exeo kombi 442 litrov a o triedu mensia ibiza 480litrov? .. waw.... tak v tomto pripade neplati ze vacsie auto znamena vacsi kufor ... ibiza palec hore :yes:
nemci az na Ecko sklamanie.. aj C kombi aj BMW 3 aj audi A4 kombi... velmi slabe cisla... fakticky na urovni ibizy a fabie combi.. to je fakt bieda velka bieda ... ;-\
accord kombi .... tak to je ukazka ako sa prakticky kombik nema robit... ako sa podarilo chlapcom od hondy spravit tak mizerny kufor tak to je umenie..... klobuk dole
Presne toto ma napadlo, ked som začal čítať debatu. Ten človek ma už irituje, vkuse sa ku všetkému vyjadruje. Chcem si v kľude prečítať diskusiu a jb ho tam, topper zas "prispieva". Že sa mu to chce celý deň non stop písať pčoviny... ;-\
Ale ved ho nechajte, rodicia mu kupili mobil a tarif na net, tak surfuje v skole, na WC, v buse a doma. Ale nechcelo by sa mi vyklepavat tie dlhe prispevky na dotykaci.... ;-)
C, 3, A4- hovorí sa tomu prémiová stredná trieda, nemôžeš tam čakať vozenie vzduchu ako v mainstreame. Tieto autá sú zabité aj čo sa týka priestoru na zadných sedadlách a napriek tomu sa predávajú ako teplé rožky.
ved ja to chapem... mne je uplne jasne ze prioritou C kombika nebude co najvacsi kufor... a majitel sa kvoli par litrom hore dole ( 50L ) nezblazni.... ale ked uz napr ibiza kombi ktora je o dve triedy mensm autom ma kufor podobne velky ako C kombi alebo BMW 3 kombi tak to uz je trosku zaujimave.... clovek by od premie cakal aj trosku praktickosti ked uz tolko prachov vyhodi za tie auta.... teda mna to sklamalo... nikdy som nejako neriesil velkost kufrov nemeckej premie ale toto su strasne slabe cisla..... na urovni malych aut.... hanba
Byt bychar >:D tak ti reknu ze bys byl za tu audinu rad ;-) ikdyz mas Lancera tak ta Audina je jinej svet ;-) (Nemam audinu a mam objektivni porovnani s D3)....
Nikdy jsem se nad tím až tak nezamýšlel, ale je super, že je zase jednou v něčem Accord za hvězdu. >:D Prostě sportovní, stylový shooting break, kde je kufr jen proto, aby to dobře vypadalo, velmi luxusní záležitost. Co víc si od prémiového produktu přát. >:-[]
Ještě že ve výčtu chybí Mini Clubman a Audi A3 Sportback, to by Tourer na ikonce nad článkem nebyl. ;-) Jinak mi tedy Lancia Delta jako kombík nikdy moc nepřipadala. :-)
Zdá se, že jsi mě zcela nepochopil. :-) Pokud jde o vůz, jenž má v portfoliu luxusní japonská značka, pak to nade vší pochybnost prémiový produkt je. ;-)
Luxusní značka. >:D Radši bych zůstal u prémiová. Luxus je dost relativní pojem. Taková filosofická otázka by byla, jestli je prémiový produkt prodávaný za neprémiovou cenu pořád prémiový. :-)
Luxury Brands je standardní označení této kategorie výrobců v Americe. Patří tam z hlavních výrobců Audi, BMW, Mercedes, Lexus, Infiniti a Cadillac. Je to jen názvosloví.
Zařazení auta do třídy definují v první řadě jeho kvality. Není to tak dávno, co byl Mercedes C v Česku lacinější, než passat. Přestal být v tu dobu prémiovým autem?
Oni tak nazývají celý segment, my ne (mid-size luxury je naše prémiová vyšší střední). Jak píši, luxus je relativní pojem. Dobrým příkladem luxusního zboží byla Birkin bag od Hermés. Stála jak auto (pořád stojí, pohybuje se myslím od 200 tisíc do 3 milionů) a čekací lhůta na tuhle kabelku byla přes pět let. Nemluvě o částkách, které byly ženy ochotny zaplatit za to, že nebudou muset čekat (obchod s pozicemi se výrobci moc nelíbil, nicméně k němu docházelo).
To nic nemění na otázce. Podstata prémiových produktů je, že jsi ochoten zaplatit víc než za neprémiovou alternativu (tedy mají horší poměr cena/ užitná hodnota). Ve chvíli, kdy si nepřiplácíš, kdy neplatíš žádné prémium za privilegium mít daný produkt, tak je jen dalším v řadě. Je to z velké části o schopnosti prodat, vyrobit kvalitní a drahou věc není zase tak těžké.
veru tak.. accord je klasicky kombik s mizernym kufrom... na urovni kombikov malej triedy a preto sa netreba cudovat ze jeho predaje su mizerne az tragicke ;-) to sa chlapcom v honde moc nepodarilo no.... ;-)
najvacsi trapas je to ze civic hatch ma 477 litrovy kufor a o triedu vacsi accord kombik ma 406 litrov a potom ze kombiky su priestrannejsie ako hatch ;-) v pripade hondy je to naopak....
Accord je poměrně podařené auto a myslím, že i technika u něj po letech drží. Celkově jej beru jako (na našem trhu) podceňované auto. Rozhodně bych jej neodsuzoval kvůli papírovým litrům.
A proč by k němu něco mělo mít blíž? Ve střední třídě prostě žádnej shooting break neni a tim to končí, jde tu o koncepci shooting breaku (kterou beztak nedodržuje žádné momentálně vyráběné auto) a tu opravdu Accord nesplňuje ani tak nevypadá, nejblíže shooting breaku je CLS shooting break (a ani to neni shooting break), možná XF sportbreak, ale to je asi tak všechno....chápu že máš Hondu rád, ale nedělej z ní to co neni ;-)
Nedělej z toho zase takovou vědu. Smyslem shooting breaků bylo udělat z nepraktického kupé auto, do kterého se bez problémů vešla střelecká výbavička a přitom aby to stále dobře vypadalo. Tedy žádný dostavník nebo pohřebák, jen praktičtější hezké auto, přičemž poměrně zásadní je, že by se mělo jednat o konverzi stávajícího auta. A protože přesná definice neexistuje, můžeme se klidně spokojit s tím, že takto lze označit každé dynamicky stylizované kombi, které neklade důraz na maximalizaci zavazadlového prostoru. Prostě Accord.
Pokud jsi ochotný souhlasit s hatchbacky Scirocco a C30, pak to ukazuje, že v tom máš trošku hokej, dej si vedle sebe Accord, [odkaz] a C30. >:D s CLS ovšem naprosto souhlasím. FF by bylo fajn, kdyby existovalo auto, ze kterého vzniklo. Nelze totiž říci "postavíme nové auto, bude to shooting break". Shooting break je už z podstaty karosářská verze existujícího modelu.
Hlavně se tam měla vejít kořist (popřípadě lovečtí psi, podpůrný personál) - proto kombi (na zbraně ho nepotřebuješ). V moderním pojetí jsou největší otázkou dva páry dveří. Pro moderní Shooting Brake je typický jeden pár. V čase tak přibyla druhá lavice a zkrátil se zavazadlový prostor (a celkově zmenšil, už v něm těžko budeš převážet lidi). Jestli může být pětidveřový, je podobná otázka, jako jestli vůbec existují čtyřdveřová kupé, nebo jsou to jen líbivější sedany.
Za prvé je na tom accord designem opravdu skvěle to snad uzná každý který má aspon trocho vkus ještě k tomu byl accord vyznamenán titulem red dot design award ;-) a myslím ze když se o něm řekne že vypadá jako shooting brake tak proč ne když na to vypadá..za druhé co se týká techniky tak na něj opravdu ze střední třídy nemá nikdo a to hlavně na 2.2i-dtec a spolehlivost o tý se tady ani nemusíme bavit,co se týče kufru tak je samozdřejmě malý ale myslím že ten kdo si koupí tohle auto tak ho nebude používat jako dodávku pro zahrádkáře,radši budu mít hezké auto než aby se mi do kufru vešlo 1 místo dvou prasat po zabijačče a když pojedu s rodinou v létě do chorvatska tak mi i tenhle kufr bohatě stačí odkaz [odkaz] myslím tedy že když ted všechny body zhodnotím tak mne s toho vychází prémiový vuz. :yes: >:D
To vychází možná tobě, říct o Accordu, že po technícké stránce je nejlepší ve střední třídě >:D >:D s tebou se o autech asi nemá cenu bavit....to že ti stojí před barákem z něj nedělá modlu a prosím abys mi nevnucoval design, každému se líbí něco jiného ;-)
Tak mně řekni jaké auto ze sřední třídy má lepší dieselový motor do výkonu 200 koní ;-) měl sem možnost vyzkoušet asi 2největší konkurenty 2.0TDI od VW ten pořád zní jako traktor a 320d 177 koní m paket od BMW a žádný s těchto dvou uvedených motoru se mu co se týče odhlučnění a hluku motoru při volnoběhu rovnat, v rychlosti,akceleraci,a sportovní jízdě
se mu muže rovnat jenom 320 d ;-) A abych nezapoměl na c klasse 136 koní tak ta s překvapením ze všech nejhlučnější.
BMW 3, MB C, Lexus IS, jsou určitě na vyšší úrovni než Accord, nicméně technika nejsou jen motory a tam jsou výše tři jmenovaní zástupci na vyšší úrovni....když vezmem Citroen C5 , dvojité lichoběžníky vpředu, odpružení Hydractive, 2.2 Hdi, i ten je po technické stránce dobře vybavený...(ale je samozřejmě určen na naprosto odlišnou jízdu, abys mně tady nekamenoval, že se snažim říct, že srovnávám sportovní Accord s komfortní C5) :-)
Mně se třeba celkem líbí, ale zmiňovat zrovna red dot... tuhle cenu vyhrává kdejaká pixla. Mimo jiné i Rapid, Fabia II, vlastně snad celé portfolio Škody včetně "jezevčíka" (Superb II), od roku 2006 jich získali myslím šest. Asi mám prostě jiné oko než odborníci.
Čím vypadá na shooting brake? Já vidím kombi. Kdyby mu chyběl pár dveří, tak neřeknu. Stylovější (a méně praktický) zadek, který dlouhodobě razí například Audi, nepostačuje.
ale houno. Honda se v ČR prostě nikdy neprodávala nějak dobře. Resp. úspěch Hondy je, když se udrží v první dvacítce mezi značkama. Však se podívej na ty ceny. Za to koupíš i prémii. Přesto jsou to super káry. Minimálně Accord je. Kdyby ses svezl, pochopíš...
Já mám ten současný Accord Tourer doma a vozím se poměrně často ;-) ( takže to i chápu).
Že je to skvělé auto je fakt. Že není příliš praktické a tudíž bude mít omezený okruh zákazníků je také fakt.
Jenom upozorňuji, abyste se mnou nepočítali. Právě jsem přivezl svojí Octávií Combi nákup jedné tašky, takže vím co píšu. A mám jí proto, protože nechci ani větší, ani menší auto, a už vůbec ne kufr.
Realita je trochu jinde. Nejvíce jsou patrné vymodlené litry kufru u Oktávek díky všemožným schránkám pod podlahou atp... ( pro rýpaly: Oktávku si beru na mušku, jelikož mám přímé srovnání).
Takže stejné předměty, které narvu do Fordu Mondeo kombi ( tabulkově 549l) nedám do Octavie II kombi (605 l). Tak kde se stala chyba? :-) Oktávka by bodovala, kdybych tam nasypal písek, nebo vodu >:D Ale pevné předměty bohužel do různých schránek nezohýbám >:D Stejný problém je u Passatu, který je litrově také nad 600 a kufr obdobný jak u Fordu. možná trochu menší.
Proto bych se přimluvil za test pár vybraných vozů a přeměření jejich kufů ( rozuměj využitelnost ) namísto 40 čísel v tabulce :-)
Veru, ja si pamatam, ze v starych nemeckych casopisoch AMuS z 80 tych rokov, ktore otec neviem odkial nosil domov, boli porovnavacie testy kombikov vyssej strednej, ktorych vtedy bolo na trhu pozehnane, sprevadzane fotkami s batozinovimi priestormi nalozenymi kuframi asi troch velkosti, ktore boli farebne odlisene. Co sa do daneho auta nezmestilo bolo polozene pekne za nim a bolo jednoznacne co sa kam vojde.
Na tohle jsou dobré testy na stránkách ADACu, oni ty kufry opravdu přeměřují, a třeba novému Golfu naměřili 305l místo udávaných 380l. Neberou schránky pod podlahou a další nevyužitelné prostory. [odkaz]
Tak já ty prostory využívám, jen ne pro zavazadla. :-) Jinak souhlasím s tím, že to chce kufry přeměřit. Popřípadě ilustračně zaplnit. Když článek vyšel, ani ve snu mě nenapadlo, že někdo opsal pár čísel z technických údajů. Už jsem je chtěl pochválit, že jednou také udělali pořádnou srovnávačku (byť kufrů).
Mimochodem, některé automobilky v rozměrech udávají velikost zavazadlového prostoru (šířku mezi podběhy, hloubku a výšku po roletku/ plato).
Uz si nepamatam kde to bolo, ale tam testovali realne vyuzitelny objem kufra tak ze do neho nakladali akesi "standartne" cestovne kufre, a pocitali kolko sa ich tam vojde.
Na jednom slovenskom webe testovali tusim pat-sest hatchbackov z nizsej strednej, a objem kufra "merali" tak ze do kufrov vkladali "basy" mineralok (6x1.5L flasa). To sa mi zda tiez celkom ferove...
A este na okraj: s kufrom sa da vselijako "carovat", napriklad sa umiestni zadne plato o 10cm vyssie a hned mate sto litrov navyse! Takze by som bol za testovanie maximalneho objemu (sklopene zadne sedadla, a az po strechu), ale ciste kufor. NIe kadejake kapsy a tajne schranky pod dvojitou podlahou...
Souhlasím, tabulková hodnota a praxe je něco jinýho. Do Octávek se počítá kdejaká kapsa, megane grandtour je uveden bez prostoru pod podlážkou. Jinak by muselo být napsáno Megane Grandtour 523 litrů... Ale nic, holt v něčem musí bejt někdo nejlepší... A z vlastní zkušenosti vím, že někdy míň je mnohdy víc...
Viděl jsem vedle sebe otevřené kufry Hyundai Accent (liftback) 2002 a minulé generace Fabie Combi. Fabka deklarovala přibližně 500 litrů, Accent 350. A ty kufry byly na pohled stejně dlouhé, stejně široké, stejně hluboké. Tedy - Accent asi o dva cenťáky širší, Fabka o 2 cm vyšší - čili plusmínus nastejno...
Ba i věci se z jednoho kufru do druhého přesunuly tak, že byl zhruba stejně zaplněný.
Asi různá metodika měření.
Jo, ještě jednou podotknu - neměřil jsem metrem, ty cenťáky je můj odhad, podpořený přesunem techniky z jednoho kufru do druhého.
Velikost kufru u Accordu Tourer se hodně řešila, zvláště s ohledem na předchozí generaci. Také mě zajímalo, co se dovnitř reálně vejde. Uznávám, že to byl docela tetris, ale pod roletu [odkaz] se vešlo toto [odkaz] a po vyhození rolety [odkaz] už to přestává mozek chápat [odkaz] >:D A to tam ještě trochu vzduchu zbylo. >:-[] Celá fotogalerie [odkaz] .
ja dam viac veci do pexota 407 so papierovym 450l kufrom ako do oktavky2 kombi so 605l kufrom.
Mam to aj zmerane s metrom, jediny, rozmer, kde ma oktavka viac je na vysku o cca 8cm. Na dlzku je pezot o 10cm vacsi, na sirku cca rovnako.
Pricom pezot ma schranky na bokoch vacsie, tie nie su zaratane do porovnania
No taky Accord má vzadu i v kombíku lichoběžníkovou nápravu, o čemž si Civic může nechat jenom zdát. Lichoběžníky si prostě trochu místa vezmou.Navíc, Honda u Accordu nezapočítává prostor pod podlahou. Takže ano, kufr moc velký není, ale litry u Accorda jsou trochu jiné litry jako např. u škdovky.
Kufr ma Accord diky lich. naprave o 25cm uzsi nez OII, ma ho stejne dlouhy, cca 1m. Nekdo chce kufr, jiny spickove jizdni vlastnosti. Nevidim nikde zadny problem. Hondy nebyly nikdy zadny pracanti a stehovaci.
Accord má vzadu oproti DW prostorově trošku méně náročnější pětiprvek. Jak píše dole Choochoo, velikost kufru je vykompenzována nejlepšími jízdními vlastnostmi mezi předokolkami, ale i tak je ale kufr téhle velikosti velký fail. Na druhou stranu je to perfektně "uklizený" kvádr a využiješ u něj doslova každý centimetr, viz můj příspěvek o vlákno výš.
Prostorovou náročnost pětiprvku jsem zatím moc nezkoumal, ale čeká mě to v nejbližší době :-) Jsem čerstvým majitelem Accordu (akorát v sedanu v 7G). No, proti Priměře P11 vypadá poněkud menší, tak jsem zvědav, kolik tam toho narvu :-)
Kombi, to je témíčko znalců. A je vidět, že Mercedes-Benz holt znalcem je.
Ovšem nelze ploše přeceňovat načtená čísla, u kombi jde ještě o jiné "veličiny". Tak především, prvotní je to, zda se ti vejde hlava pod zvednuté víko kufru. Kdo si dal aspoň jednou do čela, ten ví proč to píši. Na dalším místě je nákladová hrana, jakmile se musíš při nakládání bagáže stavět na špičky, upaluj pryč. Zrovna tak je důležité, aby kufr, tedy jeho podlaha nebyla "utopená", tohle oceníš až budeš zašoupávat a vyšoupávat rakev. Další sledovanou veličinou je manipulace s dveřmi (zde bravo pro bavorácké dvojdvířko), manipulace s roletkou a způsob oddělení zavazadlového prostoru od posádky (síť, mříž). V neposlední řadě jsou důležité prvky komfortu, které stabilizují náklad.
Musím to prostě ještě jednou vrátit k Mercedesu (E), ano, to je vrcholná prémiová reference kombi. Vedle toho je tu samozřejmě BMW5 a AUDI A6, kteří oba trochu jinak, přesto shodně v tom, že staví stylová kombi. Je tu VOLVO, a to je též kombíkový král, zejména stará "krabicoidní" Volva, to je estetická rozkoš pro znalce. Jenomže, je vidět že i severský mistr tesař se občas jemně utne, vždyť nákladové poměry u V60 vzbuzují i u volvistů jemné rozpaky...
Tak tedy jaké kombi? Tohle je jasné jak facka v garáži: MB-E, BMW5, A6, VOLVO V (XC)70 a... SUPERB, ŠKODA SUPERB. Tohle je ve své velikostní a kvalitativní třídě kombíkový vrchol. V nižší střední třídě a ve střední Evropě snad ani není nutno akcentovat v podstatě jedinou možnou volbu - OCTAVIA, samozřejmě s podporou nového GOLFu variant.
Co se týká stylotvornosti, pak nelze nevzpomenout, že právě z kombíků vychází snad nejstylovější (vedle coupé) karoserie silnic - shooting-brake. Ty jsou ovšem v klasické konfiguraci vybavené jen jedním párem dveří. Není to ovšem tak jak se nahoře snaží vnutit do diskuse sakéklub, tam bych spíše užil označení: shooting-fake...
Konečně, karosářské verze u standardních aut (sedan/kombi) nejsou v náklonnosti k jedné z nich prioritně určované jen prostorností kufru. Jsou jezdci, pro něž je tříprostorová karoserie sedanu nedostatečně homogenní, příliš členitá. Těm právě harmonizuje karoserie dvouprostorová, tedy... KOMBI.
Octavia má vysokou nákladovou hranu a nerovnou podlahu při sklopení sedaček. To je docela fatální chyba pro toho, kdo chce vozit tu těžkou rakev:D Jinak souhlas a ještě bych si přihřál polívčičku za Mondeo, který má i když ne litrově reálně opravdu velký kufr :-)
sakéklub? >:D podle mě ještě ideálnější volbou než třída "e" je třída "r" , to je ten správnej kombi odvaz, sice už jsme možná malinko mimo třídu, ale kdo by odolal [odkaz]
[odkaz] tam už ty nebožtíky šoupneš v páru
Ale co v tom kufru ti lidé pořád vozí ? Po strop naložený kombík jsem snad ještě na silnici neviděl. Někdo možná tak jednou za rok cestou do Chorvatska, a to ušetří (nevím co, ale to nevadí)
Priemer obsadenosti auta je 1,25 pasaziera aktualne..kde by ten clovek nabral potebu vlacit veci? Nas firemny fleet su vsetko kombi a v kufri je tak taska od laptopu...ked uz kombi, tak uzitkova verzia pre zivnostnikov, pre normalnu rodinu asi nie. Horsi vyhlad, cuvanie, dlzka....
Tak asi nepotřebuje kombíka každý a vždycky. Ale my "chudí", kteří máme v rodině pouhou jednu káru pro sebe a druhou pro manželku, prostě toho kombíka někdy využijeme (manželka má o něco menší káru). Tedy pravda, až po strop ho zpravidla nenakládám, zpravidla vystačím s prostorem pod roletku.
Ale občas zahlédnu na cestě kombíka, plného až po strop, občas ještě s přívěsným vozíkem a "rakví" na střeše. A to jezdím celkem přiměřeně, žádný polykač kiláků - tak těch 20 tisícovek ročně v průměru.
Kombi sice nemám, ale jezdím a ryby a to je kufr sakra potřeba, tedy pokud nechceš zasírat zadní sedačky. Kamoši co mají kombi a tedy i rovnou podlahu po sklopení sedaček se navíc v autě krásně vyspí a to i se schovanými věcmi uvnitř. Když jsem potřeboval dovést domů pračku z obchodu opět posloužilo kombi. Není to jen o tom že se něco naplní až ke stropu, ale i ostatních výhodách jako jsou VĚTŠINOU střešní lyžiny v ceně, atd.
ja som si dal pracku priviest, kombi nemam a ani nepotrebujem. Na dlhe cesty lietam, na kratsie si auto potrebnych rozmerov jednoducho prenajmem, pripadne idem tym co mam.
Inac k tomu accordu - japonci do celkoveho objemu nezapocitavaju schranky pod podlahou.
Tak pračku taky vidím buď si nechat přivézt, nebo když už sám, tak na vozíku. A pokud někomu moc nezáleží na naleštěném interiéru, zpravidla se pračka líp šoupne na zadní sedačky, než do kufru.
Vidis, a ja som si pracku kupil v obchode, ktory ma v cene dovoz. Pracku vyniesli na 3. poschodie, zapojili, staru pracku odviezli. Normalny elektro supermarket.
Pracku kupujes raz za desat rokov. A okrem toho, zmestila by sa aj do mojho hatchbacku.
Pokud vím, tak nová Dacia Logan MCV se ještě neprodává, ale Dacia Lodgy má 842 litrů kufr a v redakci ji jaksi zapomněli uvést. Původní Logan MCV měl 700 litrů a ještě se taky někde prodává, ikdyž už není v oficiálním ceníku. Ptám se, "to se tak stydíte za Dacii, že ji neuvedete, aby náhodou nevyhrála?"
Hele Lukáši, ty údaje máte z tabulek nebo jste ta auta včera oběhnul a poměřil to? Ona realita bývá ve skutečnosti trochu odlišná. Očekával jsem právě srovnání reality a využitelnosti jednotlivých zavazadlových prostorů. Zkopírovat údaje z tabulek, aby bylo vidět, jak je na tom VW papírově dobře je trochu jednoduché, ne?
Souhlasím. V praxi ani tak nejde o ty litry, jako o tvar zavazadlového prostoru, jeho délku a zejména, zda po složení zadních sedadel vznikne, či nevznikne zcela rovná plocha.
u kombi je dolezity aj priestor na roletov, preto sa kupuje kombi a dost aut ma ten priestor biedny
Laguna, nova mazda 6, i40.
dalej niektore auta maju priestor pod podlahou ktory nieje az tak maly, niektore dokonca aj miesto na plnohodnotnu rezervu.
Uplne zbytocny clanok, len skopirovanie blbych cisel.
Chcelo by to skutocne namerane rozmery pod platom, nad platom, pod podlahou .... . To by bol daleko hodnotnejsi a zaujimavejdi clanok a vela ludi by sa cudovalo.
Pozrite si testy adac, kde meraju objem kufra trosku inac a cisla su uplne ine. Aj ked skoda, ze u kombi neplnia priestor az po strop :-)
je blbost merat kufor v kombiku az po strop... horne plato je tam na to aby oddelovalo kufor od priestoru cez ktory potrebuje vodic vidiet dozadu..... neviem si predstavit jazdit s kombikom nalozenym po strop to uz je hadam aj na pokutu.... vodic musi mat dozadu vyhlad aby vedel co sa deje za nim... takze meranie ADACU neuznavam.... inak stejne 90 percent vodicov neplni kufor po strop v kombiku ale po roletu... tak to ma byt :yes:
Nedokážeš si představit jezdit s kombíkem naloženým po strop? A že je to dokonce na pokutu? A to proto, že řidič musí mít dozadu výhled, aby věděl, co se děje za ním? Ty jsi vyrostl kde?
Mýlíš se..
Většinou samozřejmě jezdíš s poloprázdným zavazadelníkem.
Jenže hodně lidí jezdí taky na výlety,chaty nebo dovolenou.
Je logické , že pak je auto zaplněné až po střechu.
Když jedu k moři do Itálie v 5 lidech a nechci rakev na střeše , tak to jinak ani nejde. ;-)
A velký kufr potřebuju i když vyrazíme lyžovat ve 4 lidech na hory..
Taky dost lidí občas vozí autem zboží..každý nemá ve firmě dodávku a ani ji nechce.. :-)
Kombík , MPV nebo SUV jsou pak jasná varianta.
A velký kufr výhoda.. :yes:
Výhled ven vnitřním zpětným zrcátkem mít nemusíš. Viz řada aut, kde ven skoro není vidět už z továrny. :-) Nebo třeba jízda s vyšším přívěsným vozíkem (zaplachtovaným, pevným atp.). Stačí, když máš vnější zpětná zrcátka. Problém naložení po střechu je v zajištění zavazadel pro případ nehody - pokud nemáš oddělovací mříž, neměl bys to dělat, popřípadě nemáš zavazadla jinak zajištěná. Plato je tam od toho, aby zavazadla zůstala v zavazadelníku (a nebylo do něj vidět). :-)
To bys naopak ADAC uznávat měl: měří "velikost kufru pod roletu" a "velikost kufru při sklopených sedačkách, do úrovně dolní hrany oken". V obou případech ovšem - narozdíl od výrobců - bez schránek pod podlahou, různých zákoutí či třeba vyndání podlahy i plata.
Mimochodem problém kombíku naplněného po střechu není výhled dozadu (to by nemohly jezdit kamiony, dodávky, auta s obytným přívěsem a další), ale (téměř vždy) náklad nezabezpečený proti pohybu při nehodě.
Edit: koukám, že druhou polovinu zrovna (a stejně) vysvětlil _MT_.
Uz ho tu daval nekdo nahore, ale to bodovani vlastnosti ADACu je bida, si proste nabodujes co potrebujes. Chtelo by to mereni kufru treba pomoci litrovych krabic. Pak by se ukazalo, ze vsechny mozne mrnave prihradky jsou na dve veci.
[odkaz]
Ale takhle přeci funguje metodika VDA. měří se pomocí půllitrových cihliček myslím že ve dvou nebo třech rozměrových specifikacích. Pokud vím, měří tak i koncern, přesto ty hodnoty vypovídající nejsou. Jinak místo pod podlážkou často nebývá zanedbatelné, já do něj třeba v létě naložil 77kg cukru (a to jsem ho opravdu nemusel vysypat ;-) )
Souhlas, ta rezerva je taky zajimava. Nekdo ji ma a nekdo ma vetsi kufr s pochybnou soupravou na opravu kol. Pod podlazkou by se prostor nemel zapocitavat. Nikdy jsem tam nic nedal, pac mam vzdy trochu kramu na podlazce.
V tabulce není ani jeden model. V jednom jsem měl možnost jet a tenhle kombi kufr je fakt o ničem :*) [odkaz] a je dokonce menší než u stejného auta v sedanu >:D
PS: spíš ten kufr je doplněk celého auta :yes:
Tabulkově je Mazda 6 skoro na úrovni Fabie, přitom reálná užitná hodnota je M6 vyšší než u Octavie II, kde je kufr hluboký, vyhoněný až skoro uměle, nicméně reálně do té Mazdy naskládám běžná zavazadla lépe jednodušeji a vůbec bych se nedivil, kdyby i více. A o Fabii ani nemluvě. Takže si nemyslím, že by tato čísla byla nějak vypovídající a spíše by mne zajímal článek, kde by si autoři vybrali třeba 10 zavadel různé velikosti klasických tvarů, pokusili se je do jednotlivých kombi naskládat, a pak poreferovali, jak se jim to podařilo, a kolik reálných objemových jednotek do auta naskládali. To by bylo jistě zajímavé.
trošku jinak ,nechám litry jiným expertům...Pro mě kombi neznamená to, že potřebuju kufr. Jen se mi líbí ve většině případů víc, než 4.dv, 5.dv stejného modelu. Měl jsem OII, supervelkej kufr, nikdy jsem ho nezapnil. Raději bych lepší odhlučnění, lepší audio,...
Mondeo, papírově menší kufr, než OII, pocitově větší, nikdy jsem nezaplnil. Ale dobrý auto, pěknej mix vlastností, možná bych jen lepší sedadla :-)
Accord, malej kufr, který stačí na všechno. Nevím, kam bych to měl pořád plnit. Jenže Acco není tuctovka, to nekoupí nikdo náhodou jako Passata s Mondeem :-) pro to auto si jedeš schválně. Krásný auto, suprově jezdí, zatačí a sedí, super sedadla.
Takže poučka na závěr. Když tady někdo píše, že Accord je trapnej, protože má 400l kufru na papíře, tak má jen malý péro a štve ho to. Ale Accord za to nemůže :-)
Já bych si novýho akorda klidně koupil kufr nekufr, ale ojetej si celkem pořád drží ceny (na nový nemám:D) :-) Jinak je to krásný auto. Jiná liga než podivní civikové
Accord je fakt super auto. V Čechách lidi Hondu moc nekupují, přesto, že obecně je Honda pro laiky i profíky kvalitní značka. Ale je prostě drahá a to je fakt, který v Čechách nefrčí.
Spíš mě baví, jak tady někdy pomlouvá auto jen na základě jednoho údaje, který není v běžném životě v ničem omezující.
Jo, to drží (včetně předchozí generace, zejména po FL nebo s 2,4 motorem). Když si vemu, kolik dal letos kamarád za Lagunu 2003 a kolik já za Accorda 2006, tak to jsou násobky >:D
Laguna je z druhý ruky skoro neprodejný auto i když dle mého názoru nijak extra nezaostává za konkurencí té doby ( měl sem asi dobrej kus) :-)
Střelil sem ji známému za 90 předloni v létě jako 9tiletou (2002). Bazar nabízel sotva 50-60
Výrobce musí zvládnout i ovladatelnost vozu při plném zatížení a to je problém u dodovek, které mají ohromné převisy a špatně vyladěné a konstrukčně nedostatečně
dimenzované zadní nápravy.
no to považuji za relevantnější, tam je metodika jasně daná pro všechny a i když se lehce podvádí a naměřené údaje reálu neodpovídají, tak je to více porovnatelný údaj, než objem kufru. Tam se to dá zkreslit mnohem snadněji (místo litrových krychlí naskládám litrový pytlíky s vodou nebo pingpongáče) A i když postupuji podle metodiky (třeba VDA), o využitelnosti kufru to nic neříká,
Velikost je samozřejmě podstatná ale ještě podstatnější je užitnost toho prostoru, nakládací hrana apod. Tohle je spíš orientační.
Jinak tedy Mercedes E kombi to vyhrává kufrem a u mě by to vyhrál i designem :-)
tak jsem to udělal jednoduše: vzal jsem kočárek a zkošel ho narvat nesložený do různých aut. Výsledky byly často překvapivé a vyhrál kupodivu hranatý fiat :-)
Dolezite je sledovat si najma ten svoj kufor (ci polovicky).
Co ak ste si zadovazili model prave so znamymi uzkymi sedackami a casom zacnete neprijemne pretekat cez okraje? >:-[]
Re: Pan Vaverka je bohužel amatér, nebo dostává bonusy od Sk
Proč srovnáváte nesrovnatelné? Např. u Focusu udáváte objem 472 l ale to je objem s dojezdovou rezervou, s lepící sadou má FF objem 490l a u Octavie udáváte objem 605 l ale s dojezdovou rezervou je objem jen 560 l... To samé u OIII správný údaj je 588 l ne 610l. Považuji to za absolutní amaterismus... Nebo to je záměr a honíte za to body u Skoda - Auto, abyste dostali do testu auto jako první? Nedělám si iluze, vždyť peníze jsou vždy až na prvním místě...
Re: Pan Vaverka je bohužel amatér, nebo dostává bonusy od Sk
Přikláním se k lenochovi/ lajdákovi. Je to relativně snadno spíchnutý článek o ničem, s nulovou přidanou hodnotou, který mohl napsat, aniž se zvedl od stolu/ vylezl z postele.
Asi NE..!!
viz : Autorevue.cz :
" Vyjádřeno v číslech, Peugeot 308 SW nabízí zavazadlový prostor o základním objemu 508 litrů. Po sklopení druhé řady sedadel jej lze dokonce zvětšit až na 1 736 litrů. Specialitou je dvojitý přístup do zavazadelníku. Buď si otevřete celé páté dveře, nebo jen samostatné zadní okno na plynových vzpěrách. Chytré řešení!"
Více na: */peugeot-308-sw-nejkrasnejsi-kombik_5#u… /> ;-);-)
Nechci 308 nějak obhajovat, ale základní objem kufru SW má 674 litrů.
"U Peugeotu 308 SW, dlouhého rovných 4500 mm, jdou jednoduše sklopit sedadla nebo je dokonce můžete během pár vteřin úplně vyjmout (a vyndat z auta), pak se z 308 SW stane malý stěhovák. Základní objem kufru je skvělých 674 litrů (po výšku hrany oken), při sklopení zadních sedaček je celková velikost kufru 2149 litrů."
SW má možnost instalace 3 řady sedaček do kufru. Druhá řada je navíc posuvná a umožňje, bez sklopení sedaček, ještě zvětšit objem kufru.
Pokud bych měl volit krále zavazadelníku v nižší střední, pak to bude právě Peugeot 308 SW.
Divné...tady je další rozměr zavazadelníku..:
Technický popis Peugeot 308 SW
karoserie
typ kombi
rozměry a hmotnosti
délka (mm) 4500
šířka (mm) 1815
výška (mm) 1566
rozvor (mm) 2708
rozchod kol vpředu (mm) 1536
rozchod kol vzadu (mm) 1531
provozní hmotnost (kg) 1605
maximální hmotnost (kg) 2145
počet míst (os.) 5
objem zavazadlového prostoru (l) 573
:-! TAK NEVÍM 573 L ..? Všude je to jinak... :no:
Ty metodiky by mohli sjednotit..!! Je v tom zmatek.. :-!
No skořepinové kufry jsou možná více náchylné na prasknutí nebo poškrábání, kožené měkké kufry zase dostatečně neochrání obsah...doporučuji některý z platových kufrů, které nejsou jenom pevné, ale také dosti pružné..třeba zde najdete optimální kousky- https://www.coolboty.cz/cestovni-kufry