14.4. 2013 Auto Tip

Srovnávací test: Dacia Dokker vs. VW Caddy

Srovnávací test: Dacia Dokker vs. VW Caddy

V Auto Tipu č. 8/13 právě vychází: Dacia postavila další smysluplné auto hodné pověsti značky: Jednoduché, prostorné a levné. Vyplatí se potom dávat třeba za VW Caddy peníze navíc, když dokker dokáže to samé?

Že Dacia marně hledá konkurenci v poměru ceny a velikosti auta, už každý ví, logan či jeho sedmimístný derivát MCV zná dnes každý. Jenže Rumuni jdou ještě dál – s poloužitkovým MPV Dokker. To se sice u nás začne prodávat až zkraje května, nicméně německá základní cena 8990 eur (tedy asi 225 000 Kč) za benzinovou verzi je prostě bomba. Testované provedení s turbodieselem a špičkovou výbavou Lauréate sice stojí víc – nějakých 362 tisíc korun, pořád je to ale o 154 tisíc méně než za Volkswagen Caddy Trendline osazený naftovým common railem 1.6 TDI/75 kW. Naším úkolem je nyní zjistit, zda se tyto nadbytečné peníze vyplatí investovat, a také si položit otázku, jestli nesrovnáváme jablka s hruškami.

Odpovíme ihned: Nesrovnáváme. I když dacia stojí citelně méně, pořád cílí stejně jako caddy na rodiny s dětmi, kterým otec přes týden vydělává peníze podnikáním a přes víkend přemění pracovní caddy/dokker na vůz, s nímž přepraví na chatu celou famílii. Pro oba případy každopádně potřebuje spoustu vnitřního prostoru.

A toho se dočkáte jak v dacii, tak hlavně ve volkswagenu. Do obou vozů se dostanete bočními posuvnými dveřmi – proti běžným osobákům velký benefit. Díky nim můžete nejen pohodlně nastupovat i v úzkých prostorách, ale také snáz instalovat dětské sedačky.

Jakmile vklouznete dovnitř, bude vám lépe v caddy - kabina nabízí o něco více vzdušnosti a pohodlnější posaz. Nejde sice o nijak markantní rozdíl, nicméně měřitelně a viditelně je VW prostornější. Stejně tak jeho sedadla dopřejí zádům a nohám velkorysejší oporu, tužší výplně obstojí při delších výletech lépe než polštáře dacie. Ty sice působí na první dojem příjemně měkce, na dálkové trase v nich ale citlivější jedinci můžou pociťovat únavu. Navíc za volantem sedíte příliš vysoko, caddy nabízí řidiči pohodlnější pozici.

Přestože nejvyšší specifikace Lauréate vytváří dojem útulného pokojíčku, ve skutečnosti zůstává i nejlepší dokker jen trochu zkulturněnou dodávkou. Uvnitř se industriální původ připomene hlavně nekrytými plechovými plochami, působícími dost chladně a levně. Nenechte se ale zmást, ani základní caddy na tom není lépe, takže pokud se ve volkswagenu chcete cítit jako člověk, a ne přepravka zeleniny, musíte sáhnout po lepších výbavách (Trendline, Comfortline, Highline, Cross…). Dacii musíte brát takovou, jaká je, hledět na ni optikou ceny a nechtít po ní luxus. Poté snáz překousnete výhradně tvrdé plasty, ledabyle působící imitaci kovu, příliš skloněný volant ještě ze starého clia nebo zmiňovaný nekrytý plech a jeho místy ostřejší hrany. Tady červená tužka cifršpiona úřadovala naplno.

Ani přehlednost nepatří mezi výhody dacie, odhadnout zevnitř rohy karoserie vyžaduje zvyk a o parkovací kameře si můžete nechat jen zdát. Výhled z vozu menšími okny navíc komplikuje vertikální dělení zadních křídlových dveří. Volkswagen s velkorysejším prosklením je přehlednější, (nejen) děti z něj lépe uvidí ven, což platí i o zadním sklu – jednodílná stěna se totiž vyklápí tradičně vzhůru.

Jejím otevřením umožníte nakládku skutečně obří porce zavazadel. V kapacitě si nemají oba sokové co vyčítat, základních 800 litrů dacie je stejně skvělých jako 750 l volkswagenu, přičemž po sklopení zadních sedadel se karta obrací ve prospěch VW: 3030 proti 3000 litrům. Chleba se ale začne lámat při hodnocení užitečně hmotnosti – caddy s tuhou zadní nápravou totiž uveze 706 kilogramů, kdežto dokker s vlečenou nápravou jen 584 kg.

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 8/13, který je právě k dostání na stáncích.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem

Dnes a zítra jdeme volit. Určíme kurz, kterým se bude…

Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey

Za prvních devět měsíců se čistý zisk Unipetrolu dostal…

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

 
 

Přidat názorDiskuse: Srovnávací test: Dacia Dokker vs. VW Caddy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr) Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr)

Jak obstál Volkswagen Caddy ve tříměsíčním testu? Co…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá

Po ujetí čtyř tisíc kilometrů máme jasnou tendenci…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v Modřanech představí domovská zvířata

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v…

Třídenní výstava králíků, holubů a drůbeže s názvem Modřany 2017 je za rohem. Na události se návštěvníkům…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…