení ceny Kie Ceed a Hyudaiu I30 sa netreba bať ,že bude dražši ako konkurencie predpokladam,že bude o par tisic lacnejši ako najlacnejšie male auto...
nebudem súdiť, mám getza... pal. počítač mi nechýba, bez klimy auto už nechcem, a užívam si motor 1.4... bočné airbagy- tie má v starej fabii skoro nikto, sklápanie zadných sedačiek- to sa škoda može hanbiť... Fabia je dobré auto, getz je dobré auto, pre niekho lepšie to pre niekoho ono, pre mňa boli kritériá schopný motor, dostatočná výbava vs cena. Celkom jednoduché počty...