Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Saab 9-1 City – Skandinávská Miniaturizace

Diskuze (8)
Tlak na snižování emisí CO2 přinese po mnoha letech první skutečně malý Saab. Bude jím model 9-1, se kterým se počítá pro rok 2013.

Saab čeká pod vedením Spykeru mnoho práce. Letos uvede na trh SUV 9-4X a kombi 9-5 SportWagon, mezitím finišují přípravy nové generace modelu střední třídy 9-3. Hned další prioritou v řadě je ale zcela nový malý model, který má zásadně navýšit celkový objem produkce Saabu a současně snížit flotilový průměr emisí CO2.

O připravovaném 9-1 se toho v daný okamžik mnoho neví, přitom od jeho představení nás dělí už jen dva roky. Novinka se pustí do lukrativního segmentu malých prémiových aut, kde zatím soupeří Mini, Alfa Romeo MiTo, Audi A1 a Citroën DS3.

Saab se loni dohodl s BMW na sdílení motorů a dalších konstrukčních celků. 9-1 potřebuje dokončit rychle a relativně levně, proto je velmi pravděpodobné, že nový model stane na platformě Mini, případně budoucí generace BMW řady 1 s modelem předních kol.

Jak velí tradice značky, paleta motorů bude spoléhat výhradně na přeplňované pohonné jednotky. BMW může Saabu nabídnout motor 1,6 THP, který pochází ze společného vývoje s PSA, i moderní úsporné čtyřválcové turbodiesely.

V souvislosti s vrcholnou verzí 9-1 Aero se zmiňuje výkon překonávající hranici 200 koní (147 kW). Tento cíl by po odpovídajících konstrukčních úpravách mohl hravě splnit nový zážehový dvoulitr BMW N20 (aktuálně 180 kW/245 k). Saab zřejmě bude zároveň chtít nabídnout hybridní nebo plně elektrický pohon.

Designéři stanou před nelehkým úkolem spojit typické prvky automobilky s dostatečným vnitřním prostorem a zadáním šéfa automobilky Victora Mullera. Ten chce, aby 9-1 designově odkazovala na historicky první Saab, model 92.

Diskuze (8)
6. 2. 2011 10:55
Re: Spy Photos
Presne tak, toto prekarosovane Mini si Saab uz nemoze dovolit. Uz dvakrat si Saab narazil drzku s modelmi, ktore so Saabom nemali nic spolocne. 9-2 a 9-7 boli prepadakom a ani americania im to nezozrali. U Saabu proste nefunguje model Alhambra-Sharan-Galaxy, Partner-Berlingo, Exeo-A4 atd...
Ale zatial sa na verejnosti neobjavila ziadna fotografia noveho modelu 9-1, takze verim, ze takto vypadat skutocne nebude. Ak sa aj pouzije podlaha z mini alebo bmw 1, tak karoseriu a interier si snad uz Saab dokaze navrhnut aj sam.
4. 2. 2011 16:19
Re: Jen ať jim tyto plány vyjdou!
třeba velikostně ekvivalentní němci jsou levnější o pár desítek tisíc, ale jakmile se vybaví na stejnou úroveň se Saabem

Ale ved to je presne naopak... porpvnajte rovnaké motory v AUDI A6 s 9-5-kou a tma je rozdiel 10-15 % a ked u ADI dorovnate výbavu, tak ešte viac... Preboha aspon trochu sudnosti...
Avatar - dicky
4. 2. 2011 10:13
Re: Spy Photos
to take ale jestli opet zvoli politiku cen ala saab jako u 9-5 tak budou tam kde jsou ted ......
zas pred krachem
4. 2. 2011 08:50
Re: Spy Photos
Ikdyby byl, tak presto tato silueta posazena presne do proporci kostry Mini by byla chybou... jelikoz tu nevidim nic designove ulitleho jako na sabbech v minulosti. Proste to vypada jako prekapotovane Mini s 19" pneu.

Nechci se opakovat, ale pokud Saab neudela podobny "designovy a prodejni hit" jako Nissan Juke za 4 mesice 50 000 objednavek tak to muze rovnou Saab zabalit.

Avatar - ManInBlack
4. 2. 2011 08:34
Re: Jen ať jim tyto plány vyjdou!
Lidi přestali Saabu jako značce věřit a ztratili o ní povědomí, takže se Saab musí nejdřív vrátit do povědomí lidí, ukázat všem, že to není mrtvá značka. Pak si lidi musí uvědomit, že sice základní 9-5 stojí bratru nějakých 900tis. (nemýlím-li se) a že třeba velikostně ekvivalentní němci jsou levnější o pár desítek tisíc, ale jakmile se vybaví na stejnou úroveň se Saabem, tak jsou rázem dražší.
Saabu taky snad pomůže nová 9-3, která bude přeci jen dostupnější jak finančně, tak i "prostorově", protože ne každýmu se líbí představa parkování s pětimetrovým autem.