Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf VII: Jak bude vypadat?

Diskuze (91)
Máme zde další skici příštího Golfu. Co myslíte, bude vypadat takto?

Od roku 2007 Volkswagen pracuje na sedmé generaci Golfu, vývoj tedy započal ještě před představením aktuální šesté generace (ta je jen modernizací svého předchůdce). Tým, který na novém modelu pracuje, vedou osobně šéf vývoje Hackenberg a šéf designu de Silva.

Z hlediska konstrukčního bude hlavní změnou příchod zcela nové platformy MQB – modulární architektury s motorem napříč (Modular Querbaukasten). Ta nabídne větší flexibilitu konstrukce, kompaktnější zástavbu motoru, převodovky a náprav a tím více prostoru pro posádku.

Totožnou techniku by mělo dostat i nové Audi A3. Koncept A3 sedan ale zatím podle oficiálních zdrojů využívá základ Audi RS 3, tedy nejnovější evoluci stávající platformy PQ35.

Novou modulární platformu má dostat také Škoda Octavia III. Start výroby třetí novodobé generace Octavie je naplánován na listopad 2012.

Volkswagen chce představit také inovativní design, alternativní pohony a nové prvky výbavy. Tento mix, stejně jako nejširší nabídka motorů a převodovek v segmentu, špičkový komfort a jízdní vlastnosti nebo nízká spotřeba paliva, mají zaručit náskok před konkurencí.

VW nabídne hned tři délky rozvoru. Základní 2630 mm nahradí současný univerzální 2578 mm, dostane jej hatchback Golf a odvozené modely. Sedan Jetta a kombi Golf Variant budou mít střední verzi s 2680 mm a nejdelší 2790 mm dostane nový Touran (místo 2678 mm) a Tiguan XL určený pro Čínu.

Většinu plánovaných motorizací již známe. Zážehové budou zastupovat agregáty 1,2 TSI, 1,4 TSI a 2,0 TSI o výkonech od 63 do 220 kW. Turbodiesely budou oblíbené 1,6 TDI a 2,0 TDI od 66 do 125 kW. Zřejmě se dočkáme i 2,0 BiTDI se 162 kW a 450 Nm.

K šestistupňovým manuálním převodovkám bude alternativu představovat DSG a poprvé také robotizovaná převodovka (jednodušší automatizované ústrojí s jednou spojkou). Samozřejmostí je pohon všech kol 4Motion pro silnější motory. V roce 2013 se má představit také sériový elektromobil blue-e-motion.

V průběhu dvou let od září 2012 se dočkáme postupně hatchbacku Golf (premiéra na pařížském autosalonu 2012), kombi Golf Variant, Golfu Plus, nového Touranu, Scirocca a Tiguanu. Modely Jetta a Beetle se teprve letos dočkaly nových generací na platformě PQ35, v nejbližších letech proto s přechodem na MQB nelze počítat.

Ohledně budoucnosti kupé-kabrioletu Eos zatím není jasno. Rozhodující zřejmě bude, jak se prosadí nový Golf Cabrio. Poté dá Volkswagen nejspíš přednost jednomu z konkurujících si řešení.

Nový Golf se nechtěně stal centrem pozornosti světových médií už v roce 2009. Tehdy automobilka zveřejnila video z designového studia, v jehož páté minutě se mihl hliněný model nového Golfu.

Diskuze (91)
17. 6. 2011 14:38
Re: Nuda - univerzální argument?
cece, to slovo nudnej bylo mysleno v uvozovkach ;-)
Avatar - white label
17. 6. 2011 09:45
Re: Nuda - univerzální argument?
Přesně tak, vzhledem k tomu, kolik se u nás prodá oktávek jsou prodejní čísla Golfu obdivuhodná i u nás, protože jeho soupeři takovou "stájovou" konkurenci se shodnou technikou nemají. A stejné je to i ve vztahu Fabia/Polo.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
16. 6. 2011 22:29
Re: Nuda - univerzální argument?
Dost s tou nudou proboha! Nevím kde se to vzalo nazývat auta nudnými co se týče dojmů z designu!
16. 6. 2011 14:42
Re: Nuda - univerzální argument?
Souhlas. Snad jen dodam, ze kdyz uz premyslis, co si za svoje tezce vydelany prachy koupis, najednou se ten nudnej golf stava jednim z favoritu. U nas hraje prim oktavka, ale nebyt ji, tak by byly v CR prodeje golfu o dost vys.
Avatar - white label
15. 6. 2011 15:33
Re: Zrkadlá
Tak to už spíš vypadá na alergii na takové uchycení zrcátek... >:-[]
Tady máš něco pro zmírnění reakce:
[odkaz]
>:D