Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Srovnávací test: Jeep Renegade 1.6 MultiJet vs. Škoda Yeti 2.0 TDI

Nejprodávanějšímu SUV přibyl na domácím trhu zajímavý soupeř s italsko-americkými kořeny. Dokáže Jeep Renegade alespoň trochu zatopit Škodě Yeti?
Zpět na článek
31. 1. 2015 08:47
31. 1. 2015 09:17
31. 1. 2015 13:20
31. 1. 2015 09:24
31. 1. 2015 10:48
1. 2. 2015 20:00
31. 1. 2015 09:24
31. 1. 2015 09:26
31. 1. 2015 11:03
31. 1. 2015 16:51
1. 2. 2015 12:06
1. 2. 2015 12:21
1. 2. 2015 21:28
2. 2. 2015 01:28
2. 2. 2015 08:38
2. 2. 2015 09:35
2. 2. 2015 10:21
2. 2. 2015 10:36
9. 5. 2015 18:28
31. 1. 2015 11:12
31. 1. 2015 16:50
31. 1. 2015 19:02
31. 1. 2015 19:59
31. 1. 2015 20:05
31. 1. 2015 22:58
1. 2. 2015 10:43
1. 2. 2015 12:24
1. 2. 2015 20:36
1. 2. 2015 21:20
1. 2. 2015 21:42
31. 1. 2015 09:30
31. 1. 2015 09:45
31. 1. 2015 10:52
31. 1. 2015 10:28
31. 1. 2015 11:40
31. 1. 2015 17:55
31. 1. 2015 11:41
31. 1. 2015 15:09
31. 1. 2015 16:01
31. 1. 2015 17:00
31. 1. 2015 17:05
31. 1. 2015 17:24
31. 1. 2015 20:35
31. 1. 2015 21:48
31. 1. 2015 22:24
31. 1. 2015 22:38
31. 1. 2015 23:23
31. 1. 2015 23:27
31. 1. 2015 23:31
31. 1. 2015 23:32
1. 2. 2015 00:03
1. 2. 2015 13:39
31. 1. 2015 22:46
31. 1. 2015 23:13
1. 2. 2015 09:40
1. 2. 2015 11:32
1. 2. 2015 18:40
2. 2. 2015 09:24
3. 2. 2015 12:49
31. 1. 2015 17:55
31. 1. 2015 18:08
31. 1. 2015 18:09
31. 1. 2015 18:31
31. 1. 2015 18:41
31. 1. 2015 18:51
31. 1. 2015 19:25
31. 1. 2015 19:33
31. 1. 2015 19:35
31. 1. 2015 21:20
31. 1. 2015 18:29
31. 1. 2015 18:42
31. 1. 2015 19:06
31. 1. 2015 19:13
31. 1. 2015 20:24
31. 1. 2015 20:43
1. 2. 2015 08:42
31. 1. 2015 21:02
31. 1. 2015 21:10
31. 1. 2015 21:21
31. 1. 2015 21:43
31. 1. 2015 22:29
1. 2. 2015 08:36
31. 1. 2015 22:19
31. 1. 2015 22:49
1. 2. 2015 06:20
1. 2. 2015 06:22
1. 2. 2015 08:41
1. 2. 2015 09:11
1. 2. 2015 09:35
1. 2. 2015 09:40
1. 2. 2015 12:57
1. 2. 2015 13:45
1. 2. 2015 14:40
2. 2. 2015 09:26
1. 2. 2015 10:08
2. 2. 2015 11:48
6. 2. 2015 13:15
31. 1. 2015 08:47
Jeep je vítěz
Jeep je pro mě ve všem o dost lepší,předražená Škoda nemá šanci a to nemluvím o Nissanu,který je dál ;-)
Rozbalit vlákno
17
Avatar - petrumr
31. 1. 2015 10:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - MGRR
31. 1. 2015 17:04
Re: Než tohle, raději Dacii Duster a zbytek investovat
Když už někdo neví co s penězi, a potřebuje je vyhodit za auto, tak než kupovat a vyhazovat peníze za předražená auta k ničemu...

Zahlédl jsem tady slovo image? :-) Škodovka je podřadná značka jako Dacia od Renaultu, Jeep je klon kdoví čeho také... Ovšem CZ novináři jsou jako komunisti za komunismu... jsou jako kamarádi pojišťováci, které si pozvete na návštěvu... Škoda + VW- reklama je živí a podobný problém je v celé zemi. Chápu, že dnešní podivná společnost si potřebuje hrát pořád na image.

Bydlím v Sasku a auto je tady spotřebič, věc jako lednička, pračka.... Pozor, ta pračka vydrží déle než auto... lidé tady jezdí z 80% na benzín i když je 1L o dost dražší než nafta (levnější roční daň z auta), diesel se pořizuje jen na dálky. Tady spíš než na úspoře 1L/100km záleží, že diesel po ránu smrdí, dlouho netopí. Kupují tady hlavně menší osobáčky, nebo raději logické kombi, než nesmyslný, neefektivní klon SUV a osobáku.

Tady je velké množství Audi 80, 100, prvních A6 Quattro, starších III Golfů, I. Fabií a Octavií. Passaty tady paradoxně téměř nejsou a A6 potkám jednou týdně. Yetty, nebo Jeep jsem tady ještě nepotkal (vlastně u autosalonu a jednou na dálnici). Ti lidé stará auta nedají ani za zlaté prase, natož aby je měnili za nějakou Škodovku. Zato Dacia Duseter je tady vidět často, jako ideální kompromis ceny a funkce převozu z místa A do místa B. Navíc podle mých zkušeností z praxe, vyjede Dacia mnohem víc s technikou 4x4 od Nissanu.
Avatar - Blue Sun
31. 1. 2015 17:10
Re: Než tohle, raději Dacii Duster a zbytek investovat
To víš, Škoda a image, to je v ČR zaklínadlo...
Saskem bych se moc nechlubil, jih bývalé NDR a navíc napůl Polsko... není to zrovna bohatý region, i když se Němci rozhodně snaží, to jim nemůžu upřít. Ale pořád je tam cítit, že to je "východ". Takže ta levná auta jsou dílem i důsledek téhle situace.
Avatar - MGRR
31. 1. 2015 17:14
Re: Než tohle, raději Dacii Duster a zbytek investovat
nikdy by mne nenapadlo něčím se chlubit, Sasové jsou stejný jako my, jen se většinou umí chovat...

Máš pravdu v tom, že je to cítit, že je to skromnější kraj.

Pokud píšeš, že u Saska je cítit, že je to východ (což je pravda), tak dovedeš si představit z pohledu Němce Českou republiku...? a zhoršuje se to.
Avatar - Blue Sun
31. 1. 2015 18:02
Re: Než tohle, raději Dacii Duster a zbytek investovat
Němci koukají na všechny jako na podřadné, ale jiné evropské národy nejsou o moc lepší. Francouzi... kapitola sama pro sebe. Řekové, brrr...
Avatar - MGRR
31. 1. 2015 20:20
Re: Než tohle, raději Dacii Duster a zbytek investovat
Neřekl bych, že všichni.
Koukají na nás asi jako my na Romy, a nelžeme si do kapsy, často právem, přitom nás mají nejraději z těch všech přstěhovalců...

Zpět k autům :)
Často tady vídám Dustery v celkem líbivém provedení, pokud se držíme v čásce nového auta 4x4 za "pár šupů"

Z dražších pseudo SUV je tady poměrně častá Audi Q5, Touareg, sem tam nějaká X3, jinak bída.

V úterý dávali v DE-TV BMW X3, jak chtěla vyjet zledovatělou, zasněženou ulici do kopce, ale v 1/2 kopce začala nekontrolovatelně couvat a jak se na ledě utrhla, roztřískala snad šest-osm aut kolem. Majitel BMW byl v TV rozčarován, že má allrad :) BMW má tedy v Německu tento týden dost velkou ostudu :)
Avatar - Auto CZ
1. 2. 2015 09:44
Re: Než tohle, raději Dacii Duster a zbytek investovat
Autobild nam predlozil rozbor kvality znaciek za posledny rok, dacia katastrofa, vsetko ostatne totalny priemer, ci je to vw, skoda, opel.. Preco si ludia kupuju dacie, ked to nevydrzi ani ako cinska rychlovarna konvica a stale sa majitelia stazuju na mnozstva zavad? Nerozumiem, ked na jednej strane to stale ňiekto vychvaluje a na druhej nadava aka je to sracka?
1. 2. 2015 12:35
Re: Než tohle, raději Dacii Duster a zbytek investovat
Tento týden vyšla také mnohem více respektovaná statistika Top 100 fiabilité l'Automobile Magazine a tam byla Dacia společně s Mazdou, Renaultem a Toyotou nejlepší.
Avatar - Ada je zase tady
2. 2. 2015 00:00
Re: Než tohle, raději Dacii Duster a zbytek investovat
Aha, tak to bude jistě pravda >:-[] :no:

Nepsal to porovnání náhodou nějaký žabožrout? >:D
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2015 17:32
Re: Než tohle, raději Dacii Duster a zbytek investovat
A tohle může mít přístup na internet...
4. 2. 2015 07:11
Re: Než tohle, raději Dacii Duster a zbytek investovat
Kdo bere v úvahu zaplacené "informace" v Autobildu, nezaslouží si vědét pravdu, protože jí stejně není schopen přijmout.
1. 2. 2015 19:28
Re: Než tohle, raději Dacii Duster a zbytek investovat
Pokud auto zacne komplet cele klouzat po zledovatele ulici dolu, tak je naprosto jedno co je to za znacku a jaky ma pohon. Grip zalezi na pneumatikach a hmotnosti vs prilnavosti povrchu.
Avatar - white label
1. 2. 2015 19:58
Re: Než tohle, raději Dacii Duster a zbytek investovat
Když někdo neví, kdy používat řetězy (příp. pneumatiky s hřeby), nebo si dokonce myslí, že pokud má 4x4 tak sněhové řetězy pro něj neexistují... Znal jsem jednoho týpka, který byl přesvědčený, že když má konečně 4x4, tak přece "logicky" nepotřebuje zimní pneumatiky (v zimě)! Prý na co, když už mám 4x4?
Avatar - Ozzman
2. 2. 2015 08:28
Re: Než tohle, raději Dacii Duster a zbytek investovat
Jo >:D To já zas znal týpka, kterej tvrdil, že když má 4x4 tak může na ledu a sněhu jezdit 180 po dálnici že se mu nic nestane >:-[] A ještě lepší jsou ti, kteří ti pak tvrdí jak díky 4x4 v takové rychlosti umí zvládnout situaci plynem >:D
Avatar - MGRR
2. 2. 2015 09:24
Re: Než tohle, raději Dacii Duster a zbytek investovat
Se čtyřkolkou není umění vyjet, ale sjet bezpečně dolů :-)

Jezdím týdně přes Horu sv. Šebestiána, kde je to někdy chvílemi krušné, takže raději přes zimu jezdím čtyřkolkami. Používal jsem k tomu A6 Quattro - ta je fajn, dokud není pod sněhem led, pak to není ono, jak se zastaví v kopci, silnice se svažuje doprava, zadek uklouzává dřív než předek a jde k pravé straně, jen vteřinu, ale je to nepříjemné. To samé dělala ex. A8 4,2V8 Quattro (ta byla dokonalá na zasněžené dálnici). X5, nebo Rexton I. se chovají podobně.

V těchto extrémech se chová bezpečněji moje 24let stará Toyota Previa AWD. Ta se proti A6 chová na sněhu, ledě, v hlubším sněhu prostě dokonale a kola zabírají i na ledě "jakoby stejně" netuším jestli nemá něco jako samosvorné diferáky a mezinápravu - ještě stará poctivá kovařina. U A6, když zastavímmjsem v kopci, který je zasněžený, pod tím ledová skleněnka a silnice se nedejbože svažuje lehce bokem doprava, tak Audi ujíždí jakoby zadek ke straně, což je nepříjemné. Nedejbože, že se u Quattra dostane jedno zadní kolo na led a ostatní jsou na sněhu, to jsem není příjemné. U té staré Previe se to neděje, ta jede furt, taky ta zadní mezinápravová převodovka je velká jako motor od auta :-)
2. 2. 2015 10:50
Re: Než tohle, raději Dacii Duster a zbytek investovat
Previa se chova dobre a vyvazne diky faktu, ze ma motor uprostred pod podlahou a ne kdesi daleko vpredu pred predni napravou. Navic ma, pokud se nepletu, pohon vsech kol staly a ne prelevaci, jako je to dnes moderni.
Avatar - MGRR
2. 2. 2015 11:09
Re: Než tohle, raději Dacii Duster a zbytek investovat
Ten motor to je pravda :-) Je pod sedadly a od motoru vede dopředu metrový kardan který pohání servočerpadlo a alternátor, žádné kladky. Za mne skvělé auto :-)

Tady je vidět 2,4 automat AWD turbo benzín.

[odkaz]
Avatar - Vranis
31. 1. 2015 09:17
Brzdna draha
zo 100km/h na 0 je 48 a 45 metrov?

Nie je to nejak brutalne vela? :-O
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
31. 1. 2015 13:20
Re: Brzdna draha
Zima, zimní gumy?
31. 1. 2015 09:24
komentář
:-) čekal někdo jiný výsledek?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - petrumr
31. 1. 2015 10:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2015 17:33
Re: komentář
Podle těch keců bych ti odebral občanský průkaz a zbavil tě svéprávnosti.
Avatar - sargis
1. 2. 2015 20:00
Re: komentář
Ani nie...coskoro tu bude S Garde vs Porsche 911 a Garde to vyhra vdaka stlpkom a praktickejsiemu pristupu do kufra....
31. 1. 2015 09:24
tak začněte
tak začněte urážet :-) :-) :-) :-) :-) a komentovat můj příspěvek :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2015 09:26
Fiat
Nutno dodat, ze Renegate je Jeep asi tak, jako je Aveo Chevrolet... Takze, tenhle Fiat neni vskutku spatne auto. Yeti je jen proste lepsi, ale to v zadnem pripade neni, s ohledem na kvality Yetiho, zadna ostuda. Ja mam v pripade Renegate spis problem s image. Jeep je pro me ikonicka znacka a tenhle "prcek" mi k Jeepu proste nepasuje. Asi bych spis preferoval Renegate ciste ve Fiatim kabatu, tedy 500X...
Rozbalit vlákno
22
Avatar - shamal
31. 1. 2015 11:03
Re: Fiat
Mě přijde opravdu zajímavé, že všichni mají "problémy s image" ale u nedodělků jako byly Jeep Patriot a opravdu ošklivý Compass nikdo "problémy s image" neměl, přestože obě auta byla vlastně Mitsubishi a navíc prachmizerně udělaná. Tohle je sice po technické stránce Fiat, ale je to do detailu dotažené auto. Stejně jako Mini není žádné mini a Škoda Yeti je VW a spousta dalších není to na co na první pohled vypadají tohle není "pravý" Jeep. Ale už Cherokee XJ před třiceti lety byl dokončený za peníze Renaultu (pro Evropu i s dieslem Renault) a s technikou AMC a byl to Jeep? Ať si každý odpoví za sebe!
Avatar - Barrichello
31. 1. 2015 16:51
Re: Fiat
Ze tech dieslu renault v tech cherokee v evrope jezdi, vid. Vsechno je to smecko 2,5 td od Vm motori, nejhorsi naftak na svete :))
Avatar - shamal
1. 2. 2015 12:06
Re: Fiat
Nepiš o věcech o kterých nemáš páru! Původní diesel v Cherokee byl 2,1 litru Renault! Teprve po roce 1990 se pod kapotu dostala 2,5 litru od VM motori, motor, který primárně není určený do osobních aut, ale poháněl většinu v Itálii vyráběných "multikár" - je tam celá řada výrobců podobných vozítek. Nicméně 2,1 byl dost hrozný motor a 2,5 jen o chlup horší. Stejně nevalný byl prapůvodní benzínový motor v Cherokee 2,8 V6 původem od GM. Zlaté časy začaly až s montováním benzínu 4.0 R6 odvozeným od řadové 2,4 litru původem od AMC. A navíc byl XJ hodně příbuzný s AMC Eagle. Jenže to asi nemůžeš, nebo nechceš vědět...
Avatar - Barrichello
1. 2. 2015 12:21
Re: Fiat
Já se tě ptám, kolik Cherokee XJ v inzercích v evropě má motor Renault. 1%?

O TOM ŽE TAM BYL, VÍM.

A co s AMC? AMC byla americká značka, vůbec mi nevadí. Že jí koupil Reanult? Víme, sanžil se pod Eaglem prodávat ty své hrůzy, ale nikdo v usa a kanadě to skoro nekupoval, tak to odpískali a Jeep prodali Chrysler Corporation. Eagle pak taky a AMC krachlo.

A AMC Eagle je super stroj, americká BMW X6, ale o 30 let dříve, hehe
Avatar - shamal
1. 2. 2015 21:28
Re: Fiat
To je fakt marný s tebou! Kolik je v inzercích XJ Jeepu s motorem Renault? Skoro žádný, protože se bavíme o autě, které by dnes bylo 25 - 30 let staré a jehož motor po většinou nepřežil 100 t. najetých kilometrů. Takže většina XJ Jeepů s 2,1 od Rendla už je v pánu! Je to podobně hloupý dotaz, jako kolik je v inzercích v Evropě XJ Jeepů s původním benziňákem 2,8, taky se budeme pohybovat procentuálně někde za desetinnou čárkou a to souvisí nejen s tím, že 2,8 se oficiálně v Evropě neprodával, ale taky že stál za houby. 2,1 D od Rendla se prodával v letech 1985 až 1994 dokonce tedy nějaký čas po boku 4.0 a 2.4. Prodej 2,5 D od VM začal až v roce 1994.
Avatar - Barrichello
2. 2. 2015 01:28
Re: Fiat
No vidis, jak si hezky odpovedel. Tudiz nema smysl resjt neco, co je pase a neda se to koupit. Res v cem tafy lidi jrzdili a to byl ten vehikl od vm motori.

XJ byl vemi ocenovany model a kdo mel R6 4.0 tak ho vetsinou dost chvalil. Kdo si koupil 2.5 sazomet s fofrklsckem mel halt smulu, ale to nebyla vina ani amc, ani chrysler corp nebo max v tom, ze si vybrali blbyho dodavatele.
Avatar - Ozzman
2. 2. 2015 08:38
Re: Fiat
Ten čtyřlitr neni do V?? Respektive, nedávali se tedy R6 a V6? Možná se mýlím. Každopádně tímto vozem jsem párkrát jel a na to jak je to starý pekáč mu propůjčuje překvapivě solidní dynamiku a na dálnici si umí držet i 150 kopec nekopec.Bohužel zbytek auta takovým výkonům nestačí.
Avatar - Barrichello
2. 2. 2015 09:35
Re: Fiat
ne, je to řadová 6ka. V6 se tam krom té 2,8 V6 vůbec nedávalo.

V6 bylo až v nástupci KJ (pro USA Liberty) - tam byl motor 3,7 V6 PowerTech
Avatar - Ozzman
2. 2. 2015 10:21
Re: Fiat
Ok, teda ja bych dal skoro ruku do ohně, že na tom kamarádově Cherokee je vzadu V6, ale bude to asi homemade >:-[] No, ale i tak ten motor má skvělej zvuk a sílu na rozdávání...
Avatar - Barrichello
2. 2. 2015 10:36
Re: Fiat
budto homemade anebo byl to muselo být staré cherokee z doby kdy se tu ofiko neprodávali s tím motorem GM 2,8 V6 - o čem dost pochybuju,protože těch je tu jak šafránu.
Avatar - faubléé
9. 5. 2015 18:28
Re: Fiat
Ty víš o motorech VM leda tak kulový, ty "znalče" >:D
31. 1. 2015 11:12
Re: Fiat
S první věto bych souhlasil, nicméně je to vývoj a i Jeep musí dělat nové věci, aby neustrnul. Upřímně Renegade je víc Jeep než nový Cherokee - to je podle mě nejhorší počin ze současné produkce :no:

Ke srovnání: Renegade je v podstatě Fiat se znaky Jeepu a mě se doceka i líbí, tedy v tmavých barvách. Nicméně od dost mě zaráží 3 zásadní věci v testu:

1.) že by byla 1.6 MJet hbytější než 2.0TDi se mi opravdu nezdá, ač mají stejný krouťák, nicméně 4 deci rozdíl a 17kW, hmmm
2.) Jeep má malou nádrž 48l ku 60l v Yeti, což bude při cestování znát
3.) Yeti utáhne težší bržděný i nebržděný přívěs a to o hodně...

Takže volba je asi jasná, nicméně to neznamená, že by Renegade bylo špatné auto. Yeti je lépe vyvážené (i když konstrukčně starší) auto. ;-)
Avatar - Barrichello
31. 1. 2015 16:50
Re: Fiat
Cherokee je obludarium. Vetsi paskvil umi jen Ssang yong a cinani.
Avatar - ladsla
31. 1. 2015 19:02
Re: Fiat
nevydržel jsem to a zašel tady v Miláně do Jeepu a vyzkoušel jak Renegade tak i Cherokeeho. Mohu říct jediné - pokud jsem měl pochyby o správnosti kroků z poslední doby, zmizelo to. Doporučuji vyzkoušet si osobně a nic moc si nedělat z článků psaných lidmi v českém rybníčku. Je občas dobré zjistit, jak je dané auto hodnoceno jinde, ona je realita někde uprostřed .....

[odkaz]
31. 1. 2015 19:59
Re: Fiat
No hele u Renegadu ano, i na živo vypadá dobře, Cherokee bohužel >:-[]
Avatar - ladsla
31. 1. 2015 20:05
Re: Fiat
je nezvyklý a nekoupil bych si ho, ale že by mě odpuzoval, to ne. Pěkně do ruky, byl jsem spokojený. Měl jsem možnost to zkusit je po městě.
Na mě je to malé, ale na živo povedené.
Avatar - Barrichello
31. 1. 2015 22:58
Re: Fiat
Na zivo je to jeste horsi nez na foto. Mel sem tu cest.
Avatar - ladsla
1. 2. 2015 10:43
Re: Fiat
pokud bych chtěl jeepa a GCH je moc veliký z jakéhokoliv důvodu, proč ne. ale není to můj případ.
je to u mě stejné jako s fordem, jezdím S maxem a fiestu bych nikdy nechtěl, chápu že někomu jinému stačí pro jeho účely....
Avatar - Barrichello
1. 2. 2015 12:24
Re: Fiat
Pokud bych chtěl suv a Grandčíro je moc velký, tak je tu třeba Cadillac SRX nebo Chevrolet Equinox
Avatar - ladsla
1. 2. 2015 20:36
Re: Fiat
dle vkusu každého soudruha, někomu by mohlo vadit že jde o šedý dovoz třebas. jinak souhlas.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2015 21:20
Re: Fiat
SRX jde koupit i ofiko. Šedý dovoz dnes dává tovární záruku, no problem.
Avatar - ladsla
1. 2. 2015 21:42
Re: Fiat
Donutils mě vygooglovat, že jediný oficiální dovozce do cz je Tonda....fujtajxl co mi to děláš .....apropos SRX je přece jen cenově trochu jinde .....
S tou zárukou je to takové divoké u šedých dovozů, musíš mít dobře nastavené podmínky asistence s pojišťovnou. Dumal jsem při obnově parku do fleetu nad Citadelem a při lámání chleba to se zákaznickým servisem nebylo tak žhavé. Nakonec to skončilo u GCH.....
31. 1. 2015 09:30
To je závěr!
Jeep má sice lepší motor a prostornější interiér(podle mě dost zásadní argument ke koupi),ale protože žere o dvě deci na sto víc a hůř kličkuje mezi kužely a nedá se šoupat se zadní lavicí je jasný vítěz Škoda. >:D

Nic proti Yetimu,(sám jezdím Škodou Octavia)je to dobré auto,sice mu podle mě vzhledově uškodila amputace světel,ale je na místě uznat že i přes starší datum zrodu je to pořád kvalitní soupeř.
ALE!!proč pořád to povinné vítěství??
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Uživatel_5340709
31. 1. 2015 09:33
Re: To je závěr!
Přesně - s těma kulatejma světlama byl původně daleko hezčí a zajímavější.
Avatar - Blue Sun
31. 1. 2015 17:13
Re: To je závěr!
Já se vůbec divím těm blábolům, co píšou. Fakt divné, že auto s maximálkou o 20 km/h nižší a o 15 kW menším výkonem bude při 60% dálniční jízdy mít vyšší spotřebu... Prostě zase test upravený tak, aby Škoda vyhrála...
31. 1. 2015 09:45
Spotřeba
Kdy přestanete vycházet u spotřeb z údajů PC? U Játyho např. je optimista o 0,3 - 0,5 l/100, vlastní zkušenost, tankuji pravidelně manželce 4x4 88 kW, poslední FL ......... To je velký problém tankovat plnou/plnou a vydělit dvě čísla? A máte automaticky i "test přesnosti" PC...... :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
31. 1. 2015 10:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Aladeen
31. 1. 2015 10:28
JEEP je
Možno krajší , modernejší a nepochybne má aj lepší charakter ako Yeti , ale na to som v okamihu zabudol po nasadnutí . Sedadlá v Jeepe nepatria medzi najpohodlnejšie , sedáky krátke ako keby ich zobrali z Fiata 500 a opierka hlavy sa nedala dostatočne regulovať, nevedel som si ju nastaviť na moju výšku, a na obrázku si človek myslí aké fasa veľké opierky hlavy. Z hľadiska pohodlia na Yetiho podľa mňa nemá , ale na to môže mať o 10-15 cm nižší človek samozrejme iný názor.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Auto CZ
31. 1. 2015 10:37
Uz len pri pohlade na masky je jasne,
Ze yeti je smejd, bez stylu, zlepenec, u ktoreho by som ani dalej nesiel porovnavat technicke udaje. Jednoducho by som to nechcel od prveho momentu.
Rozbalit vlákno
3
31. 1. 2015 11:01
Re: Uz len pri pohlade na masky je jasne,
Tak jediný fiasko je tvůj příspěvek >:D
Avatar - petrumr
31. 1. 2015 11:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 1. 2015 15:14
Re: Uz len pri pohlade na masky je jasne,
Súhlas, kto tvrdí opak, mal by prestať v TV sledovať rôzne Farmy, Ordinácie, Kredence,a pod. a mal by cestovať dalej do sveta, ako v lete do Chorvátska a tvrdiť , že sú tam krásne piesočné pláže s vlnami.....
Avatar - petrumr
31. 1. 2015 11:40
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pumpkin
31. 1. 2015 17:55
Re: ok
Asi len štyri kolesá. Renegade stojí na platforme Fiatu 500X.
31. 1. 2015 11:41
Primat
Takovy fotoduel dvou osklivych auto dlouho na auto cz nebyl, osklivost, kycovitost a disproporcnost vladne kazde fotce...tento duel kdo je osklivejsi jeste vice drzi tady primat.
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2015 12:40
jasný vítěz......Nissan
Tenhle test se měl jmenovat škaredý a ještě škaredější, sterilnost Škodovky proti přeplácanosti Fiatu, zpracovaní vypadá u obou v pohodě, v tomhle má Škodovka vyhodu, vyrábí jednu palubku už 20 let, exterier Fiatu vypadá trošku přeplácaně, rozhodně mi nesedí tak výrazně hranaté vykrojení blatniků, Yeti zese vedle něj vypadá jak angličák, taková malá leštěnka bez nápadu, Yeti prostě neurazí, ale ani náznak emocí.
U čeho jsem se, ale opravdu zasmál, jsou přední hlavové opěrky itala, vypadají jako lízátko :-)
Nevím co tímhle chtěl Jeep dokázat ?? Podle mě tím akorát ztrácí renomé výrobce výborných terenních aut, chápu, že je potrebovat segmenty, kde jsou dobré prodeje, ale za takovou cenu ??
Dopadnou jako Porsche, dneska kdyz vidím někde ,,výrobce sportovních automobil ů Porsche,, tak se jenom nechápavě usměju.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2015 13:30
Tak stejní, přitom tak jiní
Čistě racionálně ano, srovnání je zcela na místě. Nicméně v emocionální rovině jsou auta úplně jinde, tohle jsou dva automobilové paralelní vesmíry.

Nedokážu si představit osobnost, která bude vybírat mezi těmito modely. Vlastně dokážu - schizofrenik >:D

Yeti je nepochybně jednou z nejlepších škodovek za poslední desetiletí. Crossover? Ale kdeže, pravověrné SUV se vším všudy!

Renegade bojuje zcela jinými zbraněmi, jeho design je prostě cool-tovní. Navíc pro pravověrné offroaďáky dokže zajít v příslušné verzi mnohem dál než Yeti. Pravda ale, Renegade v předokolce bych opravdu nechtrěl, Yetiho v předohrabu dokážu přijmout.

Racionálně za mě Yeti, emocionálně Renegade. Ve výsledku bych skončil nepochybně u Nissanu, nebo počkal na Fiat 500X :-! :-!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
31. 1. 2015 23:00
Re: Tak stejní, přitom tak jiní
Yeti opravdove suv, vtip stoleti :))
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2015 17:27
Re: Tak stejní, přitom tak jiní
A které SUV dané velikostní třídy je tedy podle tebe typickým zástupcem, když ne Yeti?? Navíc když Yeti je v terénu zcela rovnocenný jako třeba Duster.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2015 21:21
Re: Tak stejní, přitom tak jiní
kdybzs aspon napsal mini-suv, tak možná....

Jinak si vedle sebe postav Grandčíro, BMW X5 nebo Escalade a pak Yeti. Možná ti to docvakne >:D
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2015 21:30
Re: Tak stejní, přitom tak jiní
SUV je KAROSÁŘSKÝ typ, nikoliv velikostní. Stejně jako je sedan Thalia nebo S-kláda... Takže nevím, co mě má docvakávat, spíš bys měl zametat na svém písečku, a to dost intenzivně >:-[] >:-[]
Avatar - Barrichello
2. 2. 2015 01:32
Re: Tak stejní, přitom tak jiní
Jo jenze je rozdil mezi mini-suv a velkym suv. Rada mini suv je kockopes mezi kombikem, crossoverem a mpv. Presne jako yeti, zcela jednoznacny kockopes, v tomto pripade mezi mini mpv a crossoverem. Ale rikej si tomu jak chces....
31. 1. 2015 13:44
jste si jisti
ze predokolka schade utahne osmnactset kilo?
Rozbalit vlákno
11
Avatar - petrumr
31. 1. 2015 17:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 1. 2015 17:22
Re: jste si jisti
to ze to utahne i vosel je jasne ale urcite to nema v papirech jako povolene.
mela to pred FL bylo to neovladatelne tak to snizili na 1500 a neovladatelne je to stale.
31. 1. 2015 17:29
Re: jste si jisti
Je smutne, ze si svet motoru neni schopen zjistit realne hodnoty. Pravdou je, ze chtit po nejmensim jeepu tahnout 2t prives je pekna hloupost, kdyz ma jeep ve sve nabidce auta co zvladnou mnohem vic. To, ze skodovka ma v nabidce jen jedno suv, ktere se dle zvyku znacky musi tvarit jako vetsi nez je neni chyba jeepu.
Avatar - petrumr
31. 1. 2015 18:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
31. 1. 2015 18:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - ladsla
31. 1. 2015 19:06
Re: jste si jisti
papírově ano, prakticky než se zakouří z DSG ...... .
Avatar - petrumr
31. 1. 2015 19:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - ladsla
31. 1. 2015 19:52
Re: jste si jisti
Nevím proč bych měl apriori vybírat manuál když chci tahat přívěs, to mi hlava nebere. Odpověď: Zakouří ti spojka - měl jsem firemní OII s DSG a zažil jsem přehřátí DSG bez vozíku. Stačily Alpy.
Renegade má konfiguraci pro tebe mimo, pro někoho jiného OK. Třeba pro někoho, kdo nesdílí místní většinovou připosr..ost z koncernu. Pro za mě ať si obdivuje každý co chce.
Yeti outdoor mě nezajímá = neřeším ani jestli má nebo nemá tažné. Stejně tak jsem pyšný na to, že si nepamatuju do detailu výbavu všech popelnic a jejich pseudovariant, co se tu prodávají.
1. 2. 2015 14:07
Re: jste si jisti
Netahejte sem prosím zkušenosti se služebními auty. Věřím, že kdybyste jel Alpy svým soukromým autem (na značce nezáleží), převodovka by byla "studená jako led"....
Avatar - ladsla
1. 2. 2015 20:38
Re: jste si jisti
pokud jezdím fleetovým autem jenom já a nejde z ruky do ruky, pak myslím že mohu hodnotit poměrně reálně.
31. 1. 2015 21:51
Re: jste si jisti
kdyby si nekdy tahnul 2t tak nebudes placat kraviny.
31. 1. 2015 15:09
Objektivně
To známkování je ve většině posudků zcela opačné.
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2015 15:15
Test vs realita
Tak tu máme další test...A copak tu testujeme?Crossover, nebo SUV, nebo? Ať je to tak, nebo tak Škoda v těchto segmentech není žádným evropským prodejním lídrem. Co se nejvíc prodává? Předokolky co skoro nevyjedou z města, co pěkně vypadají a nezapadnou v davu. Juke, Captur, Fiat 500X a i tento Jeep. Určitě né usedlý a mldlý design Yeti. To platí o interiér i exteriér. Tím nehaním Škodu, své zákazníky si najde, ale design u tohoto auta nemůže být plusem. A to, že se líbí jakýmsi kolegům SM???
Motor je u Jeepu lepší, ale ejhle na dálnici víc žere a hůř se popere s kužely. Opět věc kterou tento vůz nemá primárně řešit. Je to auto do města, né dálniční expres. Že Yeti utáhne víc? 95% majitelů nebude tahat vůbec nic. A že nedám dovnitř 2 kola? tak je dám na střechu na nosič jak to dělá skoro každý a do kufru dám bagáž. Nepotřebuju dodávku...A když ano tak si jí pořídím. Nevím proč je v naší kotlině za výhodu být průměrný, nevyčnívat, zapadnout....Já oceňuji jinakost, originalitu. Pro mě není vítězem auto, které je průměrné v pěti oblastech ale má velký kufr a síťovku. A odpusťe si ty poznámky: 1.Navíc musíme pochválit kvalitu zpracování i použité materiály.
Poslední dvě jmenované vlastnosti už považujeme u škodovek za samozřejmost
2. Renegade má překvapivě dobré řazení. Dráhy jsou krátké, přesné a je potřeba vynaložit přiměřenou sílu, aby do sebe soukolí zapadlo. Jenže kvalita škodováckých převodovek je pověstná. O její výhře rozhodovaly drobnosti, například tišší chod.

Prostě není od věci uznat, že městská auta umí udělat někdo lépe než Škoda, ať je to Jeep, Juke atd (čemuž svědčí vyšší prodeje), než za každou cenu přesvědčovat čtenáře, že v každém segmentu je nejlepší Škoda.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2015 16:03
Re: Test vs realita
A v čem se TY lišíš od uvedeného testu? Tím, že za důležitější považujieš jiné parametry než autoři testu? Tím se od nich odlišuješ?

Někdo přesně ty vlastnosti, které bagatelizuješ, naopak preferuje. A je to špatně?

Yeti možná je nudný, okoukaný, zprzněný faceliftem, životem zestárlý. Jenže pod tím vším je auto, které vše odvede výborně.

Renegade je bezesporu zajímavý, ale v žádné kategorii Yetiho nijak znatelně nepřevyšuje, snad kromě motoru. Jenže diesel Fiatu je nastaven poněkud jinak než letitý 2.0 TDI. Na dálnici nepochybně odvede lepší službu 2.0 TDI, downsizing prostě nepřekecáš.

Shazovat kvality Yetiho je stejně slaboduché jako vynášet přednosti Renegade do nebes :-! :-!
31. 1. 2015 16:41
Re: Test vs realita
já nevynáším Jeep do nebes. Jen v kategorii crossover, nemá Škoda Yeti šanci. Toť vše. A nejsem nějaký nepřítel Škody.
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2015 19:02
Re: Test vs realita
máš pravdu, Yeti totiž bojuje v kategorii SUV, takže mezi crossovery toho opravdu moc nezmůže >:-[]
31. 1. 2015 20:22
Re: Test vs realita
Tak to vysvětli kolegům ze SM, že Yeti není nejlepší crossover ;-)
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 20:32
Re: Test vs realita
Chtěl jsem tě podpořit a najít to, co říkáš, a ejhle,[odkaz] Prý je Yeti SUV ;-)
31. 1. 2015 20:57
Re: Test vs realita
Ano Yeti je SUV, nevím proč ho srovnávají s typickým crossoverem. Nechápu to srovnávání Škodovek s čímkoliv a vítězství vždy. Je to zbytečné a akorát jsou z toho diskuse o ničem...
Avatar - petrumr
31. 1. 2015 19:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2015 20:14
Re: Test vs realita
hulíš trávu?
Avatar - KubikCv
1. 2. 2015 23:04
Re: Test vs realita
spíš šňupe viagru a popichuje >:D >:D
31. 1. 2015 16:59
Re: Test vs realita
Skvělé lépe se to napsat nedá a vidíš hned OVCE Ti dávají palec dolů
31. 1. 2015 18:31
Re: Test vs realita
A OSLOVE nadsene hykaji :-!
31. 1. 2015 15:55
Výsledná známka
Yeti se mi moc líbí... ale ve Světě Motorů je to už prostě přehnané, Škoda vyhraje vždycky, i kdyby proti ní stálo buhví co :-)

V testu uvádí, že Jeepu strhli známku o 0,25 za rozdílnou spotřebu proti papírům, škodovácká byla v pohodě...

Tak jen BTW.. Yeti by to jinak o tenhle rozdílek prohrál :-)
Rozbalit vlákno
12
31. 1. 2015 17:04
Re: Výsledná známka
To samé dílenské zpracování ;-) Jeep: Navíc musíme pochválit kvalitu zpracování i použité materiály. Ale dáme o 0,25 míň než Škodě...
Avatar - Emel
31. 1. 2015 20:32
Re: Výsledná známka
To s tou spotřebou jsem taky úplně nepochopil... papírová spotřeba by neměla hrát roli. Nicméně Yeti byl v testu úspornější, tak třeba je to jen nešťastná formulace.
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 20:34
Re: Výsledná známka
S tou spotřebou- je to za větší odchylku mezi změřenou a udávanou spotřebou. U Jeepu je ta odchylka větší.
Avatar - Emel
31. 1. 2015 20:38
Re: Výsledná známka
Pochybuji že je v metodice disciplína "odchylka od udávané spotřeby ".
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 20:41
Re: Výsledná známka
Ano, tato disciplína je divná, trest za to, že nesmyslné metodice EU lépe vyhověli. Chyba je na straně autorů metodiky.
Skoro podobné, jako hodnotit disciplínu design skrz výhled z vozu.
Avatar - Emel
31. 1. 2015 22:33
Re: Výsledná známka
Hele, v tabulce se disciplína jmenuje spotřeba a ne "odchylka od udávané spotřeby", podle mě je to jen špatně napsané. Pokud jedno auto má udávanou 4 a v testu jezdí za 6 a druhé udávanou 6 a jezdí za 7, musí snad to první dostat víc bodů... a Yeti má v testu menší spotřebu.
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 22:39
Re: Výsledná známka
Jasně to popisují v textu. Vadí jim odchylka.
"A to je velký rozdíl proti údaji výrobce, proto jsme renegade za spotřebu zhoršili známku o 0,25 bodu. Na stejné trase yetimu stačilo rovných šest litrů a odchylka od udávaných 5,1 je pro nás akceptovatelná."
Avatar - Emel
31. 1. 2015 23:04
Re: Výsledná známka
Já to četl, ale nezdá se mi to.
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 23:10
Re: Výsledná známka
Nezdá se ti, že by to byli takoví blbci? ;-)
Avatar - Emel
31. 1. 2015 23:15
Re: Výsledná známka
Nezdá se mi, že by tak byla postavená ta metodika... Ale tvou větu podepíšu klidně taky.
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 23:31
Re: Výsledná známka
Zajímalo by mě, jak to v takových redakcích chodí. Nakolik si můžou dovolit zůstat objektivní, nakolik jim mohou diktovat např. inzerenti...Předevčírem mi to tu od Honzy Mičky přišlo skoro jako naznačení, že to tak jednoduchý nemají, snad sis všiml.
Paradoxně věřím víc šaškům z Top Gearu (TV), že můžou svý "blbý" soudy dělat svobodně, než novinářům, u kterých by to mělo být základním předpokladem.
Avatar - petrumr
1. 2. 2015 18:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 1. 2015 16:01
Kdo vyhrál?
no tak vazne, kdo vyhraje je jasny. Ten Jeep teda musi bejt peknej kram, kdyz ho porazi tahle hruza. No a ty reci o jizdnich vlastnostech. S Yetim se jezdi hrozne, ostatne jako s kazdou Skodovkou. A to navzdory pisalkovskymu tlaku. Kdyz Skodovka nestaci, tak pisalek zatlaci. Jinak nepojede na dasli predvacku do .... treba do Spanelska :-P A to neriskne.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2015 16:05
Re: Kdo vyhrál?
posledně si jel se škodou 105, že >:-[] 8-s 8-s
1. 2. 2015 10:20
Re: Kdo vyhrál?
Ja yetim jel, jizda na trakari je na jeho urovni, citil jsem kazdy kaminek na silnici. Po 20 km jsem byl znicenej, jet v tom treba do Alp si nedovedu predstavit, to by ma zada nedala.
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2015 18:03
Re: Kdo vyhrál?
tvému problému se říká ... přecitlivělost. Doufej, že nikdy nebudeš muset použít MHD, to by se mohlo rovnat tvému exitu >:-[] >:D :-!
31. 1. 2015 17:00
vitez
Uprimne sem necekal ze by mejake auto mohlo jakkoliv porazit skodovku a jeepu se to povedlo. Pro mne je to prekvapeni a znamka toho, ze je jeep tak dobre auto sveho segmentu, ze ani autorum se nepodarilo ututlat nadseni z toho auta ve srovnani s letitym yetim.
Takze bravo jeep a skodovka nemusi smutnit. Yeti je na konci sveho cyklu, auto neni spatne, ale holt konkurence je dal. Je bezpecnejsi, ma lepsi motory, prevodovky, lip jezdi. Treba se dalsi generace skodovky na ostatni dotahne.

Bravo jeep, cest porazene skodovce. :yes: , obstala se cti.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - petrumr
31. 1. 2015 17:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 1. 2015 17:24
Re: vitez
Vzhledem k urceni vozu... Nejsou to formel eins. Mimoto obe auta byla na zimnich, renegade jiste nezajety a yetina tak jak je obvykle v uplne jine kondici nez byvaji seriove vozy. S yeti sem najezdil hodne na to abych vedel, ze realita je jinde nez je v teto oblasti popsano v testu. Ten jeep ne jenom ze je i dle testu stabilnejsi, on v realu bude i komfortnejsi.
Avatar - Emel
31. 1. 2015 20:35
Re: vitez
Jakože byl motor v testovacím Yetim proti standardu speciálně přidušen, aby dal soupeři šanci?
Avatar - Emel
31. 1. 2015 22:24
Re: vitez
Slabý pokus je to od tebe. "Renegade jistě nezajetý a Yeti jak je obvyklé v úplně jiné kondici..."

Pokud by sis dal práci s čtením testu, tak bys zjistil, že naopak Jeep vykazoval lepší dynamiku, než papírově výrazně silnější Škoda. Jestli byl Jeep nadstandardně dobrý nebo Škoda špatná těžko říct, ale je to pravý opak toho co píšeš ;-)
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 22:38
Re: vitez
Opravím tě- Jeep vykazoval lepší pružnost, horší dynamiku. Dynamika vyjádřená body- 1,25 Yeti, 1,5 Jeep
Avatar - Emel
31. 1. 2015 23:23
Re: vitez
Dobře, ale celkově dynamika + pružnost vítězí Jeep... a to je překvapení. Nebo ne?
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 23:27
Re: vitez
Překvapení- stejný krouťák, menší výkon, takže mě to spíš přijde jako popření fyziky.
Avatar - Emel
31. 1. 2015 23:31
Re: vitez
Yeti má navíc ten krouťák ve větším rozsahu...
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 23:32
Re: vitez
Takže v podstatě nemožný, tak výrazně vyhrát v pružnosti, ne?
1. 2. 2015 00:03
Re: vitez
To by mě taky zajímalo, jaktože dostal Yeti lepší známku ya dynamiku, jestliže Jeepu naměřili lepší hodnoty pružného měřenízrychlení a nikde nevidím, že by měřili zrychlení 0-100.
Avatar - Emel
1. 2. 2015 13:39
Re: vitez
Pružnost je každopádně zvlášť. Měřenou 0-100 tam taky nikde nevidím, jen 100-0.
31. 1. 2015 22:46
Re: vitez
No comment. Precti si co sem psal. To sedi. To ze skodovka byla horsi i pres to, ze byla jiste v lepsi kondici nez bezne dostupne auto nic nerika o tom, ze by jeep byl extra. Proste auto standardni kvality odpovidajici vyrobci. Aspon vidis o kolik jsou koncernovy auta horsi nez jina auta. Za tim co sem napsal si stojim. Skodovka sm by opravdu nedala auto co by neproslo detailni peci. Ano kouzlo nechteneho. Proste to jen prijmi jako informaci, ze je jeep fakt skvele auto a ze fca sice nechrli 180 modelu za rok, ale co udelaji ma kvalitu i bez toho, ze by nekdo musel lestit prd a platit novinarum chlebicky. Nebo nedej boze neco horsiho, tak jak je ve vysokem managementu teto firmy zvykem.
Avatar - Emel
31. 1. 2015 23:13
Re: vitez
Mám pocit, že se z fanatika stává zahořklý fanatik.

Škoda týden ladila novinářské auto, zatímco Jeep dodal nezajetý kus... a tím se síly vyrovnaly, protože normálně po zajetí má ta 1.6 130kw a na to ani novinářské auto nemá ;)
1. 2. 2015 09:40
Re: vitez
Teorie pekna. V praxi vsak srovnavas generacne uplne jine motory, pricemz neberes v potaz to, ze to nejsou stejna auta. O 15 km nizsi max rychlost, asi nebude jen tvarem kastle a asi ty prevodovky nebudou uplne stejne. Takze sme zase u toho, ze se jen jeepu podarilo udelat pro dane uziti lepsi auto, nevim co na tom nechapes... A to ze u fiatu se delaji lepsi naftove motory v praxi se obecne vi... Viz napr suzuki... Nesmis verit vsemu co se pise a musis mit otevrenou mysl.
Avatar - Emel
1. 2. 2015 11:32
Re: vitez
Tvoje univerzální vysvětlení "je to Fiat" ti brát nebudu.

Spíš mě zajímá... ty v těch autech vidíš nějaký rozdíl který by to vysvětloval? Převodovka hraje roli pouze tím rozdílem 2250 vs 2300 o.
1. 2. 2015 18:40
Re: vitez
No vysvetleni mam. Neverim sm ze prevodovky jsou temer shodne. Asi nebudou. A nebo sruhe vysvetleni. 88 kw je skutecne 88 kw a 103 kw je 103 kw jen na motoru, prevodovka vw bude s vetsimi ztratami. Nikde jinde to neprosustrujes. Jeste mize byt yeti vyrazne tezsi nez je udavano. I s tim uz sme se setkali, ze skodovka lze. Ten yeti nevypada na sockaverzi.
Avatar - Emel
2. 2. 2015 09:24
Re: vitez
Aha, takže si to vysvětluješ většími ztrátami manuální převodovky u Yetiho? No dobře, beru na vědomí...
3. 2. 2015 12:49
Re: vitez
A nejen tím. I zpřevodování vzhledem ke stálému převodu nebude shodné. Tomu napovídá rozdíl Vmax. Yeti na úkor maximální rychlosti prostě prodává pružnost v režimech, kde jezdíš nejčastěji. Vždyť je to z toho patrné. + hmotnost.
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 17:55
Hodnocení
Strhnout body za design, protože je z auta horší výhled?
Strhnout body za výborné řazení, protože škoda řadí méně hlučně? Vážně si nepamatuju, kdy jsem u jakýhokoliv auta řadil s měřitelným hlukem.
:no:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Blue Sun
31. 1. 2015 18:01
Re: Hodnocení
Jak to chceš jinak udělat, aby Škoda vyhrála? V testu vychválí motor, interiér, design, ale pak vidíš tu stržené bodíky, tam bodíky... Je to tu odpad a nebýt diskusí, kde se objeví ještě docela rozumné názory, dávno bych sem nechodil.
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 18:08
Re: Hodnocení
SM čtu, a docela rád. Běžné testy mi přijdou ok, srovnávací taky- pokud se srovnávají "neškodní"soupeři. Možná spíš- neŠkodní. No, vidím všude konspirace ;-)
1. 2. 2015 06:15
Re: Hodnocení
SM čteš rád? Já to zkusím párkrát ročně na letištích apod... Vždy mě jen dostane jak naivně a jednostranně je celej brak sepsanej.
Avatar - petrumr
31. 1. 2015 18:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 18:31
Re: Hodnocení
Co na to říct..... :-|
Avatar - petrumr
31. 1. 2015 18:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 18:51
Re: Hodnocení
Ty seš tak vymaštěnej, že by sis mohl z fleku otevřít velkoobchod s oleji.
Avatar - petrumr
31. 1. 2015 19:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 19:33
Re: Hodnocení
Ty už jeden velkoobchod s oleji máš? Tak jsem měl pravdu...
Avatar - petrumr
31. 1. 2015 19:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 2. 2015 06:16
Re: Hodnocení
???? Ty jedeš... Opravdu můžeš řídit? :-)
31. 1. 2015 21:20
Re: Hodnocení
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
31. 1. 2015 19:01
Re: Hodnocení
Celý test byl postaven tak aby Yeti vyhrál. Už výběrem motorizací a dále hodnocením, kde Škoda získávala body za měkké subjektivní disciplíny.
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2015 19:05
Re: Hodnocení
s měřitelným hlukem řadíš u nespočtu aut dosud. Přirozeně pokud použiješ kvalifikovaně spojku, tak se nejedná o hluk z převodovky, ale z kulisy řazení. Stačí se projet třeba odcházející generací i20 nebo mnoha dalšími.
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 18:29
Chyba
Chyba
Rozbalit vlákno
3
Avatar - petrumr
31. 1. 2015 18:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2015 19:06
Re: Chyba
výstižné zhodnocení testu >:D >:-[]
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 19:13
Re: Chyba
Nemohl jsem najít v konfigurátoru škody předokolku 2,0TDI 103kw Ambition, ale SM jen udělal drobnou chybku v názvu výbavy- Ambition Greentec, tak jsem to smazal.
31. 1. 2015 19:03
Posed za volantom
Preco pri pohlade na fotky mam pocit ze v tom Yetim bolo nevyhnutne si sadnut tak aby v tom priestore vzadu nejaky ten centimetrik ako vyhodu ziskal. :-!

Jeep s vystretymi nohami: [odkaz]

Yeti s nohami v kolenach do praveho uhla: [odkaz]

Nie je to uz trocha okate? ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2015 19:09
Re: Posed za volantom
neví, co tam hledáš. Podívej se na pozici rukou na volantu, řidič si nastavil na svoji postavu zcela shodně. To, jeslti v jednom či druhém voze máš víc či míň pokrčené kolena, je mmj. věcí výšky sezení. A v Yetim je autobusový posez. V Renegade možná ne. To je celé.
31. 1. 2015 19:13
Re: Posed za volantom
No neviem ci zrovna autobusovy posed je zrovna to prave pohodlne. A nech pozeram ako pozeram, ale v Skodovke su tie ruky praveze ohnutejsie.
8-s
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2015 20:13
Re: Posed za volantom
ale to přeci není o tom jestli je pozice za volantem ala autobus pohodlá nebo ne. V Yetim se prostě sedí výš ať se ti to líbí nebo ne. Tečka, chápem?
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 19:15
Re: Posed za volantom
Přijde mi, že sedí stejně, volant od břicha stejně daleko, těžko říct.
Avatar - Emel
31. 1. 2015 20:24
Jeep
Jeep jsem teď zahlédl.. Za mě je to z boku moc pusté, na mě to nepůsobí dobře, Fiat se mi líbí víc.
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2015 20:43
dřina
Je to těžké vybrat vždy takovou slátaninu, aby škoda vyhrála. Yeti je předražený, ani do terénu, ani do města, co takhle škodovky vyhlásit vítězem na věčné časy a nikdy jinak....? Redakce si ušetří spoustu práce a času...aby bodování vyšlo těsně, ale přece :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
1. 2. 2015 08:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 21:02
Spotřeba
Je to už jen šťárání v ho.vnu, ale měření spotřeby v testu - jízda ze 60% po dálnici. Opravdu typická simulace euro-cyklu. A tím nesmyslnější hodnocení odchylky od papírové spotřeby.Ta určitě nebyla měřená ze 60% dálniční rychlostí.
Rozbalit vlákno
22
31. 1. 2015 21:05
Re: Spotřeba
;-) to mě taky trklo. Ona ta karosérie Jeepu o něco víc na dálnici spapá a o to šlo.
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 21:10
Re: Spotřeba
Já ti nevím, možná slyšíme trávu růst- kdo ví, ale oni dělají spoustu tak blbých věcí, že bych se nedivil situaci, kdy je něco opravdu jen náhoda a už jim nikdo nevěří (objektivitu vůči domácí značce).
31. 1. 2015 21:17
Re: Spotřeba
no ono kdyby to bylo jen jednou, ale bohužel...Navíc z tohohle testu mám opravdu pocit, že Jeep se strefil opravdu do černého a nevěděli kudy kam za co by ho "setřeli".
Kvalitní materiály, zpracování a lepší motor i když slabší, nikdo nečekal, tak tam nasekali nižší body za hodně subjektivní věci, nebo i tam kde to nekritizovali.
Nevím proč by někdo nemohl být lepší než Yeti ;-\
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 21:21
Re: Spotřeba
Přijde mi to podobně. Mám rád škodovku, a je príma , když v testu porazí soupeře. Ale když je to téměř pravidlem, znamená to buď- že je naprostou špičkou, nebo jí dávají jen slabší soupeře, nebo testeři podvádí.
31. 1. 2015 21:33
Re: Spotřeba
Jojo, to pak akorát z kupců ostatních značek, dělají pitomce, když v každém testu je objektivně lepší škodovka.
Mě by stačilo, kdyby opravdu porovnávali aspoň auta ze stejného segmentu a se stejným zaměřením. Radši bych viděl např. test Renegade vs Juke.
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 21:43
Re: Spotřeba
Moc ti nerozumím- naznačuješ, že Renegade není moc do terému oproti Yeti? Ale dostal v terénu lepší hodnocení.Tady já problém nevidím. Mě jako event. kupci přijdou oba jako srovnatelná auta.
31. 1. 2015 21:49
Re: Spotřeba
Ne, hlavně to mě jako kupce předokolky moc nezajímá. Jak už tu někdo psal, Jeti a Renegade jsou pro kupce nekonkurenty. Schopnosti do terénu ať se řeší u čtyřkolek. Když budu chtít stylový crossover tak se nepůjdu podívat ke Škodovce a když budu chtít od všeho trochu tak se nepůjdu podívat k Jeepu.
Avatar - Emel
31. 1. 2015 22:29
Re: Spotřeba
Přiznávám že SUV nejsou můj favorit, ale pro mě jsou to konkurenti bez diskuse - stejná velikost, podobná cena, dokonce podobný design - ve smyslu preference jednodušších linií před vlnobitím ix35. Užitné vlastnosti taky podobné...

Vlastně nevím, jestli mě napadá bližší konkurent k českému etalonu, kterým je Yeti.
Avatar - petrumr
1. 2. 2015 08:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
31. 1. 2015 22:19
Re: Spotřeba
Kdybych psal ten test a chtěl podvádět, tak to je za pět minut hotové a nikdo neřekne ani popel - prostě napíšu, že dvoulitr je subjektivně živější, pár slov na téma "objem ničím nenahradíš", zakončeno dovětkem, že při tom spotřebuje méně paliva... a hotovo.

Po pravdě mě hodnocení motorů z testu překvapuje nejvíc, docela by mě zajímalo, jestli natrefili na slabší kousek u Yetiho, nadprůměrný u Renegáta, nebo jestli je ten výsledek obecně platný.
31. 1. 2015 22:49
Re: Spotřeba
Emele pokud vubec jsi ochotny uvazovat nad tim, ze by sm dostalo nepovedene auto od skoda auto do testu, tak promin mi ten vyraz. SI HLOUPY a o tom jak to chodi nevis vubec nic.
1. 2. 2015 00:10
Re: Spotřeba
Člověče Wolfe, tobě ty zdejší diskuze vůbec nesvědčí. Měl bys je v rámci duševního rozvoje na nějakou dobu vynechat. Sklouzáváš do úplného bahna. :no:
1. 2. 2015 06:20
Re: Spotřeba
Jsi trouba...klasika
1. 2. 2015 06:22
Re: Spotřeba
Test v SM si přečtu jedině za účelem zvýšení si ega při koupi škodovky. Pro mě to má stejnou váhu, jako doporučení Ládi Hrušky.

Btw: slabší kousek u Yetiho? To bylo z legrace viď? >:D
Avatar - Emel
1. 2. 2015 08:41
Re: Spotřeba
Pokud dostane silnější dvoulitr v 80-120 nadělené 3.4s, ve stejně velkém a těžkém autě a navíc působí přidušeně, pak není něco v pořádku. Třeba je za tím hmotnost panoramatické střechy.
Avatar - _Karel_
1. 2. 2015 09:11
Re: Spotřeba
To by ta střecha musela mít čtvrt tuny.
Avatar - Emel
1. 2. 2015 09:35
Re: Spotřeba
80-120 znamená pro TDI 1385-2075 otáček. Nad 1750 má dvoulitr 320Nm a šestnáctistovka míň. Že by se 1.6 sbírala z těch 1415 líp? Možné to je, ale o 3.5s? Čekal bych opak, bez ohledu na značku. 2.0TDI 103kw je zřejmě starší specifikace, ale i tak.
Avatar - _Karel_
1. 2. 2015 09:40
Re: Spotřeba
Zkrátka a dobře, pokud technické údaje souhlasí, vypadá to jako naprostý nesmysl.
1. 2. 2015 12:57
Re: Spotřeba
Ty jsi z šípu nějak bojovnej >:D
Avatar - Emel
1. 2. 2015 13:45
Re: Spotřeba
Léta tady šiju do H&K, že nedává do i40 / Optimy dvoulitr... a tady (papírově) vcelku průměrná 1.6 smázne průměrnou 2.0 jak nic.

SUV mě moc neberou. Když už bych v té třídě lovil, šel bych projet CX-5 a Qashqai (v tomto pořadí)... ale motorduel mě zaujal.
1. 2. 2015 14:40
Re: Spotřeba
Pro mě jsou obě auta tvyrově absoluně nepřijatelný, takže jsem je ani moc nezkoumal ;-)
Avatar - Emel
2. 2. 2015 09:26
Re: Spotřeba
Yeti se mi nelíbí v té City mutaci. Pro mě to auto nejlíp funguje v offroad verzi, na nějakých chlapáckých kolech... a nejlépe před fl... ale nakonec i po fl to jde:

[odkaz]
31. 1. 2015 22:23
Žádné překvapení
Yeti už ve srovnávačkách vystřihl jiné borce, takže žádné překvapení, že si poradil i s tímto Odpadlíkem.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Rychlejší než Ferrari a pohodlnější než RR >:-[]
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
13
Avatar - _Karel_
31. 1. 2015 22:47
Re: Žádné překvapení
Beru to od tebe jako ironii. Tedy, že Audi, Bmw a pod. mají horší auto než Yeti. :-) :yes:
1. 2. 2015 06:25
Re: Žádné překvapení
Karle, není to ironie ;-)
Avatar - petrumr
1. 2. 2015 08:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 2. 2015 12:57
Re: Žádné překvapení
A ty se v autech vyznáš? :-)
Avatar - petrumr
1. 2. 2015 14:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 2. 2015 17:19
Re: Žádné překvapení
Preto sis kupil Citroena, aby si sa s nimi poznal?
Avatar - petrumr
1. 2. 2015 18:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 2. 2015 17:51
Re: Žádné překvapení
V servisoch sa tiez citi ako doma.
Skoda, ze mas dlhe vedenie, neda sa s tebou srandovat.
1. 2. 2015 06:24
Re: Žádné překvapení
No, když vidím výsledky některých testů, tak by se ani SM nemusel stydět. Jestli podle AMuS někdo nakupuje, tak pozdravpánbůh... ;-)
Avatar - _Karel_
1. 2. 2015 09:21
Re: Žádné překvapení
To jsem opravdu rád, že to nepřijde divný jen mě.
1. 2. 2015 10:53
Re: Žádné překvapení
To nemusel, protože testy Škodovek třeba v britském bulváru typu Autocar nebo Autoexpress jsou daleko víc zmanipulované Škodovkou než ty zdejší. SM se má ještě co učit. Třeba ve srovnání s tímto,
[odkaz]
jsou SM recenze Fabie doslova plné kritických výhrad a připomínek. ;-)
Avatar - _Karel_
1. 2. 2015 10:59
Re: Žádné překvapení
Tak to jsem rád, že to před tím byla skutečně ironie. ;-)
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2015 17:38
Re: Žádné překvapení
To je tisková zpráva?
Připomíná mi to vychvalovačky z tiskových zpráv, které čtu o foťácích na dpreview.
1. 2. 2015 01:38
Škoda Čítať
Uz podla nadpisu sa da vitaz presne uhadnut.
Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra, každých 5 % ztráty znamená čtvrt známky odstup a prave preto je rozdiel napr. v brzdach 0.5bodu, ked merany rozdiel je 6.8%, co znamena, ze mal byt 0.25b.....
Porovnavat sptorebu a hodnotit ju podla PP moze len cvok, navyse s tym, ze kombinovanu 6L konkretny TDI motor nedokaze s 60% podielom dialnic ani vo sne, jedine, ze zvysnych 40% by absolvoval 50kou.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - petrumr
1. 2. 2015 08:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 2. 2015 17:16
Re: Škoda Čítať
Tzn. Kaskaj ma vsetky hodnoty v tabulke 1.00 a kazdy je o tolko a tolko bodov horsi? asi ne, ze?
Ty si tiez taky "matematicky typ".
2. 2. 2015 08:11
Re: Škoda Čítať
Citace z clanku:
"Nejlevnějším malým SUV se vznětovým motorem o objemu 1,5 až 2,0 litru a požadovanou výbavou je Nissan Qashqai 1.5 dCi/81 kW Visia za 447.400 Kč. Dostává tedy jedničku, stejně jako auta s cenou do 469.770 Kč. Za cenu od 469.771 Kč do 492.140 Kč udělíme známku 1,25 a tak dále."

Jinymi slovy ano, nejlepsi auto v dane kategorii ma znamku 1,00. To ale neznamena, ze nejlepsi je vzdy to same auto, pokud to chapu spravne, tak pro cenu je jak o mustr pouzit jiny vyuz, nez treba pro hodnoceni velikosti kufru.
A tudiz se dostavam k otazce: Co slouzilo jako mustr pro disciplinu "Ovladatelnost v terenu?" Kdyz jedno z aut tu ma znamku 3,25 a druhe 3,50.. :-O
Avatar - Emel
2. 2. 2015 09:29
Re: Škoda Čítať
Tak to přesně je. Jako poznámka na okraj... zajímalo by mě, jak to mají s tou metodikou. Evidentně není jen jedna, když tu pro SUV je jízda v terénu... ale zase priority disciplín pro SUV a kupé se asi neliší...

V terénu asi Defender... :-)
2. 2. 2015 11:11
Re: Škoda Čítať
Ono by bylo taky dobre desifrovat slova. Co to je jako ta "ovladatelnost" v terenu? Jako jestli se mi pri prujezdu pres rozvodnenou Katun dobre toci volantem, nebo jestli je mozne na standartne siroke motokrosove trati vykonat U-turn?
1. 2. 2015 10:08
riskujete
přispěvatelé riskujete, já jsem se několikrát u různých srovnávacích testů pozastavil nad neobjektivitou testu škoda v.s. cokoliv a dostal jsem tady od jednoho slovenského doktora pěknou "nakládačku" :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
2
1. 2. 2015 19:43
Re: riskujete
A dneska na ty tvoje s***ky, plne smajliku, nikdo ne a ne zareagovat, co? Smula, o vikendu lidi radej travi cas spolu nekde venku, nez aby se parali na netu s ubozaky. Ber to sportovne a zkus to priste v pracovni den.

Edit:

Vlastne jak tak koukam na tvoje predchozi polodementni provokace, tak na ty tvoje zvasty uz nikdo nereaguje tak pul roku.

No, zkus pridat smajliky, ted to vypada, ze je je ti 16, mozna to s dvojnasobnym poctem smajliku zabere a prozradis svuj skutecny vek, 13 let neni nic, za co byses mel stydet.
2. 2. 2015 11:48
Re: riskujete
ale nepovídej, teď se jedne ma.or chytil, podivej se do zrcadla. Dobrý rada jeď do M.B. stoupni si před bránu č.7 a stůj tam. :-) :-) :-) :-)
1. 2. 2015 12:53
Mozno raz redakcia prekvapi....
vzdy ked sa v zrovnavacom teste objavi skodovka je jedno kto je na druhej strane, jednoducho skodovka vzdy zvytazi..
beriem davku patriotizmu avsak toto je uz na smiech :no:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - petrumr
1. 2. 2015 13:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 2. 2015 13:38
Re: Mozno raz redakcia prekvapi....
plno - no na skodovku to nestaci...
Preco asi?
Avatar - petrumr
1. 2. 2015 13:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 2. 2015 14:31
Re: Mozno raz redakcia prekvapi....
blbost, skoda jednoducho na tomto webe vsetky testy musi vyhrat...
je jedno ci je lepia alebo slabsia - vzdy zvytazi
>:D
Avatar - petrumr
1. 2. 2015 15:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 2. 2015 07:23
Re: Mozno raz redakcia prekvapi....
Ty jo, je to mozny - ja jsem ti dal kladnej palec!
Jednak je to za ty roky prvni koment, co tu od tebe ctu a dava smysl, a navic je i trefne pravdivy.
1. 2. 2015 13:48
Tak zcela subjektivně
vítězí Fiat/Jeep. V dnešním světě předhazovat to, že to není Jeep, je jako lpět na tom, že Škodovka je Škodovka. Yeti v testu musel vyhrát. Proč? Inu majorita vede. Těhle kousků od Jeepu či Fiatu 500X uvidíme na našich silnicích jako šafránu. Proti Yetimu má Jeep emoce. Nehrajme si tu na to, jak důležitý je pro nás v tomhle testu kufr. Proč? Protože kufr je důležitý u rodinného auta a ne u těhle přepravníků do města, respektive nákupních tašek. Co se týče pohonu. Ach jo - 4x4 fajn - ale chtít za Jeep v téhle velikosti přes 800 litrů v top výbavě - sice asi - asi - páč jsem ho nezkoušel - dobrý pohon 4x4 a automat, je trošku - jak to říci - nad poměry. Nevěřím, že se těch aut tady hodně prodá. Stejně jako o chlup emotivnějšího a hezčího Xka od Fiatu. V téhle velikosti je to prostě cenově někde jinde. Yeti bude hitovka - už tak nějak ze zvyku a proto, že je "náš". Ta setrvačnost je to, co vítězí. Technicky je dost jiných, srovnatelných aut. Ale prostě jsme tady a tak to tak bude. Plivat ale na Yetiho, že je na nic a k ničemu fakt nebudu. Svoje si udělá, i když tenhle facelift je tak nějak - do bezpohlavna - s těmi kulatými světly to bylo veselejší. Ale sto soudruhů sto chutí, že? ;-)
Rozbalit vlákno
4
2. 2. 2015 07:39
Re: Tak zcela subjektivně
Promin, ale jake ma ten Jeep emoce?
Kdyz pominu fakt, ze auto je kus plechu a emoce mit nemuze, tak Renegade je hnusna krabice bez napadu, na kterou naroubovali predek ala auto, co vyhralo druhou svetovou.
Nevim, kolik realnych kupcu Renegade si vubec vzpomene, ci bude znat historii, puvodniho Willysu, maximalne si tak vecer u M.A.S.H.E. reknou "Hele, Mano, ten kram, co v nem jede Potter na letiste ma stejnej predek jako nase autiii." Designova saskarna pro dobrodruhy z hypotecnich vesnicek na predmesti.
Interier je jeste vetsi hruza, korejci hadra, tohle proste nemusim. Ocenuju dobrou vybavu Jeepu - vyhrivany volant se na horach hodi, jeste by bodlo vyhrivane predni okno (mozna jsem ho prehledl).
Ze motor 1,6MJ o podstatne nizsim vykonu deklasuje dvoulitr, to bych se nenadal, bravo Fiat a vysmech smeruju k moulum, kteri vybirali auta do testu podle poctu kvaltu v prevodovce - nebot tim padem vybrali od Skody nejakou nazelenalou verzi, ktera je priskrcena az hruza.
Ze se realna spotreba lisi od udavane, stejne jako fakt, ze vyhralal Skoda, nemuze prekvapit ani mistni odborniky, kteri maji hned ve vsem jasno, ale metodika mereni testeru je mi k smichu, snad i muj kocour by vymyslel sofistikovanejsi zpusob s presnejsimi vysledky.
A plusy / minusy?
Tak je vysmech sam o sobe, priklad:
U Skody pochvalili spotrebu paliva, jak v absolutnich hodnotach, tak v odchylce od udavane spotreby - a pritom je v minusech...

Nic proti, ale takove "testy" jsou dobre uz jenom kvuli obrazkum, jinou pridanou hodnotu nevidim.

Co se tyka vyberu, tak kdyby mi nekdo miril bouchackou na hlavu s tim, ze jedno z tech aut si musim vybrat, jinak mu selze pistole, vybral bych si Yetiho, coby mensi hruzu.
2. 2. 2015 07:48
Re: Tak zcela subjektivně
to se neomlouvej - diskutujeme ne? ;-)
Jaké má emoce? To auto asi žádné - ale, co my víme - má emoce pro mne - ty které vyvoválá. Třeba jako právě tu reminiscenci na odkaz Jeepu v podobě toho žebrování. U mne tedy ne přímo na starý W, ale spíše na Wranglera. Ale už jenom to, že tě to "donutilo" napsat, že je to hnusná krabice - tak tím vyjadřuješ ty svoje - plus ten zbytek o "Jeepu". A to jsou tvoje emoce - ty - z mého pohledu negativní. Jak říkala naše profesorka na estetiku - abyste mohli poznat, co je hezké, musíte mít měřítko a poznat, co je hnusné. A každý má ty kategorie trošku jinak, což vidíme hlavně u umění a třeba právě u aut. U mne vyvolává pozitivní dojem. U tebe vlny odporu. Proč ne... Třeba se mi líbí Subaru - a pro někoho je to hnusné, nemá to ty správné tvary, interiér - no fuj a spotřeba - ó můj Bože.... mámo - žere to jako blázen..... A přesto, když přijdu a sednu do Forestera - mám pozitivní emoce.
Ad metodiky testů - a spotřeby - tohle já nikdy neberu jako úhelný bod při sledování auta. Zvláště pokud bychom se bavily právě o té spotřebě...ok - kdyby tam byl rozdíl o dva tři litry - ale půl litru? A pokud někdo tak lpí na palubním počítači - ach jo... To je jako s navigacemi - Zatočte doprava- a on tam není most....
Takže za mne - Jeep toho rodu fiatí se mi líbí. A nikomu to necpu ;-)
2. 2. 2015 08:21
Re: Tak zcela subjektivně
Jo, tak s negativnimi emocemi mas recht :-)

BTW.: Nakousls tu Subaru - vcera jsem jel chvili kolem Starych Hamru za Outbackem, asi funglovka, a normalne me soklo, jak je to auto obrovske... Kdy tak vyrost?

A ta spotreba... No ber to tak: Pul litru je pri soucasne cene cca 0,15,- za jeden km. Najezdis rocne treba 20000km. To je kolik penez? 3000,-

Kdyz ma jedno auto povinne za 2000,- a druhe za 5000,- (rozdil 3000,-), tak to levnejsi je akorat a to drazzsi je "neskutecne drahe, to bych si nekoupil".
Kdyz ma jedno auto naklady na garancku 3500,- a druhe 6500,-, tak to levnejsi je v pohode, ale to drazzsi je "neskutecne predrazene, to bych neplatil ani za nic".
Po peti letech vlastnictvi te tak jedno auto vyjde o 15 000,- draz jen na palivu, je to hodne, nebo malo? Jak pro koho, jsou tu lidi, co "berou vosumatřicet měsíčně" a pro takove je to skoro pulka platu v lufte jen na "zanedbatelnem" pullitriku.
Byt to rozdil v cene, tak jedno auto ma cenu "akorat" a druhe bude "zbytecne predrazene".
Lidi klidne nasypou dvacet tacu do navigace, ale pul litru na spotrebe je "skoro nic".

Takze jestli je tu vic takovych, tak mi ten rozdil ve spotrebe, prepocteny na penize, poslete na muj ucet, uz se tesim >:D
2. 2. 2015 08:32
Re: Tak zcela subjektivně
no narostl z 2008 na 2009 generaci. A pak přifukovali při FL. Jel jsi asi za 2014, protože 2015ky teprve půjdou do prodeje - tedy ty FL , které zase zkrásněly-tedy subjektivně ;-) .
Ota už je trošku mastodontík a asi tím trošku suplují odchod Tribecy do důchodu.
Víš ta matematika okolo ceny paliva apod.. Bavíme se u aut s cenou kolem půl míče. Ale i pokud by auto bylo kolem tří kil, tak lidi to dnes tahají kolem baráku, protože jsou líní dojít do hypáče pěšky - kdo by se s tím tahal. Takže nezahřátá auta mají spotřebu kolem sedmi osmi a nikoho to netrápí. Cukají tím kolem hypáčů a tam to lítá :-) . Ad ceny servisů - jo - tak s tím nic nenaděláš - leda bys využil znalosti legislativy EU a nevalil přímo do značkového servisu a trošku se porozhlédl. Lidi neřeší, že jim tam lejou litr sudového zupá hujlu za pětikilo, když si za cenu dvou litrů seženou celou náplň skutečně dobrého produktu. Já najezdím měsíčně do práce tak tři tisíce. Dřív jsem jezdil naftou, ale ted jezdím benzínem. Mám sice spotřebu o dva až tři litry větší, ale bože - ten klid, co se servisu týče..... Třeba ještě k té spotřebě - moje žena neřeší, že zapne odmražení čelního skla a celou cestu do města jí svítí klimoška.... klimoška svítí celou dobu po městě.... To bys jí musel zabít :-! . Má to cenu se vztekat? Nemáááá ;-)
4. 2. 2015 07:18
Dokáže Jeep Renegade alespoň trochu zatopit Škodě Yeti?
Věta z úvodu jasně dokazuje, že redakce šla do testu s předsudky a jasnou představou kdo je favorit a kdo outsider. Výsledek byl dán předem.
Rozbalit vlákno
0
4. 2. 2015 17:52
Cena a motorizace Qashqai vs. Yeti :-)
Proč je brán jako etalon Qashqai 81 kW a Yeti ve srovnání je 103 kW, když i Yeti má motorizaci TDI 81 kW a v případě výbavy Ambition (nebo Ambition Fresh) pak stojí 496900? :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - otas2
6. 2. 2015 13:15
koroze yeti
jestlipak ale také Jeepu po třech zimách zkorodují spodky všech dveří jako mě na yeti :-) a leta žiju ve strachu o rozvody neb mám 1.4 tsi. Každý den je zaslechnu již od nového auta. a panove ze škody se k tomuto nedokázali nikdy postavit čelem.
Rozbalit vlákno
0
2. 2. 2016 00:44
Pořád to samé dokola.
Furt o chlup anebo o cokoli musí tady ta Škodovka vyhrát. Jeep má styl a basta. Kdo chce kufr ten nebude kupovat ani Yetiho i kdyby s celou jeho rodinou. Yeti je dobrý vůz, stačí. Pomalu ten Yeti poráží i BMW 7, Mustanga, X6, starý Saab 900, Fiat 500, M3, Suzuki GSX-R, dokonce i Karla Gotta. Zbytečné, dobrý vůz nepotřebuje reklamu.
Rozbalit vlákno
0
9. 2. 2018 10:50
Návrh pre redakciu
Od začiatku článku mi bolo jasné kto je víťaz, to je každému jasné, ale vaše vyjadrenie, že tieto autá sa kupujú hlavne ako prednokolky neakceptujem. Je totiž pravdivé iba spolovice, pretože platí iba pre škodovky. Jeep je naopak kupovaný väčšinou ako 4x4. Dokonca aj v bazároch je to u oboch jasne vidieť. Takže, vezmite teraz Yetiho 4x4 a Jeep 4x4 a urobte pre objektívnosť test ešte raz.
Rozbalit vlákno
0