Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací test AMS: Octavia poráží Golf!

Ondřej Láník
Diskuze (11)
Renomovaný německý časopis Auto Motor und Sport zveřejnil v čísle 15 srovnávací test nového Golfu a Škody Octavie. Škodovka překvapivě zvítězila a to nejen díky velkému kufru a nižší ceně…

Renomovaný německý časopis Auto Motor und Sport zveřejnil v čísle 15 srovnávací test nového Golfu a Škody Octavie. Škodovka překvapivě zvítězila a to nejen díky velkému kufru a nižší ceně…

Vypadá to, že německý motoristický tisk má v hodnocení Škody Octavie jasno. Když na konci května nejnovější škodovka vyhrála srovnávací test Autobildu, nebylo to ještě tak vážné. Tehdy totiž mladoboleslavké jedna-šestce konkurovaly sedany Mazda3, Renault Mégane a hatchback Hyundai Elantra. Pořadí na konci testu: Octavia jednoznačně v čele, za ní Mazda, Renault a Hyundai.

Teď však jde do tuhého. Auto Motor und Sport postavil proti nové Octavii nejprodávanější automobil německého trhu, symbol německého autoprůmyslu a žijící legendu: Volkswagen Golf. A výsledek? Octavia sice těsně, ale přesto vyhrála. Ze 650 možných bodů získala 493, zatímco Golf pouze 486 bodů.

V závěrečném hodnocení se píše: „Náskok je malý, ale to při technické příbuznosti toto nepřekvapuje. Za výsledek škodovka vděčí především lepší výbavě (Elegance), většímu zavazadlovému prostoru a agilnějším jízdním vlastnostem.“

V tabulce nejdete naměřené hodnoty AMS. Srovnatelná hodnota kombinované spotřeby, udávaná oběma výrobci se v praxi liší o půl litru (Octavia 9,0 l/100 km, Golf 8,5 l/100 km), brzdná dráha Octavie je o metr kratší, ale se širšími pneumatikami, na obrovskou užitečnou hmotnost nemá snad žádný konkurent Octavie.

Úplné výsledky testu najdete v německém časopise Auto Motor und Sport č.15/2004.

Všechny informace o nové Škodě Octavia, najdete v našich deseti podrobných článcích. Technický popis, jízdní dojmy a srovnání technických dat je doplněno naším redakčním testem (s videem), informacemi o nové Octavii Combi a možném rozšíření řady Octavia o krátkou verzi. To vše najdete zde.

Srovnávací test Auto Motor und Sport (naměřená data)
 Škoda Octavia 1.6 EleganceVW Golf 1.6 Trendline
MotorR4R4
Zdvihový objem [cm3]15951595
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]75/560075/5600
Nejvyšší kroutící moment [Nm/ot/min]148/3800148/3800
Zrychlení
0-80 km/h [s]87,8
0-100 km/h [s]12,412,1
0-120 km/h [s]17,817,5
0-130 km/h [s]21,721,6
0-140 km/h [s]26,226,1
Pružnost motoru
60-100 km/h 4./5. r.s. [s]12,9/16,812,2/16,2
80-120 km/h 5./6. r.s. [s]17,817,1
maximální rychlost [km/h]190184
Vnitřní hluk
při rychlosti 50 km/h [dB(A)]6059
při rychlosti 80 km/h [dB(A)]6363
při rychlosti 100 km/h [dB(A)]6766
při rychlosti 120 km/h [dB(A)]6970
při rychlosti 140 km/h [dB(A)]7172
při rychlosti 160 km/h [dB(A)]7272
Spotřeba paliva
minimální [okruh AMS] [l/100 km]65,7
maximální[l/100 km]10,410,1
celková během testu [l/100 km]98,5
Spotřeba dle výrobce
Město[l/100 km]9,89,8
Mimo město[l/100 km]5,75,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,27,2
Brzdná dráha
ze 100 km/h studené b., prázdné [m]4142
ze 100 km/h studené b., zatížené[m]4142
ze 100 km/h zahřáté b., prázdné [m]4142
ze 140 km/h studené b., prázdné [m]8081
Jízdní dynamika[prázd./nalož.]
Slalom 18 m [km/h]61,7/59,961,1/60,1
ISO-losí test [km/h]120,7/120,0121,5/115,5
VDA-vyhýbací manévr
Nájezdová rychlost[km/h]69/6869/67
Rychlost na výjezdu [km/h]50/4849/47
Rozměry a hmotnosti
zav. prostor/sklopená sedadla [l]560/1350350/1305
poh. hmotnost/nosnost [kg]1336/5791317/483
rozměr pneu205/55 R16 W195/65 R15 H
Rozměry vnější
Délka [mm]45724204
Šířka [mm]17691759
Výška [mm]14621485
Rozvor[mm]25782578
Rozměry vnitřní
výška nad sedadlem vpředu [mm]10201015
výška nad sedadlem vzadu[mm]950972
šířka vpředu [mm]14201455
šířka vzadu [mm]14101440
Ceny[Euro]
Základní cena1989017795
Parkovací asistent (vzadu)serie335
Metalický lak350425
Navigační systém14302390
Xenonové světlomety6601020

Ondřej Láník
Diskuze (11)