Někdo ve volném čase chytá ryby, jiný vysedává po hospodách a pár desítek českých nadšenců si hraje s autobusy z minulého století. Není to šlechetný koníček?
protože
tyhlety starý dízlový kraksny (a odkaz si najděte sami) nám tady roky zamořovali vzduch a trávili naše lidi. Zasloužily by z 15cti metrů na střechu a pak rovnou bez milosti recyklace do americky drtičky na sajrajt plus poučou videoreportáž do muzea pro mládež aby věděla jak pár dízlfotrů 2desetiletí sabotovalo CNG/LPG pokrok !!
Takýchto kreténov treba kopať do hlavy, aby sa im to v nej trochu urovnalo. Keby ťa niekto kopal do zadku, tak by si sa *** a to by tu bol smrad horší jak z dieslovej lokomotívy. A bolo by po ekológii...
Neomlouvej se, je to tak. Když někdo dokáže napsat "že kraksny zamořovali.... a trávili....." svědčí o tom, že i čtvrtá obecná, kde se učí kam napsat i nebo y, byla nad hranicí intelektuálních schopností autora příspěvku.
Já osobně se s takovými jedinci, pokud možno, do diskuzí a kontaktů raději moc nepouštím. :-!
Tiež si myslím, ale mohli po sebe aspoň skontrolovať. Takže to buď neurobili, alebo ten, čo článok opisoval, autobusom naozaj nerozumie a tým pádom si to nemohol všimnúť...
Zas mudruješ...prečo si to nedohľadáš aspoň na internete, kým sem capneš nejakú blbosť? Škoda 706 RO vyšla do ulíc už v roku 1947, v roku 1948 sa rozbehla sériová výroba.
Nepíšu ODkdy se dělalo, ale DOkdy se dělalo, pane dokonalý.
A pokud se na sraze sešlo RO z roku 1958 a RTO z roku 1956, nebo 1957, tak je prostě RTO v tom případě starší.
Jéjda, tak len o to ide? A ako spočítaš vek tej RO, možno má podvozok z roku 50, motor z 58 a komponenty zo všetkého možného z ďalších dvoch desaťročí? ;-)
A pro upřesnění - všechny 706 RO, které pamatuji, měly masku takovou [odkaz] . Ta, kterou má exemplář z článku je snad jedině z nějaké ojedinělé verze třeba lux nebo z nějakého prototypu.
Ale v detailech je tento kus stejně nepůvodní, nemá mít vůbec blikače (tyhle jsou až ze 706 RTO), ale "ručičkové" ukazatele směru a ani zadní světla a zpětná zrcátka nejsou korektní. A pokud dobře vidím, tak ani klika na dveřích a přední světla na tento model nepatří.
Tak to sa mýliš. Vyzerali presne tak načančane - len na čiernobielych starých fotkách sú tmavé a ošumelé. Síce poslednú RO v prevádzke som videl jak malé decko, ale s RTO som ešte občas jazdieval do školy, krátko ešte chodila poľská licenčne vyrábaná RTO (Jelcz). Futbalové družstvá si RTO držali ešte dlho.
U nás sa tento typ autobusu volal "uhorka", teda okurka.
Ešte v druhej polovici 70. rokov jazdili modré "uhorky" s vlečkou. Stará mama má dom 20 metrov od autobusovej zastávky, tak som tie autobusy, čo vozili ľudí do a z práce, bežne vídaval.
V červených - mestských - uhorkách bola zase pred zavedením štikacích strojčekov v zadnej časti búdka, v ktorej sedel sprievodca a predával lístky.
No a v luxusnej uhorke (s pántovými dverami pre cestujúcich) sme ešte na strednej škole koncom 80.rokov cestovali na povinné bramborové brigády. Autobus patril JZD. Mojím snom bolo aspoň raz si sadnúť na sedačku vpredu vedľa šoféra, ale nikdy sa mi to nepodarilo. Vždy to zabral nejaký učiteľ.