Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Stáčení kilometrů je trestný čin, rozhodl o tom Nejvyšší soud

Stáčení kilometrů na tachometru by mělo být učiněno za dost. Nejvyšší soud jej totiž klasifikoval jako trestný čin.
Zpět na článek
3. 7. 2014 15:10
3. 7. 2014 15:50
3. 7. 2014 16:12
3. 7. 2014 17:00
3. 7. 2014 17:10
3. 7. 2014 17:09
3. 7. 2014 17:13
3. 7. 2014 18:06
3. 7. 2014 18:21
3. 7. 2014 18:40
3. 7. 2014 18:42
3. 7. 2014 18:56
3. 7. 2014 19:03
3. 7. 2014 19:15
3. 7. 2014 19:20
3. 7. 2014 19:48
3. 7. 2014 19:51
3. 7. 2014 21:15
3. 7. 2014 21:25
5. 7. 2014 09:21
6. 7. 2014 21:43
3. 7. 2014 21:02
3. 7. 2014 21:18
3. 7. 2014 17:21
Avatar - KANKUNEN
3. 7. 2014 14:50
No a právníci už mají kličku, jak se
z toho vyvlíknout. Kdyby se chtělo proti stáčení bojovat, stačí zavést databázi počtu km najetých při STK.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - grifith
3. 7. 2014 14:55
Re: No a právníci už mají kličku, jak se
Naprosto přesně ;-)
3. 7. 2014 15:02
Re: No a právníci už mají kličku, jak se
No přinejmenším bude těžké ve většině případů prokázat, kdo se trestného činu dopustil - jestli např. předchozí majitel, nebo autobazar.

Zavedení databáze najetých km při STK je na tento stát až příliš jednoduché a elegantní řešení.
Avatar - maros
3. 7. 2014 16:00
Re: No a právníci už mají kličku, jak se
První STK je po čtyřech letech. To už můžeš mít natočeno přes 100tis ale těsně před kontrolou si to stočíš na kolik budeš chtít.

Podle mě, je nejdůležitější prevence. Technická gramotnost lidí. Pokud nepoznám, zda má auto 1,2,3 x 100 000, tak raději ani nelezu do bazaru a koupím nové 8-s
3. 7. 2014 16:17
Re: No a právníci už mají kličku, jak se
Existuji firemni auta, ktere muze zamestnanec pouzivat i na soukrome ucely, ale plati za km. Tam se to toci i nekolikrat za rok, napr po Chorvatsku a v zime po Rakousku.
3. 7. 2014 16:29
Re: No a právníci už mají kličku, jak se
První STK je sice po 4 letech ale také jezdíš s novým autem na nějaké garanční prohlídky kde se ta evidence vede také .
3. 7. 2014 20:52
Re: No a právníci už mají kličku, jak se
jestli má auto najeto 100 anebo 200 tisíc od pohledu nepozná ani automechanik, žvanil jako vy by měl Nejvyššímu soudu speciálně poděkovat
Avatar - CHerokee
3. 7. 2014 16:23
Re: No a právníci už mají kličku, jak se
Ale ta databáze už existuje. Ale je z nepochopitelného důvodu neveřejná. Přítelkyně dělá a STK a opakovaně vidí, kolik vůz měl na minulé technické a kolik má teď a nestačí se divit. Jen to těm lidem nesmí říct. K přístupu a práci musíš podepsat mlčenlivost.
3. 7. 2014 16:34
Re: No a právníci už mají kličku, jak se
Tak proto používám Cebii. i když by se mi podařilo přemluvil někoho z STK, aby mi zjistil km, tak mít údaj jen jednou za 2 roky, tak je to stále dost málo.
Avatar - AutoBezObav.cz
3. 7. 2014 17:21
Re: No a právníci už mají kličku, jak se
Informace od Cebie jsou nedostačující. Ta stejně přečte jen ty údaje, které vám prozradí ten přemluvený technik z STK. Je to databáze spojená s databází dopravních úřadů, kam posílají info z STK. Navíc čtou jen databáze ČR a SR.
Je hrozně jednoduché přivézt vrak s 400.000 km ze zahraničí, před dovozovou technickou jej stočit třeba na 160.000 km a takto stočený vůz protáhnout STKáčkem. Mechanik zapíše samozřejmě 160.000 km, protože to uvidí svítit na budíku. A když se pak jako zájemce o koupi auta optáte Cebie, kolik to auto má najeto, tak dostanete certifikát na to, že dle registru má najeto 160.000 km. Cebie tedy nikdy není zárukou skutečného nájezdu vozidla.
Avatar - twistedTSD
3. 7. 2014 17:13
Re: No a právníci už mají kličku, jak se
A komu ta mlčenlivost prospěje? Podvodníkům? Ach jo, občas si člověk připadá vážně jak v Absurdistánu...
Avatar - grifith
3. 7. 2014 14:54
ŽÁDNÉ PŘEKVAPENÍ
Příliš nerozumím humbuku, který se dnes vyrojil v mnoha médiích a který se snaží ukázat na nějakou senzaci a průlomový rozsudek. Nikoliv. Ústavní soud pouze potvrdil fakt, že prodej vědomě stočeného vozu je kvalifikováno jako trestný čin podvodu. Což však nic nového proti dosavadní právní praxi nepřináší, jelikož toto konání mohlo být takto vyhodnoceno i doposud. Důležité na celé věci je skutečnost, že se musí jednat o vědomé stočení tachometru a zde se naskýtá otázka, jak to chtějí prodávajícímu dokázat? To bude zásadním ořechem v těchto sporech....
Rozbalit vlákno
5
Avatar - T613
3. 7. 2014 14:57
Re: ŽÁDNÉ PŘEKVAPENÍ
malá poznámka - Nejvyšší soud není Ústavní soud
Avatar - grifith
3. 7. 2014 15:03
Re: ŽÁDNÉ PŘEKVAPENÍ
Máš samozřejmě pravdu, má chyba ;-)
3. 7. 2014 16:00
Re: ŽÁDNÉ PŘEKVAPENÍ
Nevím, jestli vědomé je správné slovo, spíš bych řekl s úmyslem se obohatit.
Avatar - grifith
3. 7. 2014 16:10
Re: ŽÁDNÉ PŘEKVAPENÍ
Následně ano, bude jen velmi malé procento těch, jenž by si nechalo vědomě stočit tachometr pro své vlastní potěšení, že jezdí se skoro novým vozem. V drtivé většině se to děje právě z důvodu prodeje za vyšší částku. ;-)
3. 7. 2014 16:31
Re: ŽÁDNÉ PŘEKVAPENÍ
přesně tak, jde o to prokazování. Všechna média o tom píšou, ale jde jen o to, že se to jednou podařilo prokázat. Tak jako v německu, tam za celou dobu bylo z tohohle činu usvědčeno jen asi 5 lidí...takže vše bude asi zůstávat při starém.
3. 7. 2014 14:59
Někde jinde jsem se dočetl.....
...... lepší a přesnější formulování tohoto případu. Auto majitel koupil asi před rokem s najetými 340 000 km. Předpokládám, že nájezd byl nějak zdokumentován, třeba v kupní smlouvě nebo v servisní historii a pod.. Po roce ho prodával se 171 000 km. Je zřejmé, že v takovém případě je prokazování snazší a hůř se z toho bude vyvlíkat.
Rozbalit vlákno
2
3. 7. 2014 16:36
Re: Někde jinde jsem se dočetl.....
Tak to určitě. Ale to je právě ten důvod, proč by si měli lidi kontrolovat historii před tím, než auto koupí a ne až potom. Ten majitel evidentně měl s autem nějaký problém, což ho motivovalo ke kontrole. Nebo možná chtěl auto líp prodat, nechal udělat cebii a zjistil stočení a rozhodl se to řešit dál. Ale nemělo by se zapomínat na to, že je lepší si tohle odpustit a kontrolovat auto před tím, než ho koupím..
3. 7. 2014 17:04
Re: Někde jinde jsem se dočetl.....
lidi si o to fakt říkají tím, že kupujou auta na blint, když tomu vůbec nerozumějí. Tohle udělala moje bývalka, která se s majitelem bazaru radila, jaký auto koupit. Taky jí vnutil bouračku, ještě stočenou...
Avatar - petrumr
3. 7. 2014 15:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lordlord
3. 7. 2014 15:50
.
trestné to je už dávno viz. autoweb.cz, další věc je jak to dokázat. Když majitel ví, že při prodeji stočí km, tak je stočí před každou stk, servisem...
Rozbalit vlákno
21
Avatar - grifith
3. 7. 2014 16:12
Re: .
Pokud budeš mít záznamy z databází STK, pak lze stočit prakticky jednou a to při první. Další záznamy by již byly dohledatelné, tedy stočení by postrádalo smysl.
3. 7. 2014 17:00
Re: .
jakto? když najedeš 20 - jdeš na STK, udělá se zápis. Pak najedeš 80 a než jdeš na další, tak stočíš na 40, tak to nikomu nápadné nebude ne?
Avatar - grifith
3. 7. 2014 17:10
Re: .
Ano, v případě nových vozů by to takto udělat šlo a ojetinu stočit před první evidenční kontrolou.
3. 7. 2014 17:09
Re: .
Nesmíš jen stáčet pod předchozí hodnotu. Když za rok najedeš 50 tisíc a stočíš to tak, aby to odpovídalo zhruba 10 tisícům ročně, tak databáze STK nepomůže.
Avatar - grifith
3. 7. 2014 17:13
Re: .
To máš pravdu, u prvních majitelů by však mohla pomoct databáze stavu km ze servisních prohlídek, obchoďáci se snad nebudou hamovat v nájezdu a nebudou před každým servisem stáčet tacho. Ale ano, přiznávám, není to dokonalé.
Avatar - petrumr
3. 7. 2014 18:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
3. 7. 2014 18:21
Re: .
U tebe mě nepřekvapuje vůbec nic... Máš jen štěstí, že ti nedali ručku na lanovody a nešlohli speciální stěrače. >:-[]
Avatar - petrumr
3. 7. 2014 18:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
3. 7. 2014 18:42
Re: .
Ty musíš používat opravdu kvalitní zboží >:D Tušíš vůbec na co reaguješ?
Avatar - petrumr
3. 7. 2014 18:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
3. 7. 2014 19:03
Re: .
Tvé reakce jsou naprosto nepochopitelné, dojdi diskutovat až nebudeš pod vlivem....
Avatar - petrumr
3. 7. 2014 19:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
3. 7. 2014 19:20
Re: .
Takhle se ztřískat za bílýho dne, že se nestydíš ...
Avatar - petrumr
3. 7. 2014 19:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
3. 7. 2014 19:51
Re: .
Ty mě sleduješ a já nemám srdce na techniku... Ty jsi opravdu psychopat :yes: A to zde píšeš člověk, kterej ani netuší jak fungují automatické stěrače >:D
Avatar - petrumr
3. 7. 2014 21:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
3. 7. 2014 21:25
Re: .
Stále dokazuješ, jak jsi nechápavý ;-) Ne, závist není vlastnost, kterou bych oplýval, ostatně závidět ti není co, i když si nepochybně myslíš opak...
Avatar - petrumr
5. 7. 2014 09:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
6. 7. 2014 21:43
Re: .
Jsi jen naprosto nuzný nicotný nýmand, moji rodinu si do huby brát nebudeš ty zasraný, * * !!!! Pokud neumíš diskutovat na úrovni, nemám pro tebe žádná jiná natož slušná slova. Takže ještě jednou a teprve něco uvidíš.
3. 7. 2014 21:02
Re: .
takovýhle socko - vyčůránků je pár, normální lidi to nedělaj
Avatar - petrumr
3. 7. 2014 21:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 7. 2014 16:57
tejto debate fakt nerozumiem
§ 221
Podvod
(1) Kto na škodu cudzieho majetku seba alebo iného obohatí tým, že uvedie niekoho do omylu alebo využije niečí omyl, a spôsobí tak na cudzom majetku malú škodu, potrestá sa odňatím slobody až na dva roky.
atd...
Rozbalit vlákno
1
3. 7. 2014 18:57
Re: tejto debate fakt nerozumiem
přesně tak, netřeba zasírat zákoník dalšíma zbytečným paragrafem, akorát u nás je to 209
3. 7. 2014 16:58
Nepřesnosti
Předně je třeba říci, že není trestným činem samotné stáčení kilometrů, nýbrž udávání auta s vědomě pozměněným ukazatelem najetých kilometrů a to za cílem zvýšení jeho hodnoty o částku vyšší než 5 tisíc korun (škoda nikoliv nepatrná, §138 trestního zákoníku). Pokud si tedy pozměním počet najetých kilometrů jen tak pro legraci a nového kupujícího o tom vyrozumím, trestný čin podvodu jsem nespáchal. K tomu je totiž třeba (§209 trestního zákoníku) třeba uvést někoho v omyl (stočení kilometrů) tak, aby tato osoba v tomto omylu učinila právní jednání (nákup vozu) a vznikla tím na jedné straně škoda (o více než 5 tisíc vyšší cena auta oproti jinému takto ojetému) a na straně druhé prospěch (prodej auta o více než 5 tisíc dráže).

S tím souvisí skutečnost, že se o tento trestný čin nebude jednat v případě, kdy se bude bazarista chtít zbavit dlouho mu na place stojícího auta a toto stočené auto bude stát úplně stejně (+-) jako auto stejné nestočené, nebo do 5 tisíc dráže. Pak totiž nedošlo na základě stočení tachometru k obohacení bazaristy a ke škodě kupujícího (který by za tyto peníze jiné doopravdy méně ojeté nesehnal).

Takže asi tak.
Rozbalit vlákno
1
3. 7. 2014 17:21
Re: Nepřesnosti
Že to za ty peníze stojí na place, neznamená, že je to za ně někdo ochoten koupit.
3. 7. 2014 22:14
Absurdistán v praxi
kdo chce - hledá řešení, kdo nechce........ ten tu frčí v kilometrech.
A přitom, jak jednoduché by to bylo. V Německu moc nedochází k podvodům s tachometry. Píši moc ne - protože tamní rychle odkoukali, co zákazník na "východě" rád a tak v tom frčí taky. Ale pokud by zde nešel přihlásit automobil bez posledního protokolu z HU AU - tak by bylo vymalováno. Nemusí být platná - ale prostě poslední záznam - ten nascanovat a založit do databáze - na STK třeba. Při každé další kontrole na STK zápis o stavu kilometrů. Povinný zápis do centrální databáze při nájezdu určitého počtu kilometrů - třeba 150tisíc - či 200 tisíc. Nebo povinná STK při nájezdu 200tisíc kilometrů - bez ohledu na stáří vozu - dle toho, co nastane dříve..... atd. atd.
Jenže auta jsou skvělý byznys - ve kterém jedou i lidé z STK a úřadů - tak co si budeme......
Rozbalit vlákno
0
Avatar - RWD
4. 7. 2014 13:58
Kdyby ojetiny u nás ...
... náhle měly na tachometru reálně najeté km ... nezpůsobilo by to hromadnou smrt všem anti VW koncernistům? Co kdyby se ukázalo že ty slavné diskuzně ověřené závady TSI a TDI nenastávají v 60tis. ale v 360tis. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - grifith
4. 7. 2014 15:47
Re: Kdyby ojetiny u nás ...
Jasně, každej vyjel ze salonu, do dvou let naházel TSI motoru 360 tisíc kiláků na hrb a pak mu zkolabovaly rozvody. Tak řádně stočené o 300 klacků jde do autorizáku pro záruční opravu nebo nejmíň kulanci >:D :yes: Zcela běžná praxe...
A tu o Jeníčkovi a Mařence nám napíšeš ještě večer před spaním?