Spy Photos: Volkswagen Passat se brzy dočká designové modernizace
Aktuální provedení Volkswagenu Passat se představilo na jaře 2005, kombi pak s půlročním zpožděním na podzim 2005. Od té doby tento klíčový model evropské střední třídy doznal řady technických změn (nové motory TSI, vyřazení motorů TDI PD a nahrazení novým TDI CR, nové převodovky, palubní asistenční systémy) a rozšíření nabídky (nové kombinace motorů a převodovek, verze spalující CNG, apod.).
Na relativně levné designové změny se ale čeká. Na trh přitom již dorazily nové nebo modernizované modely Scirocco, Polo, Golf nebo trio Transporter/Multivan/Caravelle, které opustily oblé tvary a nastolily nový designérský směr moderních Volkswagenů.
Modernizovaná podoba Passatu by se měla představit na počátku příštího roku, tedy necelých 5 let od premiéry. První snímky ukazují modernizované kombi, není ale vyloučeno, že se nejprve představí pouze facelift sedanu. Podle rozsahu maskování lze usuzovat na očekávatelné změny přídě a zádě.
Radikální proměnu připravuje Walter Maria de’Silva na masce Passatu. Model příjde o bohaté chromování s jisté vertikální propojení této části vozu, podobně jako jsme to viděli u Golfu Variant. Na špionážních snímcích jsou zřetelně vidět nová vnější zpětná zrcátka, převzatá z Passatu CC.
Premiéru očekáváme na některém z prvních autosalonů roku 2010, ale jako vysoce pravděpodobné se jeví posunutí formální výstavní premiéry na březnový autosalon do Ženevy.
VW Passat, model 2010
Od 45. týdne letošního roku, tedy od počátku listopadu, je do výrobního programu VW Passat zařazeno několik změn, především u pohonných jednotek.
O novince v podobě verze 2,0 TDI 4Motion, konkrétně 125kilowattové verze, ve spojení s převodovkou DSG jsme vás již informovali v samostatném článku. Avšak DSG se týká další, neméně zajímavá novinka.
U motoru 2,0 TSI (147 kW) byli zákazníci dosud odkázáni buď na tradiční převodové ústrojí s ručním řazením nebo automat Tiptronic. Kdo tedy chtěl dvouspojkovou převodovku, musel se spokojit se slabšími motory. Tento nedostatek Passat v modelovém roce 2010 napravuje, takže 2,0 TSI je nově v nabídce se šestistupňovým DSG (od 798.400,- Kč, příplatek za DSG činí 49 tisíc Kč). Tiptronic tak v Passatu nyní definitivně patří minulosti.
Další úpravou na straně benzinových motorů je úprava agregátů 1,4 TSI (90 kW), 1,8 TSI (118 kW) i již zmíněného 2,0 TSI pro podmínky emisní normy Euro 5.
Novinkou je i 2,0 TDI BlueMotion Technology, ačkoliv tato verze zatím není v nabídce pro český trh. Motor o výkonu 103 kW prošel úpravami snižujícími spotřebu. Výsledkem je v kombinovaném cyklu hodnota 4,7 l/100 km, tedy o 0,9 litru méně než má standardní verze s touto pohonnou jednotkou. Na českém trhu je v tuto chvíli dostupný jen slabší z úsporných Passatů – 1,6 TDI BlueMotion Technology (77 kW, 4,5 l/100 km) s cenou 668.000,- Kč.
Změny modelového roku 2010 se projevily i v interiéru. Klimatizace má nový ovládací panel s možností nastavení teploty po celých stupních a vyhřívání sedadel má nově tři stupně intenzity místo pěti. Adaptivní tempomat Front Assist je od nynějška dostupný pro všechny motory kromě 1,6 MPI a 1,4 TSI.