Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Lancia Ypsilon - nové fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Velká ženevská novinka Lancie přijede z Polska.

Stylové mini Lancia Ypsilon se dopracovalo do role tahouna prodejních výsledků značky Lancia. Po sedmi letech na trhu ale přichází nejvyšší čas na generační střídání – vždyť končící Ypsilon jako poslední model technicky vychází z Fiatu Punto 2. generace.

Nástupce využije jiný technický základ: dostane platformu menšího Fiatu Panda. Přechod na techniku nižšího segmentu sníží výrobní náklady a zřejmě také pomůže Ypsilonu v existenci po boku Alfy Romeo MiTo.

To ale není jediná výrazná změna u Ypsilonu. Kromě menší platformy dostane nově pětidveřovou karoserii. Představitelé automobilky se už dříve nechali slyšet, že v jejich cílovém segmentu volí pětidveřové auto 75 % zákazníků, motivace tohoto rozhodnutí je proto víc než zřejmá.

Lancia chce v roce 2014 prodávat 300 tisíc aut ročně, což představuje radikální růst z loňských 112 tisíc. Klíčovou roli v této prodejní expanzi by měl sehrát právě Ypsilon. Z tohoto důvodu koncern Fiat provede přesuny ve výrobě – nový Ypsilon se bude vyrábět v polských Tychách společně s Fiatem 500. Produkce Fiatu Panda se naopak přemístí do bývalé továrny Alfa Romeo Pomigliano d’Arco u italské Neapole.

K těmto přesunům ale dojde postupně. Výroba současné Pandy bude v Tychách dobíhat až do roku 2012 a výroba Ypsilonu skončí v Itálii v závěru roku 2011. Mezitím bude už v létě spuštěna v Polsku produkce nového pětidveřového Ypsilonu.

Nový pětidveřový hatchback dostane rysy, které evolučně rozvíjí typický design a inspirují se u větší Delty.

Oficiální informace o pohonných jednotkách nejsou k dispozici, italské zdroje se ale shodují na spektru zhruba od 70 do 115 kW a přítomnosti agregátů 1,4 T-Jet, 1,6 MultiJet a 1,3 MultiJet. Pravděpodobné je i nasazení dvouválce 0,9 TwinAir.

Kromě nového Ypsilonu chystá Lancia pro rok 2011 další dvě novinky, které bude sdílet s americkým Chryslerem – velký sedan Thema odvozený od modernizovaného Chrysleru 300C a nástupce MPV Phedra, který bude vycházet z Chrysleru Voyager.

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Avatar - euro89
1. 2. 2011 11:45
Už se nám to rýsuje
Design bude evidentně zase hodně "ženskej", což ale neni v případě Ypsilonky na škodu. Podvozek bude sice průměrnej (bohužel Fiat nemá zájem Lancii vrátit zpět na výsluní a to nejlepší cpe jen Alfě), ale ženám (který Ypsilonku kupují nevíc) to asi vadit nebude. Motoricky bude na špičce mezi malými auty a já jsem jen zvědavej, jestli strop bude skutečně na 115kW. Moc tomu nevěřim, ale pokud se tak stane, bude to super! Jediná skutečně neznámá je interiér, ale doufám, že bude originální (ne jako v případě Delty). Ženeva se už blíží... :-)
1. 2. 2011 08:51
Pravděpodobně...
...bude vypadat opravdu takto - [odkaz] - a to včetně těch zadních klik. Ze spy fotek, co jsem viděl, se nemůžu zbavit dojmu, že ty zadní kliky na dveře lepí jako kamufláž. A jestli se potvrdí vzhled jako na tom videu, bude to sympatické malé auto. Jen asi docela drahé, bohužel pro Lancii - prodeje by zvednout potřebovala...