Starší autobusy a nákladní vozy nebudou smět do centra Prahy

Starší autobusy a nákladní vozy nebudou smět do centra Prahy

 

Vozidlům uvedeným do provozu před 1.10.1997, která z emisního hlediska nesplňují minimálně úroveň EURO2, už magistrát nebude udělovat souhlas ke vjezdu do „zóny zákazu vjezdu autobusů a nákladních automobilů o celkové hmotnosti nad 3,5 tuny“.

Starší autobusy a nákladní vozy nebudou moci jezdit do vymezené zóny centra. Vozidlům uvedeným do provozu před 1.10.1997, která z emisního hlediska nesplňují minimálně úroveň EURO2, už magistrát nebude udělovat souhlas ke vjezdu do „zóny zákazu vjezdu autobusů a nákladních automobilů o celkové hmotnosti nad 3,5 tuny“.

V úterý o tom rozhodla městská rada a radní Miloš Gregar k jejímu usnesení řekl: „ Praha je přetížená automobilovou dopravou a regulace dopravy je jednou z možností jak snížit znečištění ovzduší. V centru Prahy je už zřízena fungující zóna omezující pohyb autobusů a nákladních automobilů vážících více než 3,5 tuny a my ji teď využijeme k omezení vjezdu těch starších vozů, které nevyhovují z hlediska emisí a znečišťují vzduch nejvíce. Obecně ani autobusy ani nákladní vozy nemají na souhlas ke vjezdu do zóny právní nárok, takže náš krok je právně čistý. Náklady tohoto řešení jsou pro město nulové, efekt pro čistotu ovzduší v centru bude značný“.

Miloš Gregar současně připustil, že rozhodnutí může vyvolat ostré reakce, protože především na autobusové dopravce a dopravce podnikající v nákladní dopravě dopadne poměrně citelně. „Ale je to otázka priorit a pro nás je takovou prioritou ochrana zdraví lidí. Dopravci mohou problém vyřešit modernizací svého vozového parku, lidé kam utéci před rostoucí automobilovou dopravou ve městě nemají“, řekl.

Opatření bude platit od 1.1.2007 tak, aby se všichni dopravci mohli na změnu včas připravit. Novější vozidla příslušnou normu splňují, pro starší vydává potvrzení o splnění úrovně EURO2 příslušný autorizovaný dovozce. Vjezd do výše uvedené zóny zůstává pro nákladní automobily časově omezená (po – pá 8 – 18 h).

Mapa s označením zóny je uvedena na webové adrese: www.udi-praha.cz (červeně vyznačená hranice vymezuje zónu zákazu vjezdu autobusů a nákladních automobilů o celkové hmotnosti nad 3,5 tuny).

K tiskové zprávě pražského magistrátu doplňujeme: Škoda, že na pořad jednání nepřišlo zvýhodnění hybridních nebo elektrických vozidel. Možností by bylo hned několik, tou nejsnazší je třeba parkování v centru zdarma. Toyota a Lexus již nyní nabízí po jednom modelu (Prius, RX400 h), další výrobci podobné alternativy připravují. V České republice je ekologická aktivita v podobě koupě čistšího automobilu stále jen na uživatelích...

Spolupracujeme s TipCars.com
ANO zmírnilo morální kodex. Stíhání už nevadí ANO zmírnilo morální kodex. Stíhání už nevadí

Kdyby šéfa ANO Andreje Babiše nebo někoho z poslanců či…

Babišovy dluhopisy už vyšetřuje Finanční správa Babišovy dluhopisy už vyšetřuje Finanční správa

Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti…

Létání s drony přechází do nové dimenze - virtuální brýle ovládané hlavou Létání s drony přechází do nové dimenze - virtuální brýle ovládané hlavou

Frontální útok na emoce zákazníků podnikl světový lídr…

 
Zdroj: Magistrát hl. m. Prahy

Štítky Autobusy Toyota Lexus

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

Opravdu SUV chrání při nárazu lépe než kombi? A platí to i pro děti? Opravdu SUV chrání při nárazu lépe než kombi? A platí to i pro děti?

Počtvrté srovnáváme příbuzná SUV a kombi na českém trhu.…

 






 
Toto je pět nejlevnějších aut českého trhu!

Toto je pět nejlevnějších aut českého trhu!

Včera

K lemu s hranicí dvou set tisíc korun se před třemi roky vměstnalo dvacet modelů, dál do minulosti ještě víc. Na jaře 2017 už tu tahá králíky jen pět mágů.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Chytá nám Čech, překvapila Chelsea. Ten zářil v derby, Arsenal však padl

Chytá nám Čech, překvapila Chelsea. Ten zářil v…

Držel Arsenal nad vodou, jeho zákroky ale na body nestačily. Brankář Petr Čech nezabránil prohře Arsenalu 0:2 v…

 

iSport.cz

Slávistická obrana v krizi: Deli střídal a vztekal se, Lüftner si dal opět vlastňák

Slávistická obrana v krizi: Deli střídal a vztekal…

V týdnu vyrobil hrubku, která rozhodla semifinále poháru se Zlínem. Obránce Slavie Simon Deli se z ledabylého…

SESTŘIHY: Slavia doma s Jabloncem jen remizovala, blíže titulu je Plzeň

SESTŘIHY: Slavia doma s Jabloncem jen remizovala,…

Fotbalisté Slavie v 26. kole ePojisteni.cz ligy odvrátili pohromu. Remízu 1:1 s Jabloncem zachránili až v 90.…

 

Reflex.cz

Večeře korespondentů v Bílém domě se stala oslavou svobody tisku, Trump se z akce omluvil

Večeře korespondentů v Bílém domě se stala oslavou…

Každoroční slavnostní večeře pořádaná asociací korespondentů v Bílém domě se letos musela obejít bez tradiční…

Řecký soud bude jednat o dvou Češích obviněných ze špionáže

Řecký soud bude jednat o dvou Češích obviněných ze špionáže

Řecký soud začne ve středu jednat o případu dvou Čechů obviněných ze špionáže, Martin Pezlar a Ivan Buchta do…