Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Nové MPV Hyundai-Kia - nové fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Rodiny modelových řad Kia Cee'd Hyundai i30 mají 3, resp. 2 varianty karoserie, ale v obou případech zbývá prostor pro model s vyšší střechou.

Zatímco Hyundai umí velkoprostorové parametry nabídnout v menším Matrixu, Kia se svým Carensem míří zase poněkud výše než do nižší střední třídy. Řešením by mohlo být nové miniMPV, které vidíme na včerejších snímcích ze Švédska.

Karoserie s velkým rozvorem, jejíž délka pravděpodobně přesahuje 4 metry nepříliš významně, nese poznávací znaky obou korejských značek, a tak na definitivní výrok o původu si zatím netroufáme. Přizvednutí spodní linie bočních oken by mohlo rozvíjet jak tvary Hyundaie i30, tak i Cee'du Sporty Wagon. Kola s pěti šrouby současně takřka vylučují, že by šlo o nástupce menšího Matrixe.

Ondřej Láník
Diskuze (9)
25. 1. 2009 16:48
Re: nepozná to někdo?
Jo, o Carensu vím. Akorát jsem nevěděl, že velikostně odpovídá Ceedu. Ale asi máš pravdu.

Článek o ISG jsem četl z pvní ruky na KIAWORLD. Jde ale o informace, mírně řečeno, příliš předpřipravené. Zkrátka, nikde se nedočteš vlastnostech představujících druhou stranu mince systému ISG.

25. 1. 2009 13:35
Re: Kia YN
Jestli to sem dáváš jako insider, tak díky za potvrzení :yes:
25. 1. 2009 13:34
Re: nepozná to někdo?
Díky :yes: Větší MPV ale Kia v portfoliu má - Rondo/CarensII - a docela dobře ho (aspoň do krize) prodávala i za Velkou louží, hlavně v Kanadě, možná i jinde, nesledoval jsem to přesně. Jelikož Carens vznikal zřejmě s určitým předstihem před cee'dem, předpokládám, že v poměrně blízké budoucnosti projde faceliftem, aby dostal šťavnatější vizáž i aktuálnější techniku. Paralelně uplatňuje Kia i novou Sportage (ta má délku lehce pod 4400), která se s možnou volbou 2WD taky celkem blíží menšímu MPV. Podobně Hyundai dokončuje přípravu nové generace Tucsonu na MY2010: bude radikálně jiná (i než nová Sportage) a příblíží se pravděpodobně současným "civilizovaným" SUV, kterým už z terénních ambicí zbyla už jen vyšší stavba a možnost 4WD. Jestli Hyundai uvede nějaké střední MPV (kolem 4500 délky), to nevím, třeba ví někdo jiný. - Pokud jde o ISG, to se tu nedávno řešilo v nějaké debatě. Info o systému je na autoCZ tady [odkaz] :-)
24. 1. 2009 22:44
Re: nepozná to někdo?
:yes: Moc fajn info.

Tak na tohle jsem moc zvědav. YN by podle mého názoru mohlo mít pro Kiu/Hyundai větší přínos než Soul. Zábavu a emoce si totiž s Kiou ani Hyundaiem zatím nedokážu spojit. Podle všech informací to vypadá, že i20 je vcelku důstojný základ. Osobně si ale myslím, že měli stavět na podvozku i30/Ceed. Kdo má rodinu, tak ví, že do malého MPV se vejde tak s jedním děckem, ale se dvěma nedá ani ránu. Takže cílová skupina je možná trochu zbytečně omezená (nebo HK cílí na jinou skupinu).

Modelová ofenziva koncernu HK je obdivuhodná. Totéž platí pro nové technologie. Docela rád bych si vyzkoušel nové ISG v praxi. Nejsem přívržencem zelených technologií, ale vypínání motoru při stání mi zní s ohledem na možné úspory logicky. Jenom pochybuju, že to bude fungovat v zácpě směrem od Pankráce na Muzeum, kdy zastavuješ a popojíždíš tak po dvaceti metrech na nějakých třech kilometrech. Na baterku to bude záhul a to se podepíše na životnosti, ne? Takže sice ušetříš slabej půllitr na sto, ale vykoupíš to oddělanou baterkou. Nebo se pletu?

23. 1. 2009 12:09
Re: nepozná to někdo?
Na sitech, které sledují korejská auta a Kiu-Hyundai, panuje shoda, že tento model bude Kia, bude ho pro Kiu vyrábět Hyundai v Nošovicích (s úvahou, že Hyundai o něco později začne v paralelně vyrábět svůj sesterský model). Na trh má přijít koncem tohoto roku jako model MY2010 (zdá se, že H+K urychlují uvádění nových modelů v nižších segmentech, aby využily pro sebe příznivé situace - obratu od velkých aut k malým). Vzhledem k tomu, že Kia razantně zvýšila svůj globální zisk v závěru roku, je tento optimusmus asi docela na místě. Toto MPV má kódové označení Kia YN, stojí na (možná upravené?) platformě Soulu (to je zase upravená platforma i20), má mít kromě obvyklé sady motorů 1,6 taky motor (motory?) 1,4 (není jasné, jestli i ty ze zcela nové řady, tipuji ale, že ano) a má mít hned od počátku stop-and-go (tedy ISG).
Imho jasně nahrazuje Matrix (Kia tuto velikost MPV vůbec neměla). Ano, Matrix stál na platformě Elantry, tedy delším rozvoru, ale délka karosérie a segmentové zařazení odpovídá. Největší otazník asi bude interiér a jeho variabilita - Matrix je v tomto směru velmi dobrý, skoro vynikající, ale Kia u Soulu šla zcela opačnou cestou. Takže uvidíme, jestli YN naopak půjde cestou třeba C3Picasso nebo Merivy, bylo by to na místě.
Btw: stylistika má cosi společného se cee'dem, samozřejmě, protože tohle auto v konceptu vznikalo prakticky souběžně a zřejmě ještě nese pečeť práce Miklóse Kovácse. Ale v bočním pohledu je vidět zajímé podobnosti s konceptem nového Tucsonu, takže nelze dokonce vyloučit ani to, že ve skutečnosti nejde o Kiu YN, ale opravdu Hyundai neo-Matrix. Podobnou záměnou v opačném gardu nás už přece H+K vodily za nos při přípravě RiaII, které celou dobu špiónům prezentovaly jako "ten nový malý Hyundai".