Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYongu se začíná dařit, loni prodal skoro 146 tisíc aut

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Jihokorejská automobilka SsangYong je možná z nejhoršího venku, záchrana v podobě indického koncernu Mahindra & Mahindra tak přišla za pět minut dvanáct.

SsangYong si za poslední dvě desítky let nejdříve pod křídly Daewoo a později čínského SAIC vytrpěl svoje, už dvakrát měl víceméně na kahánku. Vypadá to však, že se konečně začíná blýskat na lepší časy. Indové sice koupili v závěru roku 2010 jen 70 % akcií, ale i tak je pokrok hodně znát. I na hospodářských výsledcích, což je pochopitelně to nejdůležitější. Finanční situace, tedy tržby a případný zisk sice zůstávají tajemstvím, ale i tak jsou k dispozici alespoň odbytová čísla.

V loňském roce prodal po celém světě 145.649 vozů. To je o 20,7 % více než za letopočet 2012 a zároveň nejlepší výsledek za posledních jedenáct (!) let. V Indii i Jižní Koreji určitě oslavují. Nejvýznamnějším trhem pro „dva draky“ byl pochopitelně ten domácí. Uspokojená poptávka v jižní části Korejského poloostrova dosáhla 81.679 kusů, tedy 56 % celkových počtů. Tady zkrátka není co řešit. Slušně si ale značka vedla i v Rusku, na Ukrajině a na Blízkém východě.

Nejoblíbenějším modelem je Korando, které si koupilo 56.754 zákazníků. Jeho popularita je oproti ostatním řadám zdaleka největší, druhý totiž skončil Rodius s 15.551 exemplářem a třetí Rexton W (14.899 aut). Výsledkům napomohly větší či menší modernizace prakticky celého portfolia produktů. Kontroverzní design vozů, které navrhl Brit Ken Greenley, je víceméně minulostí. Už před dvěma lety se v Evropě objevil modernizovaný pick-up.

V březnu 2012 následovaly hlavně technické úpravy Koranda. V létě 2012 došlo na limuzínu Chairman a velký terénní Rexton. Začátkem loňského roku dostal Rodius dnový dvoulitrový turbodiesel, aby jej v Ženevě vystřídala druhá generace. Ani ta příliš krásy nepobrala, ale to uživatele příliš nezajímá. „Autobus“ této velikosti se čtyřkolkou v cenové relaci do milionu českých korun za nejvyšší výbavu prostě žádná jiná automobilka nabídnout neumí.

V létě 2013 přišel na řadu výrazně modernizovaný Actyon, který koncem roku doplnilo Korando. Sériový crossover X100, jehož podoba vzejde ze smršti konceptů představených od podzimu 2011, se ukáže letos v Ženevě. V západní Evropě (míněny státy na západ od zemí bývalého Sovětského svazu) zůstane SsangYong i nadále nejspíš minoritou. Byla by ale škoda, kdyby zmizel úplně. Přece jen se jedná o alternativu pro excentriky, kteří nechtějí úplně splývat s davem. Vždyť i předchozí generace Rodiusu vyvolává na našich silnicích stále značnou pozornost, pokud na ni náhodou narazíte.

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Avatar - jozephko
7. 1. 2014 00:02
Ssangyong Kyron bol dizajnová chuťovka <b class="smile01"><b
Pohľad zozadu
[odkaz]

A dizajnéri boli pri návrhu interiéru asi opití, keď nedokázali urobiť jedinú rovnú čiaru:
[odkaz]
Avatar - WinDiesel
6. 1. 2014 19:04
Re: Yong to ma pekne nasliapnute
Není, v Itálii, Španělsku a UK jsou showroomy Ssang Yong Motors skoro na každém rohu.
Avatar - 3_diamanty
6. 1. 2014 18:45
Re: Yong to ma pekne nasliapnute
v eu necakakam od jedneho crossoveru zazraky, to je jasne. Kazdopadne vsak v rusku australii azii moze tento crossover zdvihnut pocty Yongov aj trojnasobne :yes: EU bude pre yonga nadalej len bokovka to je pravda
Avatar - WinDiesel
6. 1. 2014 18:25
Re: Yong to ma pekne nasliapnute
Rozhodně to zkusí ale bez dalších modelů a větší nabídky motorů se to neobejde.
Avatar - WinDiesel
6. 1. 2014 18:24
Re: Ale..
Ford taky dělával ........... a Lamborghini je pořád dělá. >:D >:D >:D