Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnání: Peugeot 2008 vs. Renault Captur

Ondřej Chamilla
Diskuze (197)
Evropské prodeje malých crossoverů rostou, přičemž oblíbené jsou hlavně francouzské modely. I proto jsme se podívali, jestli je lepší zástupce Renaultu či Peugeotu.

Původně jsme měli v plánu udělat klasický srovnávací test, jenže námi objednaný dieselový Peugeot 2008 nebyl na poslední chvíli k dispozici a museli jsme si vypůjčit sice zcela nový exemplář, ale s benzinovou šestnáctistovkou, zatímco Renault Captur má pod kapotou turbodiesel 1.5 dCi. Nebudeme tedy tentokrát hodnotit motory, nýbrž všechno ostatní.

Z hlediska vnějšího vzhledu na první pohled zaujme jedna věc, a tou je barevnost vozidel. Obě veselé barvy těmto strojům nadmíru sluší a lze vidět, na koho takovýto vůz cílí. Odstíny se sice líbí i mužům, nadšené však budou zejména ženy, kterým nakonec bude vyhovovat i ona vyšší stavba karoserie. Z obou vozů je lepší výhled než z jejich tradičních sourozenců, tedy z Clia a 208. Osobně nás pak zaujal spíše vzhled Capturu, 2008 nám přijde až příliš vyumělkovaná a s daleko horšími proporcemi.

Uvnitř však 2008 vládne kvalitnějšími materiály. Renault zase kontruje chytrými detaily, jako je třeba výsuvný šuplík před spolujezdcem či vyměnitelné potahy sedadel, a navíc se v něm lépe sedí. Námi testovaný Peugeot pak měl i zajímavost – podsvětlené ornamenty ve stropním čalounění. Co se týče prostoru, tak na předních sedadlech si nebudou stěžovat v obou vozech ani dlouháni, vzadu nám přišel malinko vzdušnější Peugeot. V zavazadelníku ale vrací úder Renault, který má navíc i lepší informační systém R-link. V mnoha ohledech jsou to velmi podobné vozy, tohle srovnání tak budou rozhodovat spíše detaily.

Při nahlédnutí do ceníků zjistíme, že výrobci si těchto vozů cení zhruba stejně. Základní suma Renaultu s přeplňovaným tříválcem o výkonu 66 kW je 309.900 Kč, Peugeot s atmosférickou dvanáctistovkou a 60 kW je dražší, byť jenom o 1.600 korun. Ze základních motorů není ani jeden ideální, více by nás ale asi přesvědčila přeplňovaná varianta Renaultu. Nevýhodou Capturu je absence silnějšího turbodieselu, byť povedená jednotka 1.5 dCi s 66 kW na automobil docela stačí. Cena je opět velmi podobná té u Peugeotu 2008 1.6 e-HDI, až na to, že rozdíl 2.400 korun je tentokrát ve prospěch vozu se lvem ve znaku, který stojí 402.500 Kč. Výhodou Peugeotu je i to, že má v nabídce nafťák s 85 kW a nejsilnější benzinový motor s manuálem, což Capturu chybí.

Peugeot 2008 1.6 e-HDI vs. Renault Captur 1.5 dCi - Srovnání parametrů motorů a ceny
ModelPeugeot 2008Renault Captur
Motor1.6 e-HDI1.5 dCi
Převodovka5 MT5 MT
Největší výkon [kW/min]68/400066/4000
Točivý moment [Nm/min]230/1750220/1750
Max. rychlost [km/h]181170
Zrychlení 0-100 km/h [s]11.513.5
Kombinovaná spotřeba [l]4,03,6
Cena [Kč]402.500404.900
Srovnávaná výbavaActiveZen

Základní výbava modelu je lepší u Renaultu, kterému na rozdíl od 2008 nechybí elektricky ovládaná boční okna vzadu či tempomat. U obou vozů je klimatizace za příplatek 20.000 Kč, byť ve vyšších než počátečních výbavách je již standardem.

Pokud je nějaká oblast, ve které Renault výrazněji vyčnívá nad svého konkurenta, pak je to jízda. Peugeot se nicméně snaží a boduje hlavně komfortnějším nastavením podvozku, jinak se ale automobil na silnici nechová nejlépe. Výrazněji se naklání a na nerovnostech v zatáčkách má tendenci odskakovat. Řidič navíc trpí kvůli značně necitlivým ovládacím prvkům. Řízení je velmi nepřesné a v malém volantu není ani kousek citu, jenom chabý uměle působící odpor. Řazení pouze pětistupňové manuální převodovky (všechny verze až na nejsilnější turbodiesel) je rovněž hodně nepřesné, se zbytečně dlouhými drahami a přílišnými mechanickými vůlemi. Tohle se Peugeotu vážně nepovedlo...

To Renault naopak hodně překvapuje. Na nerovnostech je sice tvrdší a hlučnější, zároveň ale velmi nadšeně zatáčí, má dobrou přilnavost a také kontrolu pohybů karoserie. Celkově nám chování podvozku Capturu přišlo ještě lepší než u menšího a nižšího Clia, a tak se již těšíme na avizovanou sportovní verzi, která by měla přijít na trh. Nejvíce nás pak zaujalo řízení Capturu, která je správně přesné a vyvážené a navíc v něm i cítíte potřebné náznaky toho, co se děje pod předními koly. Manuální pětikvalt sice nemá mechanický cit a ani řadicí páka nezapadá do drah s vytříbenou finesou, ale přesto není výraznější důvod ke stížnostem.

Peugeot 2008 vs. Renault Captur - Srovnání vnitřních rozměrů
ModelPeugeot 2008Renault Captur
Podélný prostor vpředu min/max (mm)830 / 1100860 / 1040
Podélný prostor vzadu min/max (mm)610 / 805600 / 800
Výška nad sedadlem vpředu (mm)10201100
Výška nad sedadlem vzadu880890

Odhlučnění vozů je na velmi podobné úrovni, u Peugeotu jsou ale více slyšet odvalující se pneumatiky. Celkově se tak o dost lépe cestuje v Renaultu.

U takto podobných automobilů není překvapením, že výsledek srovnání je velmi podobný. Renault si však nakonec vybudoval potřebný náskok, a to zejména díky chování při jízdě a ovládacím prvkům. V tomto má Peugeot rozhodně co dohánět. Naopak 2008 má lepší materiály v interiéru a bohatší nabídku verzí. To ale tentokrát nestačí, a tak vítězem mezi předokolkovými crossovery se stává Renault Captur.

Peugeot 2008 - Srovnání rozměrů s konkurencí
ModelPeugeot 2008Renault CapturŠkoda YetiOpel Mokka
Délka [mm]4159412242234278
Šířka [mm]1739177817931777
Výška [mm]1570156616911658
Rozvor [mm]2537260625782555
Rozchod vpředu [mm]1477153015411526
Rozchod vzadu [mm]1488151515371526

 1. Renault Captur2. Peugeot 2008
PLUSYCitlivé ovládací prvkyKvalitní interiér
 Větší zavazadelníkKomfortní podvozek
 Jisté jízdní vlastnostiV nabídce i silnější diesel se šestikvaltem
 Bohatší výbava 
 
MINUSYÚzká nabídka verzíNaklánění a odskakování v zatáčkách
 Rázy při přejezdu nerovnostíNecitlivé ovládací prvky
  Přílišný valivý hluk od kol
  Hodně nepřesné řazení

Ondřej Chamilla
Diskuze (197)
Avatar - Emel
15. 11. 2014 16:37
Re: Nevím, neznám, ale vidím
Pokud si dobře pamatuju, v top 10 není... za 1-9 byl někde okolo 15. místa, což je na nový model super.
14. 11. 2014 15:04
Re: Neuveritelne
>:D :yes:
14. 11. 2014 12:45
Re: OPRÁVNĚNÉ VÍTĚZSTVÍ
Peugeot 2008 jsem jel přesně v této motorizaci a výbavě. Celkem jsem se na něj těšil. Ale dopředu říkám, za tyhle peníze neprodejné. Poté co jsem vystoupil a zeptal se na cenu jsem nechápal, co že na tom autě stojí přes 400tis Kč. Ta cena je v absolutním měřítku úlet.

To auto je postavené na technice 208, která stojí ve stejné výbavě a motorizaci o 80tis Kč méně. Naopak jsem byl po jízdě v 208 s 1.2 velmi nadšený a za 300tis je to hodně dobrá nabídka s bohatou výbavou.

Ale vrátím se k 2008. Už jen posaz, sedí se tam poměrně vysoko, jako na židli (jak v autobuse). Tento posaz nemám obecně rád, po chvíli vás bolí nohy. Jasně chápu, dohání se tím centimetry na délku v takto malém autě. Aby zbylo i dost místa na kolena a kufr.
Co mě zklamalo byla především hlučnost motoru. Po té co jsem do auta přesedl z nové 308 se stejným motorem to byl rozdíl světů. V 308 se motor choval zcela jinak a byl po všech stránkách velmi příjemný. Dále mi v 208 vadila utopená řadicí páka. Její dlouhý chod, přesnost celkem bez problému. A další slabinu vidím v podvozku, měkký, přesto kola odskakují a netlumí jak by u městského auta měly.

Pro mě je 2008 plná kompromisů, které se dají přehlédnou jen pokud upraví cenu. Takže pokud chcete auto pro ženu do města. Pak 208 funguje ve všech směrech lépe, vypadá lépe, je za nižší cenu a se slabší motorizací pojede lépe.
Avatar - grifith
14. 11. 2014 11:31
Re: Neuveritelne
Ty jezdíš ve městě za prakticky stejnou hodnotu jako mimo? A co to je za město? Má zkušenost není mnohatisícová, ale i tak jsem se pod 6 dostával pouze mimo město. Asi máš skvěle zajetý kus, co má moc rád vzduch místo benzínu. :-)
14. 11. 2014 11:07
Re: Neuveritelne
Město 5.3 (pokud budeme jen stát v zácpě ... nemám stop&start... tak to roste samosebou)... mimo město snaha o 5.0.... ale je to jako každé jiné auto !.... toto jsou jízdy kdy nevezete plnej kufr a nespěcháte ....

Běžně svižně bez snahy o spotřebu = 5.9l/100 (mám to už nějaký pátek, tak vim o čem mluvim)

ps. známý má 2008 s eHDi .... cesta do Chorvatska 130+ km/h :-) ... 5.6l/100.... takže pokud to honíte nečekejte dobrou spotřebu....

Žádný auto není zázračný :-)