14.4. 2013 Auto Tip

Srovnávací test: Dacia Dokker vs. VW Caddy

Srovnávací test: Dacia Dokker vs. VW Caddy

V Auto Tipu č. 8/13 právě vychází: Dacia postavila další smysluplné auto hodné pověsti značky: Jednoduché, prostorné a levné. Vyplatí se potom dávat třeba za VW Caddy peníze navíc, když dokker dokáže to samé?

Že Dacia marně hledá konkurenci v poměru ceny a velikosti auta, už každý ví, logan či jeho sedmimístný derivát MCV zná dnes každý. Jenže Rumuni jdou ještě dál – s poloužitkovým MPV Dokker. To se sice u nás začne prodávat až zkraje května, nicméně německá základní cena 8990 eur (tedy asi 225 000 Kč) za benzinovou verzi je prostě bomba. Testované provedení s turbodieselem a špičkovou výbavou Lauréate sice stojí víc – nějakých 362 tisíc korun, pořád je to ale o 154 tisíc méně než za Volkswagen Caddy Trendline osazený naftovým common railem 1.6 TDI/75 kW. Naším úkolem je nyní zjistit, zda se tyto nadbytečné peníze vyplatí investovat, a také si položit otázku, jestli nesrovnáváme jablka s hruškami.

Odpovíme ihned: Nesrovnáváme. I když dacia stojí citelně méně, pořád cílí stejně jako caddy na rodiny s dětmi, kterým otec přes týden vydělává peníze podnikáním a přes víkend přemění pracovní caddy/dokker na vůz, s nímž přepraví na chatu celou famílii. Pro oba případy každopádně potřebuje spoustu vnitřního prostoru.

A toho se dočkáte jak v dacii, tak hlavně ve volkswagenu. Do obou vozů se dostanete bočními posuvnými dveřmi – proti běžným osobákům velký benefit. Díky nim můžete nejen pohodlně nastupovat i v úzkých prostorách, ale také snáz instalovat dětské sedačky.

Jakmile vklouznete dovnitř, bude vám lépe v caddy - kabina nabízí o něco více vzdušnosti a pohodlnější posaz. Nejde sice o nijak markantní rozdíl, nicméně měřitelně a viditelně je VW prostornější. Stejně tak jeho sedadla dopřejí zádům a nohám velkorysejší oporu, tužší výplně obstojí při delších výletech lépe než polštáře dacie. Ty sice působí na první dojem příjemně měkce, na dálkové trase v nich ale citlivější jedinci můžou pociťovat únavu. Navíc za volantem sedíte příliš vysoko, caddy nabízí řidiči pohodlnější pozici.

Přestože nejvyšší specifikace Lauréate vytváří dojem útulného pokojíčku, ve skutečnosti zůstává i nejlepší dokker jen trochu zkulturněnou dodávkou. Uvnitř se industriální původ připomene hlavně nekrytými plechovými plochami, působícími dost chladně a levně. Nenechte se ale zmást, ani základní caddy na tom není lépe, takže pokud se ve volkswagenu chcete cítit jako člověk, a ne přepravka zeleniny, musíte sáhnout po lepších výbavách (Trendline, Comfortline, Highline, Cross…). Dacii musíte brát takovou, jaká je, hledět na ni optikou ceny a nechtít po ní luxus. Poté snáz překousnete výhradně tvrdé plasty, ledabyle působící imitaci kovu, příliš skloněný volant ještě ze starého clia nebo zmiňovaný nekrytý plech a jeho místy ostřejší hrany. Tady červená tužka cifršpiona úřadovala naplno.

Ani přehlednost nepatří mezi výhody dacie, odhadnout zevnitř rohy karoserie vyžaduje zvyk a o parkovací kameře si můžete nechat jen zdát. Výhled z vozu menšími okny navíc komplikuje vertikální dělení zadních křídlových dveří. Volkswagen s velkorysejším prosklením je přehlednější, (nejen) děti z něj lépe uvidí ven, což platí i o zadním sklu – jednodílná stěna se totiž vyklápí tradičně vzhůru.

Jejím otevřením umožníte nakládku skutečně obří porce zavazadel. V kapacitě si nemají oba sokové co vyčítat, základních 800 litrů dacie je stejně skvělých jako 750 l volkswagenu, přičemž po sklopení zadních sedadel se karta obrací ve prospěch VW: 3030 proti 3000 litrům. Chleba se ale začne lámat při hodnocení užitečně hmotnosti – caddy s tuhou zadní nápravou totiž uveze 706 kilogramů, kdežto dokker s vlečenou nápravou jen 584 kg.

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 8/13, který je právě k dostání na stáncích.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ

Francouzská farmaceutická skupina Sanofi se dohodla na…

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

 
 

Přidat názorDiskuse: Srovnávací test: Dacia Dokker vs. VW Caddy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr) Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr)

Jak obstál Volkswagen Caddy ve tříměsíčním testu? Co…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá

Po ujetí čtyř tisíc kilometrů máme jasnou tendenci…

 



 
Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Dnes 08:00

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny denně a k jejich přepravě jsou zde využívaný důlní sklápěče, jímž se říká dampry.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět. Atlético bralo jen bod

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět.…

Fotbalisté Barcelony zůstali i po dvacátém kole španělské ligy neporaženi. Na hřišti Betisu Sevilla zvítězili…

 

Reflex.cz

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…