Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Šrotovací prémie v Německu: 2500 Euro za zlikvidování starého auta

Německá vláda se rozhodla podpořit prodej nových aut vyplácením prémií. Majitelé aut starších devíti let dostanou 2500 Euro, pokud s nákupem nového auta své původní nechají ekologicky zlikvidovat.
Zpět na článek
29. 1. 2009 08:50
neregistrovaný "ubplnezbytecnaregistrace"
29. 1. 2009 12:16
29. 1. 2009 09:40
29. 1. 2009 09:52
neregistrovaný "RayBan"
29. 1. 2009 10:24
29. 1. 2009 11:00
29. 1. 2009 11:12
3. 2. 2009 19:54
neregistrovaný "nechi dále tento účet, SMAŽTE T"
29. 1. 2009 16:38
neregistrovaný "cabel"
30. 1. 2009 11:03
30. 1. 2009 17:51
3. 2. 2009 20:00
neregistrovaný "nechi dále tento účet, SMAŽTE T"
3. 2. 2009 19:58
neregistrovaný "nechi dále tento účet, SMAŽTE T"
3. 2. 2009 21:30
neregistrovaný "nextrom"
neregistrovaný "ubplnezbytecnaregistrace"
29. 1. 2009 08:50
podminky
Predpokladam spravne, ze to bude zcela v souladu s unijni politikou neomezene jen na jedno obcanstvi a budou tam moci vozit sve vraky i obcane Ceska?
Rozbalit vlákno
1
29. 1. 2009 12:16
Re: podminky
heh, no za tie prachy by sa aj nam oplatilo vyvazat vraky k nemcom...
29. 1. 2009 09:40
Premia
Ak budes mat na aute nemecke znacky , auto stare 9rokov a vlastnikom auta budes min. rok, tak ta premia je aj tvoja za podmienky, ze prides medzi prvymi. Premia sa nevplaca za zosrotovanie auta ale az pri kupe noveho. V SRN ide hlavne o likvidaciu starych aut nebezpecnych "popelnic" a nasledne s tym spojene rozhybanie predaja novych aut. Firmy vyrabjuce lacne auta na tom ziskaju a tie drahe asi vela z tohto kolaca si neukusnu. Je jasne, ze x ludi, ktori ledva maju peniaze na zivobytie , toboz na prevadzku toho stareho auta, nepobezi si dat zosrotova sice stare auta (ale stal auto) a potom si kupit za 10 000Eur a viac nove auto , ktore je nad ich pomery splacat a zaroven aj zit. Ty, co na kupu noveho auta maju , tak ty zas nemaju auto starsie ako 6rokov, nie ziadanyhc 9rokov a tym padom su z premioveho kola von. Jedine, ze maju Oma, Opa a ty uz so starym autom ak ho maju vypomozu . ;-)
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "RayBan"
29. 1. 2009 09:52
Re: Premia
Píšeš to dobře, ale při tom mhožství obyvatel Německa, to trhem trochu pohne.

Osobně jsem zvědavý, jaký bude za rok výsledek, kolik prémií se vyplatí.
29. 1. 2009 10:24
Re: Premia
Vsak ano uz bezi v SRN reklama na Logana za 5.500,-Eur (nic v zlom proti Loganovi, Sonderu u menej majetnych je slusnym hitom a to zakladne na prevoz z A do B tiez splna pri najnizsiej strate na hodnote).

Bezia x reportazi , ako to je s tym zosrotovanim, predovsetkym ak donesies auto 9rocne ale v pripade dalsieho predaja zaujemocvi by malo vyssiu cenu ako je vyska premie viazana na kupu noveho. Odpoved, da sa dohodnut a majitel srotoviska vyplati aj nejake peniaze navyse za diely, z takto "vykuchaneho" auta. No rozhodne tie paru Eura za kvazy diely vybrate z auta pred zosrotovanim, cenu v pripade priameho predaja nedosiahnu. A je viac menje jasne, ze majitel srotoviska si skor vyberie "bezproblemoveho " kandidata ako toho, komu musi nieco doplati. Premia iba pre prvych cca 600 000 majitelov tu nahrava do karat srotovisku.
Vyhodnost a nevyhodnost dat zosrotovat auto ostava na majitelovi- zaujemcovi a hlavne v akej trhovej cene ma svojho plechoveho kamosa.

Inak priemerny vek osobnych aut v SRN je cca 8 -8,5 rokov.
29. 1. 2009 11:00
Re: Premia
Jenže to auto nemusí mít 9, ale třeba i 15 roků. Může to být třeba Felda, sloužící jako druhé auto v rodině.
29. 1. 2009 11:12
Re: Premia
Pri 15 rocnom aute je to uz evidentna vyhra za predpokladu, ze ma aj peniaze na nove a zmesti sa medzi prvych 600 000 zaujemcov :-) . V takom pripade budu asi vsetci, priamo aj nepriamo spokojni. Stat, zaujemca ( s rodinou), predajcovia aut, majitel srotoviska, ostatni ucastnici premavky. Danovi poplatnici hm, aj aj.

Ps: Ci sa s tym podari podporit predovsetkym domacich vyrobcov aut, to je otazka , ktoru nam zodpovie koniec roka 2009.
Avatar - rohYpnol
29. 1. 2009 10:25
Nalévání peněz do hrníčku
Já tento krok neschvaluji.
1) Co dostane člověk za to, že si našetřil na nové auto, a nejezdí v popelnici? Nic. Co dostane troska, co hulí a chlastá a nové auto si ještě nepořídil? Příspěvek! Jistě, jsou také nízkopříjmové skupiny, kde jsou TAKÉ SLUŠNÍ LIDÉ a kteří pracují a jen prostě nemají z čeho šetřit. Pokud už tedy nutně musí být příspěvek, proč tedy nenavázat na příjem člověka? Ale i tak - tento krok je naprosto nesystémový. Co bude za deset let? Tito lidé opět nebudou mít na nové auto. Takže jim všichni lidé opět přispějí na nové?
2) Jak to pomůže Německé ekonomice, když si chudý Němec koupí NAPř. Thalii/Logana/Pandu/Ceeda??? To opravdu rozhýbe Německou ekonomiku, když se vozy vyrábí v Turecku/Rumunsku/Polsku/Slovensku ;-\ Jenže vázat příspěvek na vůz vyrobený v deutchland prostě nejde.
3) Zaplatí to daňoví poplatníci. Pokud koupí vůz nevyrobený v Německu,jde vlastně o přesun financí daňových poplatníků Německa do jiné země. Sice by bylo hezké, kdyby Němci nakupovali Škodovky :-), ale je to hloupost.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - DRBNUTY
29. 1. 2009 12:07
Re: Nalévání peněz do hrníčku
Ale statu sa to vrati zasa naspat na DPH ktora je zahrnuta v cene auta.Takze mi to zasa vychadza tak,ze to bude nieco podobne,ako ked si odpise podnikatel DPH,lenze v tomto pripade pojde o nepodnikatelov a namiesto vratenia DPH dostanu ten prispevok...
Avatar - rohYpnol
29. 1. 2009 18:05
Re: Nalévání peněz do hrníčku
Jenže hlavním motivem má být rozhýbání ekonomiky, zajištění zaměstnanosti. Tím, že zaměstají Rumuny nebo Turky si moc nepomůžou...
29. 1. 2009 12:23
Re: Nalévání peněz do hrníčku
No z pohledu jedince je to samozrejme nespravedlive. Ale to je vicemene cela danova soustava. Z pohledu systemu je to impulz, presne cileny na nemocne misto, ktery ma rozhybat zadreny motor hospodarstvi. Diky zacileni na problem ty penize zafunguji efektivneji nez nejake plosne snizeni dani. A tak nakonec prospeji i tomu jedinci, ktery dostane opet fungujici hospodarstvi. Diky tomu neprijde o praci a jeho firma bude mit zakazky, protoze autoprumysl prorusta celym hospodarstvim jako houba. Ano, mala cast tech penez odtece do zahranici. Ale opravdu mala (jaky je podil na trhu Loganu?), navic jeste v Nemecku zdanena. Vite ono z dani proudi takove mnozstvi penez. Z pohledu tech kdo je neprijimaji proudi nespravedlive (napr. predrazene statni zakazky). Narozdil od techto penez, toto opatreni opravdu dokaze trh rozhybat. Podle novin prichazi dnes do autosalonu zastupy lidi. A to je to, co cele hospodarstvi vcetne lidi, kteri to nevyuziji, potrebuje ze vseho nejvic.
29. 1. 2009 13:27
Re: Nalévání peněz do hrníčku
Z pohladu jednotlivca je to nespravodlive len potial, pokial kazdy jednotlivec tu vidi moznost ziskat za zosrotovanie a nasledny nakup noveho auta premiu a dany jednotlivec vsak z urciteho dovodu nesplna podmienky. Vyznam premie pre toho kvazy nic neziskavajuceho jednotlivca je "skyty -nepriamy" nepremietnuty do priamej financnej vyhody/premie a spociva v rozhybani sa ekonomiky a samozrejme aj v prinose vacsia bezpecnost na cestach a z toho plynuce usetrene nemale peniaze v zdravotnictve, na soc. davkach,nemocenkse,..... menej ludskych tragedii .
Otazne je do akej miery budu z tejto akcia a ci vobec budu profitovat BMW, AUDI, Mercedes, prave nie najlacnejsie auta.
Male auta, cenovo dostupne a v hospod. recesii maju extra vyhodu. Preto ten prikald Logan.
29. 1. 2009 22:00
Re: Nalévání peněz do hrníčku
Tak nejake to Polo, Corsu atd ma ve svem portfoliu kazdy nemecky vyrobce. Ale zase se nemylme. Ono primarne tu premii nevyuzuji chudi lide, kteri normalne na auto nedosahnou a diky premii si ho koupi. Takovi lide maji behem krize jine problemy, nez kupovat auto. Vyuziji to lide, kteri o aute uvazuji, jen vyckavaji zda neprijde jeste vyhodnejsi doba. Podle mne struktura prodeju bude zhruba podobna jaka je v segmentu levnejsich aut dnes. A tam stale maji nemecke stroje znacny trzni podil.
30. 1. 2009 07:46
Re: Nalévání peněz do hrníčku
Pravdu povediac Polo, z dovodu ze je predsa uz len to starsi model, tak asi vela vody nenamuti. Corsa ta moze byt uspesna, zalezi ako sa k buducnosti OPELu postavia Nemci. A struktura ludi , ktora bude nakupovat auto vdaka "srotovej premii" bude zaujimava. Ako som vyssie pisal , prilis chudobny o aute nebude uvazovat, proste na nove nema a ta premia jeho prazdnu penazenku nenaplni. Stare auto mu posluzi stale lepsie ako nic alebo nove , ktore nebude o par mesiacov schopny splacat. Ty slusnejsie zarabajuci maju auto uz podla svojej predstavy a nie len obsahu penazenky, ale pozor vo vacsine pripadov auto je na leasing alebo v najme vdaka inemu sposobom financovnia. A v Nemecku je to uz prilis rozsireny sposob ako jazdit na novom aute a pri tom nemusiet mat hotovost . U tychto slusnejsie zarabajucich, ak berieme, ze nech maju aj druhe auto do rodiny, tak tu vela ludi nenajdes, ktori by mali doma stare auta a toboz viac ako 9r. Prestiz a moznost na leasing mat za lacnejsi peniaz nove ich motivuje si kupit skor nove ako drzat doma stary vrak. Dalsia kategoria su dochodcovia , ktori maju auto splanajuce kriteria pre narok na premiu ale jedna sa o slusne vybavene aj vykonne auta povacsine stredna trieda a vyssie, s malym nabehom km, dokladne udrziavane a peclivo servisovane. A ty urcite nedaju auto s vyssiou predajnou cenou na trhu za "srotovu premiu".
A ty super bohaty, tym moze byt premia u .... .
No rozhodne som zvedavy ako to dopadne a aky bude zaujem. Urcita forma motivacie a pomoci zo strany statu zainteresovanym je tu ale na druhej strane je kriza, co si mylsim aj x ludi odradi od kupi noveho auta, ktore predsa len prilsi rychlo straca na hodnote. A nik nevie, co bude zajtra a za auta sa nenajes. Trosku pesimizmu ale lepsie ako prilis optimizmu v tejto dobe. ;-)
neregistrovaný "nechi dále tento účet, SMAŽTE T"
3. 2. 2009 19:54
Re: Nalévání peněz do hrníčku
najivko
29. 1. 2009 13:06
Re: Nalévání peněz do hrníčku
Ale to je opravdu, ale opravdu hluboké nedorozumění...

Všetko zaplatia daňoví poplatníci. Platíš množstvo hovadín, o ktorých ani nevieš.

Aj kúpa zahraničného vozu je prílivom do štátnej pokladne. Aj obchodník platí dane, nie iba výrobný závod.

Prémia za zošrotovanie starého auta je motiváciou na ekologickú likvidáciu vrakov. Nie odmena za to, že si ideš kúpiť nové auto.
Avatar - Ricardo
29. 1. 2009 16:14
Re: Nalévání peněz do hrníčku
Přesně tak! Místo aby se šlo po příčině léčí se následek :no: Tohle prostě pomoct nemůže, jen se vytluče klín klínem
29. 1. 2009 22:05
Re: Nalévání peněz do hrníčku
Pricina lezi v USA. Ale v Evrope je zdrojem krize prave pokles poptavky v automobilovem prumyslu. Takze to je resenim priciny evropskzch problemu.
Avatar - euro89
29. 1. 2009 10:52
debilní zákon...:-(
až doteď si fandové aut z 70.-80. let, který nechtěli u nás koupit střep a roky ho renovovat, mohli dovézt auto z Německa... například já už delší dobu uvažuju, že bych si dotáhnul Fiata Argentu nebo Alfu 90, který se u nás nedaj sehnat v top stavu, ale u našich západních sousedů se dají pořídit už od cca. 2000,-EUR... s timhle zákonem dá majitel i pěkný a zachovaný yungtimer radši do šrotu, že by ho prodával, ptž se mu to vyplatí víc... :no: takže jak řikám - zákon na HOV*O(!!!), jen aby mělo pár "zelenejch" poslanců radost... :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
5
29. 1. 2009 11:20
Re: debilní zákon...:-(
Zachovale auto zo 70-80 rokov urcite neda kazdy mjitel len tak do srotu. Ak ho mal do teraz, tak ho bude mat este niekolko rokov (ved to bola laska na prvy pohlad :-) ), ved uz je to pomalicky veteran a na ne sa vztahuju ine pravidla a poplatky. Pre teba to znamena asi tolko, mensia moznost zohnat toho svojho spravneho favorita a cena zan asi porastie. :-(
29. 1. 2009 13:41
Re: debilní zákon...:-(
A co Deltu, tu budeš kupovat kdy?
Avatar - euro89
30. 1. 2009 00:07
Re: debilní zákon...:-(
myslíš novou..? rád bych po škole...:) hlavně taky čekám, kolik bude u nás stát s motorem 1.8 DI T-Jet (147kW) a výbavou Platino... ale typuju, že cena bude podobná, jako u 1.9 Twin Turbo MultiJet... u starejch aut je to jendodušší - ty si člověk pořizuje jako koníček, pro radost a z lásky k italskym autům... najede s nima třeba jen 1000km ročně a nestojí ho zdaleko tolik peněz, jako nový auto na normální ježdění... ale pro svý budoucí hlavní auto mám velký dilema... italové teď sypou z rukávu jednu pecku za druhou a kromě nový Delty se mi líbí i MiTo, Abarth 500 SS, Abarth Grande Punto SS, ojetá 159 TI by byla taky dostupná, Bravu chybí jen pořádnej motor, jinak by bylo taky ve středu zájmu a to se ještě uvidí, jak bude na podzim vypadat nová Ypsilon a jestli dostane nějakou sportovní variantu...(?) takže s novym autem chci počkat a vybrat si skutečně to, který bude nejlíp sedět mýmu životnímu stylu a odrážet moje myšlení a pohled na svět... ;-)
29. 1. 2009 15:53
Re: debilní zákon...:-(
Ty si fakt myslíš, že člověk, který má opečovávaného youngtimera ho honem poběží sešrotovat kvůli prémii ?? >:D
Avatar - euro89
30. 1. 2009 00:15
Re: debilní zákon...:-(
tak nějakej důchodce to auto nemusí brát jako yungtimer, ale jako prostě normální starý auto, kterýho se za 2500EUR rád zbaví... na západě jsou k vidění velmi zachovalý auta, i když jsou denně v provozu a jejich majitelé je nepovažují za bůhvíjak vzácný kousky... většinou jsou to auta starších lidí... ty si třeba řikali, že s nim už dojezdí, ale takhle za ně dostanou 2.500,-EUR a když si k tomu přidaj, co si poctivě šetřili z důchodu, tak si ještě na starý kolena pořídí nějaký malý nový auto... neřikám, že to tak bude, ale může se stát, že tak některý majitelé budou uvažovat...
neregistrovaný "cabel"
29. 1. 2009 16:38
mala technicka
pro vsechny, kdo se boji, ze jen za "vrak" dostanou penizky.. v clanku se pise, ze penizky dostanou az po koupi noveho vozu.. ctete pozorne a nerozcilujte se, nekteri ;-)
Rozbalit vlákno
0
30. 1. 2009 11:03
??????
Pane bože, chraň nás. Socialismus se vrací, tentokrát ovšem ze západu. :no:
Rozbalit vlákno
3
30. 1. 2009 17:51
Re: ??????
Chraň nás raději před pionýry tvého ražení. Ještě, že ty o ničem nerozhoduješ. Teda doufám.
neregistrovaný "nechi dále tento účet, SMAŽTE T"
3. 2. 2009 20:00
Re: ??????
by mě zajímalo o čem rozhoduješ ty
neregistrovaný "nechi dále tento účet, SMAŽTE T"
3. 2. 2009 19:58
Re: ??????
bohužel ... lidi jsou ovce a věřej lacinejm slibům což je snazší než aby se sami snažili o lepší živobytí 8-s
30. 1. 2009 18:57
U nás je to lepší...
proč dávat příspěvky při koupi novýho auta a sešrotování starýho? Stačí napařit pořádnou daň za přepis starších aut čímž zmizí ze silnic taky a ještě se ušetří na nejdražší dálnice v Evropě :-(
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pretekar
3. 2. 2009 10:07
Re: U nás je to lepší...
Nie nie...u nas su najdrahsie a aj najkratsie.... :'-(
neregistrovaný "nextrom"
3. 2. 2009 21:30
probudme se
Rychle rychle, nasedejte na kacery - posledni jizda !!!! 8-s

Ta argumentace na srotovaci premii je fantasticka: Ciste odstraneni stareho vozu a za to dostat premii od statu ( tedy ze statniho pytliku ) a za ni si poridite "cisty" moderni vuz. >:D

Dnes pri chuzi mestem jsem videl snuru modernich vozu, z toho vetsina s dieselovym motorem a div jsem se nezalknul jaky to byl smrad. No, dnes jsou ulice zacpane starymi vozy a zitra budou zacpane novymi vozy, kam se podivas jen same auto a to zitra uz ma prijit ta ultimativni technologie a tak kupte vsechny ty moderni krapy, co je musite uz zitra vyhodit, protoze zitra stat rozdava nove "darecky" , to aby jste mohli konecne vyhodit ty moderni "ciste" vozy, co si je dnes kupujete a co budou " cistou" metodou odstraneny ... 8-s

Srotovaci premie od statu = tragedie dnesni spolecnosti
Rozbalit vlákno
0