Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Šrotovné zřejmě v ČR nebude, ČSSD od něj couvá, vláda ho nechystá

Sociální demokraté už nyní zavedení šrotovného vzhledem ke stabilizaci poptávky po autech nedoporučují, v budoucnu by se ovšem k jeho prosazování mohli vrátit. V pořadu České televize Otázky Václava Moravce to řekl místopředseda ČSSD Bohuslav Sobotka.
Zpět na článek
22. 11. 2009 23:28
neregistrovaný "kubiii"
22. 11. 2009 23:43
23. 11. 2009 00:12
neregistrovaný "veena"
23. 11. 2009 02:07
23. 11. 2009 06:37
24. 11. 2009 00:47
23. 11. 2009 07:07
23. 11. 2009 08:59
24. 11. 2009 00:53
23. 11. 2009 09:10
24. 11. 2009 00:56
24. 11. 2009 16:16
neregistrovaný "kubiii"
23. 11. 2009 09:40
24. 11. 2009 01:19
24. 11. 2009 01:20
24. 11. 2009 08:20
30. 11. 2009 23:37
neregistrovaný "veena"
23. 11. 2009 16:36
23. 11. 2009 07:42
23. 11. 2009 12:14
24. 11. 2009 16:23
neregistrovaný "kubiii"
23. 11. 2009 12:44
neregistrovaný "ke"
24. 11. 2009 16:33
neregistrovaný "kubiii"
neregistrovaný "kubiii"
22. 11. 2009 23:28
Sosani
že by sosani dostali rozum... to bychom si asi přáli moc, každopádně říkám hlasité NE absolutně nesmyslnému šrotovnému!!! :yes:
Rozbalit vlákno
17
neregistrovaný "veena"
23. 11. 2009 00:12
Re: Sosani
Max souhlas. Šrotovné nadržuje firmám vyrábějícím automobily nebo jejich díly oproti jiným odvětvím (nejen průmyslu), narušuje křivku prodeje - po šrotovném se prodeje totálně propadnou, proč bychom měli snižovat nezaměstnanost lidem z rumunské Dacie?, lidé se dále a dále zadluží kvůli půjčkám na výhodnější automobil. A hlavně proč bych měl ze svých daní platit auto lidem, který neznám?
Socani z toho vycouvali, protože se jim to do odložených voleb už nehodí.
Avatar - chlapecx
23. 11. 2009 02:07
Re: Sosani
pravicově naivní příspěvek:-)
1) šrotovnéé fakt mělo být impuls -> když lidi nekoupí, tak stát za neprodaný auto nedostane ani DPH:-) čili výtěžek na DPH z prodaenjch aut "navíc" by byl větší, než objëm prostředků, který by tam byl na šrotovné nalit:-)
2) odložené volby s tím nemaj co dělat
3) na průběžnou obnovu vozovýho parku to některý státy maj každoročně nějaký peníze na to vyčleněný, ono to taky s novým autem se jezdí víc, než se starým, u kterýho se bojíte, kde vás nechá, čili, pak je spekulativní, zda nový auta maj nižší nebo vyšší spotřebu:-)
nemluvě o ND a servisu kterej je dražší než na 30 elt starou 120cítku:-)
4) půjčky a další věci je pravdam jen částečně... kdyby to bylo jak v Německu, 30 000 od státu a 30 000 od prodejce, tak si vemte auto za 200 000 a odečtěte z jeho ceny 60 000 a myslíte, že je rozdíl ho koupit za 200 000 a nebo za 140 000? já bych řekl, že pro určitý sociální skkupiny obrovskej, to je vy movitější jste na tom tak dobře, že dkyž už kupujete nejvyšší výbavu Superbu, tak ještě velkoryse koupíte doplňky za 150 klacků:-D
5) proč zrovna z Dacie, osobně bych si koupil Fabii msíto za 200 000 tak za 140 000:-) Nebo Kolíňáka místo za 180 000 tak za 120 000:-) a BYL Bych vysmátej:-)
6) furt se argumentuje JEDINÝM průmyslovým odvětvím - automobilovým, ALE sedeěli jste někdy v autě? tak mi tu napište, jaký všecky odvětví průmyslu jsou zastoupenýá ve výrobě toho jednoho auta:-)
a NAOPAk napište mi, který odvětví průmyslu vůůbec není v jednou jakýmkoliv autu obsažený:-)
23. 11. 2009 06:37
Re: Sosani
skusenosti zo srovneho v SR k bodu 4)
Pocas srotovneho mal prispiet stat, ak sa dobre pamatam, 1000€ ak aj predajca prispeje 1000€. Vysledny efekt bol ten, ze den pred oficialny spustenim srotovneho zdvihla vacsina importerov ceny hore o svoj prispevok.

k bodu 5) - zdeformoval sa trh na ukor jednej je casti, t.j. automobiloveho

Pomimo hore uvedeneho lezi v bazaroch kopa malo ojazdenych vozidiel, pretoze sa na ne pobrali pozicky a ludia ich nestihaju splacat
Avatar - chlapecx
24. 11. 2009 00:47
Re: Sosani
nojo, tak pokud importéři se rozhodli na tom vydělat, tak bych jim dal ho*noa ne šrotovný, to pka ať radši jejich automobilka jde ke dnu....
to je furt keců o deformaci ale já sem si nevšiml, že ybkrom dřevozpracujícího by tam nebyly zastoupený kdejakej průmysl od chemickýho přess ¨gumárenskrj až ke sklářství:(
pokud nestíhali splácet tak si vybrali auta, na který neměi, to už je o blbosti lidí a o tržní ekomonice, v todmle bodě to asik je špatně, ale ti, kteří na to měli a kteří to auto splatí, tak naopak byli rádi, že v době krize to auto koupí cca o 2000€c levněji:( aa za plnou cenu by si ho nekoupúili:( nebo si koupili jinou kraksnu...
zvednutí cen importérama už je fakt sviňárna a takovýmu importéovi bych nedal od státu ani korunu:-)
23. 11. 2009 07:07
Re: Sosani
koukam, ze jsi hodne naivni..... zadny plus by to nemelo, jen ten minus, ze nekomu pridam na novy auto. A proc bych to mel delat? At se o vycleneny penize radsi snizi statni dluh.....
Avatar - Ham.
23. 11. 2009 08:59
Re: Sosani
Socansky naivní příspěvek. Naštěstí diskuze i zde ukazuje, že lidé kratkozrakost tohoto "vynálezu" chápou.
Avatar - chlapecx
24. 11. 2009 00:53
Re: Sosani
no kdo myslí pravicově, ten si ymslí něco o krátkozrakosti,a le ne všichni myslí praviicově a naopak pravicový myšlení mi přidje krátkozraký, jen pro sebe a anhrabat dokud to jde a vydělat na kdečems, na úkor ostatních:-)

budou tvrdit, jak důchodci okrádaj ty "těžce pracující" v těch vyšších funkcích na daních (protože nejvíc jde na důchody - 350 mld)20 mld na púříspěvek na péči a dávny pro dlouhodobě nezaměstanný je něco kolem 5 mld:-)

ale saimi si podle výše paltu přidali jak na menocenský tak na mateřský... zrušili solidaritu ( progresi) a udělali to podle platu.. těmhle "bohatým" ybch endal na mnemocenský a mateřský naopak ani korunua ne že ybch jim podle výše mzdy dával nejvíc... oni jsou tím, jaký mají příjem proti těm, co berou 12-15, tak tito výše příjmoví jsou na horší časy podle men dostatečně finančně zajištění taže naopak těmto bych nedal nic a to by bylo miliard ve státní kase:-)
Avatar - Emel
23. 11. 2009 09:10
Re: Sosani
1) Když lidi nekoupí, koupí něco jiného... DPH se platí ze všeho. Chceš auto -> kup si ho. Nemáš na něj -> kup si jiné, levnější, starší.
3) Nechápu logiku.. je dobře, když se hodně jezdí?
5) Dacii proto, že příspěvek je na všechna auta, takže podporuje nejen domácí ekonomiku, ale i všechny ostatní. Relativně největší efekt je samozřejmě u levných aut, takže proto jako příklad Dacie.
6) V žádném autu není obsažen třeba průmysl potravinářský... jo, dobře, i dělníci na pásu musí něco jíst, ale to už je dost přitažené za vlasy. Jinak... to, že se do Mercedesu dává dřevěné obložení, ještě neznamená, že šrotovné na auta pomáhá dřevozpracujícímu průmyslu ;-).
Avatar - chlapecx
24. 11. 2009 00:56
Re: Sosani
z ojetiny z bazaru se paltí DPH?:-)
jo koupí něco jinýho, to má možná logiku, vzhledem k tomu, že v dnešní době je auto nezbytnsot, tak spíš bude andále šetřit a škudlit na to auto:-) a tímdle má příležitost ho získat za dostuppnější cenu než obvykle.
3) si piš že je to dobře, asi nevíš, kolik dělá spotřební daň na benzín co?
5) dacie je asi dobrej příklad, ale já bych si, mít 60 kalcků k dobru koupil spíš tu fabii nebo Kolíňáka, než tuho zastaralýho Logana
neregistrovaný "kubiii"
24. 11. 2009 16:16
Re: Sosani
Jaks přišel na myšlenku, že bazary neodvádí DPH??? Všichni podnikatelé, co máme obrat nad 1 mega odvádíme?

Že je z benzínu velký odvod státu ještě neznamená, že je dobře, že se hodně jezdí (to uvažuješ opravdu hodně "pravicově", ale v tom špatným slova smyslu >:-[] )

Dacii sice nemusím, ale je bezesporu, že právě ona by u nás profitovala nejvíc.
23. 11. 2009 09:40
Re: Sosani
ad 1) Zde musíš vzít v úvahu, kolik příjemců šrotovného by si auto koupilo i bez něj. V USA to byla naprostá většina. To je pak pro státní pokladnu rozhodně ztráta.
ad 2) Takže ta časová souslednost podpory a nepodpory šrotovného s blízkostí a vzdáleností voleb byla čistě náhodná?
ad 3) Podpora šrotování proti válení vraku na ulicích je něco zcela jiného. Poslední věta (řádek) je fakt argumentem pro pořízení nového auta.
ad 4) Až ti u dveří zazvoní exekutor, bude skoro jedno, jestli sis na počátku půjčil 200 nebo 140k. Kdo nemá na nové, může si koupit ojeté a ne se zadlužit až po uši. Tady se stát chová k občanům jako agent přes půjčky.
ad 6) Například zemědělský, potravinářský, dřevařský, dřevozpracující, ... (až na pár pravých kousků dřeva, přírodních vláken a kůže v interéru a pár dřev za volantem).
Avatar - chlapecx
24. 11. 2009 01:19
Re: Sosani
ad 1) nejsme bohužel v USA, tam jsou jiný podmínky a tam bylo dobře, že lidi dali peníze aazs do aut, tam se báli pádu měny jak něco, a ukládat je někdo tak uztrácely hodnotu před očima:D
většina by si auto koupilo aj bez šrotovnýho protože jejich šunka dosluhovala, ale oni na něj něměli to jsopu lidi, co těch 60 000 jim trvá našetřit třeba rok:-)
a povzbuzení poptávky při šiokovým totálním poklwesu je občas dobrej náapd, že by porotovným byl druhej šok se nebojim, Nemecko zatim i po šrotovným dál roste,t ak to asi pomohlo, asi na tom Keynesiánským modelu taky něco je, i když pravá ruka ráda říká opak:-) Za Zemana se taky do ekonomiky nalily peníze a těžila z toho oživení ekonomiky eště psoeldní pravicová vláda k vlastnímu obohacení a teďka azse budem 10 elt látat to, ajk se bohatí na úkor nízkopříjmových obohatili....
2) se envylučuje, jinak ale tvrdim, že kdyby už ekonomiky nerostly, tak se tím budou ohánět i kdyby byly volby až za dva roky, tose neboj:-)
3) jasně, ten vozovej park je furt zastaralej dost a v krizi každej bude tu šunku živit co nejdým, protože ho všude doveze za pár peněz za hubičku každej ND, spraví si to sám, apod:-)ú z ulic by vraky zmizet měly, cožý se povedlo tím vymáháním pojsitech a ekodaní, kolem který navíc byla špatná informovanos:( rt spotřeba atd, byla jen tak okrajově tam napsanáale aj s tim to souvisí:-)
4) jasně, todle je jedinej argument, kterej chápu, jinak ale vtip je v tom, že auto za 140 budu mít aplacený o rok, možná i dva podle výše splátek, pojsitky, atd:-) o 1-2 roky dřív, což azse nejni špatný, když tě ale v krizi vyhodí z práce, blbý, nemáš na to:( ale dkybs to aut nekoupil tak taky třerba se do ní ani nemáš jak dsotat, ojetinu ybhc bez známýho automechanika nekoupil, navíc jak šly radikálně dolů ceny novejch aut (ano prodělali sme na fabii koupený před krizí, bohužel, 100 000 proti dnešní ceně) tak šly dolů aj ty ojetiny a koupit si felicii za 100 000 a nebo ocravii za 150 a zjsitit, že dneska ta samá felici e má hodnotu 40 000 a ocrtavie 60 000, tak bysme na tom prodělali daleko víc, protože když koupíš nový, tak ztratí hodnotu už po vyjetí a teďka eště ta cena šla dolů, ale p¨řád máš nový auto, zatímco u ojetiny by hodnota klesla taky dost prudce, ale pořád by ti ¨zbyl v rukou jen často poruchový vrak:( nebudem si vykládat naděje, že azse tolik lidí dává do bazarů neodhoněná nebouraná a naprosto ještě spolehlivě jezdící auta:-)
6) zemědělský a potravinářský anooo, určitě, jenže dobytek a lidi )takže dobytek) bude žrá*t pořád krize, nekrize, jíst musíš, takže to, že se prodalo víc aut, tak se neprodávaly rohlíky a proto zemědělci s pšenicí a moukou a řetěcze s rohlíkama díky šotovnýmu přisly na bubem, je naprosto idiotská:-)
ano, možná, že ten, kdo nekoupil auto, mohl víc prožrá*t, ale nedělej si iluze, že by to bylo o hodně víc, teorie mezního užitku totiž říká, žýe jedna košile je fajn, dvě jsou ještě lepší,a le 10 košil je na opuby, ty neunosíš, takže zrovna tak ty rohlíky by každej jich koupil třeba 10 auto neauto, aby se najedl, a kdyby jich vzal 20 tak mu jich 10 ztvrdne:-)
naopak když má nový auto,t ak se nebojí za nákupem vyjet do města, zatímco v tý předražený Jednotě na vsi či pojízdný prodejně, by fakt koupil jen ty rohlíky:( a že tady an vesnici si konurujou dvě prodejny a obě maj rohlíky za 2,50:-) to vedle ve městě je stejná prodejna Jednota a ta má rohlíky za 1,50 protože nedaleký Tesco je má za 0,90 takže vesničan fakt má smůluu., idyž má na vesnici "si konkurující " potraviny... takže když máš cetu do města, jako, že na vesnicích práce není, vidíš, jak ty socialistický hnusný molochy JZD daly práci skoro celý vesnici jo?
takže rpacuš ve městě, a nakupvoat si můžeš takyve městě, a bdueš jjezdit autobusem, když zrovna tak dneska skoro nic nejede zejména do horní dolní, jeden denně a to eště v nevhodnou dobu:( takže jedině auto:-) a sme zase na začátku:-) šunka doslouží brzo,a le auto je můj zdroj obživy, musím ho mít, abych se dsotal naz rpací a nemsuel tam pěšky:-) ale na auto za 250 nemám, mám na auto za 150 a Logana zrovna nechci.. a třídvéřovej Kolíňák pro 4-5 člennou rodinu se mi taky nehodí, to pro mně nemá mezní užitek:-)
Avatar - chlapecx
24. 11. 2009 01:20
Re: Sosani
a dřevozrpacující nevim nevim, že by prodej nábytku byl závislej na prodeji aut:-)
jinak alůe to dřevo je vtšinou palst, zejména u normálně cenově dostupnejch mdoelů:-)
24. 11. 2009 08:20
Re: Sosani
Nesouhlasím s tebou (a mnoha politiky a ekonomy) v samé podstatě. Ty vidíš ve vysoké míře spotřeby (nová auta, palivo) požehnání, protože to představuje příjmy pro státní rozpočet. Já to vidím přesně opačně, protože všechny suroviny musíme dovézt, vybudovat továrny a vyrobit energii. Mnohdy zbytečně. Zbytečně někdo sešrotuje 15 letého Golfa a koupí Sparka. Přitom na nákup 1x týdně do města stačí oba stejně. Zbytečně jede 20 lidí na rohlíky do města (aby je s benzínem vyšly nastejno, jako ve vsi) místo jednoho zásobovacího auta opačným směrem.
Já jsem viděl pozitivum krize ve snížení spotřeby. Že nám bude na uspokojení potřeb po autech stačit 2/3 továren, 2/3 lidí, 2/3 surovin a energie, resp. 2/3 pracovního času, bylo pro mne nadějnou zprávou, ale nebylo nám přáno. Zastánci spotřeby tvrdě masírovali davy. Ne, že by se mi stýskalo po socialistickém plánování a nulové konkurenci, avšak chování automobilek mi připomíná naše nemocnice. Cílem je samotná velikost, co nejvíce zaměstnanců a co největší ztráta, aby v krizi přiteklo co nejvíce peněz z eráru. Jedině Američané z GM mají v Evropě s Oplem opačné plány. Naopak VW v Blavě oslavuje stavbu nové továrny a tvorbu nových míst. Vše takto spěje jen k další a mnohem hlubší krizi.
neregistrovaný "veena"
30. 11. 2009 23:37
Re: Sosani
Já jsem hrozně rád, že jsem se ujistil v tom, že šrotovné je blbost a nejsem v tom sám. Naprosto rozumím názorům podporující novější motory s nižšími emisemi, nárustu výroby možná rok dopředu. Ejhle, to je asi všechno. Jenže... Ekonomické krizi nejspíš nejde o emise a nárůst výroby se vyváží jejím následným propadem (samozřejmě od prodejů se všechno odvíjí). Takže kdo s tím souhlasí (se šrotovným), si nejspíš chce koupit novej auťák (krásnej). Ale já * mu ho platit nechci a ani tuhle republiku nechci potápět do větších sraček než jsme (s přihlédnutím na náš aktuální státní dluh).
Au revoir
Avatar - Johny.Rico
23. 11. 2009 16:36
Re: Sosani
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
23. 11. 2009 07:42
Uhol pohľadu.
Ide o uhol pohľadu, šrotovné sa môže zdať správnou vecou, pretože ako v Čechách, tak aj na Slovensku, automobilový priemysel a naviazané odvetvia sú ťahúni ekonomiky, a malo to byť impulzom k štartu. Z iného uhla je to jednostranné a tendenčné riešenie, znevýhodňujúce ostatné odvetvia, hoci potravinárstvo, ťažba, drevospracujúci alebo farmaceutický priemysel.
Šrotovné je nezmysel, ak mi vadí, že peniaze z mojich daní štát niekomu strká do vrecka, a dostáva zmysel, ak tie peniaze zase tečú nazad do štátnej kasy.
A konečne, šrotovné je veľmi dobrá vec, ak mám doma sotva jazdiaci šrot, ktorý už sa inak ako šrot nedá predať, a môžem ho využiť na koniec-koncov veľmi solídnu zľavu pri kúpe nového auta.
Rozbalit vlákno
10
23. 11. 2009 07:55
Re: Pre "šťastného" je to dobrá vec ...
Baviť sa o tom, či je to prínosom pre konkrétneho človeka je asi zbytočné. Kto by neprivítal, že mu ostatní prispejú na nové auto ?

Ale šrotovné nie je o prínose pre jednotlivca, ale pre celú spoločnost. A tu je situácia jasná - je to nezmysel. Ono je síce pravda, že sa zlikvidujú staré vraky, ale oni by sa zlikvidovali i tak, ale možno neskôr. Okrem toho väčšina z nich prakticky nejazdí a preto je to deklarované zvýšenie bezpečnosti a ekológie iluzórne. Dokonca to má opačný efekt !!! Mnohí dajú zošrotovať svoje relatívne moderné auto - napr. Felíciu a tá zmizne z trhu, miesto toho aby sa "zosunula" k chudobnejším motoristom a poslala do šrotu nejakú Škodu 120.

Okrem toho, mnohí vlastníci starých vrakov si podržia svoj črep len preto, že dúfajú, že pri ďaľšom šrotovnom na tom môžu zarobiť ...
Avatar - dochtor
23. 11. 2009 11:44
Re: Pre "šťastného" je to dobrá vec ...
šrotovné má svoj skutočný význam len na zmiernenie prepadu v dopyte po nástupe krízy. Cieľom je zabrániť prudkému nárastu nezamestnanosti. To sú také menej viditeľné peniaze, ktoré síce do kasy nazad nepritečú ale ani neodtečú napr. na podporu v nezamestnanosti alebo na posilnenie polície kvôli demonštráciam a nepokojom... Zdôraznil by som to "zmiernenie" a "po nástupe". Ak šrotovné predaje udržalo, či dokonca navýšilo (Nemecko), tak sa niekde stala chyba.
O zošrotovanie moderných aut strach nemám. Našťastie ľudia ešte rozmýšľajú a vedia si autá vhodne "preposunúť" vrámci rodiny alebo jednoducho na kšeft.
23. 11. 2009 12:22
Re: No, ja teda mám ...
Konkrétny prípad. Potenciálny kupec ojazdeného auta našiel Opel Astru, ktorá bola v dobrom stave. Opýtal sa teda majiteľa, či nedá za 60 0000 Sk (šrotovné). Odpoveď bola nasledovná: "Ja som ho kúpil za 150 000 Sk a lacnejšie ho nedám, radšej ho zošrotujem." A tak išlo do šrotu pomerne zachovalé vozidlo, ktorého technický stav sa nemôže zrovnávať s tisíckmi starých škodoviek ...
Avatar - chlapecx
24. 11. 2009 01:42
Re: No, ja teda mám ...
nějak tak, lidi sou krátkozraký:(
Avatar - dochtor
24. 11. 2009 10:00
Re: No, ja teda mám ...
Ak by mi niekto núkal za moje auto cenu vo výške šrotovného a ja by som mal v pláne kupovať nové auto, tak by som ho dal radšej zošrotovať. Prečo by som sa mal s niekym dohadovať a následne riešiť napr. skryté vady? To je takmer to isté ako kupovať od veksláka eurá :-) za tú istú cenu, čo v banke. To by zrejme tiež nikto nerobil.
Avatar - chlapecx
24. 11. 2009 01:41
Re: No, ja teda mám ...
přesně impulz v šoku. Lepší vydat 3 mld na šrotovným který se vráátí na DPH z těch aut a tak, než na příjmový stránce rozpočtu přijít o 50 mld protože rpostě tahoun celýho průmyslu prodejce aut neměl odbyt., dále pak bdueš mít strátu na příjmech a naoapk se ti zvednou výdaje na těch ldiech, co je propustěj, budeš jim paltit dávny v nezaměstnanosti, to budou další miliardy, takže co je z fiskálního hlediska výhodnější? investovat návratnou částku a urdřet si příjmy rozpočtu, rpotže HDP se produjuje a nebo koukat, jak HDP jde doů a deficit rozpoščtu se astronomicky díky tomu zvyšuje? by mě zajímalo, kolik mld stála sttání kasa rovná daň, vyvední čísti sociálního a pokles HDP... bych to odhadoval přesně na těch 200 mld, který dělá ten obrovskej schodek, tkerje janota o 70 seškrtal:( Hm, proč jsou lidi furt tak krátkozraký?:( a všecky ty pravicový argumenty furt řžerou?:(
Avatar - chlapecx
24. 11. 2009 01:37
Re: No, ja teda mám ...
smůla je, že felicie shnila daleko rychleji jak 120cítka:-)
Avatar - chlapecx
24. 11. 2009 01:35
Re: No, ja teda mám ...
právě jde o ten úhel, automobilový průmysl je tahounem a zejména jeho dodavatelský průmysl, co se s ním stane, když se přestanou prdávat auta? bude dodavatel volantů dělat obruče na sudy? Bude výrobce autosedaček, dělat sedačky na rekreaci skládací nebo kuchyňskyý židle ze svejch produktů? asi těžko, takže na auta je navázaný hafo průmyslu tkerej klekne a stát na daních přijde o stamiliardy:-)
ano, impulz ke startu, protože když se škokově ztratí poptávka, tak cos tím:?:(
potravinářský mi sem fakt už neple´t, to samý těžba , topit a´t v elektrárnách, dke asi je nej odběr tak aj doma se musí v zimě furt, dřevozpracující zrovna tak lidi budopu dřeven furt topit, na to musej mít:-)
potravunářský, myslíš, že ten, kdo si koupí nový auto, že nepotřebuje už jíst?:(pleteš se, bdue furt kupvoat svejch 10 rohlíků a kdyby neměl auto, víc, jak 10 by stejně nekoupil, mezní užitek .-> víc, jak 100 by nesnědl a ztrvrdlo by:-)
farmaceutický je taky kravina, léky potřebujš krize nekrize:(

peníze z mých daní je furt krásná výmluva, která vpravo se používá furt demagogicky a lidi na to slyší.Díky tomuale že se neprodaly auta a automobilovej průmysl a na něj navazující prlůmysl envyprodukvoal letos 4% HDP ale -4,5% tak díky tomu naopak nyní dáš víc peněz z vrecka do budoucna., na schodku (deficitu-každý dluží skoro 130 včetně nemluvňat,,.přitom 3 miliardy na šrotovný se vrátí na DPH, atd. ale pokles průmyslu o 4% je skoro 100 mld sekera v rozpočtu, dky l.idi přestanou bejt krátkozraký?? zrovna tak na janovotě balíku vysolíš na platu ze svýho:-)na platy -4% opět vysokopříjmových se to nedotkne, ale jeslti někdo, kdo má 14-16 čistýho a platí nějaký inkaso a nájem, nebo dokocne splácí auto, který koupil ještě před krizí bez šrotovnýho, před krizí stálo o 100 litrů víc, takže ho bude splácet o 2 roky dýl, tak u tědle lidí je tisícovka mínus docela citelný ubrání peněz z vrecka:-)
24. 11. 2009 06:52
Re: No, ja teda mám ...
Máš to pomýlené - jesť treba aj lieky treba vždy. V čase nedostatku financií ide ale dopyt rapídne dole, menej vyhadzuješ, zároveň menej kupuješ, lacnejšie a menej kvalitné. To je dosť silný prepad, o ktorý sa nikto nestará.
Drevári - podľa teba je drevo dobré len na kúrenie? Trochu sa zymsli, a prídeš na to, čo všetko sa dnes vyrába z dreva ako suroviny a na čo všetko má dosah.
Elektrárne, kúrenie a pod. - chceš povedať, že spotreba je rovnaká aj počas krízy? Potom máš o týchto veciach fakt skreslenú predstavu.
Automobilový priemysel je ťahúňom ekonomiky - ALE NIE JEDINÝM ťahúňom. A tiež nemá záber naprieč celým priemyselným portfóliom štátu, je spústa oblastí, ktoré kríza ničí rovnako, ale o štátnej pomoci sa ani neuvažovalo.
24. 11. 2009 08:39
Re: No, ja teda mám ...
Tys měl něco z 4% růstu HDP? Já tedy nic. A z toho nic mi ještě brali ČEZ, RWE a další. A státní dluh rostl namísto snižování. Tak, kde je nějaký pozitivní efekt? Já už ty statistické kraviny nežeru.
V krizi se jasně ukázalo, že automobilový průmysl se z tahouna stal naopak brzdou. Měli bychom se naopak podívat, která odvětví prošla krizí lépe, na ta se zaměřit a přestat lít prachy z rozpočtu jen do výroby aut. Ať si ti "tahouni" poradí sami. V úvodu se ptáš, co mají dělat. To, co sype, praví kapitalismus.
Avatar - radolaco
23. 11. 2009 12:14
Srotovne - ANO!
Mozte si hovorit o ekonomickych ukazateloch akych chcete...niekto kto si mohol tymto opatrenim vymenit staru bezcennu skodovku za nove autu Daciu ale Thaliu ma na to svoj pohlad a ten je uplne jasny - ze aspon raz v zivote mal pocit, ze mu stat v niecom pomohol. A to nehovorim ako niekto kto srotovne vyuzil.
Rozbalit vlákno
11
23. 11. 2009 12:26
Re: Štát nepomohol jemu, ale predajcom ...
Po zavedení šrotovného prestalo zlacňovanie aút a pri druhom kole sa dokonca ceny zvýšili, aby predajcovia mohli ceny "znížiť". Určite motoristi ušetrili, ale tá reálna úspora je otázna, lebo štát zdeformoval celý trh s automobilmi.

Zato určite si dobre namastili vrecká pradajcovia, ktorých "zľavy", ktoré by väčšinou museli dať, za nich zaplatiť štát (teda my).
Avatar - radolaco
23. 11. 2009 12:43
Re: Štát nepomohol jemu, ale predajcom ...
nezda sa mi...skor sa mi zda, ze ceny novych aut stale klesaju...a hlavne: negativne dopady srotovneho v realy nepociti nakoniec nikto...to mi ver...zato urcite doprajem staremu ujovi nove auto co si mohol na dochodok vymenit svoju staru rachotinu
Avatar - chlapecx
24. 11. 2009 01:45
Re: Štát nepomohol jemu, ale predajcom ...
jsitě:-)
a ceny nahoru jdou, fabie byla za 200 v největší krizi, a teďka už je tam azse "akční holý model" za 220:-D
aspoń že už nemá zákald na 250 tak dejme tomu.-)
23. 11. 2009 12:54
Re: Štát nepomohol jemu, ale predajcom ...
suhlas, uz pri prvom kole doslo tesne pred zaciatkom k zvyseniu cien o vysku podpory zo strany predajcov vo vacsine pripadov
Avatar - chlapecx
24. 11. 2009 01:44
Re: Štát nepomohol jemu, ale predajcom ...
tak právě takovýc¨m ybch šrotovné nedal a nechal bych je klidně kleknout s krásným kapitalistickým úsměvem:-)
azse tady byla výhoda, že škrotovný tu nebylo, díky tomu tu tolik ty auta zlevnily, ale taky už to jde nahoru:-)
Avatar - saldy
23. 11. 2009 15:22
Re: Štát nepomohol jemu, ale predajcom ...
Tenhle stát už nějaký šrotovný nevytrhne, ani k lepšímu či horšímu, tíží ho plýtvání penězi v podobě kurupce při zadávání státních zakázek,narůstající úřednický moloch, nedokončená reforma zdravotnictví, stále odsouvaná důchodová reforma, školství..., hladoví politici s holým zadkem, neschopní zastavit hrozivé zadlužování státu s malou ekonomikou, hoří to kam se podíváme, další krize je na obzoru, bohužel 8-s
Avatar - chlapecx
24. 11. 2009 01:47
Re: Štát nepomohol jemu, ale predajcom ...
bohužel pěníze cca 3 mnld na šrotovném měla spočítanou návratnsot na DPH za koupi těch aut. bohužel pokled HDp díky tomu, že auta se neprodávaly a na ně navazující púrůmysl měl taky smůlu, tak tkovej pokles HDP, kterej právě díky šrotovnýmu a odkbytu ny¨by nebyl ak radikální, tak pokels toho DPH jsou daleko vyšší ztráty v miliardách:-) to sou desítky miliard, možná až ke stovce:-)
Avatar - chlapecx
24. 11. 2009 01:51
Re: Štát nepomohol jemu, ale predajcom ...
právě oni hoši zrpava se rádi ohánějí ekonomikou jako pan Kalousek (který už tu zprasil kdeco a přitom se znovu vrací s recyklovanou stranou se starýma ku*vama), ale 3 mld který měly bejt na šrotovný měly návratnsot spočítanou na DPH z těch aut... zatímco propad průmyslu a co vše na autoprůmysl je navázaný, že? se odratzzí leda tam v daleko nižším výběru daní, to jsou desítky až ke stovce miliard to jde, to vidíte na tom nárůstu deficitu:-)
a jště se díky tomu, že enbyla práce, msuelo propouštět:-) další výdaje ze strany státu na nezaměstanný, takže? co má většií ekomnomický přínos???
24. 11. 2009 06:58
Re: Štát nepomohol jemu, ale predajcom ...
Návratosť šrotovného z DPH je veľmi pekný pojem - ale blud. Šrotovné má ten jeden účinok, že sa za pol roka predá to, čo by sa inak predávalo postupne v nasledujúcich rokoch. Čiže tá DPH by postupne do štátnej kasy prišla, boli by to "zarobené" peniaze pre štát. So šrotovným tie isté peniaze štát proste niekomu vrazí do krku, nezarobil nič, len je "na nule". Takže argument "návratnosti" šrotovného z DPH vpodstate klamstvo. Šrotovné nie je recept na zvýšenie spotreby - iba recept na zvýšenie spotreby v danom čase - ale odzrkadlí sa to v odbyte v nasledujúcich rokoch. Čiže žiadny zázrak, prosté prelievanie a míňanie peňazí - na nič.
24. 11. 2009 22:19
Re: Perpetum mobile
Našej "sociálnej" vláde vyšlo, že sme na tom zarobili. Pre ekonómov je síce záhadou ako sme mohli zarobiť, keď sme na to z rozpočtu dodplácali, ale keď sa niekto "pohrá" z číslami, tak je možné všetko ...

Ak by to bolo také "samofinancovateľné", tak nie je čo riešiť a šrotujeme všetko okolo seba : ).

Jednoducho "zisk" šrotovného je možný len ak sa človek pozrie na to cez automobilový priemysel a ignoruje nevyhnutné straty zvyšku ekonomiky.
neregistrovaný "kubiii"
24. 11. 2009 16:23
Re: Perpetum mobile
A to je jako argument? Stát je tady na spoustu věcí, ale rozhodně ne proto, aby někomu pomáhal k autu... tedy, vlastně pomáhat k autu může třeba tělesně postiženým, což někdy dělá, ale se šrotovným to nemá nic společnýho... vlastně má: bude šrotovné = nebude na potřebné :'-(
neregistrovaný "ke"
23. 11. 2009 12:44
Srotovne a ekologicky poplatek?
Stare auto tesne pred smrti, pri teoretickem dalsim prodeji zatizene ekologickym poplatkem az 10 tisic dle stari..... tak holt jeste par km nejak najede a za tu dobu smutny majitel snad jeste neco nesetri - misto srotovneho. A nespis pujde do novejsi ojetiny. Obecne jsem proti umelym zasahum do ekonomiky, ale rada lidi jiz mela asi sve plany a predstavy.....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kubiii"
24. 11. 2009 16:33
O pravicovosti
pro chlapce x a spol.:

Já jsem hodně sociálně citlivý člověk a věřím, že stát má pomáhat těm, kteří se o sebe z objektivních příčin nemohou postarat sami nebo i krátkodobě subjektivní problémy. Ale aby se tato pomoc mohla uskutečňovat, musí se na to vydělat. A to se neudělá tak, že se s hubou plnou populistických keců rozdá (pochopitelně z cizího) co může a pak se nechá zvolit.

Stát má dbát na dobré právní a čisté podnikatelské prostředí, mít rozumnou daňovou politiku, aby podnikatelé mohli v rovné soutěži vydělávat a odvádět své příspěvky na všechny ty méně šťastné. Já sám nejsem zrovna za vodou, ale to neznamená, že bych měl těm úspěšnějším závidět, vždyť i jim vděčím za to, že se máme tak dobře (a to se máme dobře, i když nežereme kaviár).

A ještě jedna věc: účelem podnikání je produkovat zisk - to není nic nemorálního, vždyť právě ze zisku se odvádí do společné pokladny!

Jinak řečeno: takzvaná "pravicovost" je podle mě cestou k rozumnému sociálnímu státu.
Rozbalit vlákno
0