Stane se Seat součástí Audi?

Stane se Seat součástí Audi?

 

Jak už jsme vás dříve informovali, rozdělil se koncern Volkswagen na dvě větve – sportovní, a klasickou. Nyní na povrch postupně vyvstávají detailnější aspekty tohoto počinu.

Koncern VW má nyní dvě automobilové skupiny – Volkswagen Brand Group a Audi Brand Group, nebo chcete-li klasickou, a sportovní. Mělo by tak dojít k výraznějšímu vyprofilování jednotlivých značek, což se ale bude týkat nejvíce právě Seatu. Zatímco dosud byl dohlížitelem „nováčků“ koncernu, tedy Seatu a Škody právě Volkswagen, tomu nyní ubude práce se španělským výrobcem, kterého dostane na starosti Audi. Provázání obou značek bude však realizováno nejen na poli vývoje a designu, ale i vývoje. To znamená, že obě značky (Seat i Audi), budou intenzivněji pokračovat v budování sportovní orientace a za tímto účelem dokonce již založily Konstrukční a designérské centrum automobilů (CTDA), do něhož je začleněno i Design Centre Europe, sídlící v Sitges. Tím se od zbytku koncernu, tedy konkrétně Volkswagenu a Škody, odliší zejména v nejvíce vytýkané oblasti unifikace interiérů. Potíž je v tom, že z výsledků společného vývoje vždy profituje ta významnější značka, takže by mohlo hrozit nebezpečí, že postupem času přijde Seat o jedinou devízu, kterou měl ve srovnání se zbytkem koncernu – o design.

Zatímco tedy Audi Brand Group půjde nejspíš cestou radikálních inovací, Škoda bude vzhledem k nástupu Vokswagenu na poli oživení vlastního designu, patrném již na modelech Lupo, Polo a Phaeton, asi nejkonzervativnějším výrobcem koncernu VW a nezbývá nám než doufat, že se onen konzervatizmus nezastaví na současném pojetí, které je momentálně „secondhandem“ koncernu. Bohužel rysy interiéru studie Tudor tomu napovídají, jsou sice výrazně zdařilejší než ty současné, ale bohužel stále velmi podobné. Zatímco Audi, Seat a Volkswagen se elegantně zbaví vyčítaného stylingu interiéru, škodovce by mohl zůstat. To se však vyvrátí, či potvrdí až příští rok, kdy by měl vyjet nástupce stávajícího modelu Octavia. Tudor, coby derivát superbu, si rozhodně nemůže vymýšlet, jaký kokpit by se mu zamlouval.

Do skupiny Audi Brand Group náleží ještě automobilka Lamborghini, zatímco vrchol značek Volkswagen a Škoda bude činit majestátní Bentley, u něhož to ale zcela jistě neznamená odklon od léta budovaného sportovního image. Aby bylo zachováno alespoň virtuální spojení obou skupin, bude vrcholem nabídkové pyramidy automobil Bugatti, k němuž budou směřovat ti, kterým nebude „lambo“ dost sportovní a Bentley dost luxusní.

Spolupracujeme s TipCars.com
Pražské Protonové centrum získá další klienty z britských ostrovů Pražské Protonové centrum získá další klienty z britských ostrovů

Pražské Protonové centrum uzavřelo smlouvu s britskou…

Evropské obce by mohly pro komunikaci s občany využívat českou aplikaci Evropské obce by mohly pro komunikaci s občany využívat českou aplikaci

Brněnská Neogenia chce se svým Mobilním rozhlasem…

Modelu Fabia Combi hrozí ve Škodovce konec. Automobilka se zaměří na SUV Modelu Fabia Combi hrozí ve Škodovce konec. Automobilka se zaměří na SUV

Škoda Auto aktuálně pracuje na výrazném rozšíření své…

Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka

Agentura Bison & Rose vytvořila z vyřazených…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
Jak poznat, zda jsou pneumatiky ještě použitelné? Změřit hloubku dezénu nestačí!

Jak poznat, zda jsou pneumatiky ještě použitelné? Změřit hloubku dezénu nestačí!

Dnes 17:50

Řada řidičů každoročně touto dobou řeší otázku, zda jsou stávající pneumatiky ještě použitelné, nebo je lepší se jich zbavit. Víme, jak mít během pár vteřin jasno!




Blesk.cz

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Modelka a manikérka Vlaďka Erbová (35) se mohla vždycky pyšnit luxusní postavou a hlavně dokonalými křivkami,…

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl to od Horáčka i Ovčáčka

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl…

Češi budou mít v příští prezidentské volbě na výběr vedle prognostika, textaře nebo lékaře zřejmě i fyzikálního…

 

iSport.cz

Lístky na derby? Zmizely rychle, zbývá naděje na aukcích až za trojnásobek

Lístky na derby? Zmizely rychle, zbývá naděje na…

Na Spartě se zaprášilo za hodinu a půl. Na Slavii za hodinu. Takhle málo stačilo, v cuku letu bylo po lístcích.…

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu prošlapal cestu i Nedvěd

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu…

Byl jedním z nejúspěšnějších fotbalistů slavné éry české reprezentace: pod koučem Brücknerem si zahrál na dvou…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…