reklama


Stane se Seat součástí Audi?

Stane se Seat součástí Audi?

 

Jak už jsme vás dříve informovali, rozdělil se koncern Volkswagen na dvě větve – sportovní, a klasickou. Nyní na povrch postupně vyvstávají detailnější aspekty tohoto počinu.

Koncern VW má nyní dvě automobilové skupiny – Volkswagen Brand Group a Audi Brand Group, nebo chcete-li klasickou, a sportovní. Mělo by tak dojít k výraznějšímu vyprofilování jednotlivých značek, což se ale bude týkat nejvíce právě Seatu. Zatímco dosud byl dohlížitelem „nováčků“ koncernu, tedy Seatu a Škody právě Volkswagen, tomu nyní ubude práce se španělským výrobcem, kterého dostane na starosti Audi. Provázání obou značek bude však realizováno nejen na poli vývoje a designu, ale i vývoje. To znamená, že obě značky (Seat i Audi), budou intenzivněji pokračovat v budování sportovní orientace a za tímto účelem dokonce již založily Konstrukční a designérské centrum automobilů (CTDA), do něhož je začleněno i Design Centre Europe, sídlící v Sitges. Tím se od zbytku koncernu, tedy konkrétně Volkswagenu a Škody, odliší zejména v nejvíce vytýkané oblasti unifikace interiérů. Potíž je v tom, že z výsledků společného vývoje vždy profituje ta významnější značka, takže by mohlo hrozit nebezpečí, že postupem času přijde Seat o jedinou devízu, kterou měl ve srovnání se zbytkem koncernu – o design.

Zatímco tedy Audi Brand Group půjde nejspíš cestou radikálních inovací, Škoda bude vzhledem k nástupu Vokswagenu na poli oživení vlastního designu, patrném již na modelech Lupo, Polo a Phaeton, asi nejkonzervativnějším výrobcem koncernu VW a nezbývá nám než doufat, že se onen konzervatizmus nezastaví na současném pojetí, které je momentálně „secondhandem“ koncernu. Bohužel rysy interiéru studie Tudor tomu napovídají, jsou sice výrazně zdařilejší než ty současné, ale bohužel stále velmi podobné. Zatímco Audi, Seat a Volkswagen se elegantně zbaví vyčítaného stylingu interiéru, škodovce by mohl zůstat. To se však vyvrátí, či potvrdí až příští rok, kdy by měl vyjet nástupce stávajícího modelu Octavia. Tudor, coby derivát superbu, si rozhodně nemůže vymýšlet, jaký kokpit by se mu zamlouval.

Do skupiny Audi Brand Group náleží ještě automobilka Lamborghini, zatímco vrchol značek Volkswagen a Škoda bude činit majestátní Bentley, u něhož to ale zcela jistě neznamená odklon od léta budovaného sportovního image. Aby bylo zachováno alespoň virtuální spojení obou skupin, bude vrcholem nabídkové pyramidy automobil Bugatti, k němuž budou směřovat ti, kterým nebude „lambo“ dost sportovní a Bentley dost luxusní.

Spolupracujeme s TipCars.com
Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank

Tempo růstu čínské ekonomiky ve čtvrtém čtvrtletí…

Netflix potěšil investory, jeho výsledky příjemně překvapily Netflix potěšil investory, jeho výsledky příjemně překvapily

Akcie Netflixu vzrostly před zahájením obchodování na…

ECB podpořila spekulanty na zhodnocení koruny, s tiskem peněz nepřestane ECB podpořila spekulanty na zhodnocení koruny, s tiskem peněz nepřestane

Společná měna během necelé hodiny oslabila o více než půl…

Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem

S nástupem Baracka Obamy byly spojovány nesmírné naděje.…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 






 
Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Dnes 08:03

Volvo XC90 se čtyřválcovým turbodieselem D5 jsme už proti šestiválcovému konkurentovi jednou postavili. Prohrálo. Dokáže si po změnách pro modelový rok 2017 vylepšit reputaci?




Blesk.cz

Narkobaron „Prcek“ dobojoval: Mexiko ho vydalo Spojeným státům

Narkobaron „Prcek“ dobojoval: Mexiko ho vydalo…

Mexický narkobaron Joaquín Guzmán byl vydán do Spojených států. Oznámilo to mexické ministerstvo zahraničí a…

Natálka (6) onemocněla rakovinou už ve dvou letech. „Točila se jí hlava“

Natálka (6) onemocněla rakovinou už ve dvou letech.…

Rakovina je diagnóza, které se bojí každý. Když ale onemocní malé dítě, je to rána pro celou rodinu. To velmi…

 

iSport.cz

Kresta na startu sezony WRC: Přichází úplně nová éra, z aut teď jde strach

Kresta na startu sezony WRC: Přichází úplně nová…

Sotva skončil v Jižní Americe náročný Dakar, rallye sezona pokračuje startem královské disciplíny WRC.…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak přijde někomu málo vlastenecký

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak…

Ruský historický film Viking vydělal v devíti dnech rekordní miliardu rublů. Může dokonce vytlačit nejúspěšnější…

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně vychovává. Bez ní bychom zvlčili

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně…

Stačí už jen prezidentův podpis a začneme žít zdravě, moderním životním stylem. Po poslancích i ctihodní…

 
 
reklama