Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong ve Frankfurtu 2007

Aleš Jungmann
Diskuze (2)
SsangYong se chce stát plnohodnotným světovým hráčem, vytvářejícím designérsky i užitkově hodnotné vozy. Jako první krok k tomuto cíli můžeme pokládat koncept Wz. Pro Evropu má společnost cíl také poměrně vysoký – prodat příští rok přes 52 000 automobilů.

Wz koncept

Dynamický, vyspělý a troufalý – takový by měl být nový automobil jménem Wz z produkce SsangYongu. Není to ale pro značku “tradiční“ SUV, WZ (World Class, World Standard, World Premium Zenith) je velká luxusní limuzína. Korejská automobilka již nechce být vnímána pouze jako výrobce vozů kategorie SUV, ale novým Wz hodlá nastínit směr, kterým se hodlá v budoucnu ubírat.

O pohon této luxusní limuzíny se bude starat šestiválec 3,6 V6 s dvěma turbodmychadly, generující výkon 268 kW (360 koní). Ten bude posílat přes sedmistupňovou automatickou převodovku s možností manuálního řazení na všechny čtyři kola obutá do pneumatik o rozměru 245/40 R20.

A protože chce SsangYong se svou limuzínou opravdu prorazit, opatřil WZ vyspělými pomocníky jako elektronicky řízeným vzduchovým pérováním EAS, elektronickou parkovací brzdou EPB, systémem monitorujícím tlak v pneumatikách TPMS či adaptivním tempomatem ACC. Celkové vnější rozměry 5080 x 1866 x 1465 mm spadají, stejně jako rozvor 2940 mm, do nejvyšší třídy luxusních limuzín.

Kyron

SsangYong začal vyvíjet Kyron SUV jako projekt s názvem D100 už v únoru 2002. Inovovaný Kyron byl v Jižní Koreji uveden na trh 5.4.2007 a nyní se představil také na frankfurtském autosalonu.

Změna vzhledu nového Kyrona postihla příď (nový nárazník, čiré kryty světlometů a nový tvar mlhovek), ale týká se především zadní části vozu. Novou podobu dostaly nejen zadní světlomety, ale i nárazník (dvoubarevné provedení), spoiler s integrovaným třetím brzdovým světlem a chromová lišta zadních dveří. Škála nabízených metalických laků byla rozšířena o zcela novou modrou barvu Lucky Blue. Modernější design dostala také 18" kola z lehkých slitin.

Důležitou novinkou v nabídce korejské značky pro inovovaného Kyrona je použití nového typu autorádia vyvinutého speciálně pro evropský trh. Toto originální autorádio SsangYong již nabízí kromě funkce RDS také podporu přehrávání MP3 a komfortní ovládání na volantu.

Za nejpodstatnější změnu považuje výrobce obohacení nabídky motorů o výkonnější variantu o objemu 2 696 cm3 (Common Rail III., systém XVT) s výkonem 121 kW při 4000 ot./min a točivým momentem 340 Nm mezi 1800 a 3250 ot./min. Stejně jako motor 200XDi i silnější 270XVT je vyvinut ve spolupráci s motoráři automobilky Mercedes-Benz.

SsangYong připomíná, že pětirychlostní samočinná převodovka T-Tronic byla nebo je používána ve vozech Mercedes-Benz (třída C a E, CLK a SLK). Čtyřválce mají vzadu tuhou nápravu a elektricky přiřaditelný pohon všech kol, pětiválec má nezávislé zavěšení všech kol a stálý pohon 4x4 s rozdělením hnacích sil 40:60 na přední resp. zadní kola.

Všechny modely mají bohatou bezpečnostní (6 airbagů, ESP, HDC) i komfortní výbavu (automaticky regulovaná klimatizace, kompletní elektrická výbava).

Model s označením D130 by se měl vyrábět do roku 2010.


Aleš Jungmann
Diskuze (2)