reklama


Starší autobusy a nákladní vozy nebudou smět do centra Prahy

Starší autobusy a nákladní vozy nebudou smět do centra Prahy

 

Vozidlům uvedeným do provozu před 1.10.1997, která z emisního hlediska nesplňují minimálně úroveň EURO2, už magistrát nebude udělovat souhlas ke vjezdu do „zóny zákazu vjezdu autobusů a nákladních automobilů o celkové hmotnosti nad 3,5 tuny“.

Starší autobusy a nákladní vozy nebudou moci jezdit do vymezené zóny centra. Vozidlům uvedeným do provozu před 1.10.1997, která z emisního hlediska nesplňují minimálně úroveň EURO2, už magistrát nebude udělovat souhlas ke vjezdu do „zóny zákazu vjezdu autobusů a nákladních automobilů o celkové hmotnosti nad 3,5 tuny“.

V úterý o tom rozhodla městská rada a radní Miloš Gregar k jejímu usnesení řekl: „ Praha je přetížená automobilovou dopravou a regulace dopravy je jednou z možností jak snížit znečištění ovzduší. V centru Prahy je už zřízena fungující zóna omezující pohyb autobusů a nákladních automobilů vážících více než 3,5 tuny a my ji teď využijeme k omezení vjezdu těch starších vozů, které nevyhovují z hlediska emisí a znečišťují vzduch nejvíce. Obecně ani autobusy ani nákladní vozy nemají na souhlas ke vjezdu do zóny právní nárok, takže náš krok je právně čistý. Náklady tohoto řešení jsou pro město nulové, efekt pro čistotu ovzduší v centru bude značný“.

Miloš Gregar současně připustil, že rozhodnutí může vyvolat ostré reakce, protože především na autobusové dopravce a dopravce podnikající v nákladní dopravě dopadne poměrně citelně. „Ale je to otázka priorit a pro nás je takovou prioritou ochrana zdraví lidí. Dopravci mohou problém vyřešit modernizací svého vozového parku, lidé kam utéci před rostoucí automobilovou dopravou ve městě nemají“, řekl.

Opatření bude platit od 1.1.2007 tak, aby se všichni dopravci mohli na změnu včas připravit. Novější vozidla příslušnou normu splňují, pro starší vydává potvrzení o splnění úrovně EURO2 příslušný autorizovaný dovozce. Vjezd do výše uvedené zóny zůstává pro nákladní automobily časově omezená (po – pá 8 – 18 h).

Mapa s označením zóny je uvedena na webové adrese: www.udi-praha.cz (červeně vyznačená hranice vymezuje zónu zákazu vjezdu autobusů a nákladních automobilů o celkové hmotnosti nad 3,5 tuny).

K tiskové zprávě pražského magistrátu doplňujeme: Škoda, že na pořad jednání nepřišlo zvýhodnění hybridních nebo elektrických vozidel. Možností by bylo hned několik, tou nejsnazší je třeba parkování v centru zdarma. Toyota a Lexus již nyní nabízí po jednom modelu (Prius, RX400 h), další výrobci podobné alternativy připravují. V České republice je ekologická aktivita v podobě koupě čistšího automobilu stále jen na uživatelích...

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
Zdroj: Magistrát hl. m. Prahy
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 






 
Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Dnes 17:51

Pozici nejlevnější značky na českém trhu léta úspěšně drží Dacia, která se však dočká staronového konkurenta. Větší roli by u nás opět ráda hrála i ruská Lada.




Blesk.cz

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté chtějí zakázat cizí názvy

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté…

Podle skupinky komunistických poslanců jsme v Česku a budeme prostě mluvit česky. A ani na Spidermana už se…

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se kompletně odtrhne od EU

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se…

Británie upřednostní úplné oddělení země od Evropské unie, tzv. tvrdý brexit. Nepřeje si ani částečně setrvat. V…

 

iSport.cz

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili Rosol i Pavlásek

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili…

Adam Pavlásek ani Lukáš Rosol nebudou k dispozici pro první kolo Davisova poháru, které čeští tenisté odehrají…

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

PŘÍMO Z MELBOURNE | Jízda osmatřicetiletého barda Radka Štěpánka se z kvalifikace přelila už do 2. kola…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama