Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Jaguar XE na silnici

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Ideový nástupce legendárního E-Type se již pilně testuje. Roadster jezdí na jihozápadě Spojených států.

Zkoušky nedávno probíhaly také doma, na britské půdě. Kamufláže je již poskrovnu, najdeme ji pouze na zadních blatnících. Zakrytý je částečně i předek vozu, ovšem spíše kvůli optimálnímu chlazení. Základní tvary jsou ovšem již zřejmé. Hrdlo palivové nádrže je pouze dočasné, zaujme mohutný zadní spoiler. Koneckonců, některé stylistické prvky odkazují na E-Type Lightweight z roku 1963.

Ohledně použité platformy panují spekulace. Dosud se tvrdilo, že roadstery a případná kupé budou jezdit na zkráceném a rozšířeném podvozku z řady XK. Jenže, hliníková platforma má být zcela nová a dostane ji, byť pochopitelně prodlouženou, za tři roky i nástupce XK. Karosářské panely jsou také z lehkého kovu, lisované a nýtované. Díky nim váží těsně přes 1,5 tuny, zatímco XK má 1.700 kg.

A motory? Pod kapotami najdeme určitě nový vidlicový šestiválec s přeplňováním i bez. Uvažuje se i o čtyřválci s turbem v kombinaci s osmistupňovým automatem a funkcí stop-start, pochopitelně kvůli průměrným emisím CO2. Pětilitrový V8 bude vyhrazen pro nejsilnější specifikaci. Mula na špionážních fotografiích má brzdové třmeny z ostrých specifikací R, což by nasvědčovalo uvedení této verze i v sériové podobě. Vyloučena není ani přítomnost turbodieselu.

XE se veřejnosti představí nejpozději jako model 2013, tedy zhruba za rok, jeho výroba poběží v Castle Bromwich. Legendární E-Type (v USA XK-E) z let 1961-1975 byl luxusním sportovním vozem se závodními kořeny a pod jeho extrémně dlouhou kapotou si našel cestu i vidlicový dvanáctiválec. XE zamíří níže, Jaguar jej chápe jako hlavního konkurenta Porsche Boxster. Vždyť měří zhruba 4,3 m a měl by stát kolem 40 tisíc liber (přes 1,1 milionu Kč). Proporce jsou ale původnímu éčku velmi podobné.

Koncept roadsteru uvidíme prý už letos ve Frankfurtu, tedy v jámě lvové. Britové chtějí zastínit premiéru nové devětsetjedenáctky. Kupé se údajně také připravuje, ale jeho sériová výroba není potvrzena. Vždyť nejbližší konkurent Porsche Cayman žádný větší obchodní úspěch dosud nezaznamenal, byť špatný rozhodně není. Poslední otázkou zůstává označení XE, které zdaleka nemusí být definitivní.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - Pekelná Micinka
25. 8. 2011 11:00
Spící Dragoun?
Sorry double post
Avatar - Pekelná Micinka
25. 8. 2011 10:59
Spící Dragoun?
Na co ta rozborka v prvním odstavci? To je snad jasné, že to není zamskované, vždyť je to komplet kastle z XK.