Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spyker v Ženevě 2009

Michal Fokt
Diskuze (0)
Účast Spykeru ve formuli 1 nizozemské společnosti asi spíš ublížila, než prospěla, teď už se ale zase věnuje výhradně výrobě sporťáků.

C8 Aileron

Vloni v Ženevě Spyker ukázal Aileron coby prototyp, nyní už jde o finální a do produkce připravenou verzi modelu s vidlicovým osmiválcem 4,2 l vypůjčeným od Audi.

Aileron je vůz, jenž by měl pomoci vrátit účetnictví Spykeru po těžkém náporu na firemní kasu, způsobeným účastí ve formuli 1, zpátky do černých čísel, jde tady tedy bez přehánění o existenční model. Jde o kupé, které by se mělo stát jakousi GT variantou dosavadního typu Laviolette, technicky si jsou totiž oba automobily dost podobné.

Jen 1425 kg vážící novinka s křídlovými dveřmi má délku 4617 mm, šířku 1952 mm, výšku jen 1270 mm. Rozvor činí 2725 mm a rozložení váhy 46:54 hovoří ve prospěch zadní nápravy. Atmosférický vidlicový osmiválec Audi poskytuje výkon 400 k (294 kW) a točivý moment 480 Nm, přičemž dotyčný V8 točí maximálně 7200 otáček.

Sprint na stovku je pro Aileron záležitost na pouhé 4,5 s a co se vytrvalosti týče, můžete s ním v případě příznivých podmínek uhánět až třísetkilometrovou rychlostí. Je jen na vás, zda si zvolíte manuální šestikvalt Getrag nebo automat ZF, majitele bude každopádně nizozemský sporťák hýčkat i velice luxusním interiérem vybaveným kůží, hliníkem a sportovními sedadly Sparco.

Výroba C8 Aileron by měla být zahájena v květnu příštího roku.


Michal Fokt
Diskuze (0)