Starší autobusy a nákladní vozy nebudou smět do centra Prahy

Starší autobusy a nákladní vozy nebudou smět do centra Prahy

 

Vozidlům uvedeným do provozu před 1.10.1997, která z emisního hlediska nesplňují minimálně úroveň EURO2, už magistrát nebude udělovat souhlas ke vjezdu do „zóny zákazu vjezdu autobusů a nákladních automobilů o celkové hmotnosti nad 3,5 tuny“.

Starší autobusy a nákladní vozy nebudou moci jezdit do vymezené zóny centra. Vozidlům uvedeným do provozu před 1.10.1997, která z emisního hlediska nesplňují minimálně úroveň EURO2, už magistrát nebude udělovat souhlas ke vjezdu do „zóny zákazu vjezdu autobusů a nákladních automobilů o celkové hmotnosti nad 3,5 tuny“.

V úterý o tom rozhodla městská rada a radní Miloš Gregar k jejímu usnesení řekl: „ Praha je přetížená automobilovou dopravou a regulace dopravy je jednou z možností jak snížit znečištění ovzduší. V centru Prahy je už zřízena fungující zóna omezující pohyb autobusů a nákladních automobilů vážících více než 3,5 tuny a my ji teď využijeme k omezení vjezdu těch starších vozů, které nevyhovují z hlediska emisí a znečišťují vzduch nejvíce. Obecně ani autobusy ani nákladní vozy nemají na souhlas ke vjezdu do zóny právní nárok, takže náš krok je právně čistý. Náklady tohoto řešení jsou pro město nulové, efekt pro čistotu ovzduší v centru bude značný“.

Miloš Gregar současně připustil, že rozhodnutí může vyvolat ostré reakce, protože především na autobusové dopravce a dopravce podnikající v nákladní dopravě dopadne poměrně citelně. „Ale je to otázka priorit a pro nás je takovou prioritou ochrana zdraví lidí. Dopravci mohou problém vyřešit modernizací svého vozového parku, lidé kam utéci před rostoucí automobilovou dopravou ve městě nemají“, řekl.

Opatření bude platit od 1.1.2007 tak, aby se všichni dopravci mohli na změnu včas připravit. Novější vozidla příslušnou normu splňují, pro starší vydává potvrzení o splnění úrovně EURO2 příslušný autorizovaný dovozce. Vjezd do výše uvedené zóny zůstává pro nákladní automobily časově omezená (po – pá 8 – 18 h).

Mapa s označením zóny je uvedena na webové adrese: www.udi-praha.cz (červeně vyznačená hranice vymezuje zónu zákazu vjezdu autobusů a nákladních automobilů o celkové hmotnosti nad 3,5 tuny).

K tiskové zprávě pražského magistrátu doplňujeme: Škoda, že na pořad jednání nepřišlo zvýhodnění hybridních nebo elektrických vozidel. Možností by bylo hned několik, tou nejsnazší je třeba parkování v centru zdarma. Toyota a Lexus již nyní nabízí po jednom modelu (Prius, RX400 h), další výrobci podobné alternativy připravují. V České republice je ekologická aktivita v podobě koupě čistšího automobilu stále jen na uživatelích...

Spolupracujeme s TipCars.com
„Lži a překrucování“: Soros se poprvé brání útokům maďarské vlády „Lži a překrucování“: Soros se poprvé brání útokům maďarské vlády

Americký miliardář maďarského původu George Soros ostře…

OKD za devět měsíců nabrala téměř dvě stě nových zaměstnanců OKD za devět měsíců nabrala téměř dvě stě nových zaměstnanců

Těžební společnost OKD zaměstnala během uplynulých devíti…

Komentář Martina Čabana: Babišův přílišný klid na práci Komentář Martina Čabana: Babišův přílišný klid na práci

V den, kdy se poprvé scházejí noví poslanci, nemáme…

 
Zdroj: Magistrát hl. m. Prahy

Štítky Autobusy Toyota Lexus

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky

Skoro pět desítek zaměstnanců továrny Continental-Barum v…

 





 
Tatra a její výjimečná řada Tactic. Čím jde ve stopách legendární Pragy V3S?

Tatra a její výjimečná řada Tactic. Čím jde ve stopách legendární Pragy V3S?

Dnes 08:00

Tatra Tactic představuje nákladní vozidlo střední třídy, které svou koncepcí výrazně vybočuje ze zažitých tradic své značky.




Blesk.cz

Rozpad Chinaski rozzuřil fanoušky: Vám snad přeskočilo! Raději začněte od nuly!

Rozpad Chinaski rozzuřil fanoušky: Vám snad…

Česká hudební scéna zažila obrovský šok. Jedna z nejoblíbenějších českých skupin Chinaski oznámila konec…

Týden prevence: Na osmi místech v Praze zdarma testují na HIV a žloutenku

Týden prevence: Na osmi místech v Praze zdarma…

Praha se přidává ke kampani s názvem Evropský týden testování na HIV a žloutenku. Už popáté se tak bude možné…

 

iSport.cz

Aubameyang zpátky v kádru Dortmundu. Trest skončil, řekl ředitel

Aubameyang zpátky v kádru Dortmundu. Trest skončil,…

Fotbalista Pierre-Emerick Aubameyang se čtyři dny po dočasném vyřazení z kádru Dortmundu opět vrátil zpět do…

Gudas tvrdě pyká za sekyru do hlavy! Deset zápasů stop, pokuta 9 milionů

Gudas tvrdě pyká za sekyru do hlavy! Deset zápasů…

Hokejový obránce Radko Gudas z Philadelphie dostal za seknutí soupeře ve čtvrtečním utkání proti Winnipegu od…

 

Reflex.cz

Po těžké nemoci zemřela legendární tenistka Jana Novotná

Po těžké nemoci zemřela legendární tenistka Jana Novotná

Smutná zpráva jako blesk z čistého nebe zasáhla nejen český tenis. V neděli po těžké nemoci zemřela legendární…

Horolezec Peter Habeler: Na Everest bez kyslíku? Žádný problém!

Horolezec Peter Habeler: Na Everest bez kyslíku?…

Na první třítisícovku se vypravil v deseti letech. To už měl vrcholy Zillertalských Alp docela dobře…