Navštívil jsem setkání Klubu sportovních aut na brněnském autodromu a při té příležitosti absolvoval svezení s Bugatti Veyron. Jak jede pýcha koncernu Volkswagen?
Těžko z pozice diskutéra hodnotit výborně zprostředkovanou jízdu ve veyronovi, když jediná možná (dostupnější) alternativa je TGV... Jedno jde ovšem odtušit z fotografií okamžitě: Ve vizuální konfrontaci vypadají všichni ostatní vedle veyrona méně oslnivě, ale tohle není samozřejmě kritika. Je neuvěřitelné, jakou designovou klasou je veyron obdařen. Dál bych to nijak moc nerozebíral, neboť hodnotit silničního boha je jaksi... nepatřičné a vždy tak nějak mimo mísu.
Samozřejmě, že své kvality, ausgerechnet na předmětném setkání, má především Carrera. Chce to jednu temně modrou od Porsche vsunout pod zadek a jednu na oceli od TAG Heuer přivařit na levačku. Nic víc už není. Tos nevěděl?
Veyron je pojem, naživo působí úžasně kompaktním dojmem, nicméně... vizuálně to zase taková pecka není, nebýt aury jedinečnosti, rozhodně bych ho za nejhezčí auto srazu nezvolil. Minimálně Lambo a Ferrari 458 ho strčí do kapsy, Corvette se může směle měřit, famózní je RS...
Jo, to lambo boduje, souhlas. Ceňme na veyronovi především tu jinakost, akcent na historické firemní markanty, dokonale vybalancovanou klasu a... jak píši, dále je třeba si uvědomit, že prostě jde o silničního boha, a tím je řečeno vlastně vše :-) Veyron není jednotkou ke konfrontaci s ostatními, to je produkt mimo prostor, mimo čas...
Kdyby nebylo technické výjimečnosti Veyronu, neštěkl by po něm ani pes. No dobře, to trošku přeháním, ale pro mě právě ty markanty značky moc nefungují... tradiční podkova odkazuje už na poměrně dávnou historii a moc mi na supersport nepasuje, její náznak na EB110 fungoval pro mě lépe... což konec konců platí pro celé auto.
V tomhle klubu má každé auto něco do sebe... vezmi třeba F1 s jeho třema sedačkama.
Mě osobně v poslední době nejvíc bere 458, třeba jako Speciale... jasně, je to nejméně o ligu níž... ale to je pro mě dokonalost tvarů, bez přehnané teatrální brutálnosti Lamba, s nadpozemskými tvary.
...to je známka toho, že ještě musíš dospět >:D;-) Bugatti.... to je pojem... dravec...jedinečnost... Itoška je, prostě je, sériovka.... jsou to rozdílné světy. Ale skvosty jsou všechny - to bezesporu...
Jo jedinečnost. Takže káry od Hennessyho co maj 1000 HP je vlastně taky jedinečnost, ne?
A další a další, Veyron rozhodně není ejdiný kdo má tkaový výkon >:D
Označovat Hennessey za garážisty je vcelku odvážný tvrzení >:D
Ale budiž, v tom případě je směšný, že garážisti z USA porazili obří koncern VW s tunou inženýrů a Venom byl rychlejší >:D >:D
Zpracování těch aut (Venom a Veyron) je naprosto odlišné. Jedno jsou kompozitem kapotovaný splašený trubky, druhé je do detailu propracované GT, které nemá odfláknutou ani jednu součástku.
Ale jak známo, rozdílné filosofie občas vedou ke stejným cílům, v tomto případě výkonům. A označení GT je u Veyronu taky takové....no jak to napsat, hodně specifické GT
Nepochopils.
Veyron mělo být nejlepší auto na světě a minimálně v době jeho vzniku o tom, že uspěl, nebylo pochyb. Zrychlení a nepoužitelná maximálka jsou jen střípky této skládačky.
Venom GT je prostě "jen" hodně rychlý, ničím jiným Veyronu konkurovat nemůže.
Pokud tě na autě zajímá jen hrubá síla, OK, klidně se modli k Venomu GT, ale zkus pochopit, že auto není jen motor a hodnota 0-100 km/h.
To vůbec nezpochybňuju... však píšu, že Bugatti je evidentně exklusivnější zboží... nikoli už ale značka jako taková, tam se image Ferrari s F1 a množstvím modelů dostává daleko před Bugatti s jedinou limitkou.
Já vždy fandil sporťákům na ježdění spíš než na koukání a obdivování... a v téhle roli je pro mě i 458 dost vysoko :-)
458 Speciale je z týhle třídy supersportů naprostá špička. Navíc pokud jsi z Prahy a okolí, tak můžeš obdivovat jeden nádhernej kousek ve Scuderii na Dejvicích, stojí tam už 2 měsíce :-) K té teatrálnosti Lamba, počkej si, až uvidíš naživo Huracán, je to návrat ke kráse se vším všudy ;-)
Jinak tohle jsou supersporty jak se sluší a patří, nejsou to luxusní GT s mamutí vahou a designem, který rozhodně nepatří do těch vkusných výtvorů. Navíc bezcharakterní motor (kde je nějakej inspirativní projev?), letargie na okruhu,...za tu cenu si člověk může pořídit 458 Speciale, Huracán, 650S a 911 GT3 a ve všech řidičských měřítkách každý tohle auto samo za sebe Veyron překonává. Bugatti je jen číslo 400 km/h a 1000 koní na papíře, když se takové auto srovná s takovými jmény jako je LaFerrari, P1 a 918, vystupuje nafouklost pověsti Veyronu ještě víc na povrch. Poslední pořádné Bugatti bylo EB110, správná kára z devadesátek a pod správným vedením.
Zase se rozohňuješ nad něčím, čemu absolutně nerozumíš.
Chápu tvůj zápal pro italská auta, nebyl jsem v mádí jinej, ale zkus zůstat nohama na zemi.
Osobně by mně například zajímalo, odkud vyvozuješ tu letargii na okruhu?
Jel jsi s tím autem někdy, nebo sis jen přečetl horní text od člověka, který cokoliv, co má jen náznakem něco společného s koncernem VW, poplive jak jen může?
LaFerrari (fakt hodně...nevhodné jméno), P1 i 918 jsou proti Veyronu v podstatě funglovky, Veyron je tu od roku 2005 = 9 let a pořád je na špici, ty správná káro :-)
Edit:
Pokud bych chtěl proti Veyronu stavět něco echt italského, tak cokoliv od Pagani, ostatně přehrabovat prachy vidlema, už bych nějaké to Pagani měl doma :-)
srovnáváte tady supersporty který si na sebe taky musí vydělat , to znamená s konstruovat a postavit supersport který bude na špici a taky ho prodat a vydělat , Veyron je jen ukázka možností současné doby ale zároveň zbytečné a prodělečné auto .
Já s kritikou Bugatti nesouhlasím, podle všeho to auto funguje výborně a svou cenu si jistě obhájí... jen se mi opravdu líbí 458 a cením si ho o to víc, že to není tak exklusivní záležitost.
Když píšeš návrat ke kráse... Lambo je a vždycky bylo to brutální a agresivní... až přehnaně.
PS: o kolik je Lamborghini italštější než Bugatti nechám raděj stranou
Těžko z pozice kecálka zprostředkovat jízdu ve Veyronu, protože ho nenávidím, jako celý koncern VW a miluju Hondu, která nic podobného v portfoliu nemá a nikdy neměla.
Ty sebezáchovné zvratky o tom, že "...mně dodnes nechával chladným..." jak od puberťáka. Jak by si ostatně nejhorlivější odpůrce koncernu na ACZ mohl přiznat, že se mu z jízdy v tisícikoňovém superautě, řízeném profíkem, na kterého on sám nemá ani náznakem, klepala kolena jak malýmu klukovi?
Už mi tam chybí jen povzdech o tom, že Bugatti neumí zaklekávat... 8-s
P.S.
Sorry, že to píšu pod tebou, jak to ve mně bouchlo...
Každý máme vytvořený vlastní žebříček hodnot a do nich nám nějaká auta buď zapadají nebo nezapadají, nic jako nestrannost neexistuje. Není nic příjemnějšího, než když auto, od kterého to neočekáváte, zazáří a naopak, pokud zklame "dreamcar". A pak jsou auta, u kterých to intuitivně vycítíte... Nenávidět auta, tuhle práci bych nedělal.
Pokud jde o rozklepaná kolena, neměl byste jako automobilový amatér asi používat na každého vlastní metr. A hodnotit od stolu schopnosti jakéhokoli řidiče mi přijde přinejmenším neomalené.
Nepsal jsem o vaší nenávisti k autům, ale o vaší nesnášenlivosti ke koncernu VW, potažmo i k BMW. U VW je to ale u vás obzvlášť markantní prakticky v každém textu od vás, který se jej týká, případně i v jiných, se kterými nemá nic společného.
Já vám to neberu, být jen diskutér, bral bych to jako úsměvný případ fanatika, je jich tady na diskusích dost a dost, ale vy jste redaktor, a byť chápu, že nestrannost neexistuje, tak takové okaté "rýpání" do VW a stejně okaté vyzdvihování Hondy mi přijde velmi dětinské a ve výsledku poškozuje práci celé redakce ACZ.
Je jisté, že kdybych věděl, že tento článek jste psal vy, ani bych na něj nekliknul, bohužel autora se dozvím až po otevření článku a zvědavost mi nedala. Žádné překvapení se ale nekonalo.
Co se týká mého amatérismu, tak mohu napsat to samé o vás, co vy o mně: "Hodnotit od stolu schopnosti jakéhokoli řidiče mi přijde přinejmenším neomalené."
Je otázkou, zda práci redakce poškozuje více to, že je obecně považována za "proVW" nebo to, pokud někdo měří stejným metrem i tam, kde bývá zvykem našlapovat potichu a opatrně. Pokud to berete tak, že kazím tu zmíněnou pracně budovanou image, pak s vámi naprosto souhlasím. Je to sice méně cool, než být proBMW a proVW, což je akceptováno a dokonce oslavováno jako známka dobrého vkusu, ale nenávistné reakce v diskuzích už jsem přestal řešit před lety, reaguji jen proto, že byly i doby, kdy jsme bývali v poměrně přátelském kontaktu.
Pokud vás řízení aut neživí, pak jste amatér, bez jakéhokoli pejorativního nádechu toho slova. Amatéři mají ostatně vlastní kategorii i na Le Mans a znám spoustu vynikajících amatérů i spoustu špatných profesionálů. Pokud vás v souvislosti s Veyronem napadla třesoucí se kolena, něco to může naznačovat. Ale pochopitelně nemusí, každý používáme jiné výrazové prostředky.
Každopádně diskuzním bohatýrům jako jste vy nabízím možnost vyřešit neshody osobně, kdy anonymní fundamentalizmus překvapivě vyšumí. Nejsem profík z KSA, který se dá potkat jednou do roka v Brně, zastavte se na některém z podniků MX-5 Cup [odkaz] a můžeme se nejen pobavit o odlišných názorech, ale můžeme případně pořešit i řidičskou stránku věci. :-)
Práci redakce poškozuje jak proVW, tak proHonda, tak klidně i proFerrari, jde o to, že tak okaté nadržování jedné značce je prostě špatně, stejně jako plivání po jiných značkách. Opět píšu, že ve vašem případě je to plivání po koncernu VW až moc okaté, proto to píšu. Moje reakce neberte jako nenávistné, rozhodně k vám nenávist necítím, ale jako naštvané, na to mám jako konzument vaší práce právo. Ostatně si taky vážím toho, že teď tady se mnou o tom diskutujete.
Sám jsem byl vezen, i jsem řídil i pár opravdu rychlých a silných aut, některá zvládla 0-200 km/h i pod 8s, přesto by se mi osobně před svezením ve Veyronu, jako ve vrcholu toho, co dnes automobilový průmysl produkuje, třásla kolena, zde předpokládám, že chápete, že šlo o řečnický obrat.
Co se týká mého řidičského umění, rád přiznám, že závodník nejsem, ostatně to, co jsem psal výše nebylo moje machrování, ale zdůraznění faktu, že člověk, jež závodí v MX-5 cupu těžko ohodnotí během dvou kol na okruhu Bugatti, jež jeho majitel - bývalý závodník - řídí denně.
Co je nebo není okaté asi dost závisí na senzitivitě čtenáře i celkové náladě v komunitě. Nesnažím se navenek tvářit jako někdo, kdo je "nad věcí", protože člověk, který si nedokáže vytvořit vztah k něčemu tak emotivnímu, jako jsou auta, patrně není nadšenec a dělat by to neměl. Současně si nemyslím, že bych byl jednostranně zaměřený (viz právě i MX-5), ani že bych používal dvojí metr, ale to by asi chtělo hlubší analýzu mých článků, které, jak říkáte, nečtete. Můžeme se ovšem třeba bavit o určité snaze o vyváženost zpravodajství v rovině Evropa/Japonsko... ;-)
Pokud jste byl v BV svezen, nutně jste musel auto vnímat stejně, lišit se mohou pouze subjektivní vjemy z např. zrychlení.
Chápu, že " že člověk, jež závodí v MX-5 cupu těžko ohodnotí během dvou kol na okruhu Bugatti", nicméně pokud je ten člověk současně motoristický novinář se silničními zkušenostmi z tisíců a okruhovými ze stovek aut, zvyklého analyzovat velmi do hloubky chování vozů i jejich řidičů, pak se zjištěné většinou od reality liší jen minimálně a stačí už jen doplnit ty vjemy, které prostě nezjistíte do chvíle, kdy nedržíte volant v ruce.
Mně to přijde napsané docela poutavě, byť samozřejmě z pohledu někoho, komu Veyron nesedl. Tahle kategorie aut je stejně pro většinu z nás na té plakátové úrovni, takže mi tu osobní antipatie moc nevadí... prostě někdo má nad postelí F40 a někdo 959 a které z těch aut je ve skutečnosti lepší je nakonec jedno ;-) .
Sám jsem ve Veyronu ani neseděl, natož abych v něm jel... a co bylo napsáno není v nijak příkrém rozporu s tím, co se dá dočíst jinde - Veyron není auto určené na okruhové ježdění, to je evidentní, na to je málo extrémní... jestli je to výhoda nebo nevýhoda je otázka (z mého pohledu výhoda, pokud chce člověk seriózně závodit, jsou na to jiné stroje).
asi to tu maj nejak bloknute na odkazy z youtube,furt mi to S tam cpe kdyz jenom dam kopirovat a vlozit,a pak kdyz to s dam pryc tak mi to zas napise video neexistuje tak nevim no... kazdopadne na jinych strankach fb apod to jde v pohode jinak kdyby ste se chteli mrknout tak presny nazev videa: sraz sportovních vozů KSA 3.5.2014 Brno (foto)
pro rýpaly jsou to amaterské fotky a většinu fotila ženská(snad si tohle nepřečte jinak večer spím na gauči...),já fotil ty z budovy nad paddockem .-)
Byl jsem sice v neděli, takže jsem Veyrona prošvihl (nechápu, proč ho nezajistí na oba dva dny, když je to hlavní "lákadlo") a moc nadšený jsem teda nebyl. Program na prd, aut málo (samý Porsche a Ferrari)... Velkou roli určitě sehrálo i počasí (v neděli zase tak zle nebylo), ale jak jsem psal, čekal jsem víc.
Doufám, že příští rok to konečně výjde a bude to zase sraz s velkým S, jako to byl předloni :-)
>:D to me tez trochu zarazilo >:D hlavne jak ten seat stal myslim vedle maranella a FF ,nejvic to vystihnul ten rakušák jak přijel s fioranem a už dával blinkr že to píchne vedle tech dvou ferrari zastavil se podival se na seata,zakroutil hlavou a jel uplne nakonec,tez byla sranda jak tam byla jedna mlada buchta ve starem boxsteru na miste spolujezdce,furt tam seděla cigáro v pysku,střecha stáhnutá a tvářila se jak by to tam osvobodila >:D mrknul sem se na spz (stará cca pul roku) a schválně říkám... za fábii dáš víc peněz... >:D tvářila se pak nějak divně asi se jí to dotklo ale když si chce někdo honit ego a hrát si na něco co není jejich věc >:D ... akorát mě sere že sem se nedostal na okruh bo mám káru rostřelenou... sem myslel že puknu závistí jak se tam všichni proháněli a já tam na ně akorát čumím z paddocku!! byl sem tam s kámošem co měl focusa tak se aspoň na něho nalepili čísla >:D