Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spyker v Ženevě 2010

Michal Fokt
Nizozemská značka sice představila svou novinku C8 Aileron už vloni na autosalonu v Ženevě, ale proč si ji nepřipomenout, když nic nového k vidění nebylo?

Spyker C8 Aileron

Poté, co někdo dostal v Nizozemí nápad (zatracená legalizace marihuany), že se Spyker zúčastní šampionátu formule 1, což mu málem přineslo zkázu (doufejme, že nedávné propojení se Saabem nebude mít stejný průběh…), teď už se zase věnuje výhradně výrobě aut.

Vloni měl v Palexpu premiéru model C8 Aileron a během příštích měsíců by měl vyrazit k prvním zákazníkům.

C8 Aileron má ambice zabojovat o zájemce o klasické GranTurismo v netradičním hávu. Technicky je přitom z úsporných důvodů spřízněné s menším modelem Laviolette. Jen 1425 kg vážící novinka s křídlovými dveřmi má rozměry 4617×1952×1270 mm, rozvor 2725 mm a rozložení váhy 46:54 ve prospěch zadní nápravy. Atmosférický vidlicový osmiválec Audi o objemu 4,2 l poskytuje výkon buď 400 koní nebo 298 kW – automobilka uvádí obojí, přestože se obě hodnoty trošku liší. Ale jestli 400 nebo 405 koní – není to jedno? Točivý moment je ovšem jen jeden - 480 Nm. Za zmínku stojí i fakt, že V8 omezovač v celkem slušných 7200 min-1. Sprint u klidu na rychlost 100 km/h je pro Aileron záležitost na pouhé 4,5 s a co se vytrvalosti týče, můžete s ním v případě příznivých podmínek uhánět až třísetkilometrovou rychlostí. Je přitom jen na vás, zda si zvolíte manuální šestikvalt Getrag nebo automat ZF.

Jak už je u nizozemského výrobce zvykem, majitele bude gétéčko hýčkat luxusním, ba snad až i lehce kýčovitým interiérem tvořeným kůží, hliníkem a sportovními sedadly Sparco.


Michal Fokt