Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Stát chce zlevnit ekologická auta, podpoří je dotacemi. Už příští rok?

Na pořízení auta s ekologickým pohonem by čeští zákazníci mohli dostat státní příspěvek až ve výši 80.000 korun.
Zpět na článek
29. 10. 2015 11:22
29. 10. 2015 11:25
29. 10. 2015 12:39
29. 10. 2015 12:58
29. 10. 2015 11:29
29. 10. 2015 11:31
29. 10. 2015 11:33
29. 10. 2015 11:48
29. 10. 2015 12:07
29. 10. 2015 11:23
29. 10. 2015 11:30
29. 10. 2015 13:17
29. 10. 2015 14:01
29. 10. 2015 14:25
29. 10. 2015 14:37
29. 10. 2015 14:51
29. 10. 2015 15:15
29. 10. 2015 15:26
29. 10. 2015 15:40
29. 10. 2015 14:16
29. 10. 2015 14:39
29. 10. 2015 22:07
29. 10. 2015 22:19
30. 10. 2015 07:31
2. 8. 2017 10:05
29. 10. 2015 11:22
Aha...
...takze pokud zadne auto nemam, tak dotaci nedostanu?

Nebo se citace: "Dotace se má vztahovat na osobní automobily a lehké užitkové vozy do 3,5 tuny, podmínkou bude ekologická likvidace starého auta, splňujícího pouze normu Euro 0 až Euro 3 (včetně)." tyka jen firemnich nakupu?
Rozbalit vlákno
8
29. 10. 2015 11:25
Re: Aha...
ta varianta s nutnosti likvidace by byla idelani varianta, tedy co se "ekologie" tyce
Avatar - twistedTSD
29. 10. 2015 12:39
Re: Aha...
Tak určitě, likvidovat provozuschopné vozy a dotovat výrobu nových, technicky složitých vozů s bateriemi, to je fakt ekologie jak sviňa. :no:
29. 10. 2015 12:58
Re: Aha...
mas tam dva podstatne zadrhele, prvni je "likvidovat provozuschopné vozy" nikdo ti neda na likvodaci auto co ma hodnotu vetsi nez samotna dotace, spise jen ani ne polovinu ceny te dotace, takze tady se bavime o autech ktera jiz maji zasebou 12-15 a mozna i vice let zivota, ano provozuschopna budou, ale jak? bavime se o autech s cenou tak do 40 tisic korun, spise by se ale jednalo o ucelove koupene vraky co maj sice technickou ale dalsi jiz asi ani nemaj sanci ziskat ;-) a druhej zadrhel je "technicky složitých vozů s bateriemi" koukal ses nekdy jak strasne slozitej je elektromobil? asi ne vid >:D to proto ze jsou elektromobily tak desne "slozite", tak je dela spousta malejch firem >:D i ja naprostej amater a jen domaci kutil jsem si zvladl postavit elektroskutr a nechal ho dokonce homologovat, to protoze to bylo tak desne "slozite" :-!
Avatar - Dylan McKay
29. 10. 2015 11:29
Re: Aha...
Přesně tohle mi vadí. Využil bych tu dotaci hned v příštím roce, ale nemám žádný starý střep.
Avatar - Insolito
29. 10. 2015 11:31
Re: Aha...
Tak si koupíš střep za 5tisíc a pořád se to vyplatí. ;-)
Avatar - AUDIRS6
29. 10. 2015 11:33
Re: Aha...
nemas ??? >:D A co stary Prius ? >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
;-)
29. 10. 2015 11:48
Re: Aha...
Staci umet cist: ".... Euro 0 až Euro 3" ;-)
Avatar - AUDIRS6
29. 10. 2015 12:07
Re: Aha...
Mas pravdu předsedo :-)
Cital som to, ale v momente ako sa ozval nas "Prius-man", som na to pozabudol...
29. 10. 2015 11:23
CNG
auta na CNG vubec nemusej bejt drazsi nez klasika, viz Skoda Octavia G-Tec, ktera je oproti stejnemu benzinu drazsi asi o dvacet tisic a oproti stejne silnemu dieselu je levnejsi asi o tisicovku, u vsech 3 pri stejne vybave, provozni naklady pri jizde na CNG jsou ale znartelne nizsi prave u CNG, takze oproti dieselu se nema cenu bavit, tak diesel cenove nema sanci jiz diky tomu ze je drazsi a i provoz je drazsi a oproti benzinu se tech 20k v cene navic smazne po ujeti cca 20 tisic km, taqkze pokud dnes nekdo uvazuje o Oktavce s vykonem okolo 110 koni, tak G-Tec je idelani variantou
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Insolito
29. 10. 2015 11:30
Dobrý
Mohli by mi dát dotaci milion na Teslu, bych se vůbec nezlobila. >:D
Je to dobrý nápad, už to chtělo podpořit tato auta, přesně, jak už to dávno funguje v zahraničí :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
29. 10. 2015 11:32
to je politika, pro kterou tu chybí blicí smajlík
na jednu stranu špatným nastavením daní zamoří ulice dieselovým smradem a na druhou stranu budou z našich daní dotovat rádobyekologická auta....

O co je takové hybridní SUV se zážehovým motorem se spotřebou 6l/100 km ekologičtější než auto nižší střední třídy se zážehovým motorem se spotřebou 6l/100 km? To jako ten první dostane dotaci jenom proto, že jeho auto je větší?

Stejně tak CNG. Vždyť na CNG je nulová spotřební daň! To taková podpora nestačí? Pokud ne, tak asi CNG nemá smysl....

Nejlepší podpora pro alternativní pohony by bylo správné nastavení spotřebních daní - dokud bude stát daňově zvýhodňovat smrdutou naftu, bude vše na hlavu postavené - politika dotací čehokoliv je cesta do pekel...
Rozbalit vlákno
2
29. 10. 2015 11:49
Re: to je politika, pro kterou tu chybí blicí smajlík
Dotace jisty smysl maji, ale je fakt, ze u nas je to vytloukani (vlastne spis zatloukani) klinu klinem.
Avatar - WinDiesel
29. 10. 2015 15:10
Re: to je politika, pro kterou tu chybí blicí smajlík
nepochopil stop je třeba dostat mezi lidi co nejvíce vozidel na cng stop potom se prohlásí za nedostatečne ekologická a málo nízkoemisní stop potom bude cng zdraženo na úroveň benzínu stop a začnou se vybírat krásné daně stop nízké emise vysoké daně stop když zlikviduješ auta s motory na benzín a naftu, někde se musí daně vybrat stop časem to čeká i elektřinu a nebude to za dlouho stop zdanění cng v plánu v 2019 stop
29. 10. 2015 11:39
Škodověnka chystá hybrid
a konečně bere vážně i CNG, takže najednou přijdou dotace. Jsem vlastenec jen když z Vás vlastenectví neudělá * a zrovna v tomhle případě mi to trochu smrdí. Snad se probudí i ČEZ a my se lepšího vzduchu dožijem. Moderní Octavia II TDI mi dnes zasmraděla 20 sekund mého života.
Rozbalit vlákno
0
29. 10. 2015 11:46
Tohle je komoušov
Tohle mi už ale fakt přijde jako vrchol. Tak na nemocný děti lidi budou sbírat víčka od petflašek pže stát nemá peníze. Na klokánky nejsou peníze, ale na dotace na koupi nových aut peníze jsou. Nešli by ty prachy využít trochu účelnějc než je cpát lidem, aby si koupili novou plechovu a tu starou mohli zahodit a vyprodukovat tak další odpad?
Rozbalit vlákno
4
29. 10. 2015 11:58
Re: Tohle je komoušov
Když se sníží emise, tak se sníží počet nemocných dětí-lidí obecně. Jako máš pravdu, ale ber to tak, že některé věci nezměníme. Třeba já nesouhlasím s kupováním drahých zahraničních stíhaček, protože jsme malý stát a to jediné co nám v reálu zbývá je levnější a efektivnější pozemní protiletadlová obrana doplněná o L159 nebo něco podobného. Myslíš, že američani souhlasili s dírou na peníze jménem F-22 a zřejmě rekordní dírou F-35? Rusové, Číňani a Indové jim dávají brutální lekci v efektivitě financování a oni nezmůžou ani prd - jen platit daně a zdravotní výdaje.
29. 10. 2015 13:02
Re: Tohle je komoušov
No nebyl bych až tak kritický ... víčka od petek se dle veřejně přístupných informací sbíraly na vstupné do bazénu či terapii jízdou na koni a to si myslím, že opravdu Zdravotní pojišťovna hradit nemá. V Klokánkách vyhučelo pár desítek milionů kamsi a teď jako každá správná neřízená neziskovka se domáhá svého práva, aby se to zaplatilo z "veřejného" ... Obecně jsem proti tomuto druhu dotací (stejně jako např Zelená úsporám), protože v současné době určitě není prodejní cena odrazem výrobní ceny. Nevím, proč např. u Citigo stojí v CNG o 40 tis víc, než čistě benzínová verze. U elektromobilů jsou prodejní ceny ještě nesmyslnější.
30. 10. 2015 08:05
Re: Tohle je komoušov
No ale já bych tak kritický byl. Na důležitý věci prachy nejsou, ale pak se z naši daní budou vydávat miliardy na to, aby si někdo mohl koupit nový auto. Že jsou některý modely viz třeba tebou zmiňovaný Citigo CNG předražený je věc druhá.
30. 10. 2015 14:03
Re: Tohle je komoušov
Máš naprostou pravdu, že ze státního se platí spousta pitomostí a samozřejmě spousta projektů slouží jenom k tomu, aby se pomocí nich peníze přelily do "potřebných " kapes ...
29. 10. 2015 12:18
ale je to nesmysl...
kdyby misto tech 80 tisic na elektromobil postavili treba 1 rychlonabijeci stojan na "dalnicni" siti, nebo nabijecky na verejnych parkovistich, udelalo by to dobudoucna mnohem vic uzitku, vetsina lidi o elektromobil nestoji prave proto, ze by nemeli kde dobijet

jouda co da za auto 800k nemusi bejt zaroven jouda co ma barak nebo garaz a nemusi mit tedy moznost si to nekde prdnout do zasuvky, elektromobil neni snobarna, ale dnes stale notne limitovane auto co do moznosti verejneho dobijeni
Rozbalit vlákno
6
29. 10. 2015 12:33
Re: ale je to nesmysl...
Leaf má ceníkovou cenu 700 tisíc. BMW i3 900 tisíc a e-golf taky. To odradí hodně lidí. Konkurence se spalováky je na první pohled jinde a s mnohem lepší dojezdem hlavně v zimě a na dálnici. Ne každý chce stavět tak často a má možnost dobíjet během svojí pracovní doby. Nabíječky na dálnici časem přijdou, ale pokud budou ceníky pořád stejné, tak to s prodeji nezamává.
29. 10. 2015 12:41
Re: ale je to nesmysl...
a proc by to s prodeji melo nejak mavat? tech 80k s nima zamava v CR naprosto minimalne ;-) je nesmysl dotovat koncoveho spotrebitele tim ze mu pridam na nakup, tim ho jen naucis ze priste zas bude moct dostat dotaci na neco jineho, proste dementni dotacni system kterej nic neresi a jen ohejba trh podle nejakych mocipanu co jsou jiz davno uplne mimo realitu beznych lidi

pokud chci neco podporit, tak podporuju ten zakladni problem, a ze stat ma moznost tohle podporit diky polostatnimu CEZu, kdyby misto 80 tisic na 1 elektroauto dali tech 80 tisic za rychlonabijecky, tak to zaprve podpori spousty lidi kteri diky tomu budou mit zakazky a praci a zadruhe to dlouhodobe pomuze elektromobilite dobudoucna ;-) polostatni CEZ ma rocne zisk asi 30 miliard, kdyby z tech 30 miliard dali 1 miliardu na vystavbu rychlonabijecek, tak jich tu nebude smesnych "150" po cele CR, ale 5000 po cele CR, ne kazdej ma moznost nabijet doma nebo v praci ze zasuvky, takze pak jedina moznost je dobijeni na verejne nabijecce, a pokud jich je v CR 150 a z toho pulka pomalich a nefunkcnich tak je elektromobil pro drtivou vetsinu lidi naprosto nezajimava alternativa
29. 10. 2015 12:53
Re: ale je to nesmysl...
ja bych si elektromobil klidne koupil, ale ikdyby me dali dotaci 500000 tak to neudelam, protoze ani s elektromobilem zadarmo bych neujel cestu kterou obcas jezdim pokud dojezd neni alespon 400km (asi 20x do roka jezdim trasu cca 350km a je na ni jen v 1 smeru jedna nabijecka a navic pomala a neni rychlonabijeci, takze cestou tam bych vubec nedojel a cestou zpet bych mohl jednou nabijet a to jen pokud by tam zrovna nikdo nenabijel a stejne bych tam s Leafem skysnul treba na 6 hodin) az na te trase (hlavne D1) bude alespon 50 rychlonabijecich mist, tak zacnu uvazovat o tom ze si poridim elektromobil, a jsem ochotnej za nej dat klidne 2 mega a bez dotaci :-!
29. 10. 2015 13:27
Re: ale je to nesmysl...
S Teslou tých 350 km vpohode spravíš.
Avatar - Insolito
29. 10. 2015 20:56
Re: ale je to nesmysl...
No, v pohodě moc ne, musíš se táhnout dost pomalu a neakcelerovat moc výrazně, s takovým 85D spíš až utrpení jezdit "na spotřebu" než pohoda.
29. 10. 2015 14:04
Re: ale je to nesmysl...
+1
Dobry umysel, zly prostriedok ...
29. 10. 2015 13:17
hlúposť
je to hlúposť ako skoro každý politický nápad. Bez koncepcie, bez plánu nabíjačiek, iba sa vyhodí kopec peňazí (zrejme smerom ku správnym ľuďom). Predaj sa zásadne nezmení, lebo elká narážajú na viaceré bariéry. Totálna neistota, či sa to nezmení s ďalším politikom alebo víkendom, jeden dá dotácu, druhý daň. Kocúrkovo v praxi, výsledok vyhodené peniaze.
Rozbalit vlákno
0
29. 10. 2015 14:01
dotace
A já vůl si myslel, že by místo přerozdělování peněz mohla být motivace třeba v povolení jízdy vyhrazeným pruhem, parkování na zonách atd. A ušetřený peníze by se mohly prostavět v infrastruktuře..
Rozbalit vlákno
6
29. 10. 2015 14:25
Re: dotace
Něco jako, že jsme si rovný a rovnější? Jako za komoušů, kdo byl ve straně, mohl parkovat u hlavního vchodu, ostatní o pár bloků dál? Je to stejný nesmysl!
29. 10. 2015 14:37
Re: dotace
Není, elektroauta mají ve městech největší smysl a parkování (zvláště přes den) na residenčních zonách by byla dobrá motivace a zadarmo. Jinak se na přetížených komunikacích budem dusit donekonečna..

A v době, kdy do vyhrazenýho pruhu může prolobovaný tágo, který tam už vůbec nemá co pohledávat bych si kecy o rovnějších nechal. Tohle by mělo aspoň trochu smysl.
29. 10. 2015 14:51
Re: dotace
Proč by měl někdo, kdo má na nákup elektromobilu, a má správné ekologicko - politický myšlení, mít privilegium vůči ostatním.
29. 10. 2015 15:15
Re: dotace
Protože v případě, že ho bude provozvat v intravelánu města, nebude své okolí zatěžovat stejně, jako by jezdil smrdutým dieselem. Krom toho na přeplněných městských komunikacích s častými rozjezdy mi dáva elektroauto největší smysl. Stačí se postavit nad výdech tunelu nebo nad portál a velmi rychle zapomeneš na to, že dnešní auta v podstatě nesmrdí. Jasně, elektřinu stejnak vyrábíme z větší poloviny z uhlí, ale mimo hustě obydlenou zástavbu. Vadí mi prostě dnešní postup:
1) bydlím v centru, nemůžu pořádně vyvětrat pro hluk, prach a emise
2) přestěhuju se z centra ven, abych měl zahradu a čistej vzduch
3) v centru pracuju a protože bydlím v pi, musím jezdit autem.
4) stojím v koloně v centru a smrdím těm co tam bydlí pod nosem.
5) něco jako je Egolf nabiješ doma přes noc a ve městě se pohybuješ tiše a bezemisně. K tomu ale musíš mít jiný auto na delší cesty a taky garáž s nabíječkou. Proto si myslím, že dotovat to penězma je vyhazování na úkor jiných investic, které jsou důležitější (infrastruktura)

Já rozhodně nesouhlasím s dalším přerozdělováním a následným rozkrádáním peněz formou dotací, kor na koupi auta. Ale přijde mi, že když může z nějakého důvodu jezdit Bus pruhem TAXI, tak proč by nemohl elektromobil. A parkování na zonách zvláště přes den, kdy zejí prázdnotou, by mi taky dávalo smysl.
29. 10. 2015 15:26
Re: dotace
Já taky nemám nic proti elektro mobilům, ale proti dotacím ano. Nicméně, i na ten tvůj příspěvek je několik proti argumentů. Pokud budeme zvýhodňovat ty, co jezdí nesmradlavýmy auty, potom stejnou logikou musíme dotovat nekuřáky, lidi kteří topí elektřinou apod. A za druhé, ano, bydlet v centru nikomu nezávidím. Ale škodlivost při těžbě uhlí, dopravě a jeho spalování (výrobě) elektřiny, je pro lidi horší, než dopravní zátěž. Výskyt rakoviny je např. nižší ve velkoměstech, než v oblastech takto průmyslově postižených.
29. 10. 2015 15:40
Re: dotace
Rozumím co tím chceš říct a chápu to. Čísla dokazující výskyt rakoviny nemám a nemůžu se k nim nijak vyjádřit.

Mimochodem, lidé co topí elektřinou (čerpadlem, solárem atd) už zvýhodňováni jsou, stačí doložit energetickou bilanci. Krom toho se dávají dotace na nové kotle na tuhá paliva, díky tomu celý Střední Čechy smrdí od podzimu do jara.

Prostě ten systém není spravedlivej a nebude. Proto bych propagoval variantu, kde nebudou figurovat peníze.

Ale spíš se dočkáme emisních zon a poplatků, než zvýhodnění. Tady je vždycky lepší trestat, než nadělovat. Ale musí v tom být ohromná loby..
Avatar - Barrichello
29. 10. 2015 14:05
Chci dotaci na ekologický V8
>:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
29. 10. 2015 14:16
Dotace OUT
To je totální nesmysl něco podporovat. Co je to do *** za smysl, když se většina složí, aby si "někdo" koupil nějakou věc?
Rozbalit vlákno
2
29. 10. 2015 14:39
Re: Dotace OUT
Když ti tou věcí bude méně znepříjemňovat život než když si koupí jinou a bez dotace, tak proč ne. Jde jen o nepřemrštěnou výši dotací. Některé problémy sám trh nevyřeší.
29. 10. 2015 20:53
Re: Dotace OUT
Ale platit jinym jejich vozy (prerozdelenim) je proste spatne. Dejte nizsi dane a celkove umoznete lidem at sami dosahnou na lepsi vozy. Budou kupovat modernejsi a ekologictejsi. NE DEBILNIM DOTOVANIM z penez jednech pro druhe. Ach jo :-(
29. 10. 2015 22:07
Idioty
Takže další zvýhodňování pitomin? Nejdřív budeme platit víc peněz za straší auta a teď tohle. Porád nás nutí utrácet a kupovat nová (a drahá) auta.
Já na ně kašlu, prachy netisknu a se starým naftovým autem z Acek problem nemám
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pelikoš
29. 10. 2015 22:19
chyba
v tabulce hybridů chybí infiniti Q50
Rozbalit vlákno
2
30. 10. 2015 07:31
Re: chyba
A vtabulce elektromobilu chybi Peugeot Ion / Citroen C-zero.
No, par chybek se holt vloudit musi, jsme na ACZ, ne?
2. 8. 2017 10:05
Re: chyba
A co taková C3 [odkaz]