Renault Twingo CC jako jednoduchý roadster s pevnou střechou

Renault Twingo CC jako jednoduchý roadster s pevnou střechou

 
 

Renault sice počítá s útlumem výroby velkých modelů, o které zdá se nemají zákazníci v jeho podání zájem, ale to neznamená, že by nechystal zcela nové modely mířící do okrajů stávajících tříd.

Není překvapením, že novinkou, o které je řeč, je malý model. Zarážející je hlavně to, že jde o otevřenou verzi toho nejmenšího Renaultu, jaký je dnes v nabídce. Twingo CC se očekávalo jako studie už v roce 2007, ale k představení nedošlo ani loni v Paříži, ani letos na jaře v Ženevě. Jestli jde o problém technického nebo finančního rázu není známo, ale nové fotografie potvrzují, že projekt malého roadsteru zatím žije.

O automobilu samotném není známo mnoho informací. Předpokládá se využití techniky stávajícího Twinga, a to včetně miniaturního čtyřválce 1,2 Turbo, který by mohl nabídnout zvýšený výkon. Vyloučen není ani příchod dalších motorizací z Twinga - zážehové jednotky 1,6 l (98 kW) nebo turbodieselu 1,5 dCi (50 kW).

Střecha bude pevná, ale otevíratelná, podobným systémem jaký pro Ferrari Superamerica vyvinula konstrukční a designérská kancelář Fioravanti. Místo nákladných mechanismů tedy představí Francouzi zřejmě jednodušší jednodílné řešení. Naznačuje to poměrně plochá a vysoká záď maskovaného prototypu, která by mohla střeše poskytnout azyl, když si cestující budou chtít užit v přírodě modré nebe nad hlavou. Karoserie bude z větší části nová. Jednoduchá konstrukce střešního dílu by mohla přinést tomuto otevřenému vozu cenovou výhodu v řádu několika tisíc euro ve srovnání s dalšími konkurenty.

Malý otevřený Renault je postaven proti Peugeotu 207 CC nebo Opelu Tigra TwinTop, takže to nebude mít snadné. Opel například loni v Evropě prodal necelých 8 tisíc Tiger, novější Peugeot 207 CC je na tom lépe, ale jestli bude na trhu místo pro dalšího ziskového hráče není vůbec jisté.

Nejbližší příležitostí, kdy by se mohl Renault s malým roadsterem pochlubit, je letošní frankfurtské IAA.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
Zdroj: Lehmann Photo Syndication
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Ojetý Renault Twingo II: Proč není tak populární? Ojetý Renault Twingo II: Proč není tak populární?

První twingo si pamatují všichni. Ve své době nezvykle…

Ostrý Renault Twingo oficiálně. Jmenuje se GT, má 110 koní a manuál! Ostrý Renault Twingo oficiálně. Jmenuje se GT, má 110 koní a manuál!

Po zveřejnění detailu ostrého twinga pustila automobilka…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…