Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Spy Photos: Maserati Quattroporte dostane 4x4

Nová generace čtyřdveřového Maserati využije techniku Ferrari FF.
Zpět na článek
21. 3. 2012 17:24
21. 3. 2012 17:45
22. 3. 2012 00:02
22. 3. 2012 00:21
22. 3. 2012 00:35
22. 3. 2012 07:18
22. 3. 2012 13:28
22. 3. 2012 09:06
22. 3. 2012 07:12
22. 3. 2012 09:01
22. 3. 2012 10:29
22. 3. 2012 11:26
22. 3. 2012 12:09
22. 3. 2012 15:19
22. 3. 2012 14:10
22. 3. 2012 15:21
22. 3. 2012 00:25
21. 3. 2012 18:45
22. 3. 2012 00:45
22. 3. 2012 01:06
22. 3. 2012 01:15
22. 3. 2012 11:00
22. 3. 2012 11:53
22. 3. 2012 15:42
22. 3. 2012 18:24
22. 3. 2012 19:11
22. 3. 2012 23:49
22. 3. 2012 12:16
22. 3. 2012 12:47
22. 3. 2012 15:41
23. 3. 2012 12:29
23. 3. 2012 14:04
26. 3. 2012 19:58
22. 3. 2012 16:33
22. 3. 2012 16:59
22. 3. 2012 19:23
22. 3. 2012 23:17
24. 3. 2012 00:28
26. 3. 2012 15:10
27. 3. 2012 15:48
22. 3. 2012 13:11
22. 3. 2012 13:19
22. 3. 2012 13:36
22. 3. 2012 16:41
22. 3. 2012 17:23
22. 3. 2012 18:09
22. 3. 2012 18:23
22. 3. 2012 13:15
22. 3. 2012 13:24
22. 3. 2012 14:14
22. 3. 2012 13:49
22. 3. 2012 14:08
22. 3. 2012 14:33
22. 3. 2012 15:28
22. 3. 2012 16:05
22. 3. 2012 17:07
22. 3. 2012 18:01
22. 3. 2012 19:27
22. 3. 2012 21:20
22. 3. 2012 23:18
22. 3. 2012 07:05
22. 3. 2012 13:01
22. 3. 2012 11:50
Avatar - CHerokee
21. 3. 2012 17:24
Těším se
To bude paráda. Současné Quattroporte je asi nejhezčím sedanem na trhu. Pokud se jim to povede zopakovat a dají tam 4x4 techniku z Ferrari...klobouk dolů.
Rozbalit vlákno
24
21. 3. 2012 18:05
Re: Těším se
Nejhezčí? Ani zdaleka. Spíše naopak. Promarněná příležitost.
21. 3. 2012 18:38
Re: Těším se
Tak nám řekni, které je nejhezčí, no šup.. Ať můžeme mít stejný (správný) názor jako ty.
21. 3. 2012 19:20
Re: Těším se
Aston? A nebál bych se postavit ani vyšší řady MB či šestkové kupé od BMW či S7 od Audi.
21. 3. 2012 20:33
Re: Těším se
ovsem ani aston, ani sestkove kupe a ani s7 nejsou sedany ;-)

pro me nejhezcim sedanem soucasnosti je BMW M5, ackoliv to je jina trida nez Quattroporte
21. 3. 2012 21:13
Re: Těším se
Jak můžeš Astona srovnat s tímhle Maserati ? To má něco společného? A nebude mít tohle Maserati i trochu větší prestiž než např. zmíněná Audi?
Nechápu proč tu svojí nenávist a v tomhle případě i závist k italským sportovním vozům musíš cpát naprosto všude..
21. 3. 2012 21:18
Re: Těším se
Bavíme se o designu a ten je v tomto případě fakt slabý.
Zvenku nic moc, vevnitř naprostá katastrofa.

PS: Quattroporte vlastnil můj tchán.
21. 3. 2012 21:36
Re: Těším se
Jestli ho vlastnil nebo nevlastnil tvůj tchán nebo kdokoli jiný,to je mi srdečně u zádele. Takových kecalů tady je. Budeš se divit, ale já si zase projel Astona ;-)
Co se týče designu, mluv za sebe.. Design z venku, sice postarší ale neokoukaný, je to nádherná stylovka a ne tuctovka.
Interier, někomu se zkrátka strohost líbí.

Chceš k tomu snad opět dodat, že tvůj názor je jediný pravdivý? :-|
21. 3. 2012 21:41
Re: Těším se
Rozdíl mezi námi dvěma je ten, že ty tu jen slintáš nad vobrázkem a já to auto znám, dokonce(!) i docela důvěrně. :-!
21. 3. 2012 21:46
Re: Těším se
A že seš si tim tak jistej :-! Narozdíl od tebe nemám potřebu ukazovat na netu jak mám velkou hubu a peněženku, dokonce se ponížit do stavu, že tu vykládám lidem kolik mam garáží.. Když jsme u toho, mam jich víc než ty, slintale :-!
21. 3. 2012 21:48
Re: Těším se
Když si před rokem vylezl ze školy, tak je jasný, že máš v peněžence cibulačku, ale to je jen tvůj problém a mě je to jedno.
Tak se starej sám o sebe a mě, i s mýma třema garážema, nech na pokoji. :-!

Vodchod na párek.
21. 3. 2012 21:52
Re: Těším se
Ty si šašek >:D

A neboj, o arogantní rozmazlený zbohatlíky se nestaram :-!
21. 3. 2012 21:53
Re: Těším se
A ty tlučhuba. :-!

Jde vidět, jak se nestaráš, máš z toho hotový trauma. Zbohatlíku, nebo spíše zchudlíku?
21. 3. 2012 22:00
Re: Těším se
Nemáš bráchu topera? Tvé příspěvky mi ho poslední dobou silně připomínají
21. 3. 2012 22:02
Re: Těším se
Poslední dobou? Asi máš blbou paměť. :-!
22. 3. 2012 19:20
Re: Těším se
Trauma? Z tebe? Ale jdi ty >:D Pro mě si jen nějaký hloupý nick, co nemá celý den co dělat a plácá na diskuzích jednu hovadinu za druhou...

A neboj, mě neurazíš.. mě totiž urazí jedině inteligent a k tomu máš daleko ;-)
Avatar - DRBNUTY
22. 3. 2012 11:14
Re: Těším se
Vzhladom na tvoju aroganciu som ochotny ti uverit aj 30 garazi :-!
22. 3. 2012 16:47
Re: Těším se
Za prvý, je mi jedno, kdo mi tu co věří. Za druhý, já nemám důvod ani potřebu lhát.
Avatar - CHerokee
21. 3. 2012 21:20
Re: Těším se
Kdyby byl promarněnou příležitostí, tak by se tak dlouho nevyráběl. ;-)
21. 3. 2012 21:23
Re: Těším se
Mohl bych parafrázovat New Beetlem...
21. 3. 2012 21:31
Re: Těším se
Jossalito podívej se do své garáže co tam stojí za krám, a pak na svoji starou, a teprve hodnoť nekrásnější sedan. No vlastně ty to hodnotit ani nemůžeš když máš doma takové krámy
21. 3. 2012 21:35
Re: Těším se
Podruhé se tě ptám, do které ze svých tří garáží se mám podívat?

PS: Ani v jedné mi nestojí patnáct let stará popelnice jako tobě. A ani ta moje stará není tak stará, jako ta tvoje. :-!
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 00:27
Re: Těším se
TŘI garáže? No "dobrý" :yes: :-)
22. 3. 2012 19:21
Re: Těším se
Je to borec, že? To má málokdo a málokdo o nich píše na diskuzích po internetu >:D
Avatar - Jurrisek
4. 5. 2012 10:09
Re: Těším se
To mi strašně připomíná léta na základní škole v 5té třídě: co má tvůj tata za auto? "máme formana" ---haha my máme hyundai ponny a tata si stím furt hraje a už jsem stím jeli aj 220(koncový údaj na tachometru) >:D
21. 3. 2012 17:45
Turbo
Jsem zvědavej, jestli přijde i turbomotor, nebo 12-ti válec, protože teď nemají nic, co by mohli postavit přímo proti Panameře Turbo. Šlechtěný osmiválce od Ferrari jsou sice fajn, ale jsou určeny přece jenom pro menší auta.
Rozbalit vlákno
15
22. 3. 2012 00:02
Re: Turbo
Dvanáctiválec dost těžko. Má trochu jiné náklady a lezl by až příliš do rybníku Ferrari. Stejně jsou v těhle výšinách spíš individuality a na nějakou přímou konkurenci se tu tolik nehraje. Když už by ho někdo chtěl s Porsche poměřovat, tak bych sáhl po GTS. To je ta správná Panamera.
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 00:21
Re: Turbo
Tuhle mi jedna (Turbo) naprosto NE"chutným" způsobem UJELA.. 8-s
..fakt POVEDENÉ auto - ale také bych volila verzi GTS :yes: :-)
22. 3. 2012 00:35
Re: Turbo
Turbo a Turbo S jsou hodně rychlé mršky.

GTS mne po pravdě otočila. Panameru jsem přehlížel, protože je tu 911 a čtyři plnohodnotná sedadla ve skutečnosti nepotřebuji, ale GTS... GTS mne přitahuje. Jen mne trochu překvapilo, že GTS založili na 4S místo na S. To auto je tak zajímavé, že najednou zadní partie nevidím. >:D

Pro všechny, kterým se boční linie Panamery moc nezdá... pan doktor Wiedeking je za to zodpovědný. Trval na tom, že se dozadu musí vejít. A není to zrovna prcek (má snad přes dva metry). Záleží na vás, jestli jste mu za to vděční, nebo ho za to proklínáte, ale rozhodně je vzadu hodně místa.
Avatar - Dinar
22. 3. 2012 07:18
Re: Turbo
Z hlediska designu panameře uškodila snaha (podle mě zbytečná) dostat tvarem zádě podobnost (souvislost) s 911. Být záď trochu více liftbackovitá než kupeovitá (sry za ten výraz), bylo by to lepší, rozhodně se o ní nedá říct, že by byla ladným autem, jako třeba quattroporte, působí spíš takovým buldočím nabušeným dojmem.

Co se týká GTS, já už to mám roky tak, že u Porsche obecně se mi vždycky nejvíc líbí základní verze nebo GTS, jedno jestli je to cayenne, 911 nebo panamera. ;-)
22. 3. 2012 13:28
Re: Turbo
Jasně, ale původně měla být víc ala A7. Tedy stále fastback, ale trochu elegantnější s ne tak masivním zadkem. Kvůli tomuhle požadavku musel narůst interiér a podepsalo se to na tvaru zádě. Bylo mi řečeno, že v průběhu návrhu interiér zvětšovali několikrát. Nicméně práci odvedli dobře, vzadu je místa dost. Kufr je trochu slabší - pro zavazadla čtyř lidí jen pokud se dokáží uskromnit.

U 911 mám ještě slabinu pro deriváty GT3. ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 09:06
Re: Turbo
Mne (nás) místo vzadu také NEzajímá, ale když už tam ta místa jsou, tak myslím že W.W. (se svými 193 cm) se rozhodl SPRÁVNĚ (ať nejsou jen "pro parádu"..
..prohlíželi jsme si teď v GENFu Aston Rapide a zadní (jako)sedadla (Buřtík by se tam asi nevešel ani "napříč" :-) ) a hlavně zavazadelník jsou.. ale to víte jistě sám ;-)
PS: A s tím "docela překvapením" že GTS je založen na 4S souhlasím - docela bych chtěla znát (pravý) DŮVOD..
Avatar - Dinar
22. 3. 2012 07:12
Re: Turbo
Tak tohle je informace roku. >:-[] >:-[] Ale jo, nedávno jsem někde četl podobný "povzdech" řidiče vytuněné felicie, jak mu to clio sport ujelo, "že čuměl". :-)
Jenže to byl nějaký devatenáctiletý postpubescent, představa naší protřelé "automobilové lady" drtící pedál dýzlového brumly očima visící na čtyřech laufech panamery turbo s tím, že co kdyby, možná... tak to je fakt >:D :yes:
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 09:01
Re: Turbo
Vaše představy o světě aut vždy byly a jak vidím stále JSOU "fasscinující" :-)
Avatar - Dinar
22. 3. 2012 10:29
Re: Turbo
Pro mě ses tu odkopala už tolikrát, že mě překvapíš max. nějakým novým smajlíkem, ovšem musím uznat, že tenhle "závod" s panamerou turbo, to je tedy něco. A jistě jsi u toho měla i svůj velmi "fasshionable" účes. >:-[] :yes:
.
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 11:26
Re: Turbo
Kdybyste jen věděl, jak dlouho jsem vybírala fotku.. :-)
PS: Máte odvahu se pochlubit svou? ;-)
PPS: Ach - a bylo to ve MĚSTĚ :-)
Avatar - Dinar
22. 3. 2012 12:09
Re: Turbo
Myslel jsem, že tu záležitost se seznamkou jsme už uzavřeli. ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 15:19
Re: Turbo
VY to znovu a znovu "vytahujete" (připomínáte...
PS: A "ladnost" a "samozřejmost" odpichu tak velkého auta jako je Porsche Panamera mne opravdu "zaujala"
(potřebovala bych se někdy podívat na SEBE/své auto.. :-)
Avatar - DRBNUTY
22. 3. 2012 14:10
Re: Turbo
Ja na tom zavodeni s Panamerou nevidim nic zle...ja som sa minule nahanal s Veyronom, ale nie preto aby som ho predbehol, ale aby som sa na dalsej krizovatke na neho mohol co najdlhsie pozerat a pocuvat ten neskutocny zvuk 16 valca.
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 15:21
Re: Turbo
On tak reagoval JEN proto, že jsem to napsala já.. ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 00:25
Re: Turbo
Na V12 rozhodně NEvěřím - na (americké) V8 Hemi docela ANO ;-)
Avatar - Ham.
21. 3. 2012 18:45
Quattro
do každé rodiny. Ještě diesel aby dohnali konkurenci a bude to OK. >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
65
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 00:23
Re: Quattro
Ach - můj - bože! :-|
PS: Dle titulku "mne málem ...", ale to "převzetí" už vymyšleného a ne špatného systému z FF = no budiž, evidentně jsou tací co to chtějí..
..KAM až ty zákazníky marketing (jednoho jediného vwýroooobce) "dohnal".. ;-)
22. 3. 2012 00:45
Re: Quattro
Já hlavně myslel, že dnes Quattroporte není transaxle. Původní automat nebyl nic moc a nová převodovka (od ZF), kterou do toho dali, už byla klasicky za motorem. Systém FF je konstruovaný tak, jak je, právě kvůli tomu, že má převodovku vzadu. Pan Vaverka očividně ani neví, že Quattroporte prošlo touto změnou. Je to pěkných pár let (2007 myslím). Takže jsem v tomto ohledu trochu zmatený. Možné to samozřejmě je, ale tahle neznalost ve mne důvěru nebudí. Pokud to panu Vaverkovi uniklo, tak také opustili suchou skříň u motoru.
Avatar - Ham.
22. 3. 2012 01:06
Re: Quattro
Máš pravdu
Because of reliability problems and rough shifting with the Ferrari based semi-automatic transmission, a full automatic transmission with 6 speeds (by ZF presented in Jan 2007). Maserati completely redesigned the under pinning of the car to fit the new conventional automatic transmission and torque converter right behind the engine. They also converted to a wet sump oiling system for cost saving purpose.
Avatar - Ham.
22. 3. 2012 11:00
Re: Quattro
Z toho co se píše na různých fórech je jasné, že ZF opustí a dají tam dvojspojku DCT od Ferrari uloženou s rozvodkou na zadní nápravě takže se k transaxle vrátí. No a pro pohon přední nápravy použijí vynález PTU taktéž od Ferrari. Takže komplet podvozek z Ferrari FF.
Podle prvních ohlasů je zřejmé, že PTU není plnohodnotná čtyřkolka, protože vlastně funguje trochu jako starý Haldex. Pro jízdu vpřed používá jen dva stupně, dvojku a čtyřku (plus jeden pro jízdu vzad). Dvojka se v PTU samočinně řadí při rozjezdu, když řidič volí první a druhý stupeň v hlavní převodovce DCT, čtyřka slouží při třetím a čtvrtém stupni DCT; pohon předních kol je tedy funkční jen do čtvrtého stupně DCT, do rychlosti vozu cca 100 km/h, a to pouze v případě ztráty adheze zadních kol a jejich prokluzu. Takže je to spíše taková nouzovka na sníh. K tomu co umí quattro, x-drive nebo Haldex to má dost daleko. Výhodou jsou nízká hmotnost a malé rozměry.
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 11:28
Re: Quattro
Prostě je to 4kolka tam kde to popř. má smysl.. :-)
..jinak ta 4kolková "mánie" začíná být fakt MÁNIE ;-)
Avatar - Ham.
22. 3. 2012 11:53
Re: Quattro
Pro někoho mánie pro někoho praktický pomocník.
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 15:22
Re: Quattro
4kolku prostě tam, kde to MÁ smysl..
..jinak je to "fakt MÁNIE ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 17:53
Re: Quattro
Ano, tam kde má smysl (na horách, ale třeba i pískových dunách apod.) jistě ANO (užitečnost vůbec NEzpochybňuji). V Evropě? U běžného vozu v běžném evropském provozu? Moc NEeee ;-)
PS: KDE to jak to KAM to jezdíte, že jste TAKový fanda do pohonu všech kol?
Avatar - Ham.
22. 3. 2012 18:24
Re: Quattro
Stačí vlhko, déšť a výhody 4x4 jsou evidentní. Kdo chce využije 4x4 pro vyšší rychlost, kdo chce využije 4x4 pro vyšší bezpečnost, a někdo obojí, jednou to a jednou ono.
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 18:42
Re: Quattro
A víte že to co jste napsal jsou hlavně PŘEDSTAVY? ;-)
PS: Zcela VÁŽNĚ! :-|
Avatar - Ham.
22. 3. 2012 19:11
Re: Quattro
Chápu, že pro předokolkaře je jediná útěcha dokola si opakovat, že výhody 4x4 jsou jen představy. Zajímavé je, že když si uživatel jedné nápravy pořídí 4x4 tak se již k jedné nápravě nevrátí, snad jedině z donucení ekonomickou situací.
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 22:06
Re: Quattro
Víte že existuje reálná možnost, že jsem jezdila s VÍCE 4kolkami než vy? ;-)
Jen v tomhle tisíciletí v garáži stá(va)ly 4 (vozy 3 značek :-)
"Donucení ekonomickou situací"?? Kolik stojí nějaké levné Suzuki 4x4? Myslím že o penězích to (zas tak moc) NEní ;-)
Avatar - Ham.
22. 3. 2012 23:49
Re: Quattro
Pokud jsi reálně jezdila se čtyřmi čtyřkolkami tak jsi reálně nic nepochopila. Konec konců nekritický obdiv k obtloustlé předokolce ledacos napovídá.
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2012 00:47
Re: Quattro
Jako CO (nic) se dá "nepochopit"?? :-| :-)
PS: A ne jezdiLA (jedna ještě doma zůstaLA ;-)
Avatar - Dinar
22. 3. 2012 12:16
Re: Quattro
Představ si přijít s něčím takovým vw, to by bylo nablito v álejích, co jsme se načetli o nedostatečnosti haldexu, kylipanenky a panáčci internetových diskusí roky šermující subaru a land rovery, a teď má haldex i evoque a to je přece jasně "nejlepší terénní auto" třídy. No, a ferrari dá do auta za šest mega systém, který funguje tak napůl a od technické panenky se dočteš, ..."systém, který není špatný"...páč Ferrari a ne VW. :-)
Avatar - Ham.
22. 3. 2012 12:47
Re: Quattro
Zdá se, že Ferrari šetří náklady, taková cesta VW/Škoda, průměrná technika s velkým kufrem. Když si ho dá i tahle tlustá berta
[odkaz]
Tak nechci vidět co by s FF udělala třeba taková Panamera Turbo, to by nebylo 13 sec ale 30.

Na druhou stranu má FF největší a nejpraktičtější kufr ve třídě, ideální nástupce pro milovníky octávií. >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 15:27
Re: Quattro
..a odkaz na srovnání na těch "zbylých" 99,9% cest po kterých jezdíme byste NEměl.. ;-)
PS: I když NENí třeba - jak porovnání dopadá tam VÍTE jistě i vy :-)
Avatar - Ham.
22. 3. 2012 15:41
Re: Quattro
Vím a měl, Italové si to pro jistotu vyzkoušeli jen na domácím hřišti, na jiné okruhy se asi bojí. I slabší Panamera ho vypráší, inu pořádné, neošizené 4x4.

[odkaz]

Proti turbo S by FF shořelo jak papír. A kdyby jelo pomalu po promenádě tak taky:
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2012 02:14
Re: Quattro
To jste špatně pochopil - já mluvila o ZBYLÝCH 99% - Ferrari FF je (vynikající) "klasické" (12ti-válcové) Gran Turismo Omologato :yes: :-)
PS: U takovéhoto vozu už MÁ určitý smysl jeho okruhový čas, ale jen "zcela okrajově" - vůz tohoto typu si kupuji abych s ním jela do Říma, Nice nebo třeba Hamburg, na dráhu jsou přece ZCELA jiné vozy (řekněme dokonce NE-silniční vozy ... třeba AC Cobra prý není špatná... ;-)
..ale přes půl Evropy byste s ní jet spíš NEchtěl (přednost před FF byste jí na těch 99,9% "normálních" cest jistě NEdal, nebo? :-)
PPS: Porovnání konkrétních číslíček je sice MNOHEM lepší než ty "časopisové přepočty do procent, bodů či bůhvíčeho), ale... ;-)
Avatar - Ham.
23. 3. 2012 12:29
Re: Quattro
Testování auta na dráze (zasněžené, mokré, suché) má samozřejmě vypovídací hodnotu jak schopné auto je nebo není i na běžné silnici. A z těchto testů vyplývá, že 4x4 použité ve Ferrari FF je slabé a vzhledem k cenovce auta nedůstojné.
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2012 13:52
Re: Quattro
Vy jste ZJEVNĚ NEpochopil, že to NEMÁ být "klasická" 4kolka, že?!? ;-)
Systém ve FF je "přesně tolik 4kolka" kolik MI to dává (u takhle silného vozu) "smysl" (JAK TO, že to "nechápete"?? :-|
PS: KDYŽ už, tak TAKOVÁTO 4kolka (pro "běžné" ježdění Evropou/silnicemi dálnicemi) má smysl (nebo HYbrid4 od PSA či obdobný systém v Porsche 918), ale "obyčejná" 4kolka v každém voze? NEsmysl..
PPS: A když už jste "fanda" do pohonu všech kol, proč výše ne"stavíte" Subaru, průkopníka tohoto pojetí vozů (který k tomu navíc přidává "přidanou hodnotu" famózního "vertikálního" i "horizontálního" uspořádání (dá-li se to tak říct :-)
PPPS: Já neřekla že test na dráze apod. NEmají smysl! (narozdíl od "přepočtených číslíček" rozhodně mají) ... má to ale své ALE - s vozem který je vynikající v naměřených hodnotách či na dráze (a dosáhnete tam s ním skvělých časů) se ještě NEmusí "nejlépe" jezdit v těch zbylých 99,9% případů!!!
A nemám na mysli jen současný McLaren MP4, i když to NEbudete chtít slyšet, tak dalším typickým příkladem je 4kolka Lambo - s jedinou výjímkou v celé historii.. o kterém modelu mluvím jistě VÍTE sám ;-)
Tak to prostě JE (máte VELKÝ přehled o testech a "naměřených číslíčkách" - ale, sorry, působí to téměř na NULOVOU praxi s těmi vozy :-|
Avatar - Ham.
23. 3. 2012 14:04
Re: Quattro
Systém FF je jízdně nedokonalý, to je vidět z testů, prostě funguje velmi polovičatě takže než takovéto nedokonalé řešení tak raději nic a měli se držet zadokolky, takto pouze kazí pověst sportovního auta.
Když pominu sportovnost tak je navíc i uživatelský nepříjemný, to je vidět na videu ze zasněžené dráhy, kdy vyžaduje neustálé korekce protože se v podstatě zadní náprava "hádá" s přední a koneckonců komentáře jezdce jsou dost výmluvné. Takže uživatelský komfort nula, výkony bída. To u auta v této cenové relaci nepotěší.
Avatar - Hammunasakra
25. 3. 2012 14:29
Re: Quattro
(již jsem vám to psala, ale) musím se zopakovat: TAKový "přehled" a přitom takový NE"cit" pro auta? Skoro NEuvěřitelné... :-|
PS: Aneb kdyby ve Ferrari FF byla 4kolka ... jako v (minulém - to "maličko znám" - i když ono se asi jen změnilo rozdělení mezi nápravy..) Bentley Continental - a jezdilo STEJNĚ jako BC GT, tak by to (ve vašich představwách) bylo "ok", že? :-)
PPS: Srovnávat (vlastně ne)4kolku FF s normálními 4kolkami je tak trochu jako porovnat Lamborghini Aventador s traktorem (v tahání valníku ;-)
PPPS: Vlastně proč brát ke srovnání BC GT? Vždyť z VAŠEHO úhlu pohledu/hodnocení, je lepší i to nejlevnější co v koncernu Fiat k dispozici mají (a pohonů všech kol mají k dispozici dnes několik), tedy Fiat Panda 4x4
:-)
Avatar - Ham.
26. 3. 2012 19:58
Re: Quattro
A v čem jsou výhody té (ne)čtyřkolky? Ani na kluzkém povrchu(Bentík) ani na suchém povrchu (Panamera) nedosahuje výkonů jakých by mělo vzhledem k výkonu motoru. Myslím, že časem budeš opět měnit oblíbená auta ve svém profilu.
Avatar - Hammunasakra
27. 3. 2012 02:05
Re: Quattro
Ale já auta moc NEměním (teď jen čekám jestli se Bristol "navrátí"/tedy jak se bude nový model jmenovat.. :-)
PS: Ferrari FF má pohon všech kol (skoro) PŘESNĚ takový jak o něm mluvím já = pro normální jízdu ho NENí třeba (je spíš MÍNUSem - to že VŠECHNY sportovní a LUXUSnější vozy jsou ZADOkolky prostě NENí "náhoda"!!!). 4kolka typu FF přece NEní stavěna pro majitele horské boudy (tam bude asi opravdu lepší i ta Panda nebo nějaké Suzuki 4x4), ale je to vskutku "klasické" GTO - které je VELMI (až NEčekaně) "praktické" - neb má VELKÝ zavazadlový prostor (rádoby)vtipy o kreditních kartách majitelů Ferrari, to je BUBOST jak hrom, ten "trochu větší" prostor se prostě "hodí".
No a "jak" je myšlen pohon všech kol ve FF to si můžete přečíst (asi) v nějakém propagačním materiálu nebo článku - neb běžný majitel FF reálně schopnost záběru všech kol asi využije jen "výjímečně"/okrajově..
.. a tím NEmyslím že jde o "vůz do garáže"! Ferrari FF je dle mne IDEÁLní auto na "brouzdání" napříč Evropou (a jistě i jinými kontinenty, třeba severní Amerikou jisto JISTĚ) "od ledna do prosince" :yes: ;-)
22. 3. 2012 16:33
Re: Quattro
Když zmiňuješ Top Gear, tak jsem si vzpomněl, že vlastně tenhle systém vyžaduje i pro něj upravený motor. Přední transaxle je napojená na motor zepředu a zadní transaxle je napojená zezadu. Určitě jde o hodně zajímavou myšlenku, ale nejsem si jist, jestli je dobrý nápad to strkat do Maserati.
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 15:13
Re: Quattro
Tak u vw "vymysleli" Haldex? Já psala že vaše "autonázory" byly a jsou "fascinující" :-)
PS: A ano, ORIGINALitu Subaru (nebo "nápad" na to jak "potrápit" výrobce traktorů z vedlejší vesnice "v jejich rajonu") dovedu OCENIT :yes: ;-)
PPS: Něco od vw jako "školní autosen" - to bych pochopila, ale...
..ale u fandové do aut maximálně (ve školních letech) "začínají", ne ho v dospělosti mají za VWRCHOL autoprůmyslu :-)
22. 3. 2012 16:59
Re: Quattro
Hlavně že hlásáš něco o hlouposti soudit dle značky s čímž má spojené i vymezování se vůči nějaké značce.
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 17:55
Re: Quattro
Hloupost (soudit kvalitu vozu dle značky) to JE (to je zcela BEZ diskuzí.. ;-)
..a proč to zmiňujete TEĎ a TADY? :-)
22. 3. 2012 19:23
Re: Quattro
"A ano, ORIGINALitu Subaru (nebo "nápad" na to jak "potrápit" výrobce traktorů z vedlejší vesnice "v jejich rajonu") dovedu OCENIT"
Pokud je pro tebe důvod k ocenění nějakého řešení jen to, že nějaká značka potrápí jinou, tak je to jen o těch značkách.
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 22:11
Re: Quattro
Aha, tak dobře :-)
Vy (snad) znáte jakéhokoli jiného "masového" (čti "cenově dostupného") výrobce, který auta staví TAK "precizně"/konstrukčně "poctivě" - jak to dělá právě Subaru.. :yes:
..mně osobně je úplně jedno jestli je z Japonska, Jižní Koree či Británie - já se "hlásím" k tomu, že TAKovou "poctivost/preciznost" OCEŇUJi ;-)
Trochu něco jiného je "odvěký" souboj Modena vs Sant´ Agata Bolognese - tam NEjsem nestranná (a stojím na straně "toho lepšího" :-)
22. 3. 2012 23:17
Re: Quattro
O to Subaru právě vůbec nešlo ;-)
24. 3. 2012 00:28
Re: Quattro
Konstrukčně poctivě? Saab mne napadá. A dojel na to.
Avatar - Hammunasakra
25. 3. 2012 14:20
Re: Quattro
Ano SOUHLASím - a to je ten problém! Výrobce typu Saab, Subaru je "z principu" v NEvýhodě (což je fakt smutné.. :-|
PS: Kupodivu (nebo ne?) takové "přístupy" VĚTŠINA lidí NE"ocení" a naopak..
(a to platí samozřejmě NEjen pro auta.. ;-)
26. 3. 2012 15:10
Re: Quattro
Stačí se podívat na tlak na ceny v běžné produkci. Málokdo si uvědomuje, že je to dvousečná zbraň.

Saab měl hlavně děravý marketing. Kdo viděl jejich reklamy, ten se nemohl divit prodejům. Takže se člověk ani nemůže divit lidem, že nechápali, za co si mají připlácet. A spálili se i jiní. Spousta lidí tady se posmívá Audi A2, ale nedokáží pochopit, že tohle selhání mělo fatální dopad na strategii značky co se týče nasazování progresivních technologií. Dnes je opatrně nasazují v nejvyšší třídě do jejich vlajkové lodi A8 a zbytek nabídky má více či méně smůlu. Ať si o Audi myslíš, co chceš, tak je to škoda.
Avatar - Hammunasakra
27. 3. 2012 02:08
Re: Quattro
..to ale audi stačilo HODNĚ "málo" ;-)
(to by Citroën už asi dáááávno NEměl nabízet modely s hydraulikou atp.. :-)
PS: Myslím že audi A2 byl "dobrý nápad", který (kupodivu) ne"zabily" technické "nedostatečnosti" jako spíš (velmi) špatný marketing (a marketingové vlivy při "finalizaci" modelu a jeho výbav... si alespoň myslím já
27. 3. 2012 15:48
Re: Quattro
Určitě si za to nezaslouží pochvalu, ale chtějí růst, tak tenhle koncept opustili. Ukázalo se, že si lidé za tyhle vlastnosti nejsou ochotni připlatit. Místo na průkopnictví vsadili na úspěch. Přitom stačilo A2 uvést o pár let později a měla by podle mne úspěch větší. A možná poupravit marketing, nevím, v tom ti budu věřit, protože jsem A2 úplně minul.

Smutné na tom je, že tolik lidí dodnes nechápe a tomu autu se posmívá. Možná, že v roce 2020 dojdeme tam, kde A2 už byla. Obrazně řečeno.

Hydraulika to má jednodušší v tom, že může snadno existovat jako příplatková výbava. Audi si také nejednu technologii podrželo, byť nebyla v době uvedení dokonalá. Právě mi naopak přijdou, že jsou to pěkně tvrdé hlavy, které se snaží dokázat, že mají pravdu a jejich způsob je ten správný. Prostě u A2 usoudili, že jde o příliš drahý špás.

Vem si twin-scroll turba. Co jsem četl nějaké jejich publikace z minulého roku o motorových technologiích, tak dělají hodně pro to, aby se právě twin-scrollu vyhnuli. A pokrok, který dělají v oblasti účinnosti pod velkou zátěží, odstranění nutnosti chlazení výfukových plynů použitím bohaté směsi atd. Ta nová 1.8, co šla koncem minulého roku na trh, je opravdu nádherná.
Avatar - Hammunasakra
29. 3. 2012 01:34
Re: Quattro
S tím že v roce 2020 cca "dojdeme" k vozům typu audi A2 bych asi SOUHLASila - nebylo by to (zdaleka) poprvé, kdy zajímavý výrobek/nápad jen (moc) "předběhl" svou dobu a .... (zlaté SATELITní telefony - pokrytí pozemních se jim dodnes NEvyrovná.. :-|
O tom že twin-scroll turbo NEmusí být "to pravé" jste se tu (před časem) již zmiňoval. Přiznávám že podobné "info" jsem zatím jinde/odjinud NEslyšela. CO za tím je? Poruchovost, nebo i nějaké další důvody?
PS: Tou "nádhernou" 1.8 myslíte TSi? (tohle je trochu kategorie "mimo můj záběr" ;-)
22. 3. 2012 13:11
Re: Quattro
Díky za informaci. Na druhou stranu, na fórech se toho někdy napíše. ;-) I když se to stane, tak není jisté, že v tom systému neudělají změny. Mohou přidat další převod do přední převodovky, mohou dovolit na předek větší porci síly, ale mám takový pocit, že to ve skutečnosti nejlépe fungovat nebude. Skoro to vypadá, že chtějí jít cestou předchozího Quattroporte, a pak při faceliftu překopávat auto, protože to prostě moc nefunguje a je to drahé na výrobu.
Avatar - Ham.
22. 3. 2012 13:19
Re: Quattro
Hlavně je to klasická italská hra alá "nikdo vám nedodá co my vám dokážeme slíbit". V roce 2010 říkali, že to nasadí v roce 2011, pak jaro 2012 a v tomto článku se píše druhá půlka 2013. Takže za dva roky to klidně ještě třikrát změní a předělají.
22. 3. 2012 13:36
Re: Quattro
Říkalo se, že celý Fiat v Evropě zastavil vývoj, protože velký Marchionne si myslí, že je nejprve potřeba restrukturalizace - celého evropského autoprůmyslu. >:D Ferrari jako výjimku beru. Tolik to nesleduji, takže jsem možná trochu pozadu s výroky Sergia, nicméně mne překvapilo, že Maserati něco vyvíjí a plánuje uvést na trh. Pomalu jsem už čekal, že nové Quattroporte bude překapotovaná amerika s lepším interiérem.
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 15:28
Re: Quattro
Já bych se mu až tak (nebo alespoń "JEN") NEsmála - (nejen) autoprůmysl OPRAVDU v dohledné době projde (už prochází) NEJvětšími změnami za ....
..za celou dobu co jsou auta? ;-)
22. 3. 2012 16:41
Re: Quattro
Ale to je přeci věc každé automobilky. Sergio mluvil o restrukturalizaci na úrovni EU, kdy by si snad všichni měli sednout a domluvit se, které továrny zavřou. Několik automobilek má problémy, ale každá z nich trochu jiné a jinak vážné. Prostě mi to přišlo vtipné od člověka, který vede automobilku s jedněmi z největších problémů v Evropě.
Avatar - Ham.
22. 3. 2012 17:23
Re: Quattro
Sergio by rád udělal ze svého problému problém druhých. Je krize a ty jsou od toho aby slabí popadali a silní byli ještě silnější. Samozřejmě, že automobilky musí restrukturalizovat, ale řada z nich to dělá nebo již udělala, vždyť i ta hloupá Škodovka dnes závisí na Indii, Číně nebo Rusku víc než na chřadnoucí Evropě.
22. 3. 2012 18:09
Re: Quattro
"Sergio by rád udělal ze svého problému problém druhých." Takový pocit to ve mě také vyvolávalo. My teď přestaneme pracovat, protože to nemá smysl, dokud si všichni nesedneme, nedohodneme se, kde kdo bude zavírat továrny, aby došlo k distribuci škod mezi jednotlivými regiony. Jednotlivě to přeci dělat nemůžeme, na to nikdy místní vlády nepřistoupí. Bylo to v tomhle smyslu. Mne tím pobavil.
Avatar - Ham.
22. 3. 2012 18:23
Re: Quattro
Tak ono by mu to před 10 roky nejspíš i prošlo, hodil by to na stát, Itálie na EU, Němci by to zacvakali a jelo by se dál. I poslední příklad z US (GM + Chrysler) vypadá lákavě (Obamo založ nás nebo bude kupa nezaměstnaných), nicméně myslím, že situace se dramaticky změnila a Itálie bude sama ráda, že přežije, takže jeho výroky mi zní spíš jako folklór. Blbá zpráva pro Sergia je, že až se v US zopakuje krize tak ani tam už nebudou zdroje na nějaké zachraňování a pak mu může v rukách zakukat i Chrysler, který je bez domácího trhu namydlený úplně stejně jako Fiat bez italského.
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 18:03
Re: Quattro
"Socialistické plánování" na úrovni EU jsem samozřejmě na mysli NEměla.. ;-)
..i když EU má tendence do autoprůmyslu trochu "socialisticky" zasahovat.. :-)
PS: Těžko říct proč má Alfa či Lancie až TAKové problémy - tou "omílanou" (ne)KVALITOU to rozhodně NEní (viz třeba testy na 100.000 km), inovacemi také ne, z mého pohledu NEdovedou (vůbec) "využít" své schopnosti/know how.. :-|
..což někteří "soupevwi" umí snad "na 150%" - alespoň tak to vnímám já ;-)
22. 3. 2012 13:15
Re: Quattro
Tady uplně nesouhlasím s popisem PTU. Co jsem studoval dostupné materiály, tak se nejedná a využití 2 a 4 rychlostního stupně, ale převod, který je ekvivalentem. Není ale shodný. Systém funguje do cca. 200 km/h, kde +- končí 4 stupeň převodovky. Dále systém umí rozdělovat moment/výkon mezi levé a pravé kolo. E-diff na zadní nápravě také pracuje s aktivním rozdělováním točivého momentu, tedy systém je nejvíce omezen tím, že na přední nápravu umí poslat jen 20%.Systémy, které pracují s aktivním rozdělením momentu na jednotlivá kola jsou stále vyjímečné. Na přední nápravě se jedná o ojedinělost. Nesohlasím s tím, že ke quattru, x-drivu, nebo haldexu to má dost daleko. Pokud např. ke quattru neobjednáš sport. diff, tak zapomeň na aktivní rozdělování momentu na nápravě. Stejně tak haldex. X-drive jak kde (DPC a opět "jen" na zadní nápravě). Stejně tak SH-AWD u Hondy, Attesa u Nissanu, nebo AYC u Mitsubishi.
Avatar - Ham.
22. 3. 2012 13:24
Re: Quattro
Já nikde netvrdím, že jsou to shodné převody ani že se na předku využívají převody ze zadku. Jsou to dvě zcela samostatné převodovky, DCT je sedmistupňová a pohání zadek, PTU je dvojstupňová a pohání předek. Pohon na předek končí se 4 st. v DCT a s rychlostí 100km/h, nebo i při nižší rychlosti když přestane prokluzovat zadek. Podrobnější popis je zde
[odkaz]
22. 3. 2012 14:14
Re: Quattro
Pardon. Tvou větu "Pro jízdu vpřed používá jen dva stupně, dvojku a čtyřku (plus jeden pro jízdu vzad)" jsem si vyložil tak, že prostě používá 2 a 4 hlavní převodovky. Údaj o omezení na 100km/h vidím poprvé, naopak např. [odkaz] není zdaleka jediný člének, kde je zmiňována funkčnost PTU do max. využití (otáček) 4 stupně hlavní převodovky.
22. 3. 2012 13:49
Re: Quattro
Co se quattra týče, tak to používá na obou nápravách v základu EDL a je proaktivní. Za příplatek máš sportovní diferenciál, který využívá spojek, ne přibrzďování kol. Audi už má nějakou dobu Cross-Axle Torque Vectoring od Ricarda, což se funkčně rovná sportovním diferenciálům na obou nápravách (měl by být snad v nové A4/ A5). Stejně tak nové VW by měly mít k dispozici aktivní diferenciály a to i pro předokolky. Jmenuje se snad VAQ. Zkrátka XDS v nové generaci už nebude jen software, který umí přibrzdit kola, ale bude to skutečný diferenciál - možná postavený na Haldexu 5, ale potvrzené to nemám.

Jinak ten hlavní rozdíl je v rozsahu přenosů výkonu, jak jsi sám napsal. Cílem bylo dodat víc trakce, když ji potřebuješ, nikoli vylepšit řízení a jízdní výkony, jako se to dělá u moderních čtyřkolek. A tahle filosofie je limitující.
22. 3. 2012 14:08
Re: Quattro
O sportovním diferenciálu u Audi píši jako o aktivním rozdělování momentu, jinak je torque vectoring založen na přibržďování. Pokud VW bude mít k dispozici aktivní diferenciál pro předokolky, uvidíme, jestli se dostane i ke čtyřkolkám.
Každopádně tohle jsou "jen" technické charakteristiky systému. Reálná funkčnost/použitelnost není závislá jen na této mechanice, ale hlavně v elektronice, která to vše řídí a to nelze posoudit jinak, než jízdou. A musím přiznat, že mě osobně přijde tento systém jako "poloviční"
22. 3. 2012 14:33
Re: Quattro
Chyba byla u mne. Myslel jsem, že DPC jen brzdí (už mám v těch zkratkách BMW bordel), takže jsem byl trochu zmatený, co vlastně považuješ za aktivní rozdělování. Jinak VAQ by měl být i na Golfu R, který je čtyřkolka. Ale zatím není jasné, jestli v takovém případě bude na obou nápravách. Měl by plně nahradit XDS - pokud XDS na Golfu R pracuje na všech kolech (což je vlastně spíš záležitost Haldexu - je to všechno pěkně propojené), pak bude nejspíš na obou nápravách. Objevily se informace, že VAQ na testovacím Golfu to nandal dnešnímu XDS (v identickém voze) na Nürburgringu o 8 vteřin.
22. 3. 2012 15:28
Re: Quattro
Za aktivní rozdělování považuji systém, který umí přidávat výkon/kroutící moment na tu kterou nápravu, nebo kolo. Velmi zjednodušeně např. v zatáčce více výkonu "poslat" na vnější kolo pro lepší stáčení auta do zatáčky. Aktivní rozdělování mezi nápravy není zas tak nic vyjímečného (neplést s omezováním svornosti). Aktivní přerozdělení na nápravě už je něco jiného, i když poslední dobou stále více rozšířené.
22. 3. 2012 16:05
Re: Quattro
Když to řekneš takhle, tak tam spadá i přibrzďování. Přibrzďování kol také mění distribuci točivého momentu. Rozdíl mezi EDL a DPC nebo sportovním diferenciálem quattra je ve schopnostech - EDL je omezeno schopnostmi brzd a také je zatěžuje, což je třeba u sportovních aut nežádoucí efekt (při běžném jezdění by neměl být tak výrazný).
22. 3. 2012 17:07
Re: Quattro
Takhle to nevidím. Přibržďováním jen "ubíráš", supluješ absenci svornosti diferenciálu. Prostě aby výkon "neutíkal". Záleží samozřejmě na naladění systému. Při průjezdu zatáčkou systém přibržďování může pomoci eliminovat nedotáčivost tím, že přibrzdí vnitřní kolo a přes otevřený diferenciál jde více výkonu na vnější kolo. Ale přibrzdí = spomaluje. Aktivní systém ubere výkon na vnitřím kole (ale toto kolo nebrzdí) a ten přebytek pošle na vnější. Tedy nic se nebrzdí.
22. 3. 2012 18:01
Re: Quattro
Ano, brzděním dochází ke ztrátám, ale spojky bez ztrát také nepracují. A Torsen, když pracuje, tak má také ohromné ztráty. Limitace tohoto řešení plyne z toho, že brzdy nemívají dostatečnou kapacitu k pohlcení značné porce točivého momentu. A při velkém zatížení, třeba na trati, dochází k rychlejšímu vadnutí brzd. Také dochází k nerovnoměrnému opotřebení. Je to prostě diferenciál s rozdělením 0:50 - 50:50 - 50:0.

Je to horší a levnější řešení, ale pokud funguje aktivně, tedy nečeká na prokluz, tak za normálních okolností při běžné jízdě na silnici obě řešení podávají obdobné výsledky.

Je to otázka terminologie. Těmhle systémům se říká Torque Vectoring a někdo sem řadí i aktivní brzdění, kdy se nečeká na prokluz kol. Samo Audi quattru 6. generace bez sportovního diferenciálu říká "quattro® with torque vectoring" nebo v Němčině "quattro® mit radselektiver Momentensteuerung". Pohony všech kol jsou řada rozdílných konstrukcí, různé kvality s různými vlastnostmi. To stejné platí pro TV.
22. 3. 2012 19:27
Re: Quattro
Pozor, nikde nerozporuji, že přibržďování nefunguje ;-) Je to jednodušší alternativa. Je to také vidět, kde (v jakých třídách) jsou aktivní systémy používány. Buď sportovně zaměřená auta, nebo "vyšší" třída.
22. 3. 2012 21:20
Re: Quattro
Dnes vozů s TV postaveným na nějakých lepších diferenciálech skutečně moc není, ale nejspíš jich bude přibývat. Ostatně i Haldex nabízí po několik let takové řešení - Haldex XWD. Tak jsem právě zvědavý, co přijde v 5. generaci systému, jejíž vývoj si objednal VW.
22. 3. 2012 23:18
Re: Quattro
Ano a ano, není Haldex, jako Haldex. :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 3. 2012 09:09
Re: Quattro
Výborný postřeh.. :yes: :-)
.. a čekání jak to bude u nového "4dvířka" doopravdy je ale "o to zajímavější" ;-)
Avatar - Dinar
22. 3. 2012 07:05
Re: Quattro
No, je skutečně nepravděpodobné, že by se quattroporte ve verzi 4x4 vracelo k transaxle, tedy pokud by nová generace měla použít platformu té současné, jestli má použít systém 4x4 z FF, znamená to, že bude prakticky stát na podvozku FF. Jenže on ten systém z FF není v praxi nejspíš tak dokonalý jako na papíru. Mě se FF pekelně líbí, příležitost svézt se s ním se naskytne dost těžko, tím víc mě zajímá zprostředkované info jak to funguje v praxi. Jediné, trochu obšírnější, co jsem na téma 4x4 v FF četl nebo viděl bylo v top gearu, což není vždy a zcela objektivní hodnocení, ale přece jen, jezdili s tím někde ve Švédsku po sněhu (na jezeře, kde mají vypluhovanou repliku Silverstone) proti Bentley Conti GT Sport, a ten systém FF tedy nic moc, auto prakticky nejede rovně pořád se vlní, je třeba neustálých korekcí, při prostřizích do GT byl vidět obrovský rozdíl, a to řídil jejich "ochočený závodník", který při prvním kole s FF vylétl z trati, on ten systém totiž umí dopředu max. 20% celk. výkonu a navíc se zcela odpojí po zařazení pětky. To o půl tuny těžší GT mu na "zasněženém Silverstonu" nadělilo 13 sekund! přesto že při sprintu bylo FF výrazně rychlejší. Jinými slovy, FF je nádherné auto, pro mě určitě nejžádoucnější z akt. nabídky Ferrari, ale ta čtyřkolka je tam spíš na efekt, resp. bude to fungovat tak, že i s dvanáctiválcovým Ferrari se dá vyrazit v zimě do Davosu, akorát ty drifty v zatáčkách při jízdě tam, bude lepší nechat chudším jedincům sedlajícím něco se skutečným quattrem. ;-)
22. 3. 2012 13:01
Re: Quattro
Ona to totiž není "pravá" čtyřkolka. Budu teď mluvit z hlavy. Pokud vím, jsou tam dvě převodovky, lépe řečeno dvě transaxle. Hlavní na zadní nápravě a sekundární na přední nápravě s tím, že mezi převodovkou a diferenciálem jsou dvě spojky. Takže máš dvě převodovky z čehož plyne omezení na dolní čtyři stupně - ta vpředu není stejná jako ta vzadu, protože cílem nebylo vytvořit plnohodnotnou čtyřkolku, ale dodat autu víc jistoty na sněhu, když už po sněhu jet musíš, popřípadě přidat na trakci, když ji na silnici ztratíš. Kromě "zpátečky" má dvojku a čtyřku z hlavní převodovky, ale má je natažené asi o 6%. Takže jednička vpředu pokrývá jedničku a dvojku vzadu a dvojka předu pokrývá trojku a čtyřku vzadu. Protože si převody neodpovídají, tak zmíněné spojky slouží i k vyrovnávání rozdílu, takže fakticky neustále prokluzují. A jsou dvě, protože každá poloosa má svou vlastní. Takže nejsou doslova před diferenciálem, ale jakoby přímo v něm - je to transaxle, takže je to vše v jednom. Je to takový Haldex zapojený naruby - vlastně vylepšený xDrive, z určitého úhlu pohledu. Ale schopnosti plnohodnotných čtyřkolek nemá ani náhodou. Je to hezké ve Ferrari, ale po pravdě od Maserati bych čekal něco jiného. Klidně na zadek orientovaného, ve sportovním módu vypnutého (v FF to funguje také jen v režimech sníh a komfort), ale rozhodně plnohodnotnějšího.
22. 3. 2012 11:50
konecne,
se clovek muze vypravit s rodinou na hory a nevypadat jako socka! jeste si ale musime pockat na futral na lyze-videl bych to nejmene na henka s tuningem od cartiera!
Rozbalit vlákno
0