Překvapení se nekoná. Kombi verze Cee’du se prohání po skandinávských zasněžených pláních, aby od podzimu mohla rozpoutat další bouři na evropském trhu ve třídě Golfu.
Hej, kamos, kludni hormony a nespravaj sa jak nejaky zamindrakovany blbecek. Uz nemas uroven, jak niekto pochvali Kiu tak si v pohotovosti a uz prudis...
To by som tak urcite netvrdil. Prax ukaze. Napriek dobrej cene nie je ta cena Cee´du az taka nizka a pokial bude zacinat na Slovensku okolo 470 tisic (octavia ide tusim od 500 vyssie), tak svoje kvality bude musiet dokazat. Pre rodiny to nebude nijak mala investicia...
Sa pozri, co ma Octavia vo vybave a potom zistis, ze ceed je o 100t a viac lacnejsi. Skoda aj za volan pyta doplatok. Vo vyssich vybavach je Octavia uz brutalne draha. Daj si Ceed TX a porovnaj. Octavia tazi iba z tradicie. Inak nevidim dovod na jej kupu.
Oktávka začína na 500 no starý model alá TOUR, takže pravda bude asi kdesi uprostred... Ja by som počkal aspoň rok nech na tej Kii vychytajú mušky, muchy, muchiská >:D
Pripocitaj este tak 30-40 tisic o ktore bude combi drahsie od hatchbacku. Skoro 200 l batozinoveho priestoru, ktory ma OII navrch voci kratkemu cee´du je silny argument aj na o trochu vyssiu cenu.
Co takhle rozdíl v kvalitě a dílenském zpracování? Octavia A5 je v tomhle na špičce třídy. Když nastoupíš, tak tě obejme pocit kvality a robustnosti. Materiály jsou měkčené a příjemné na omak. Tohle mi u Kie chybí.
Sedel si v cee´de? Odviezol si sa v nom? Napriklad povrch palubovky ma makceny. Mozem zodpovedne povedat, ze kvalita a vyhotovenie intereru vpohode znesu porovnanie, netrufal by som si jeden oznacit za lepsi a druhy za horsi, oba su prikladne. Dobry pocit Ta urcite neopusti ani po opusteni kabiny Octavie a presadnuti do cee´du. U Kie je interier trochu vzdusnejsi a vacsi (kabina je sirsia o 6 cm), v Octavke si trochu viac obstavany "nabytkom", ale ani tu by som neurcoval vitaza. Vazne, chod si cee´d pozriet zblizka a potom zhodnot. Je to prva KIA vyrabana v europe a rozdiel medzi cee´dom a ostatnymi typmi je velky. Myslim, ze podobne charakteristiky bude mat aj Hyundai co sa bude vyrabat v Cechach, technicky pojde zrejme o iviac-menej denticky voz.
Pravda, praxe ukaze. Ovsem to, ze Cee'd neni uplne nejhorsi prinejmensi naznacuje test posledniho AutoExpressu - srovnani Kia Cee'd, Citroen C4, Mazda 3. Za viteze pani anglicti novinari zvolili Cee'd a zda se, ze pomeren suverenne...
No, dokud bude Kia podmiňovat záruku na karoserii tím, že při každém servisním intervalu musí sami umýt auto (za cca 600,-) a prohlídnout kastli (taky to není zadarmo, nejsou charita), tak bych přece jen raději zůstal u té mazdy.
Jistě zde bude dost příspěvků od lidí, kteří tomu hodně rozumí. Jsou to převážně studovaní strojní inženýři apod. Já mám pouze pohled řidiče - tedy koncového uživatele. Najel jsem asi 180 000 km se Škodovkami - Fabie a Octavie II. A bohužel asi 10 000 s KIA Carens. Se škodovkou jsem nebyl v servisu nikdy jindy, než na pravdielné servisní prohlídce. Servisů s Carensem jsem za těch pár kilometrů stihnul asi 4. Otřesný interiér i jízdní vlastnosti. Spotřeba s 1,9 naftou byla 13 litrů na 100 km. Při podobném stylu jízdy měl 1,9 nafta ve škodovkách 7,5 litru... Hluk v Carensu byl asi na úrovni startujícího dopravního letadla... No až se korejci naučej dělat auta, pravděpodobně nikdo z přispěvatelů těchto stránek už tu nebude. Zdar
Zajímavé, s oktávkou 1.9 tdi 66kw jsem na servise byl už v 15 000 km, zvlněné kotouče předních brzd, nepravidelný chod motoru a vysoká kouřivost, spotřeba při svižné jízdě 7.6 - 8, rachot jak v avii, na dálnici v Německu do 150 jakž takž dál už velmi ztuha. S Carensem Crdi spotřeba +- stejná dynamika výrazně lepší, předtím Clarus 1.8, naprosto bez problémů a se spotřebou do 8 při slušně svižné jízdě. Je fakt že další závady Oktávky nebyly,protože mi ji na 28000 km v Praze ukradli (naštěstí byla služební). Zajímavé je že mám úplně opačnou zkušenost.
Preco myslis ze nie? Rozmery priblizne rovnake. Motorizacie podobne. Vybavy tak podobne. Ceny sa daju predpokladat tiez. Preco myslis, ze by si nemohli konkurovat?
Ovsem toto je specialita Ciech, pokial si stiham vsimat. Holt domaca automobilka je domaca, keby mali Slovaci vlastnu znacku, pozerali by sa na svoje auta asi tiez tak...
skoda, ze zase jen kopiruji...ach jo;( na druhou stranu, kdyz nekopirovali, tak to stalo zase uplny kulovy...proste KIA, jak ma byt...vivat evropske vozy;)
Ak to sa to auto bude podobat tej studii bude to zatial najkrajsie komby v nizsej strednej tride. Ten zadok a la Peugeot 407 SW vyzera super a aj ked je okopceny. Radsej pekny okopceny zadok ako obycajny hranaty zadok ako u vsetych aut v tejto triede (zadok ma by pekny okruhly nie ;-)) Takze ja si myslim ze ak si Cee´d nepokazi do jesene niecim meno co si osobne nemyslim toto auto ma uspech zaruceny pri tych nevyraznych konkurentoch :-!
Takto nejak ma vraj vyzerat konecna podoba sesterskeho Hyundaiu "FD", ktora bude mat pravdepodobne seriovu premieru teraz v Zeneve: [odkaz] Vyroba zacne kratko po premiere...
Dost nepovedena retus tak to dost pochybujem o takejto podobe vyzera to ako minula generacia Hyundae Coupe aj ked Marko verim v tvoje overene informacie toto by bol pre hyudae krok spat :no:
Nepisem, ze to je iste, ale podla tychto obrazkov (az na horne stvarnenie masky) to je dost pravdepodobne: [odkaz] Inak este k tomu obrazu vyssie: keby to vyzeralo tak ako na tom obrazku...ja by som sa tomu nebranil. Bolo by to sice trochu ovazne...ale zas by to bolo trochu ozivenim v stvarneni prednych casti. Otazka je, co by na to zakaznici? Cielova skupina nizsej strednej triedy (obzvlast u Hyundaiu) by asi o podobne vystrelky nestala...
Ked si odmyslim odlisne detaily, dostanem z toho cee´d. Plus minus nejake drobnosti mi na tychto obrazkoch pripada Hyundai rovnaky. Skor by som odhadoval, ze to bude tvarovo odvaznejsi klon pre trochu inu cielovu skupinu zakaznikov ako cee´d, a technicky to bude to same. Logicky, ved by bola blbost platit 2x vyvoj dvoch podobnych modelov. Nemyslim si, ze zakaznici tejto triedy aut su vsetci konzervativni a bez vyhrad sa im paci nenapadny vzhlad Kia cee´d. Odvaznejsi dizajn Hyundai so spolahlivou techikou moze mnohych oslovit. Nieco podobne predstavuju Kia Rio a Hyundai Accent, len v tomto pripade zasli s odlisenim modelov este dalej, Accent je iba limuzina a Rio hatchback.
Neviem odkial cerpas info ale nezodpovedaju tomu co sa mozno docitat na oficialnej stranke kia ( www.kia-ceed.sk ). Tam pisu ze 7 rocna zaruka (resp. 150 000) asi co prv nastane na nove vozidlo, a to 5 rocna zaruka na cele auto a na hnaciu jednotku dalsie dva roky cize 7 rokov. Takze prave na ten motor by to malo byt 7 rokov. A este otazka co je hnacia jednotka, lebo v zahranici davaju tzv. zaruku na 'powertrain' co urcite je to motor+prevodovka, ale mozno aj diferencial, hnaci hriadel, kolesa?.
Vsetkym zastupcom zaruky o SlovaKIE odporucam precitat toto, a potom sa zamysliet, aku kvalitu to asi bude mat, ked takto motivuju ludi www.plus7dni.sk/…/v-tieni-paragra…
ta "motivacia" je podobna vsade, nemysli si ze vw alebo peugeot su lepsi...je to vec odborov a tych ludi, ci chcu alebo nechcu za takych podmienok robit...na druhej strane prilis silne odbory v takom Nemecku maju nakoniec negativny dopad - drahy pracovna sila=drahy vyrobok=mensi zaujem=nizsia vyroba=prepustanie.....