reklama


14.4. 2013 Auto Tip

Srovnávací test: Dacia Dokker vs. VW Caddy

Srovnávací test: Dacia Dokker vs. VW Caddy

V Auto Tipu č. 8/13 právě vychází: Dacia postavila další smysluplné auto hodné pověsti značky: Jednoduché, prostorné a levné. Vyplatí se potom dávat třeba za VW Caddy peníze navíc, když dokker dokáže to samé?

Že Dacia marně hledá konkurenci v poměru ceny a velikosti auta, už každý ví, logan či jeho sedmimístný derivát MCV zná dnes každý. Jenže Rumuni jdou ještě dál – s poloužitkovým MPV Dokker. To se sice u nás začne prodávat až zkraje května, nicméně německá základní cena 8990 eur (tedy asi 225 000 Kč) za benzinovou verzi je prostě bomba. Testované provedení s turbodieselem a špičkovou výbavou Lauréate sice stojí víc – nějakých 362 tisíc korun, pořád je to ale o 154 tisíc méně než za Volkswagen Caddy Trendline osazený naftovým common railem 1.6 TDI/75 kW. Naším úkolem je nyní zjistit, zda se tyto nadbytečné peníze vyplatí investovat, a také si položit otázku, jestli nesrovnáváme jablka s hruškami.

Odpovíme ihned: Nesrovnáváme. I když dacia stojí citelně méně, pořád cílí stejně jako caddy na rodiny s dětmi, kterým otec přes týden vydělává peníze podnikáním a přes víkend přemění pracovní caddy/dokker na vůz, s nímž přepraví na chatu celou famílii. Pro oba případy každopádně potřebuje spoustu vnitřního prostoru.

A toho se dočkáte jak v dacii, tak hlavně ve volkswagenu. Do obou vozů se dostanete bočními posuvnými dveřmi – proti běžným osobákům velký benefit. Díky nim můžete nejen pohodlně nastupovat i v úzkých prostorách, ale také snáz instalovat dětské sedačky.

Jakmile vklouznete dovnitř, bude vám lépe v caddy - kabina nabízí o něco více vzdušnosti a pohodlnější posaz. Nejde sice o nijak markantní rozdíl, nicméně měřitelně a viditelně je VW prostornější. Stejně tak jeho sedadla dopřejí zádům a nohám velkorysejší oporu, tužší výplně obstojí při delších výletech lépe než polštáře dacie. Ty sice působí na první dojem příjemně měkce, na dálkové trase v nich ale citlivější jedinci můžou pociťovat únavu. Navíc za volantem sedíte příliš vysoko, caddy nabízí řidiči pohodlnější pozici.

Přestože nejvyšší specifikace Lauréate vytváří dojem útulného pokojíčku, ve skutečnosti zůstává i nejlepší dokker jen trochu zkulturněnou dodávkou. Uvnitř se industriální původ připomene hlavně nekrytými plechovými plochami, působícími dost chladně a levně. Nenechte se ale zmást, ani základní caddy na tom není lépe, takže pokud se ve volkswagenu chcete cítit jako člověk, a ne přepravka zeleniny, musíte sáhnout po lepších výbavách (Trendline, Comfortline, Highline, Cross…). Dacii musíte brát takovou, jaká je, hledět na ni optikou ceny a nechtít po ní luxus. Poté snáz překousnete výhradně tvrdé plasty, ledabyle působící imitaci kovu, příliš skloněný volant ještě ze starého clia nebo zmiňovaný nekrytý plech a jeho místy ostřejší hrany. Tady červená tužka cifršpiona úřadovala naplno.

Ani přehlednost nepatří mezi výhody dacie, odhadnout zevnitř rohy karoserie vyžaduje zvyk a o parkovací kameře si můžete nechat jen zdát. Výhled z vozu menšími okny navíc komplikuje vertikální dělení zadních křídlových dveří. Volkswagen s velkorysejším prosklením je přehlednější, (nejen) děti z něj lépe uvidí ven, což platí i o zadním sklu – jednodílná stěna se totiž vyklápí tradičně vzhůru.

Jejím otevřením umožníte nakládku skutečně obří porce zavazadel. V kapacitě si nemají oba sokové co vyčítat, základních 800 litrů dacie je stejně skvělých jako 750 l volkswagenu, přičemž po sklopení zadních sedadel se karta obrací ve prospěch VW: 3030 proti 3000 litrům. Chleba se ale začne lámat při hodnocení užitečně hmotnosti – caddy s tuhou zadní nápravou totiž uveze 706 kilogramů, kdežto dokker s vlečenou nápravou jen 584 kg.

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 8/13, který je právě k dostání na stáncích.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
 

Přidat názorDiskuse: Srovnávací test: Dacia Dokker vs. VW Caddy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI

Německá automobilka k nejmenšímu užitkovému modelu…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu

Do redakčního testu jsme vzali modernizované Caddy s…

 



 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá televizi. Proč?

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá…

Michaela Kuklová (48) je momentálně pracovně velmi vytížená, a tak jí ani na chlapy nezbývá čas. Sympatické…

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po pamlskovém křiku celá vyhláška?

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po…

Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) ve Sněmovně hájila pamlskovou vyhlášku, která školním bufetům…

 

iSport.cz

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený, říká Petržela

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený,…

Připravil svým hráčům mimořádně hořké kapky. Ostatně, dělá to tak každou zimu. Trenér Vlastimil Petržela je na…

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče, řekla Hlaváčková

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče,…

Zatímco lidé v Evropě mrznou, tenisty v lednu tradičně trápí v Austrálii opačný problém. Česká hráčka Andrea…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama