Srovnávací test Fiat 500 vs. Mini: Přešité minisukně

Srovnávací test Fiat 500 vs. Mini: Přešité minisukně

 
 

Když oprášili brouka i mini, proč ne také pěti­stovku? Design zdědila po dědovi, užitnou hodnotou a ovladatelností se ale chce vyrovnat Mini One. Která z módních rób padne lépe?

Chcete novým autem udělat opravdovou radost nejen sobě, ale i všem kolem? Nevyžíváte se v pohledech na závistí zakyslé tváře? Pak jsou pro vás Mini One nebo nový Fiat 500 tím pravým ořechovým. Jsou hravé, šmrncovní a svými rozměry i jakoby usměvavým designem odzbrojí i zaryté škarohlídy.

Křehce, až dětsky působí především italské autíčko s malými kulatými světlomety a nezvyklým retro profilem. Že krása může být i praktická, dokazují třeba masivní chromovaná dveřní madla.

Zatímco reinkarnace Volkswagenu Beetle se povedla jen částečně a hlavně uvnitř působí velmi studeně, Mini One nebo v ještě větší míře Fiat 500 nápady doslova hýří. Přístrojová deska fiátku ctí barvu karoserie, ale citelně postrádá odkládací schránku před spolujezdcem. Mini má alespoň symbo­lickou. Oba vozy se shodnou na dominantních kruhových přístrojích, sdružujících základní funkce. V případě pětistovky to znamená uvolnění středového panelu – tam zbyly jen tři spínače plus ovládání ventilace. Nic nedrhne, nýbrž decentně cvaká. Mini může závidět, vyznat se v jeho záplavě páček nebývá zvláště v noci snadné.

V Angličanovi se sedí proklatě nízko, což znamená lepší, skoro motokárový kontakt s vozem zvláště v zatáčkách. Poměrně příjemné klubovky fiatu vás nenechají tolik poklesnout v kolenou, sedákům ale chybí pár centimetrů. Místa vzadu berte v úvahu jen jako nouzová, v zásadě jde o dvousedadlové automobily. V tom případě je zavazadelník přiměřený, u Itala o poznání větší a skladnější.

Rozměry
RozměrMini OneFiat 500
Délka [mm]36993546
Šířka [mm]16831627
Výška [mm]14071488
Rozvor [mm]24672300
Rozchod vpředu [mm]14591413
Rozchod vzadu [mm]14671407
Zavazadlový prostor [l]160/680185

Temperament pětistovky pramení hlavně z její lehkosti: čtrnáctistovce jsme navážili 930 kg, mini veze 130 kilo navíc. Vzácná schopnost skloubit komfort a bezpečnost s malou hmotností Italům nechybí. Sprint na stovku za 10,5 sekundy a spotřeba 6,3 litru potěší. Základ nabídky tvoří dvanáctistovka, tvořící významný podíl objednávek z jihu Evropy. Podvozek Fiatu 500, převzatý z pandy, jednoznačně hlasuje pro klidnou jízdu a hýčká měkkým odpružením. O 50 mm širší rozchod kol zlepšil stabilitu v zatáčkách, ale i tak má mini výrazně navrch. Řidič v něm dostává lepší možnost se vyřádit. Anglický volant lze seřídit i podélně, mini pozorně sleduje jízdní stopu a netrpí tolik nedotáčivostí jako fiat.

Vlastnosti obou vozidel trefně vystihuje výrok Kde fiat končí, tam mini začíná. V případě cen je to výhoda pětistovky, jízdní agilitu a ovladatelnost ale může „miníku“ jenom závidět. Ale ještě není všem dnům konec, vždyť již příští rok vyrazí na silnice horkokrevná verze Abarth o výkonu rovných 100 kW. Po ní nabídku obohatí ještě kabriolet, malé kombi, vyloučena není ani verze spalující zemní plyn, dále pohon všech kol a „krosové“ modely. Proč ne, většinu z toho už umí dárkyně orgánů Panda...      -

Fiat 500 vs. Mini
ModelMini OneMini Cooper DFiat 500Fiat 500Fiat 500
Motor1,41,6 D1.2 8v Fire1.4 16v Fire1.3 16v Multijet
Zdvihový objem [cm3]13971560124213681248
Válce/ventily4/44/44/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]70/600080/400051/550073,5/600055/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]140/4000240(260)/1750102/3000131/4250145/1500
Max. rychlost [km/h]185195160182165
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,99,912,910,512,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,74,45,16,34,2
Cena [Kč]464.000,-568.000,-asi 350.000,-asi 420.000,-asi 420.000,-

Co nabídne? Očekáváme tři stupně výbavy
Verze Pop bude obsahovat sedm airbagů, dělenou a sklopnou zadní lavici, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické stahování skel, výškově seřiditelný volant, rádio s přehrávačem CD a nárazníky v barvě vozu.

Lounge navíc proti Pop: 15palcová litá kola, prosklený díl střechy, vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, chromové ozdobné prvky, přední mlhovky, klimatizaci, výškově seřiditelné sedadlo řidiče, věnec volantu potažený kůží.

Sport (foto) navíc proti pop: 15palcová litá kola, vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, tónovaná boční a zadní skla, přední mlhovky, klimatizaci, sportovní sedadla a zadní spoiler.

Jak to vidí Italka?
„Setkání s novým Fiatem 500 má jistě nejen pro mě velmi silný sentimentální náboj. Vždyť jeho dávní jmenovci s charakteristickým cvrkotem slaboučkých motorů už skoro vymizeli i z domácích italských silnic. Když Fiat prohlásil, že studii Trepiuno nechce přenést do sériové výroby, dost mě to naštvalo. K padesátinám ale dostala pětistovka krásný dárek v podobě pohledného vnuka. Toto retro se mi zdá povedenější než Volkswagen New Beetle. Jeho tvář se totiž opravdu směje. V prapůvodním vozítku jsem se učila řídit a se mnou miliony dalších Italů. Krev není voda, a tak věřím, že novince budeme fandit dál.“

-ab/zv-
Foto AutoBild

Spolupracujeme s TipCars.com
Fortuna plánuje rozsáhlou expanzi, bude akvizovat Fortuna plánuje rozsáhlou expanzi, bude akvizovat

Sázková společnost Fortuna plánuje vstoupit na trhy v…

Posílení koruny by nemělo mít zásadní dopad na export, míní ministr Havlíček Posílení koruny by nemělo mít zásadní dopad na export, míní ministr Havlíček

Konec devizových intervencí a mírné posílení koruny by…

ČSSD smrdí od hlavy. Za Sobotkou a Chovancem stojí největší český zločinec, říká Jančura ČSSD smrdí od hlavy. Za Sobotkou a Chovancem stojí největší český zločinec, říká Jančura

Úspěšný podnikatel v dopravě Radim Jančura často zasahuje…

Zdravotní sestry nebudou potřebovat vysokoškolské vzdělání, rozhodli poslanci Zdravotní sestry nebudou potřebovat vysokoškolské vzdělání, rozhodli poslanci

Zdravotní sestry zřejmě nebudou potřebovat vysokoškolské…

 

Štítky Kabriolet Fiat

 

Přidat názorDiskuse: Srovnávací test Fiat 500 vs. Mini: Přešité…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

 




Tohle je asi nejextrémnější Fiat 500 všech dob Tohle je asi nejextrémnější Fiat 500 všech dob

Fiat 500 od Pogea Racing? Pro děcka... Abarth 500? K…

Amerika má nové nejlevnější auto. Měsíčně stojí jako značkové tenisky Amerika má nové nejlevnější auto. Měsíčně stojí jako značkové tenisky

Co může být lepší než pořízení drahého elektromobilu?…

 



 
Dlouhodobý test Seat Ateca 2.0 TDI DSG – Roční fuška začíná!

Dlouhodobý test Seat Ateca 2.0 TDI DSG – Roční fuška začíná!

Dnes 11:54

Máme tady další dlouhodobý test a znovu se do Auto.cz nastěhovalo SUV, tentokrát Seat Ateca s dvoulitrovým TDI a převodovkou DSG.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Žena spadla do kolejiště ve stanici I. P. Pavlova: Metro C nejezdí, kolabuje doprava

Žena spadla do kolejiště ve stanici I. P. Pavlova:…

Metro v úseku Pražského Povstání - Florenc nepojede hodinu. Ve 12:45 totiž ve stanici metra I.P.Pavlova upadla…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Polák bavil novináře. Neměl jsem si hrát na Orra, řekl

TOP zajímavosti z NHL: Polák bavil novináře. Neměl…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Číňané chtěli zachránit i hokejovou Slavii. Vlastník stadionu odmítl

Číňané chtěli zachránit i hokejovou Slavii. Vlastník…

Na obzoru bylo vzkříšení hokejové Slavie. Přijde obří sponzor, přitečou peníze, zaplatí se dluhy, posílí se…

 

Reflex.cz

Emmu Watson šmíruje celý svět s Tomem Hanksem v čele. The Circle ukazuje, jak si nás zotročí sociální sítě

Emmu Watson šmíruje celý svět s Tomem Hanksem v…

Děsí vás, že je kamera vašeho notebooku neustále zapnutá a Facebook si dokáže zjistit i to, o čem se vám zdá?…

Nejsem oligarcha a žádná média nevlastním, brání se označení Andrej Babiš

Nejsem oligarcha a žádná média nevlastním, brání se…

Vicepremiér Andrej Babiš (ANO) odmítl zařazení mezi oligarchy, kteří v Česku nakupují noviny k upevnění svého…