První STK je po čtyřech letech. To už můžeš mít natočeno přes 100tis ale těsně před kontrolou si to stočíš na kolik budeš chtít.
Podle mě, je nejdůležitější prevence. Technická gramotnost lidí. Pokud nepoznám, zda má auto 1,2,3 x 100 000, tak raději ani nelezu do bazaru a koupím nové 8-s
Existuji firemni auta, ktere muze zamestnanec pouzivat i na soukrome ucely, ale plati za km. Tam se to toci i nekolikrat za rok, napr po Chorvatsku a v zime po Rakousku.
Ale ta databáze už existuje. Ale je z nepochopitelného důvodu neveřejná. Přítelkyně dělá a STK a opakovaně vidí, kolik vůz měl na minulé technické a kolik má teď a nestačí se divit. Jen to těm lidem nesmí říct. K přístupu a práci musíš podepsat mlčenlivost.
Tak proto používám Cebii. i když by se mi podařilo přemluvil někoho z STK, aby mi zjistil km, tak mít údaj jen jednou za 2 roky, tak je to stále dost málo.
Informace od Cebie jsou nedostačující. Ta stejně přečte jen ty údaje, které vám prozradí ten přemluvený technik z STK. Je to databáze spojená s databází dopravních úřadů, kam posílají info z STK. Navíc čtou jen databáze ČR a SR.
Je hrozně jednoduché přivézt vrak s 400.000 km ze zahraničí, před dovozovou technickou jej stočit třeba na 160.000 km a takto stočený vůz protáhnout STKáčkem. Mechanik zapíše samozřejmě 160.000 km, protože to uvidí svítit na budíku. A když se pak jako zájemce o koupi auta optáte Cebie, kolik to auto má najeto, tak dostanete certifikát na to, že dle registru má najeto 160.000 km. Cebie tedy nikdy není zárukou skutečného nájezdu vozidla.
Příliš nerozumím humbuku, který se dnes vyrojil v mnoha médiích a který se snaží ukázat na nějakou senzaci a průlomový rozsudek. Nikoliv. Ústavní soud pouze potvrdil fakt, že prodej vědomě stočeného vozu je kvalifikováno jako trestný čin podvodu. Což však nic nového proti dosavadní právní praxi nepřináší, jelikož toto konání mohlo být takto vyhodnoceno i doposud. Důležité na celé věci je skutečnost, že se musí jednat o vědomé stočení tachometru a zde se naskýtá otázka, jak to chtějí prodávajícímu dokázat? To bude zásadním ořechem v těchto sporech....
Následně ano, bude jen velmi malé procento těch, jenž by si nechalo vědomě stočit tachometr pro své vlastní potěšení, že jezdí se skoro novým vozem. V drtivé většině se to děje právě z důvodu prodeje za vyšší částku. ;-)
přesně tak, jde o to prokazování. Všechna média o tom píšou, ale jde jen o to, že se to jednou podařilo prokázat. Tak jako v německu, tam za celou dobu bylo z tohohle činu usvědčeno jen asi 5 lidí...takže vše bude asi zůstávat při starém.
...... lepší a přesnější formulování tohoto případu. Auto majitel koupil asi před rokem s najetými 340 000 km. Předpokládám, že nájezd byl nějak zdokumentován, třeba v kupní smlouvě nebo v servisní historii a pod.. Po roce ho prodával se 171 000 km. Je zřejmé, že v takovém případě je prokazování snazší a hůř se z toho bude vyvlíkat.
Tak to určitě. Ale to je právě ten důvod, proč by si měli lidi kontrolovat historii před tím, než auto koupí a ne až potom. Ten majitel evidentně měl s autem nějaký problém, což ho motivovalo ke kontrole. Nebo možná chtěl auto líp prodat, nechal udělat cebii a zjistil stočení a rozhodl se to řešit dál. Ale nemělo by se zapomínat na to, že je lepší si tohle odpustit a kontrolovat auto před tím, než ho koupím..
lidi si o to fakt říkají tím, že kupujou auta na blint, když tomu vůbec nerozumějí. Tohle udělala moje bývalka, která se s majitelem bazaru radila, jaký auto koupit. Taky jí vnutil bouračku, ještě stočenou...
trestné to je už dávno viz. autoweb.cz, další věc je jak to dokázat. Když majitel ví, že při prodeji stočí km, tak je stočí před každou stk, servisem...
Pokud budeš mít záznamy z databází STK, pak lze stočit prakticky jednou a to při první. Další záznamy by již byly dohledatelné, tedy stočení by postrádalo smysl.
Nesmíš jen stáčet pod předchozí hodnotu. Když za rok najedeš 50 tisíc a stočíš to tak, aby to odpovídalo zhruba 10 tisícům ročně, tak databáze STK nepomůže.
To máš pravdu, u prvních majitelů by však mohla pomoct databáze stavu km ze servisních prohlídek, obchoďáci se snad nebudou hamovat v nájezdu a nebudou před každým servisem stáčet tacho. Ale ano, přiznávám, není to dokonalé.
Ty mě sleduješ a já nemám srdce na techniku... Ty jsi opravdu psychopat :yes: A to zde píšeš člověk, kterej ani netuší jak fungují automatické stěrače >:D
Jsi jen naprosto nuzný nicotný nýmand, moji rodinu si do huby brát nebudeš ty zasraný, * * !!!! Pokud neumíš diskutovat na úrovni, nemám pro tebe žádná jiná natož slušná slova. Takže ještě jednou a teprve něco uvidíš.
§ 221
Podvod
(1) Kto na škodu cudzieho majetku seba alebo iného obohatí tým, že uvedie niekoho do omylu alebo využije niečí omyl, a spôsobí tak na cudzom majetku malú škodu, potrestá sa odňatím slobody až na dva roky.
atd...
Předně je třeba říci, že není trestným činem samotné stáčení kilometrů, nýbrž udávání auta s vědomě pozměněným ukazatelem najetých kilometrů a to za cílem zvýšení jeho hodnoty o částku vyšší než 5 tisíc korun (škoda nikoliv nepatrná, §138 trestního zákoníku). Pokud si tedy pozměním počet najetých kilometrů jen tak pro legraci a nového kupujícího o tom vyrozumím, trestný čin podvodu jsem nespáchal. K tomu je totiž třeba (§209 trestního zákoníku) třeba uvést někoho v omyl (stočení kilometrů) tak, aby tato osoba v tomto omylu učinila právní jednání (nákup vozu) a vznikla tím na jedné straně škoda (o více než 5 tisíc vyšší cena auta oproti jinému takto ojetému) a na straně druhé prospěch (prodej auta o více než 5 tisíc dráže).
S tím souvisí skutečnost, že se o tento trestný čin nebude jednat v případě, kdy se bude bazarista chtít zbavit dlouho mu na place stojícího auta a toto stočené auto bude stát úplně stejně (+-) jako auto stejné nestočené, nebo do 5 tisíc dráže. Pak totiž nedošlo na základě stočení tachometru k obohacení bazaristy a ke škodě kupujícího (který by za tyto peníze jiné doopravdy méně ojeté nesehnal).
kdo chce - hledá řešení, kdo nechce........ ten tu frčí v kilometrech.
A přitom, jak jednoduché by to bylo. V Německu moc nedochází k podvodům s tachometry. Píši moc ne - protože tamní rychle odkoukali, co zákazník na "východě" rád a tak v tom frčí taky. Ale pokud by zde nešel přihlásit automobil bez posledního protokolu z HU AU - tak by bylo vymalováno. Nemusí být platná - ale prostě poslední záznam - ten nascanovat a založit do databáze - na STK třeba. Při každé další kontrole na STK zápis o stavu kilometrů. Povinný zápis do centrální databáze při nájezdu určitého počtu kilometrů - třeba 150tisíc - či 200 tisíc. Nebo povinná STK při nájezdu 200tisíc kilometrů - bez ohledu na stáří vozu - dle toho, co nastane dříve..... atd. atd.
Jenže auta jsou skvělý byznys - ve kterém jedou i lidé z STK a úřadů - tak co si budeme......
... náhle měly na tachometru reálně najeté km ... nezpůsobilo by to hromadnou smrt všem anti VW koncernistům? Co kdyby se ukázalo že ty slavné diskuzně ověřené závady TSI a TDI nenastávají v 60tis. ale v 360tis. :-)
Jasně, každej vyjel ze salonu, do dvou let naházel TSI motoru 360 tisíc kiláků na hrb a pak mu zkolabovaly rozvody. Tak řádně stočené o 300 klacků jde do autorizáku pro záruční opravu nebo nejmíň kulanci >:D:yes: Zcela běžná praxe...
A tu o Jeníčkovi a Mařence nám napíšeš ještě večer před spaním?