Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Modernizovaná Kia Cee'd - Nové detaily už zanedlouho

Ondřej Láník
Diskuze (32)
Model, který změnil pohled na korejská auta v Evropě, se po třech letech na trhu dočká první výraznější modernizace.

Kia Cee'd dostala špičkový technický základ hned od počátku výroby, takže změny na motorech a podvozku asi momentálně nejsou na pořadu dne. Nadprůměrné parametry zážehových motorů je od ledna 2009 možno vylepšit o nižší kombinovanou spotřebu. Motorizace 1,4 CVVT a 1,6 CVVT lze totiž rozšířit o novou funkci samočinného vypínání a startování motoru Idle Stop & Go. Stejné zařízení by se mělo dostat také do malých turbodieselů. Vyloučen ale není ani příchod sportovnější motorické varianty s přeplňovaným motorem 2,0 Turbo.

První fotografie modernizovaných vozů naznačují klasický facelift s detailními změnami na přídi a zádi.

Podrobnější průzkum odhalí novou masku ve stylu Soulu, ale také nové nárazníky a světlomety s projektovou technikou. Zadní koncové svítilny čeká také redesign. Pozorný čtenář odhalí přesunutí směrovek z blatníků do krytů vnějších zpětných zrcátek.

V interiéru bude chtít Kia zušlechtit materiály a zlepšit celkový dojem. Konkurence v několika případech pokročila a třeba nejnovější francouzská produkce nabízí i v nejdostupnější cenové hladině hodnotnější materiály.

Premiéra se očekává na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, výroba začne na Slovensku zřejmě už během léta.

Kia Cee’d na Auto.cz
TEST Kia Cee'd 1,6 EX - Bojte se. Všichni. (02/2007)
TEST Kia Cee´d 2,0 EX – Nepatrný přešlap (08/2007)
TEST Kia Cee’d 1.6 CRDi - Špatné zprávy pro konkurenci (10/2006)
SROVNÁVACÍ TEST Kia Cee´d SW 1,6 CRDi vs. Škoda Octavia Combi 1,9 TDI PD (12/2007)
TEST Kia Cee’d SportyWagon 1,6 CVVT – útok pokračuje (08/2007)
TEST Kia Cee’d 1.4 CVVT – Cenový masakr (12/2008)

KIA spustila sériovou výrobu u Žiliny v prosinci 2006. Loni vyrobila přibližně 200.000 vozů. Podle dřívějších vyjádření představitelů společnosti v letošním roce zřejmě kvůli poklesu zájmu zákazníků nevyrobí plánovaných 240.000 aut.

Ondřej Láník
Diskuze (32)
1. 7. 2009 10:38
Re: Pár změn...
Hm, také jsem tu informaci nikde nenašel. Motor 1.4/66 kW byl projektovaný do "zelené" řady Kie v kombinaci s elektromotorem, ale že by měl jezdit samostatně...
30. 6. 2009 21:57
Re: Pár změn...
Touto informací si jsi skutečně jistý? Podle mě si KIA tímto krokem řeže větev, na které sedí. Její jednačtyřka je stran výkonu i krouťáku na špičce ve své kategorii. Proč to hodlají měnit? Jako aby se prodávala jednašestka?
30. 6. 2009 21:54
Re: Tak už je to venku...
Tak ti nevím, Patriku. Já přece jen vidím spíše designové změny.

Jiný předek a zadek je při faceliftu povinností. Trochu jiný tvar řadičky - ani to není nic nečekaného. Volant - to už je jiná, tady to aspoň vypadá na kus, který se bude lépe držet než ten stávající. Jiné budíky kvituji s povděkem, ta oranžová je šílená, ale ani toto není nic moc extra. Zkrátka - levné, spíše povrchní změny za málo peněz.

Trochu přituhuje v oblasti výbavy - mají se objevit xenony. Dále parkovací kamera v zrcátku. Indikátor včasného řazení jakbysmet. To jsou zajímavé položky, které pro někoho znamenají mnoho.

Změny na řízení se jistě dotknou jen jiného naladění posilovače, těžko čekat např. elektrohydrauliku. A podvozek? Nevím, ale podstatné změny ve smyslu dokonalé likvidace efektů přejezdu krátkých příčných nerovností jistě nelze čekat. Na to přijde řada až s novou generací.

Ale prosáky sem i informace vysloveně nelichotivé - např. úbytek tlumicích hmot. To je průšvih. Na okresce je sice Ceed příjemně tichý i se základní motorizací, ale na dálnici to není žádná sláva. A ořezání skvělé základní jednačtyřky na 66 kW? Modlím se, aby to byl jen bluf. Zpětná zrcadla sice dostanou blinkry, ale nelze nevidět, že jsou cca o třetinu menší ... to je úspora na špatném místě.

Bojím se, aby ten facelift nebyl spíše ve stylu něco za něco ...
30. 6. 2009 14:29
Re: Tak už je to venku...
Možná...já jsem našel ten výraz jen na korejských sitech, tam holt nerozumím textu kolem. Samsung to má taky u popisu jedné LCD. Každopádně je to určitě - černý - plast, ze kterého bude vyrobená mřížka chladiče a další vnější detaily, jestli správně vidím tak hrany prahů nebo možná vnější chrániče spodni hrany karosérie pod prahy. No, ne že by to bylo až tak strašně důležité ;-)
Avatar - Katikakus
30. 6. 2009 13:02
Re: Tak už je to venku...
Asi ma byt spravne "Higlossy" coz znamena vysoce leskly/s vysokym leskem. ;-)