Stane se Seat součástí Audi?

Stane se Seat součástí Audi?

 
20.3. 2002 Michal Fokt

Jak už jsme vás dříve informovali, rozdělil se koncern Volkswagen na dvě větve – sportovní, a klasickou. Nyní na povrch postupně vyvstávají detailnější aspekty tohoto počinu.

Koncern VW má nyní dvě automobilové skupiny – Volkswagen Brand Group a Audi Brand Group, nebo chcete-li klasickou, a sportovní. Mělo by tak dojít k výraznějšímu vyprofilování jednotlivých značek, což se ale bude týkat nejvíce právě Seatu. Zatímco dosud byl dohlížitelem „nováčků“ koncernu, tedy Seatu a Škody právě Volkswagen, tomu nyní ubude práce se španělským výrobcem, kterého dostane na starosti Audi. Provázání obou značek bude však realizováno nejen na poli vývoje a designu, ale i vývoje. To znamená, že obě značky (Seat i Audi), budou intenzivněji pokračovat v budování sportovní orientace a za tímto účelem dokonce již založily Konstrukční a designérské centrum automobilů (CTDA), do něhož je začleněno i Design Centre Europe, sídlící v Sitges. Tím se od zbytku koncernu, tedy konkrétně Volkswagenu a Škody, odliší zejména v nejvíce vytýkané oblasti unifikace interiérů. Potíž je v tom, že z výsledků společného vývoje vždy profituje ta významnější značka, takže by mohlo hrozit nebezpečí, že postupem času přijde Seat o jedinou devízu, kterou měl ve srovnání se zbytkem koncernu – o design.

Zatímco tedy Audi Brand Group půjde nejspíš cestou radikálních inovací, Škoda bude vzhledem k nástupu Vokswagenu na poli oživení vlastního designu, patrném již na modelech Lupo, Polo a Phaeton, asi nejkonzervativnějším výrobcem koncernu VW a nezbývá nám než doufat, že se onen konzervatizmus nezastaví na současném pojetí, které je momentálně „secondhandem“ koncernu. Bohužel rysy interiéru studie Tudor tomu napovídají, jsou sice výrazně zdařilejší než ty současné, ale bohužel stále velmi podobné. Zatímco Audi, Seat a Volkswagen se elegantně zbaví vyčítaného stylingu interiéru, škodovce by mohl zůstat. To se však vyvrátí, či potvrdí až příští rok, kdy by měl vyjet nástupce stávajícího modelu Octavia. Tudor, coby derivát superbu, si rozhodně nemůže vymýšlet, jaký kokpit by se mu zamlouval.

Do skupiny Audi Brand Group náleží ještě automobilka Lamborghini, zatímco vrchol značek Volkswagen a Škoda bude činit majestátní Bentley, u něhož to ale zcela jistě neznamená odklon od léta budovaného sportovního image. Aby bylo zachováno alespoň virtuální spojení obou skupin, bude vrcholem nabídkové pyramidy automobil Bugatti, k němuž budou směřovat ti, kterým nebude „lambo“ dost sportovní a Bentley dost luxusní.

Spolupracujeme s TipCars.com
Šéf poslanců ČSSD: Zeman prý s Petříčkem nebude dělat problémy Šéf poslanců ČSSD: Zeman prý s Petříčkem nebude dělat problémy

Prezident Miloš Zeman údajně ve středu slíbil předsedovi…

Corbyn podpoří nové referendum o brexitu, když se labouristé dohodnou Corbyn podpoří nové referendum o brexitu, když se labouristé dohodnou

Šéf britských opozičních labouristů Jeremy Corbyn podpoří…

ČNB: Čistý zisk bank stoupl letos o 300 milionů na skoro 44 miliard korun ČNB: Čistý zisk bank stoupl letos o 300 milionů na skoro 44 miliard korun

Bankám a spořitelnám v Česku v prvním pololetí meziročně…

BILANCE: Akciový růst běží svůj nejdelší maraton, navrch má Amerika BILANCE: Akciový růst běží svůj nejdelší maraton, navrch má Amerika

Bezmála celou poslední dekádu prožívá Wall Street v…

 

Štítky Audi Octavia Design

 

Přidat názorDiskuse: Stane se Seat součástí Audi?

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na…

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Peugeot 508 druhé generace je bezesporu velmi zajímavým…

 





 
Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

Dnes 08:00

Ve Švédsku jsou pick-upy notně populární. Není tak divu, že se tam podívali na zoubek i takovému autu od Škodovky. A „trochu“ si s ním pohráli!




Blesk.cz

„Doma mi nekouří a není hubatý.“ Věra Kuberová (70) o půlstoletí s politikem

„Doma mi nekouří a není hubatý.“ Věra Kuberová (70)…

V září oslavili zlatou svatbu, ve skutečnosti se ale znají od útlého dětství. Zatímco Jaroslav Kubera je…

Rakovinu prsu můžete dostat i ze stresu, varuje lékařka. Jaká je šance na vyléčení?

Rakovinu prsu můžete dostat i ze stresu, varuje…

V Česku ročně onemocní rakovinou prsu 7 tisíc žen. I když se nemoc týká většinou žen po padesátce, rakovina může…

 

iSport.cz

Skvělá Plíšková! V Tokiu porazila Ósakaovou a získala jedenáctý titul

Skvělá Plíšková! V Tokiu porazila Ósakaovou a…

Tenistka Karolína Plíšková získala druhý titul v sezoně a jedenáctý v kariéře. Po dubnovém triumfu ve Stuttgartu…

Král Joshua! Zápas si vzít nenechal, Povětkina dorazil k zemi v 7. kole

Král Joshua! Zápas si vzít nenechal, Povětkina…

Sedm kol pro štěstí. Miláček britského publika boxer Anthony Joshua splnil misi na sto procent! Ruského bohatýra…

 

Reflex.cz

Nejnebezpečnějším městem světa je San Pedro Sula v Hondurasu, nejbezpečnější je Abú Zabí v Emirátech

Nejnebezpečnějším městem světa je San Pedro Sula v…

San Pedro Sula, druhé největší centrum středoamerického Hondurasu, si pořád drží neslavný primát…

Měli jsme se v září 1938 bránit? Československo bylo tehdy zbrojařskou velmocí

Měli jsme se v září 1938 bránit? Československo bylo…

Na stupňující se Hitlerovy územní požadavky vyhlásila Syrového vláda 23. září 1938 všeobecnou mobilizaci. Ani po…