Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Volkswagen Tiguan (první foto)

Ondřej Láník
Diskuze (171)
Volkswagen je již v závěrečné fázi testování vozu SUV, kterému dali jméno čtenáři německého časopisu Autobild. Jméno Tiguan v sobě nese cosi z tygra i leguána, auto samotné pak staví na zkušenostech získaných z vývoje a produkce Touarega.

Volkswagen je již v závěrečné fázi testování prakticky hotového vozu SUV, kterému dali jméno čtenáři německého časopisu Autobild. Jméno Tiguan v sobě nese cosi z tygra i leguána, auto samotné pak staví na zkušenostech získaných z vývoje a produkce Touarega. Hlavní komponenty pochází z Golfu. Technicky půjde o konvenční Volkswagen s pohonem všech kol a nyní to vypadá, že ani stylisticky nepůjde o žádné výstřelky.

První fotografie prototypů pocházejí z testování v kalifornské poušti. Volkswagen již netají základní siluetu pětidveřového hatchbacku, který technicky vychází z populárního Golfu. To platí jak o motorech, tak o pohonu všech kol 4Motion, jehož hlavní součástí je mezinápravová elektronicky řízená spojka Haldex. Podvozek bude kvůli výše položenému těžišti tužší, nerovnosti v lehkém terénu bude Tiguan překonávat snáze díky vyšší světlé výšce. Základní vnější rozměry by se měly pohybovat kolem hodnot 4430 x 1800 x 1670 mm, rozvor bude měřit přibližně 2600 mm.

Pod kapotou budou výhradně čtyřválcové motory, které již známe nebo je očekáváme v nejbližší době. Základní jednotkou bude motor 1.4 TSI (110 kW), následují motory 2.0 TFSI (125 kW) a 2.0 TFSI (147 kW). Chybět nemohou ani vznětové motory. Poprvé v nabídce Volkswagenu se zřejmě dočkáme motorů se vstřikováním common-rail. Výkonové parametry však zůstanou, až na výjimky, totožné se současnou řadou motorů TDI PD. Pro Tiguan je v plánu motor 2.0 TDI CR (103 kW) a 2.0 TDI CR (125 kW). Nejpodstatnější změnou tak bude kultivovanější projev, dosažitelnost pokročilejších emisních předpisů a související další vývoj těchto agregátů.

Premiéra nového modelu by se mohla uskutečnit již na konci roku na autosalonu v Los Angeles, Evropa se dočká buď v Ženevě nebo až na podzim ve Frankfurtu.

Ondřej Láník
Diskuze (171)
17. 8. 2006 00:36
Re: bez titulku
>:D >:D
16. 8. 2006 21:44
Re: bez titulku
:-) Reagoval jsem na to, žes psal, žes koupil Mitsu, rok výroby 1996... a že tedy pokud jsi ho nekoupil minulej tejden (tedy jako 10ti letej vrak) tak že volám bravo, protože to byla dobrá kára... :-) :yes: