Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stane se Seat součástí Audi?

Michal Fokt
Diskuze (0)
Jak už jsme vás dříve informovali, rozdělil se koncern Volkswagen na dvě větve – sportovní, a klasickou. Nyní na povrch postupně vyvstávají detailnější aspekty tohoto počinu.

Koncern VW má nyní dvě automobilové skupiny – Volkswagen Brand Group a Audi Brand Group, nebo chcete-li klasickou, a sportovní. Mělo by tak dojít k výraznějšímu vyprofilování jednotlivých značek, což se ale bude týkat nejvíce právě Seatu. Zatímco dosud byl dohlížitelem „nováčků“ koncernu, tedy Seatu a Škody právě Volkswagen, tomu nyní ubude práce se španělským výrobcem, kterého dostane na starosti Audi. Provázání obou značek bude však realizováno nejen na poli vývoje a designu, ale i vývoje. To znamená, že obě značky (Seat i Audi), budou intenzivněji pokračovat v budování sportovní orientace a za tímto účelem dokonce již založily Konstrukční a designérské centrum automobilů (CTDA), do něhož je začleněno i Design Centre Europe, sídlící v Sitges. Tím se od zbytku koncernu, tedy konkrétně Volkswagenu a Škody, odliší zejména v nejvíce vytýkané oblasti unifikace interiérů. Potíž je v tom, že z výsledků společného vývoje vždy profituje ta významnější značka, takže by mohlo hrozit nebezpečí, že postupem času přijde Seat o jedinou devízu, kterou měl ve srovnání se zbytkem koncernu – o design.

Zatímco tedy Audi Brand Group půjde nejspíš cestou radikálních inovací, Škoda bude vzhledem k nástupu Vokswagenu na poli oživení vlastního designu, patrném již na modelech Lupo, Polo a Phaeton, asi nejkonzervativnějším výrobcem koncernu VW a nezbývá nám než doufat, že se onen konzervatizmus nezastaví na současném pojetí, které je momentálně „secondhandem“ koncernu. Bohužel rysy interiéru studie Tudor tomu napovídají, jsou sice výrazně zdařilejší než ty současné, ale bohužel stále velmi podobné. Zatímco Audi, Seat a Volkswagen se elegantně zbaví vyčítaného stylingu interiéru, škodovce by mohl zůstat. To se však vyvrátí, či potvrdí až příští rok, kdy by měl vyjet nástupce stávajícího modelu Octavia. Tudor, coby derivát superbu, si rozhodně nemůže vymýšlet, jaký kokpit by se mu zamlouval.

Do skupiny Audi Brand Group náleží ještě automobilka Lamborghini, zatímco vrchol značek Volkswagen a Škoda bude činit majestátní Bentley, u něhož to ale zcela jistě neznamená odklon od léta budovaného sportovního image. Aby bylo zachováno alespoň virtuální spojení obou skupin, bude vrcholem nabídkové pyramidy automobil Bugatti, k němuž budou směřovat ti, kterým nebude „lambo“ dost sportovní a Bentley dost luxusní.

Michal Fokt
Diskuze (0)