Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Subaru BRZ

Aleš Jungmann
Diskuze (23)
Subaru BRZ je dlouho očekávanou novinkou, naši fotografové ji zastihli při testovaní na Nürburgringu.

Konečnou, stále ještě předsériovou podobu by Subaru mělo prozradit už na listopadovém autosalonu v Los Angeles, finální vůz připravený k sériové výrobě pak zřejmě uvidíme na prosincovém autosalonu v Tokiu. Spuštění sériové výroby přijde na jaře příštího roku.

Kamuflovaný prototyp jakoby z oka vypadl Toyotě FT-86, odlišovat by se měl jinou přední maskou, pozměněnou zádí či LED světly pro denní svícení.

Vůz dle dosavadních informací pohání atmosférický agregát o objemu 2,0 litru s přímým vstřikováním a protilehlými válci o výkonu kolem 149 kW. Základní mechanické komponenty jsou dílem Subaru, zatímco technologie přímého vstřikování (D-4S) pochází od Toyoty.

Samotný automobil stojí na nové platformě o rozvoru 2.570 mm, která byla vyvinuta s cílem dosažení maximálního potenciálu vozidla s pohonem RWD. Karoserie je dlouhá 4.200 mm, široká 1.770 mm a vysoká 1.270 mm.

Byť konstrukce neoplývá pro Subaru charakteristickým pohonem všech kol (zadní kola jsou poháněna skrze šestistupňový manuál), uspořádání hnacího ústrojí je symetrické vůči podélné ose vozidla a tedy optimální z hlediska naladění neutrálního chování na silnici.

Aleš Jungmann
Diskuze (23)
Avatar - B-KILL
16. 10. 2011 04:03
Tesim Sa...
Nech uz tu je aj s Toyotou... ak by bola priazniva cena bude to vazne supa... >:-[] :yes:
Avatar - Slavek-TDM
14. 10. 2011 08:57
Re: 149kw
Jak pisu, davat dnes do cisteho sportaku dvoulitrovou atmosferu s maximem 110kW v 6000 otackach by byla prodejni sebevrazda. Turbocharged 1.6ku ocekavat asi jeste nemuzeme (ikdyz kdovi), takze bud 2.5ku z WRX STI, ale pak nesedi uvahy o vykonu 200k nebo modifikovanou FB20, kde budou narazet na emise. Do uvahy by pripadal jeste mirne modifikovany FB25, ktery ma bez uprav nejakych 170k. Ale FB byly podle vseho navrhovany jako motory pro bezny auta a podle majitelu rozhodne nemaji sportovni charakter. Z toho motoru by musel byt pouzit jen blok (a protoze je planovan i pro turbinu, myslenka na nova streva se nabizi).
2.0T uz davno nema homologaci pro EI a navic ma hrubo pres 300k.
No jsem sam zvedav...
EDIT> nasel jsem nepotvrzenou informaci, ze pristi rok by mel byt predstaven jak FB20 turbo tak nova 1.6 turbo. Oznaceni jsem jeste nenasel.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2011 00:13
Re: Trefa
Také to očekávám (jen si "tipuji", že pro ten výkon použijí NE "další" motor, ale "jen" další verzi tohoto nového přímovstřikového 2litru = 2litr s turbem :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
13. 10. 2011 22:52
Re: 149kw
To bych tedy vědět MOHLA - a kdybych to VĚDĚLA, tak bych si MOHLA "tipnout", že tuhle novou atmosféru (s přímým vstřikem) konstruovali TAK, aby motor MOHL být i ve verzi TURBO ;-)
PS: Ale třeba to tak NEbude (to je opravdu "jen tip" - na základě "dění na trhu" - a tímhle směrem bych vývoj vozu vedla JÁ :-)
PPS: Proti 2.5 T nic nemám (ale Euro6 neplní a plnit asi nebude - což by tenhle nový MOHL plnit.. ;-)
(a pro cca 300 PS, či kolik bude mít NEJ"silnější" verze, dnes bez nejmenšího problému "stačí" nově postavený 2litr = emisní normy a další vývoj/posun ve výkonech motorů pošlou VÝBORNÝ 2.5 T asi do /trochu ne/zaslouženého důchodu..
13. 10. 2011 18:50
Trefa
Vypadá to, že Subaru konečně vyrobí auto, které se bude líbit většině :-) Co se týče motoru, tak očekávám, že časem přijde 1,6T s blížícím se výkonem k 300 koním...