Stane se Seat součástí Audi?

Stane se Seat součástí Audi?

 

Jak už jsme vás dříve informovali, rozdělil se koncern Volkswagen na dvě větve – sportovní, a klasickou. Nyní na povrch postupně vyvstávají detailnější aspekty tohoto počinu.

Koncern VW má nyní dvě automobilové skupiny – Volkswagen Brand Group a Audi Brand Group, nebo chcete-li klasickou, a sportovní. Mělo by tak dojít k výraznějšímu vyprofilování jednotlivých značek, což se ale bude týkat nejvíce právě Seatu. Zatímco dosud byl dohlížitelem „nováčků“ koncernu, tedy Seatu a Škody právě Volkswagen, tomu nyní ubude práce se španělským výrobcem, kterého dostane na starosti Audi. Provázání obou značek bude však realizováno nejen na poli vývoje a designu, ale i vývoje. To znamená, že obě značky (Seat i Audi), budou intenzivněji pokračovat v budování sportovní orientace a za tímto účelem dokonce již založily Konstrukční a designérské centrum automobilů (CTDA), do něhož je začleněno i Design Centre Europe, sídlící v Sitges. Tím se od zbytku koncernu, tedy konkrétně Volkswagenu a Škody, odliší zejména v nejvíce vytýkané oblasti unifikace interiérů. Potíž je v tom, že z výsledků společného vývoje vždy profituje ta významnější značka, takže by mohlo hrozit nebezpečí, že postupem času přijde Seat o jedinou devízu, kterou měl ve srovnání se zbytkem koncernu – o design.

Zatímco tedy Audi Brand Group půjde nejspíš cestou radikálních inovací, Škoda bude vzhledem k nástupu Vokswagenu na poli oživení vlastního designu, patrném již na modelech Lupo, Polo a Phaeton, asi nejkonzervativnějším výrobcem koncernu VW a nezbývá nám než doufat, že se onen konzervatizmus nezastaví na současném pojetí, které je momentálně „secondhandem“ koncernu. Bohužel rysy interiéru studie Tudor tomu napovídají, jsou sice výrazně zdařilejší než ty současné, ale bohužel stále velmi podobné. Zatímco Audi, Seat a Volkswagen se elegantně zbaví vyčítaného stylingu interiéru, škodovce by mohl zůstat. To se však vyvrátí, či potvrdí až příští rok, kdy by měl vyjet nástupce stávajícího modelu Octavia. Tudor, coby derivát superbu, si rozhodně nemůže vymýšlet, jaký kokpit by se mu zamlouval.

Do skupiny Audi Brand Group náleží ještě automobilka Lamborghini, zatímco vrchol značek Volkswagen a Škoda bude činit majestátní Bentley, u něhož to ale zcela jistě neznamená odklon od léta budovaného sportovního image. Aby bylo zachováno alespoň virtuální spojení obou skupin, bude vrcholem nabídkové pyramidy automobil Bugatti, k němuž budou směřovat ti, kterým nebude „lambo“ dost sportovní a Bentley dost luxusní.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 

Štítky Audi Octavia Design

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 





 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí, postup slaví Teplice

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí,…

První překvapení nabídlo 3. kolo MOL Cupu, v němž fotbalisté Bohemians prohráli 2:3 po penaltách s druholigovou…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…