reklama


Starší autobusy a nákladní vozy nebudou smět do centra Prahy

Starší autobusy a nákladní vozy nebudou smět do centra Prahy

 

Vozidlům uvedeným do provozu před 1.10.1997, která z emisního hlediska nesplňují minimálně úroveň EURO2, už magistrát nebude udělovat souhlas ke vjezdu do „zóny zákazu vjezdu autobusů a nákladních automobilů o celkové hmotnosti nad 3,5 tuny“.

Starší autobusy a nákladní vozy nebudou moci jezdit do vymezené zóny centra. Vozidlům uvedeným do provozu před 1.10.1997, která z emisního hlediska nesplňují minimálně úroveň EURO2, už magistrát nebude udělovat souhlas ke vjezdu do „zóny zákazu vjezdu autobusů a nákladních automobilů o celkové hmotnosti nad 3,5 tuny“.

V úterý o tom rozhodla městská rada a radní Miloš Gregar k jejímu usnesení řekl: „ Praha je přetížená automobilovou dopravou a regulace dopravy je jednou z možností jak snížit znečištění ovzduší. V centru Prahy je už zřízena fungující zóna omezující pohyb autobusů a nákladních automobilů vážících více než 3,5 tuny a my ji teď využijeme k omezení vjezdu těch starších vozů, které nevyhovují z hlediska emisí a znečišťují vzduch nejvíce. Obecně ani autobusy ani nákladní vozy nemají na souhlas ke vjezdu do zóny právní nárok, takže náš krok je právně čistý. Náklady tohoto řešení jsou pro město nulové, efekt pro čistotu ovzduší v centru bude značný“.

Miloš Gregar současně připustil, že rozhodnutí může vyvolat ostré reakce, protože především na autobusové dopravce a dopravce podnikající v nákladní dopravě dopadne poměrně citelně. „Ale je to otázka priorit a pro nás je takovou prioritou ochrana zdraví lidí. Dopravci mohou problém vyřešit modernizací svého vozového parku, lidé kam utéci před rostoucí automobilovou dopravou ve městě nemají“, řekl.

Opatření bude platit od 1.1.2007 tak, aby se všichni dopravci mohli na změnu včas připravit. Novější vozidla příslušnou normu splňují, pro starší vydává potvrzení o splnění úrovně EURO2 příslušný autorizovaný dovozce. Vjezd do výše uvedené zóny zůstává pro nákladní automobily časově omezená (po – pá 8 – 18 h).

Mapa s označením zóny je uvedena na webové adrese: www.udi-praha.cz (červeně vyznačená hranice vymezuje zónu zákazu vjezdu autobusů a nákladních automobilů o celkové hmotnosti nad 3,5 tuny).

K tiskové zprávě pražského magistrátu doplňujeme: Škoda, že na pořad jednání nepřišlo zvýhodnění hybridních nebo elektrických vozidel. Možností by bylo hned několik, tou nejsnazší je třeba parkování v centru zdarma. Toyota a Lexus již nyní nabízí po jednom modelu (Prius, RX400 h), další výrobci podobné alternativy připravují. V České republice je ekologická aktivita v podobě koupě čistšího automobilu stále jen na uživatelích...

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu

Podle prvních odhadů Italové v referendu jasně odmítli…

Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

 
Zdroj: Magistrát hl. m. Prahy
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 






 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Včera

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily Krkonoše i Orlické hory

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily…

Mrazivé a slunečné počasí přilákalo do lyžařských areálů v Krkonoších o víkendu kolem 7000 lidí. Lanovky a vleky…

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý přijde o tlačítko Home

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý…

U nového iPhonu 7 se Apple odhodlal k odebrání tradičního audiokonektoru a podobně odvážný krok by měl přijít i…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně odložen, Příbram vydřela bod

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama