Srovnání: Peugeot 2008 vs. Renault Captur
Původně jsme měli v plánu udělat klasický srovnávací test, jenže námi objednaný dieselový Peugeot 2008 nebyl na poslední chvíli k dispozici a museli jsme si vypůjčit sice zcela nový exemplář, ale s benzinovou šestnáctistovkou, zatímco Renault Captur má pod kapotou turbodiesel 1.5 dCi. Nebudeme tedy tentokrát hodnotit motory, nýbrž všechno ostatní.
Z hlediska vnějšího vzhledu na první pohled zaujme jedna věc, a tou je barevnost vozidel. Obě veselé barvy těmto strojům nadmíru sluší a lze vidět, na koho takovýto vůz cílí. Odstíny se sice líbí i mužům, nadšené však budou zejména ženy, kterým nakonec bude vyhovovat i ona vyšší stavba karoserie. Z obou vozů je lepší výhled než z jejich tradičních sourozenců, tedy z Clia a 208. Osobně nás pak zaujal spíše vzhled Capturu, 2008 nám přijde až příliš vyumělkovaná a s daleko horšími proporcemi.
Uvnitř však 2008 vládne kvalitnějšími materiály. Renault zase kontruje chytrými detaily, jako je třeba výsuvný šuplík před spolujezdcem či vyměnitelné potahy sedadel, a navíc se v něm lépe sedí. Námi testovaný Peugeot pak měl i zajímavost – podsvětlené ornamenty ve stropním čalounění. Co se týče prostoru, tak na předních sedadlech si nebudou stěžovat v obou vozech ani dlouháni, vzadu nám přišel malinko vzdušnější Peugeot. V zavazadelníku ale vrací úder Renault, který má navíc i lepší informační systém R-link. V mnoha ohledech jsou to velmi podobné vozy, tohle srovnání tak budou rozhodovat spíše detaily.
Při nahlédnutí do ceníků zjistíme, že výrobci si těchto vozů cení zhruba stejně. Základní suma Renaultu s přeplňovaným tříválcem o výkonu 66 kW je 309.900 Kč, Peugeot s atmosférickou dvanáctistovkou a 60 kW je dražší, byť jenom o 1.600 korun. Ze základních motorů není ani jeden ideální, více by nás ale asi přesvědčila přeplňovaná varianta Renaultu. Nevýhodou Capturu je absence silnějšího turbodieselu, byť povedená jednotka 1.5 dCi s 66 kW na automobil docela stačí. Cena je opět velmi podobná té u Peugeotu 2008 1.6 e-HDI, až na to, že rozdíl 2.400 korun je tentokrát ve prospěch vozu se lvem ve znaku, který stojí 402.500 Kč. Výhodou Peugeotu je i to, že má v nabídce nafťák s 85 kW a nejsilnější benzinový motor s manuálem, což Capturu chybí.
Peugeot 2008 1.6 e-HDI vs. Renault Captur 1.5 dCi - Srovnání parametrů motorů a ceny | ||
Model | Peugeot 2008 | Renault Captur |
Motor | 1.6 e-HDI | 1.5 dCi |
Převodovka | 5 MT | 5 MT |
Největší výkon [kW/min] | 68/4000 | 66/4000 |
Točivý moment [Nm/min] | 230/1750 | 220/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 181 | 170 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11.5 | 13.5 |
Kombinovaná spotřeba [l] | 4,0 | 3,6 |
Cena [Kč] | 402.500 | 404.900 |
Srovnávaná výbava | Active | Zen |
Základní výbava modelu je lepší u Renaultu, kterému na rozdíl od 2008 nechybí elektricky ovládaná boční okna vzadu či tempomat. U obou vozů je klimatizace za příplatek 20.000 Kč, byť ve vyšších než počátečních výbavách je již standardem.
Pokud je nějaká oblast, ve které Renault výrazněji vyčnívá nad svého konkurenta, pak je to jízda. Peugeot se nicméně snaží a boduje hlavně komfortnějším nastavením podvozku, jinak se ale automobil na silnici nechová nejlépe. Výrazněji se naklání a na nerovnostech v zatáčkách má tendenci odskakovat. Řidič navíc trpí kvůli značně necitlivým ovládacím prvkům. Řízení je velmi nepřesné a v malém volantu není ani kousek citu, jenom chabý uměle působící odpor. Řazení pouze pětistupňové manuální převodovky (všechny verze až na nejsilnější turbodiesel) je rovněž hodně nepřesné, se zbytečně dlouhými drahami a přílišnými mechanickými vůlemi. Tohle se Peugeotu vážně nepovedlo...
To Renault naopak hodně překvapuje. Na nerovnostech je sice tvrdší a hlučnější, zároveň ale velmi nadšeně zatáčí, má dobrou přilnavost a také kontrolu pohybů karoserie. Celkově nám chování podvozku Capturu přišlo ještě lepší než u menšího a nižšího Clia, a tak se již těšíme na avizovanou sportovní verzi, která by měla přijít na trh. Nejvíce nás pak zaujalo řízení Capturu, která je správně přesné a vyvážené a navíc v něm i cítíte potřebné náznaky toho, co se děje pod předními koly. Manuální pětikvalt sice nemá mechanický cit a ani řadicí páka nezapadá do drah s vytříbenou finesou, ale přesto není výraznější důvod ke stížnostem.
Peugeot 2008 vs. Renault Captur - Srovnání vnitřních rozměrů | ||
Model | Peugeot 2008 | Renault Captur |
Podélný prostor vpředu min/max (mm) | 830 / 1100 | 860 / 1040 |
Podélný prostor vzadu min/max (mm) | 610 / 805 | 600 / 800 |
Výška nad sedadlem vpředu (mm) | 1020 | 1100 |
Výška nad sedadlem vzadu | 880 | 890 |
Odhlučnění vozů je na velmi podobné úrovni, u Peugeotu jsou ale více slyšet odvalující se pneumatiky. Celkově se tak o dost lépe cestuje v Renaultu.
U takto podobných automobilů není překvapením, že výsledek srovnání je velmi podobný. Renault si však nakonec vybudoval potřebný náskok, a to zejména díky chování při jízdě a ovládacím prvkům. V tomto má Peugeot rozhodně co dohánět. Naopak 2008 má lepší materiály v interiéru a bohatší nabídku verzí. To ale tentokrát nestačí, a tak vítězem mezi předokolkovými crossovery se stává Renault Captur.
Peugeot 2008 - Srovnání rozměrů s konkurencí | ||||
Model | Peugeot 2008 | Renault Captur | Škoda Yeti | Opel Mokka |
Délka [mm] | 4159 | 4122 | 4223 | 4278 |
Šířka [mm] | 1739 | 1778 | 1793 | 1777 |
Výška [mm] | 1570 | 1566 | 1691 | 1658 |
Rozvor [mm] | 2537 | 2606 | 2578 | 2555 |
Rozchod vpředu [mm] | 1477 | 1530 | 1541 | 1526 |
Rozchod vzadu [mm] | 1488 | 1515 | 1537 | 1526 |
1. Renault Captur | 2. Peugeot 2008 | |
PLUSY | Citlivé ovládací prvky | Kvalitní interiér |
Větší zavazadelník | Komfortní podvozek | |
Jisté jízdní vlastnosti | V nabídce i silnější diesel se šestikvaltem | |
Bohatší výbava | ||
MINUSY | Úzká nabídka verzí | Naklánění a odskakování v zatáčkách |
Rázy při přejezdu nerovností | Necitlivé ovládací prvky | |
Přílišný valivý hluk od kol | ||
Hodně nepřesné řazení |