Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spyker Cars: Nová nabídka na koupi Saabu od GM

redakce AUTO.CZ
Diskuze (209)
Nizozemský výrobce sportovních vozů Spyker Cars dnes předložil americké skupině General Motors novou nabídku na koupi švédského Saabu.

Nový návrh má podle sdělení firmy Spyker řešit většinu sporných otázek, kvůli nimž předešlá jednání selhala. GM v pátek po krachu rozhovorů se Spyker Cars oznámila, že aktivity Saabu postupně ukončí.

Nizozemská firma uvedla, že předložila nový návrh s 11 body, které mají řešit námitky GM. "Podnikli jsme všechno pro to, abychom vyřešili otázky, které bránily tuto záležitost uzavřít, a požádali jsme GM a všechny další zúčastněné strany, aby tuto nabídku seriózně zvážily," uvedl šéf Spyker Cars Victor Muller.

Nová nabídka podle firmy například odstraňuje požadavek na to, aby Evropská investiční banka schválila Saabu půjčku do konce roku. Muller vyjádřil přesvědčení, že návrh odstraní překážky k dohodě a umožní ji uzavřít do termínu, který GM stanovila na 31. prosince. Nabídka Spyker je platná do večera 21. prosince, takže GM mnoho času na rozhodnutí nemá.

Mluvčí Spyker Cars odmítla agentuře Reuters komentovat způsob financování případné koupě Saabu. Firmu, která loni prodala 43 vozů po nejméně 200.000 eurech (5,3 milionu Kč), finančně podporuje ruský bankovní magnát Vladimir Antonov se svou Convers Group, která má na Spyker Cars téměř 30 procent akcií. Analytici se domnívají, že firma by zřejmě musela řešit financování transakce prodejem dalších akcií Rusům.

Firma Spyker uvedla, že pokud by se jí Saab podařilo koupit, zajistilo by jí to globální distribuční síť, výrobní závody a inženýry a další zdroje pro výzkum a vývoj. Saab má po světě asi 1100 prodejců.

Saab vyrábí automobily od roku 1949 a součástí GM je od roku 1989. Firma zaměstnává 3400 lidí.

GM v pátek uvedla, že při jednání se Spyker Cars o prodeji Saabu se objevily problémy, které nebylo možné vyřešit. Americká společnost však také sdělila, že Saab by ještě mohl zachránit kupec, který by se objevil v průběhu rušení aktivit a dodala, že je stále otevřena nabídkám, i když aktivně již zájemce vyhledávat nebude.

Automobilka Saab je posledních 20 let téměř nepřetržitě ztrátová. Globální prodej vozů Saab zatím v letošním roce klesl o 65 procent na méně než 50.000 vozů. V Evropě se prodej v období od ledna do listopadu snížil o 59 procent na 25.000 vozů a v České republice klesl o třetinu na 48 aut.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (209)
Avatar - del42sa
22. 12. 2009 20:22
Re: Hlásí se Kuko
Zde jsou technické údaje :

Saab 1,9 TtiD 16V, zdvih 1910 , kompresní poměr 16,5:1, výkon 132 kW, točivý moment 400nM/ 1850 – 2750

Fiat1,9JTdtwin turbo,zdvih1910,kompresní poměr 16,5:1 ,výkon 140kW,točivý moment 400nM/ 2000

Pro srovnání
Opel 2.0 BiTurbo CDTi,zdvih1956,kompresní poměr 16,5 :1, výkon 140kW, točivý moment 400 nM/2000

Opel tvrdí, že tentokrát motor vyvinuli sami byť základem je italský motor (vyvinula ho údajně motorářská odnož majitele Opelu - GM Powertrain+VM Motori ) a zároveň jedním dechem dodávají, že motor od Saabu s tím jejich nemá nic společného. Je celkem možné že pro Insignii se v té základní 1,9-tce trochu více povrtali (odpovídá tomu i trochu jiný zdvihový objem), ale že by kompletně vyvinuli sami takový motor je dost nepravděpodobné. Opel dávno nepatří mezi špičku co se naftových motorů týká, a Saab už dávno svoje vlastní naftové motory nevyrábí. A vzhledem k nedávnému majetkovému propojení by bylo hříchem nevyužít nabízené technologie obzvlášť v době krize…… Kdo umí číst mezi řádky zajisté pochopí…..

Tohle je od Fiatu:

1.9 Twin Turbo

Engine cover of Lancia Delta´s 1.9 TT Multijet.Fiat Powertrain Technologies released information about new twin stage turbo (twin turbo) version of this engine in summer 2007, engine is available with two power levels, first one is producing 180 PS (178 hp/132 kW) and second one 190 PS (187 hp/140 kW), both have a maximum torque output of 400 N•m (295 lb•ft) at 2000 rpm. 180 PS version production started summer 2009. The engine weighs approximately 185 kilograms (410 lb). This engine will be sold both to Fiat Group Automobiles and other brands, but the 190 PS (140 kW; 187 hp) version is reserved only to Fiat Group Automobiles
22. 12. 2009 11:05
Re: Hlásí se Kuko
ano, to jsem pochopil, ale právě ta twinturbo verze je tam vzpomenuta jenom jaksi mimochodem a jen v souvislosti se Saabem, proto si myslím, že tahle verze je výsledkem vývoje u Saabu
Avatar - del42sa
22. 12. 2009 09:50
Re: Hlásí se Kuko
Opel also uses a version of this engine. Their CDTI engine, manufactured in Pratola Serra, Italy and Kaiserslautern, Germany, is the product of the half-decade joint venture between GM and Fiat. It is used in the Vectra, Signum, Astra, Zafira, Cadillac BLS and Suzuki SX4 as well as some Saabs marked as TiD and TTiD (twinturbo version) "

Zkrácený překlad: " Opel také používá verzi tohoto (Italského) motoru, vyráběného v Pratola Serra v Itálii, jedná se produkt z období joint venture GM a Fiat. Je použit ve Vektře, Suzuki a také v některých Saabech pod označením TTiD (twinturbo verze)" ;-)
22. 12. 2009 08:21
Re: Saab
Kdepak, goes je sice provokatér na n-tou, ale má něco v hlavě a o autech toho docela dost ví.
22. 12. 2009 08:19
Re: Hlásí se Kuko
hmm, tak z toho tvého textu mi to úplně zřejmé není. Píše se tam sice o různých verzích JTD, ale ta twinturbo je tam vzpomenuta právě jen v souvislosti se Saabem a tuším podobná výkonová verze se pro Fiaty/Alfy ani nenabízela...
Skusím pohledat svoje zdroje a uvidíme. Tak či onak - JTD je povedaná série a twinturbo, ať už ho spáchal říman nebo viking, je taková třešnička :yes: