Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Nový Citroën C5 - druhá sada fotografií

Ondřej Láník
Diskuze (31)
Po sadě snímků ze zdrojů CARPARAZZI jsou zde další z dílny Lehmann Photo Syndication. Vedle zahalených tmavých aut představujeme také druhou (vyváženější) verzi možné podoby příštího Citroënu C5.

První snímky nového Citroënu C5 jsme zveřejnili před několika dny a teď jsou zde další. Tentokrát jde o materiál Lehmann Photo Syndication, pořízený na severu Evropy. Počítačově vymodelovaná skica ukazuje podstatně vyváženější podobu nového manažerského Citroënu, ale zda jde o skutečně definitivní podobu, na to si musíme ještě nějaký čas počkat.

Model by se mohl představit světu oficiálně již v září 2007 na autosalonu ve Frankfurtu. Prodej by mohl odstartovat na přelomu roků 2007 a 2008.

Novinka po technické stránce přinese širší rozchody kol, nižší a o něco sportovnější siluetu a mnohem agresivnější styl ve srovnání se současnou generací. Ta se poprvé představila v roce 2000 jako nástupce úspěšné Xantie a v roce 2004 se model dočkal faceliftu, který model udržel v prodeji až do dnešních dnů.

Nová C5 s interním označením X7 bude dále vybavena automatickou parkovací brzdou, zadními svítilnami se světelnými diodami nebo systémem varujícím před opuštěním jízdního pruhu AFIL.

Výroba se připravuje v továrně Rennes-la-Janais, kde se budou kompletovat nové karoserie se známými komponentami ze současných Citroënů a Peugeotů podobné velikosti. Mezi nejpopulárnější motorizace budou bezpochyby patřit motory 2,0 HDI (110 kW) a 2,2 HDI (125 kW), posun směrem vzhůru v hierarchii zajistí vidlicový šestiválec 2,7 HDI (150 kW).

Model dlouhý 4,75 m bude přímým konkurentem nového Renaultu Laguna, který se také již brzy představí. Interiér nového Citroënu C5 bude sportovnější, přístrojová deska nižší a opticky širší. Před řidičem a na středové konzole budou informační LCD obrazovky. Podobně jako C4 a C6 bude mít také Citroën C5 volant s pevným středem a množstvím tlačítek pro ovládání funkcí komunikačních, informačních nebo zábavních systémů na palubě.

Ondřej Láník
Diskuze (31)
Avatar - Perun
3. 2. 2007 19:49
Re: ...!
;-) :yes:
2. 2. 2007 20:41
Re: BER HO S ŽUPANEM
:yes:
2. 2. 2007 20:41
Re: BER HO S ŽUPANEM
;-)
Avatar - Perun
2. 2. 2007 20:11
Re: ...!
A to je právě ono ;-\ V lidech dlouho přetrvávají klišé, která jsou ještě navíc tu a tam podpořená odb(p)ornými zaměstnanci redakcí nejrůznějších periodik. Doopravdy "měkkých Francouzů", co ještě dnes jako běžně prodávaný osobáky brázdí silnice je už pohříchu málo. Poslední produkce 207, 307, Mégane, C4 atp. už každopádně oproti předchozím generaci řádně přitvrdili. Taková 407 bylo pro velkou část zatvrzelých Pežoťáků zpočátku těžkým dilematem právě díky podvozku. Ten je famózní a napříč třídou i značkami trůní hodně blízko vrcholu... Chvilku jim to trvalo, ale pak se ti Pěžoťáci vrátili, protože po 406kách si vyzkoušeli různé chromované etalóny a Škoda mluvit co ještě jiného... A objednávky se pak podepisovaly lépe a radostněji. Zkrátka, současný podvozek "fabriqué en France" už v žádném případě (ani C5!) není gauč na vodě a dosti přitvrdil, protože tak si to trh prostě žádá. Na druhou stranu zůstali tradici alespoň trochu věrní a jízda po okresce neznamená trest smrti pro bederní obratle ;-) K tomu středu volantu... Až vyzkoušíš, poznáš sám. Já už za ním atakuju 70 tisíc bez problémů s řízením >:-[]
Avatar - Perun
2. 2. 2007 19:21
Re: Chanel No.5
Interiér jsem bohužel nemohl s realitou srovnat. Soudím ale, že bude velmi podobný, ne-li skutečně takový, jako na "fotografiích". Francouzské auto-časopisy jsou relativně přesným zdrojem informací o domácích novinkách, na rozdíl od svých východních kolegů... ;-)