Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Porsche Panamera v jižní Francii (nové fotografie)

Ondřej Láník
Diskuze (80)
Do premiéry zbývá ještě více než rok, ale testovací program na veřejných tratích již musí běžet naplno. Poslední zastávkou na světovém testovacím maratonu jsou prudká stoupání v jižní Francii.

Šéf Porsche, Wendelin Wiedeking, již loni potvrdil příchod Panamery a po období velmi těžce kamuflovaných prototypů již první testovací prototypy odhazují nadbytečný materiál. Začíná tak být jasné, jak asi bude nový model ze Stuttgartu vypadat. Odhalení zadních partií je asi nejvíce překvapivé. Mohutně vyhlížející záď totiž je vzdáleně připomíná sportovně střiženou siluetu aktuálního Porsche 911. U Panamery je navíc většina prostoru v zádi vyhrazena cestujícím a zavazadlům, pro něž je připraven objem asi 450 l.

Motor se přesunul za přední nápravu. Konstruktéři jej posunuli co nejblíže k těžišti, ale limitem je pochopitelně dostatečně velký prostor pro posádku. Pod kapotu se budou umisťovat tři motorizace. Některé zdroje uvádějí jako základní motorizaci šestiválcový motor 3,6 FSI od Volkswagenu. Je jím mj. vybaven i Passat R36. Podle našich informací bude tento motor kombinován s elektromotorem (nebo elektromotory) o celkovém výkonu až 147 kW. Výkon spalovacího motoru a elektromotorů bude kombinován v hybridním převodovém ústrojí.

Z vlastních zdrojů budou pocházet osmiválce s přímým vstřikováním paliva v atmosférické (257 kW) a přeplňované verzi (410 kW). Pokud výkonové zbrojení vyprovokuje Mercedes-Benz k zařazení něčeho silnějšího než je současný CLS 63 AMG, bude Porsche moci kontrovat s desetiválcem z Carrery GT.

Roční produkce Panamery by se měla pohybovat kolem 20 tisíc vozů, výroba začne příští rok v září v Lipsku, ale premiéra bude asi už příští rok na jaře v Ženevě. Ceny by se měly pohybovat mezi 80 a 125 tisíci Euro, třetina produkce bude směřovat na americký trh.

Porsche Panamera není zcela první čtyřdveřové Porsche. Více jsme o unikátních automobilech psali v článku Porsche Panamera a jeho předchůdci: ke čtyřdveřové limuzíně vedla dlouhá cesta.

Ondřej Láník
Diskuze (80)
Avatar - Pekelná Micinka
23. 8. 2007 16:11
Re: Co to melete?!
F612 jsem párkrát viděl v běžným provozu snad jen na václaváku, myslím, že bylo v černé barvě. Neskutečnej nářez, ani DB9 v klasické AM šedé metalíze tamtéž se mu nemohlo vyrovnat. Cayenne jezdí "jak škodovek". Aspon tady v práglu to není žádná vzácnost.
Avatar - Pekelná Micinka
23. 8. 2007 14:12
Re: Co to melete?!
No... mohl a nemusel. Taky 911ek tolik nejezdí. Za to Cayenne je jak mraky. Boxsterů jezdí docela dost, ale je to únosné a Caymana jsem viděl všeho všudy jednoho, což je škoda, protože ten je zrovna pěknej.
Avatar - Pekelná Micinka
23. 8. 2007 11:44
Re: Co to melete?!
Omluva. Měl jsem si to prověřit. Nějak jsem upadl v dojem, že to je taky 2+2 se 4 dveřmi.
Avatar - Pekelná Micinka
23. 8. 2007 09:58
Re: Co to melete?!
No mě, tedy bohužel se mě to až tak netýká, by vadilo mít drahý auto, který má většina. Viz třeba Cayenne, dnes mít "poršáka", už není nic extra, zvlášť když se k tomu přidá ten fakt, jací zákazníci často kupují SUV. Ale je to celkově problém německých vozidel v dražších segmentech. Toho bych se právě obával u Panamery, i když tam ta cena snad odfiltruje ten "póvl". Nevím, každopádně u AM je jakž takž záruka, že si jej takovej člověk ani nepůjde prohlídnout. Nejpovedenější v téhle třídě je dle mého náozoru Ferrari 612. Dost exkluzivní, aspoň u nás, o výkonu netřeba spekulovat... Na druhou stranu, ani to není, vzhledem k uvedení 599 Fiorana, svébytné auto. Jediný kdo to dokázal, byť s daleko levnějším autem je MB. CLS je sice "za babku", ale oproti všem těmhle strojům je originál a nikde jinde (zatím) tenhle čumák MB nemá.
23. 8. 2007 07:52
Re: porsche s tažákem
Tažný zařízení má většinou každý testovací auto, mohli jsme ho vidět třeba i u Focusu CC. Tahání těžkých přívěsů slouží k testování převodovky-plynulost řazení, režimy...