Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Mercedes-Benz CLS Shooting Brake – První snímky nového kombi

Aleš Jungmann
Diskuze (43)
Elegantní CLS se ve druhé generaci dočká i verze kombi. První fotografie z provozu jsou tady.

Když se v roce 2004 začalo prodávat čtyřdveřové kupé CLS (či sedan, chcete-li), znamenalo to designový průlom ve světě velkých prémiových sedanů. Časem se úspěchem CLS inspirovali i jiní výrobci jako Audi, Aston Martin či Porsche.

První špionážní fotografie z testování druhé generace CLS jsme vám přinesli už v roce 2009, na českém trhu se prodává od ledna 2011. Kupé v létě příštího roku doplní varianta kombi (resp. shooting break či shooting brake), i tu již nyní naši špionážní fotografové ulovili. Výroba bude probíhat v mateřském závodě v Sindelfingenu.

Za svůj vznik vděčí tato karosářská verze konceptu Mercedes-Benz Shooting Break Concept, který zaznamenal mezi publikem velmi pozitivní ohlasy. Finální vůz se zřejmě bude jmenovat jednoduše Mercedes-Benz CLS Shooting Brake („Break“ z konceptu se zde změnilo na alternativní „Brake“), čímž CLS možná opět vzbudí mezi odbornou veřejností diskusi – opravdu jde v případě pětidveřového modelu o karoserii typu shooting brake?

Záď každopádně připomíná klasická kombi jen vzdáleně. Zadní okno je sice součástí velkého výklopného víka, ale jeho sklon spíše odpovídá velkým liftbackům. Příbuznost s ostatními moderními Mercedesy je zřejmá z barokních prolisů zadních blatníků, které jsou charakteristické především pro novou třídu E.

Nabídka motorizací by měla být podobná jako u současného kupé CLS, tedy je možno očekávat šestiválcové naftové i benzinové motorizace doplněné o čtyřválcové 250 CDI (150 kW). Pod kapotou by se měl objevit i osmiválec CLS 500 (300 kW), nejvýkonnější CLS 63 AMG o výkonu 386 kW však zřejmě zůstane vyhrazeno jen pro sportovnější karoserii kupé. Jisté to však zatím není.



Aleš Jungmann
Diskuze (43)
Avatar - white label
24. 10. 2011 22:12
Re: Medvěd válí
A6 Avant/Allroad 565/1660 litrů...
E-kombi 690/1950 litrů
24. 10. 2011 21:38
Re: Medvěd válí
Ono to tak opravdu je, že hatchback může zároveň být fastbackem. Ne všechny jsou, ale je zde slušný přesah. Z toho také plynul ten spor, jestli nejde o jednu a tu samou věc (přesněji, jestli HB není druh FB).

Je to pěkné řešení, ale pro jeho menší praktičnost člověk většinou nenajde údaj o objemu po střechu ;-)
Avatar - white label
23. 10. 2011 23:32
Re: Medvěd válí
Dohadovat se tu nemá moc smyslu o ničem, ale diskutovat snad ano... :-)
Myslím, že na tom základním se shodnem, viz i moje poslední věta v předchozí reakci.
Ten Fiat 127 je přesný příklad, jak si představuju tu absolutní hranici mezi 3dv. HB a "krátkým" FB, ten snad patří rovnou do obou kategorií...
U toho Avantu 100 to až tak hraničně necítím, prostě kombík s hodně položenými pátými dveřmi, což vlastně (minimálně částečně) zdědily i současné generace A6 Avant/Allroad. Je to sice (na kombi) poměrně stylové řešení, ale zároveň i méně praktické, než přístup MB-E, nebo někdejších krabicoidních kombíků od Volva... >:-[]
23. 10. 2011 19:26
Re: Medvěd válí
Když jsem napsal Avant, myslel jsem 100 Avant, o kterém byla řeč. Ve chvíli, kdy postavíš rozdíl mezi fastbackem a liftbackem na přítomnosti/ absenci náznaku sedanu kufru, tak je 100 Avant fastback. Pokud však postavíš definici fastbacku na plynulosti přechodu, tak nemusí. Nebývá řečeno, odkud má být linie plynulá. Absence sedanovského kufru dává linii v zadních partiích také plynulost. Například Fiat 127 bývá považován za fastback a přitom má přechod u C sloupku ostrý - linii střechy má velmi podobnou 100 Avant.

Když se řekne fastback, tak si většina lidí představí něco jako Ford Mustang, ale to neznamená, že všechny fastbacky musí mít tak radikální linii střechy. Hatchback, liftback a fastback jsou si hodně blízko. Fastback je z nich zdaleka nejstarší označení a už při zavedení hatchbacku pár desítek let později se diskutovalo o tom, jestli to není jedno a to samé. Dnešní vnímání je hodně ovlivněno marketingem a všeobecnou snahou odlišit tyto tři pojmy. Přihoď si do toho notchback a Kamm tail a máš správný guláš. V dnešní době se ukazuje, že je lepší značit konkrétní prvky, nikoli celý koncept. Máme dnes tolik kočkopsů, že by většina produkce brzo patřila do škatulky kříženec (crossover).

100 Avant je na hraně a pro neexistenci pevné definice se nemá smysl o tom moc dohadovat.
Avatar - white label
22. 10. 2011 00:03
Re: Medvěd válí
Tak marketing se v tomto směru občas chová poměrně nekonzistentně, tohle hledisko u něj nebývá vždy prioritní.
S tvým dělením v podstatě souhlasím, až na pár vyjímek. Fastbacky jsou jak 2/3 dveřové, tak 4/5 dveřové, takže 100 Coupé S je prostě dvoudveřový fastback a psát o něm jako o fastbacku-coupé není ani nutné. Pak nevím proč by měl mít zrovna Avant (jako kombi) nějakou plošku imitující kufr? Právě kombi a HB jsou přece typicky dvouprostorové karoserie.
100 Avant má blíž ke kombi, než k fastbacku, hodně položenými pátými dveřmi (C1-C3) sice ke stylu FB dost inklinuje, ale samotná linie střechy je zcela rovná/vodorovná..., čili něco mezi, ale pořád má celkově ke kombi o něco blíž.
Samozřejmě souhlasím s tím, že hranice mezi "škatulkami" typů karoserií, můžou být hodně tenké...