reklama


12.11. 2014 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Srovnání: Peugeot 2008 vs. Renault Captur

 

Evropské prodeje malých crossoverů rostou, přičemž oblíbené jsou hlavně francouzské modely. I proto jsme se podívali, jestli je lepší zástupce Renaultu či Peugeotu.

Původně jsme měli v plánu udělat klasický srovnávací test, jenže námi objednaný dieselový Peugeot 2008 nebyl na poslední chvíli k dispozici a museli jsme si vypůjčit sice zcela nový exemplář, ale s benzinovou šestnáctistovkou, zatímco Renault Captur má pod kapotou turbodiesel 1.5 dCi. Nebudeme tedy tentokrát hodnotit motory, nýbrž všechno ostatní.

Z hlediska vnějšího vzhledu na první pohled zaujme jedna věc, a tou je barevnost vozidel. Obě veselé barvy těmto strojům nadmíru sluší a lze vidět, na koho takovýto vůz cílí. Odstíny se sice líbí i mužům, nadšené však budou zejména ženy, kterým nakonec bude vyhovovat i ona vyšší stavba karoserie. Z obou vozů je lepší výhled než z jejich tradičních sourozenců, tedy z Clia a 208. Osobně nás pak zaujal spíše vzhled Capturu, 2008 nám přijde až příliš vyumělkovaná a s daleko horšími proporcemi.

Test 2013: Peugeot 2008 1.6 e-HDi – Do města i lesa

Uvnitř však 2008 vládne kvalitnějšími materiály. Renault zase kontruje chytrými detaily, jako je třeba výsuvný šuplík před spolujezdcem či vyměnitelné potahy sedadel, a navíc se v něm lépe sedí. Námi testovaný Peugeot pak měl i zajímavost – podsvětlené ornamenty ve stropním čalounění. Co se týče prostoru, tak na předních sedadlech si nebudou stěžovat v obou vozech ani dlouháni, vzadu nám přišel malinko vzdušnější Peugeot. V zavazadelníku ale vrací úder Renault, který má navíc i lepší informační systém R-link. V mnoha ohledech jsou to velmi podobné vozy, tohle srovnání tak budou rozhodovat spíše detaily.

Test 2014: Renault Captur 1.5 dCi Helly Hansen – Ve funkčním prádle

Při nahlédnutí do ceníků zjistíme, že výrobci si těchto vozů cení zhruba stejně. Základní suma Renaultu s přeplňovaným tříválcem o výkonu 66 kW je 309.900 Kč, Peugeot s atmosférickou dvanáctistovkou a 60 kW je dražší, byť jenom o 1.600 korun. Ze základních motorů není ani jeden ideální, více by nás ale asi přesvědčila přeplňovaná varianta Renaultu. Nevýhodou Capturu je absence silnějšího turbodieselu, byť povedená jednotka 1.5 dCi s 66 kW na automobil docela stačí. Cena je opět velmi podobná té u Peugeotu 2008 1.6 e-HDI, až na to, že rozdíl 2.400 korun je tentokrát ve prospěch vozu se lvem ve znaku, který stojí 402.500 Kč. Výhodou Peugeotu je i to, že má v nabídce nafťák s 85 kW a nejsilnější benzinový motor s manuálem, což Capturu chybí.

Peugeot 2008 1.6 e-HDI vs. Renault Captur 1.5 dCi - Srovnání parametrů motorů a ceny
ModelPeugeot 2008Renault Captur
Motor1.6 e-HDI1.5 dCi
Převodovka5 MT5 MT
Největší výkon [kW/min]68/400066/4000
Točivý moment [Nm/min]230/1750220/1750
Max. rychlost [km/h]181170
Zrychlení 0-100 km/h [s]11.513.5
Kombinovaná spotřeba [l]4,03,6
Cena [Kč]402.500404.900
Srovnávaná výbavaActiveZen

Základní výbava modelu je lepší u Renaultu, kterému na rozdíl od 2008 nechybí elektricky ovládaná boční okna vzadu či tempomat. U obou vozů je klimatizace za příplatek 20.000 Kč, byť ve vyšších než počátečních výbavách je již standardem.

Pokud je nějaká oblast, ve které Renault výrazněji vyčnívá nad svého konkurenta, pak je to jízda. Peugeot se nicméně snaží a boduje hlavně komfortnějším nastavením podvozku, jinak se ale automobil na silnici nechová nejlépe. Výrazněji se naklání a na nerovnostech v zatáčkách má tendenci odskakovat. Řidič navíc trpí kvůli značně necitlivým ovládacím prvkům. Řízení je velmi nepřesné a v malém volantu není ani kousek citu, jenom chabý uměle působící odpor. Řazení pouze pětistupňové manuální převodovky (všechny verze až na nejsilnější turbodiesel) je rovněž hodně nepřesné, se zbytečně dlouhými drahami a přílišnými mechanickými vůlemi. Tohle se Peugeotu vážně nepovedlo...

To Renault naopak hodně překvapuje. Na nerovnostech je sice tvrdší a hlučnější, zároveň ale velmi nadšeně zatáčí, má dobrou přilnavost a také kontrolu pohybů karoserie. Celkově nám chování podvozku Capturu přišlo ještě lepší než u menšího a nižšího Clia, a tak se již těšíme na avizovanou sportovní verzi, která by měla přijít na trh. Nejvíce nás pak zaujalo řízení Capturu, která je správně přesné a vyvážené a navíc v něm i cítíte potřebné náznaky toho, co se děje pod předními koly. Manuální pětikvalt sice nemá mechanický cit a ani řadicí páka nezapadá do drah s vytříbenou finesou, ale přesto není výraznější důvod ke stížnostem.

Peugeot 2008 vs. Renault Captur - Srovnání vnitřních rozměrů
ModelPeugeot 2008Renault Captur
Podélný prostor vpředu min/max (mm)830 / 1100860 / 1040
Podélný prostor vzadu min/max (mm)610 / 805600 / 800
Výška nad sedadlem vpředu (mm)10201100
Výška nad sedadlem vzadu880890
Odhlučnění vozů je na velmi podobné úrovni, u Peugeotu jsou ale více slyšet odvalující se pneumatiky. Celkově se tak o dost lépe cestuje v Renaultu.

U takto podobných automobilů není překvapením, že výsledek srovnání je velmi podobný. Renault si však nakonec vybudoval potřebný náskok, a to zejména díky chování při jízdě a ovládacím prvkům. V tomto má Peugeot rozhodně co dohánět. Naopak 2008 má lepší materiály v interiéru a bohatší nabídku verzí. To ale tentokrát nestačí, a tak vítězem mezi předokolkovými crossovery se stává Renault Captur.

Peugeot 2008 - Srovnání rozměrů s konkurencí
ModelPeugeot 2008Renault CapturŠkoda YetiOpel Mokka
Délka [mm]4159412242234278
Šířka [mm]1739177817931777
Výška [mm]1570156616911658
Rozvor [mm]2537260625782555
Rozchod vpředu [mm]1477153015411526
Rozchod vzadu [mm]1488151515371526

 1. Renault Captur2. Peugeot 2008
PLUSYCitlivé ovládací prvkyKvalitní interiér
 Větší zavazadelníkKomfortní podvozek
 Jisté jízdní vlastnostiV nabídce i silnější diesel se šestikvaltem
 Bohatší výbava 
 
MINUSYÚzká nabídka verzíNaklánění a odskakování v zatáčkách
 Rázy při přejezdu nerovnostíNecitlivé ovládací prvky
  Přílišný valivý hluk od kol
  Hodně nepřesné řazení
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zařízení pro migranty v Česku zejí prázdnotou, jejich vytíženost je v řádu procent Zařízení pro migranty v Česku zejí prázdnotou, jejich vytíženost je v řádu procent

Takzvaná detenční zařízení, kam stát umísťuje migranty,…

Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Předsedou Evropského parlamentu je lidovec Antonio Tajani, socialisté vyklízejí pozice Předsedou Evropského parlamentu je lidovec Antonio Tajani, socialisté vyklízejí pozice

Všeobecný ústup politické levice na kontinentu pokračuje…

 
 

Přidat názorDiskuse: Srovnání: Peugeot 2008 vs. Renault Captur



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější? Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější?

Malá SUV jsou stále populárnější, segment se v minulých…

Miss Francie dostala Peugeot 2008 Miss Francie dostala Peugeot 2008

Nejkrásnější Francouzka dostala od automobilky Peugeot…

 



 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Včera

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Drogy, rvačky, přepadení: Uprchlické gangy terorizují vyhlášené obchodní centrum

Drogy, rvačky, přepadení: Uprchlické gangy…

Obchodní centrum s největším obratem ve Švédsku se pomalu mění v „no-go zónu“. Na vině jsou podle policie gangy…

Papaláši se bojí Trumpa a brexitu. Čínský prezident v Davosu hájil globalizaci

Papaláši se bojí Trumpa a brexitu. Čínský prezident…

Ve švýcarském luxusním letovisku Davos začalo každoroční setkání elit politického a ekonomického světa v rámci…

 

iSport.cz

Přestupem do Číny končíte kariéru, kritizuje Robben. Zůstane v Bayernu

Přestupem do Číny končíte kariéru, kritizuje Robben.…

V Bayernu Mnichov vyhrál pět titulů i Ligu mistrů, kroutí tam už osmou sezonu. A v pondělí Arjen Robben rozhodl,…

Čtyřbodový Červený po kanonádě: I vedení 5:0 je zrádné, ale zvládli jsme to

Čtyřbodový Červený po kanonádě: I vedení 5:0 je…

Devět gólů. Takový ranec nasypal Hradec Chomutovu. „Řekli jsme si, že začneme aktivně, budeme hodně střílet a…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama