Spy Photos: Mercedes-Benz C 63 AMG jako pace car pro DTM
Nejnovější úlovek německých fotografů není příliš spektakulární vozidlo, protože jej už výrobce oficiálně představil, a to hned ve dvou karosářských verzích, jako sedan i jako kombi. Jenže zvuk, který speciál pro víkendový závod DTM má, je ďábelsky sugestivní, takže "běžných" 337 kW se dozajista pořádně rozmnožilo.
V Affalterbachu připravili zřejmě velmi silnou verzi standardního C 63 AMG, která prý vydává na okruhu ďábelké zvuky a u citlivějších přísedících i bolest uší. Výkon se odhaduje na 440 kW, ale Mercedes-Benz se s tímto dítkem určitě v nejbližších dnech oficiálně pochlubí.
Standardní Mercedes-Benz C 63 AMG má pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu 6,2 l, který pracuje v sedanu i kombi třídy C. Motor poskytuje maximální výkon 337 kW (457 k) při 6 800 ot./min. a maximální točivý moment 600 Nm při 5 000 ot./min. Řidič má přitom v rozmezí od 2 000 až do 6 250 ot./min. k dispozici minimálně 83 % maximálního točivého momentu. Model určený do silničního provozu zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Vidlicový osmiválec je spojen se samočinnou převodovkou AMG Speedshift Plus 7G-Tronic, přičemž rychlostní stupně je možné řadit pomocí řadicích páček na volantu. Vybrat si můžete ze tří jízdních režimů (sportovní, manuální a komfortní), podle nichž se upraví rychlost a způsob řazení převodovky.