Spy Photos: Nový Citroën C5 Break zatím zůstává zahalen
Francouzi nenechávají nic náhodě a ani při testech za vysokých teplot zatím nesundávají mohutnou a nevzhlednou kamufláž. Design má (vedle kapitoly prostor) patřit k silným stránkám nové C5, a tak je asi pořád ještě co skrývat.
Nová generace interně označovaná X7 bude mít širší rozchod kol, bude nižší a sportovněji tvarovaná, než současná poněkud zavalitá C5. Citroën zůstane věrný tradici a výhodám hydropneumatického odpružení, které je již dnes řízeno elektronicky. K technickým novinkám budou patřit zadní světlomety z diod, automatická parkovací brzda a systém varující řidiče před nechtěným opuštěním jízdního pruhu.
Model by se měl představit světu oficiálně již v září 2007 na autosalonu ve Frankfurtu. Prodej by měl odstartovat na přelomu roků 2007 a 2008.
Výroba se připravuje v závodě Rennes-la-Janais, kde se budou kompletovat nové karoserie se známými komponentami ze současných Citroënů a Peugeotů podobné velikosti. Koncern ale slibuje, že 99 % viditelných dílů bude odlišných. Mezi nejpopulárnější motorizace budou bezpochyby patřit motory 2,0 HDI (110 kW) a 2,2 HDI (125 kW), komfort a sílu nové C5 zajistí vidlicový šestiválec 2,7 HDI (150 kW) nebo 3,0 V6 (155 kW).
Model dlouhý snad až 4,9 m bude přímým konkurentem nového Renaultu Laguna, který se také již brzy představí. Interiér nového Citroënu C5 bude sportovnější, přístrojová deska nižší a opticky širší. Před řidičem a na středové konzole budou informační LCD obrazovky. Podobně jako C4 a C6 bude mít také Citroën C5 volant s pevným středem a množstvím tlačítek pro ovládání funkcí komunikačních, informačních nebo zábavních systémů na palubě.