Státy Evropské unie v pátek na ministerské schůzce v Bruselu souhlasily s tím, že je nutné pomoci evropským automobilkám z veřejných prostředků. Novinářům to řekl místopředseda Evropské komise Günther Verheugen.
Najprv ich oberú o miliardy do insvetícii na tie imbecilské ciele 120g/km v portfoliiu a potom velice pomoc. Nie aby to nechali tak a mohli im tak dať menej. Ach, prečo sú v takýchto miestách OSLY?
Proč jsou na takových místech "oslíci"? Nu přeci MY sami si je volíme ...
Za česko byl krom "volených" ten NEJvyšší český zástupce v EU pan Špidla ... například ... 8-s
Takže v tom danném oboru, který mu byl "svěřen" co si jeho "mozeček" vymyšeňkuje - TO pak my tady dole cítíme ... TAKhle jednoduché to je (MY to "rozhodujeme" tím vhazováním papírků ...)
Nicméně s těmi emisemi to NEní až tak "úplný" nesmysl, ono "vrátit" vzduch do (částečně) "původní" podoby opravdu NEní až takový NEsmysl (ale "průběh" těchto "náprav" by mohl být "lepší" - to věru ANO)
Jakpak to myslíte? To se týká pana Špidly? Jestli ano:
1) vzdělaný = ano
2) úspěšný = BOHUŽEL ano
3) lhář = ano
4) NEschopný koordinátor a "vůdce" = ano
Ještě něco? :-)
na frázi "je nutné" z Bruselu už mám fakt prudkou alergickou reakci. Ještě jsem neviděl homelese který by začal fungovat kdyby dostal úvěr. Jen ať rozhazují hovádka, až to půjde do sra.ček, kam to směřuje díky hlavounům, tak možná bude Oktávka neprodejná za dva pytle brambor.
Vím že to tak možná NEvypadá, ale v eu je v reálu MENŠí "bordel" "chaos" a vyšší "produktivita", než v české státní správě ... ;-\
PS: Tím se EU NEzastávám a "provětrat" by tamní chodby věru POTŘEBOVALY, ale opravdu jsou tam JEN lidé, kteří jsme si sami vybrali (a POZOR - a tuhle část trochu NEchápu - i když na ně nadáváme, příště volíme vpodstatě "stejně" - a často STEJNÉHO "idiotto" tam v superluxusu z našich daní necháme desetiletí žít/být/škodit) ;-\
PPS: A OPRAVDU je to v české státní správě JEŠTĚ horší ... to je spíše trochu jen "móda" na EU "nesmysly" poukazovat a ty domácí spíše "nezdůrazňovat" (ostatně i domácí auta bývají lepší/NEJlepší než zahraniční ...)
Prosim te, pis bez uvozovek a budes-li toho vykonu schopen, odpust si take kapitalky(VELKA pismena). Tve prispevky se ctou opravdu priserne, vse to pusobi znacne rusivym dojmem. Diky
Já "omluvám se" - to není "zlý" úmysl, ale já u toho "svého" stylu asi spíše ZŮSTATNU (OPRAVDU to NEní myšleno "špatně" a chápu že třeba na MENŠÍM monitoru to asi NEní "to pravé")
Omlouvám se a pěkný den
zajimavy, zrovna jsem na to taky koukal a hle, nekoho to koplo jeste driv >:D chapu, ze to Kylie asi menit nebude, ale pusobi to na me dojmem, ze se pohybujem spis na divicm blogisku nez na diskuzi o autech
nedavno se tu nekdo chvastal tim jak jsou evropske automobilky natom dobre a americke spatne, no pokud potrebujou dotace tak natom asi tak dobre nebudou, nebo ne ?
jakepak vyvyjeni "ekologických technologií" , sak ty technologie tu us davno jsou a nebejt tuposti nekterych hlavonu, tak us mohli davno jezdit, prestavba stare Fabie na hybridni auto nakonec jako studii musela udelat mala soukroma firmicka v UK, a stejne se toho Skodovka nechytla a to ikdys to externe vyjde na blbejch asi 2000 euro, pri vyvoji F2 nato klidne mohli myslet a vyvoj tomu uspusobyt, dodnes nebyli schopny nasadit do prodeje ani obycejne LPG stare us buchvi jak dlouho, dodnes nenasadili ani auta na E85 nebo CNG, ty penize zase skoncej v kapsach nejakyho manazera co se mu nelibi ze kdys je krize tak misto 50 milionu rocne bere jen 30 milionu rocne :-! Skodu jsem vzal jako priklad, vefinale je jedno jesi to je Skoda, nebo VW, Fiat, Ford, BMW, Citroen, ect... na vyvoj takovejch aut us maj minimalne 11 let kdy prislo prvni upozorneni ze jednou proste o bezny kramy co spalujou jen benzin nebo naftu prestane bet pomalu zajem
podle me se evropske automobilky konecne zacali bat, kdys videj kolik novinek zacinaj chrlit zachranovane americke automobilky a stejne tak silici automobilky z Asie :-! , najednou zjistujou ze na vavrinech uz spej dost dlouho
Ano, to je podstata problemu. Vedeni evropskych automobilek leta odsouvala investice do modernich technologii. Poslednich 10 let se pokrok v pohonech nehnul ani o pid. Automobilky chrlily stale stejne technologie jenom v jinem plechovem obalu. A ta leta ziti na ukor budoucnosti jim dnes maji zaplatit danovi poplatnici. Brilantni.
Rikam to tu davno a je to pro mnohe zabavne tvrzeni. Nove technologie, kterym se dodnes evropske automobilky uporne branily (a ktere ted najednou nutne potrebuji a chteji je zaplatit po nas), budou tim co znovu zakazniky presvedci k nakupu aut. Ba co vice, budou zdrojem noveho rozmachu a prosperity behem technologicke obmeny a vystavbe novych infrastruktur. Ale jenom pro ty, co s tim prijdou drive. Pro ty pozde prichazejici (a ze jich v Evrope je) budou hrebickem do rakve. Obavam se ovsem, ze na tu rakev jim nejdrive budou muset danovi poplatnici prispet.
to nás totiž Bůh trestá za pěstování kukuřice na Ethanol a řepky na bionaftu. Ty srač.ky totiž začínají u subvencí americkým farmářům a jejich evropským protějškům.
Akorát s Tebou nesouhlasím že jsme to volili, tohle totiž nikdo na výběr nikomu nedával. Já do tý urny hodil tenkrát NE, ale otázka stejně zněla jinak.
A funguje na to jediný = nebýt ten blb do jehož kapsy se šahá....
Tahle debata odshora dolů mi přijde jako klasický drápalíkovský eintopf, prostě cokoliv spojeného s aktuální krizí začíná mícháním v kotlíku bla bla evropští výrobci zaspali, přihazováním jakýchkoliv ingrediencí bla bla, aby z toho vylezl výsledek ve smyslu,jedině hybrid. Nevadí, že článek je o něčem jiném, nevadí, že současná krize v aut. průmyslu nijak nesouvisí s ekologií nebo drápalíky stále avizovanou a nepřicházející energetickou krizí. Souhlasím naprosto s tím, že žádné dotace výrobcům čehokoliv nepatří, automobilový průmysl zažívá krizi poptávky stejně jako 90% jiných odvětví, jediným skutečným důvodem pro dotace, který za těmi vzletnými slovy o půjčkách na nové technologie je, je politický, totiž strach ze sociální nestability, vlny nezaměstnanosti a prohloubení ekon. krize, které by krach některých automobilek mohl v evropských zemích způsobit. Tohle nemá s ekologií nic společného a nikdy nemělo, vypadala by současná situace jinak, kdyby každá z evropských automobilek nabízela aktuálně tři modely hybridů? Sotva, nevyrábělo by se úplně stejně, nebo snad Toyota krizi necítí?. Obecně, řízení regulací (princip na kterém funguje EU) je cesta do pekel a je jedno jestli nařídím, že všichni budou muset přidávat x procen řepky do benzinu nebo že auto nesmí vypustit víc než y gramů CO2. Vždy to skončí tím, že pro stromy není vidět les, a výsledkem jsou jen patvary typu krajina zakletá do žlutých polí nebo slepé uličky kombinace spalovacího motoru s elektrickým.
právě, že nečteš. Ty si vše překroutíš tak, aby ti to sedělo na to, že hybrid spasí svět. Jenže to co je nyní s technologiemi nemá vůbec nic společného
Vsimni si, ze slovo hybrid tu z moji strany nepadlo ani jednou. A ja uz ho ani radsi nepouzivam, protoze pod slovem hybrid si kazdy predstavi soucasny model Priusu a to je znacne zavadejici. To ze to s technologiemi nema nic spolecneho je povrchni pohled, ktery bere v ohled pouze spousteci mechanizmus krize a nebere v ohled hlubsi deje a vyhled do blizke budoucnosti.
Spouštěcím mechanismem byla finanční krize, která díky nedostatku peněz přerostla v krizi hospodářskou. To že všichni představují studie elektromobilů a palivových článků by se stalo s krizí i bez krize. Důvod? Zelené technologie jsou IN, zvyšuje to energetickou bezpečnost států apod., a řeší to dlouhodobý výhled.
Krize která je nyní se vyléčí až lidi překonají strach z utrácení. A ten nepřekonají díky špičkovému elektromobilu, ale díky tomu, že budou mít optimistický výhled na své příjmy. Což ten není.
Financni krize zastavila uvery, uvery zastavily obnovu vozoveho parku. Proc, kdyz lidi auta potrebuji stale? Poslednich par let treskute prosperity se technicky vyvoj soustredil na tvarovani plechu. Proc si mam kupovat nove auto, kdyz mi krome novejsich plechu neprinasi nic noveho?. Klasicka ukazka nova a stara Fabia. Vykony, spotreba, "cistota", bezpecnost takoveho vozu se oproti autu z pred 10ti let zmenily pouze o procenta. Takove auto uz vsichni maji. Ano, spousteci mechanizmus byl jiny, ale ted uz se financni krize jednoduse transformovala do krize z nadvyroby. A i kdyz se po case opet vyroba soucasnych vozu trochu zmatori, bez hlubokych zmen uz nikdy nedosahne takoveho boomu jako drive. Opravdova nova prosperita, motivace nakupovat, prijde teprve s novymi technologiemi. Nove technologie opravdu nejsou modni vystrelek ekologistu jak si mnozi mysli. Je to zakladni podminka preziti autovyrobcu - potazmo - nizsi energeticke naroky jsou v budoucim svete stale drazsich energii (v horizontu nekolika let jsme zase na cenach jako nedavno) uhelnym kamenem konkurenceschopnosti cele nasi ekonomiky. Ten kdo dokaze s mene zdroji vytvorit vice vitezi.
Ano, nejde o ekologii, ale o ekonomiku Dinare. A investice do novych technologii jsou zakladnim motorem prosperity KAZDEHO odvetvi. A kazde odvetvi, ktere v obdobi properity usoudi, ze kdyz se penize hrnou, neni treba jit dal, se drive nebo pozdeji bude potykat (a uz se potyka) s fatalnimi problemy. Pro neverici Tomase doporucuji sledovat ten americky autosalon. Kdyby Drapalik pred rokem psal, ze budoucnost bude takova, jakou vidime dnes v Detroitu, volali by na nej Chocholouska.
"Poslednich par let treskute prosperity se technicky vyvoj soustredil na tvarovani plechu." Stačí, když napíšeš tohle, a hned je jasné, že o automobolivém průmyslu nemáš ponětí.
To ostatní je jako přetisk z ekologistických rudozelených brouž např. "ale ted uz se financni krize jednoduse transformovala do krize z nadvyroby", nebo "opravdova nova prosperita, motivace nakupovat, prijde teprve s novymi technologiemi". Hm, to zas ukazuje, že netušíš nic o ekonomice a fungování trhu.
A kazde odvetvi, ktere v obdobi properity usoudi, ze kdyz se penize hrnou, neni treba jit dal, se drive nebo pozdeji bude potykat (a uz se potyka) s fatalnimi problemy.
Tak tohle je na zápis do knihy pravdy. ;-) Kdo by proti tomu mohl cokoliv namítat, že. Jen je tu ten malý zádrhel ve faktu, že krizí jsou postižena prakticky všechna odvětví, to automobilové je vzhledem ke svému rozsahu a společenskému dosahu jen v největším centru pozornosti.
Já tedy "blond", takže mám "nárok" NEmít "ponětí", ale také si myslím, že se HODNĚ moc prostoru/času/peněz věnuje "tvarování plechů" a neb si toho již docela HODNĚ pamatuji, tak si troufám říci, že "ostatní" vývoj NENí až tak "rychlý", jak by mohl/měl být ... toť můj názor ;-)
Pokud si toho pamatuješ hodně, pak ti nezbude než lovit v paměti. Zkus si třeba projít vývoj v motorech za dvacet let od roku 70 do roku 90 a pak srovnej s následující skoro dvacetiletkou do současnosti. Pokud jsi opravdu pamětnice, budeš muset konstatovat, že v té druhé dvacetiletce se motory posunuly vývojově mnohonásobně více než v té první. A ta sedmdesátá léta jsem tam dal záměrně, po ropné krizi byl přece důvod k překotnému vývoji technologií, že.
Rovinu uvažování že vývoj není až tak rychlý, jak by mohl nebo měl být, nechám těm, kteří se cítí být tyto věci schopni posoudit. Pro mě je to podobné prohlášení, jako když někdo po pátém pivu v hospodě zahlásí, jo, já to řikám furt, už dávno sme měli být na Měsíci. ;-)
Já si sice "drobná" vylepšení vybavuji, ale popravdě ten "posun" NEpovažuji za "až tak" mimořádný ..
V "reálném" provozu NEmohu jet německou dálnicí nějak zásadně rychleji než před čtvrtstoletím. Pravda, dnes již 200 km rychlosti dosáhne i malá corsa, což tehdy bylo NEmyslitelné, ale v zásadě se jen technologie a výkony "posunuly" do "masových" vozů ... spalovací motory se "cizelují", ale jinak za posledních 50 let až tak moc neposunuly (vpodstatě vůbec), mrkněte se jakými rychlostmi zvládl jezdit třeba jaguar v 60tých letech (z vašeho pohledu zřejmě "v pravěku" :-) ) ... prostě JEN se tehdejší "možnosti, dosažené výkon" popřesunuly směrem k "mase" ale i když už delší dobu VíME, že ropa jednou dojde a NEbude to za tisíc let (dokonce ani stovky, v reálu JEN desítky let), tak zatím "nic/moc" - technologicky jezdíme posledních 100 či kolik let stále v tom samém a v posledních letech jsme třeba "nadšeni" ze samozatáčecích světlometů (které se před 40ti či kolika lety objevily v citroën DS) atp. atd.
Doporučuji udělat ještě "krůček" vzad a porovnat ještě DELŠí časobé období a REÁLNĚ si pojmenovat CO se opravdu změnilo a KAM pokročil automobil třeba právě od toho Citroën DS (ten byl vytvořen před 55ti (!) lety). Já považuji za "hrozné", že s tímto vpravdě veteránem se dá stále ještě málem "plnohodnotně" pohybovat v dnešním současném provozu (takže až tak "out" asi NEní ... naopak ten "vývoj" ... DOPLŇTE SI SÁM ;-) )
Nejsi schopna se držet tematu, utíkáš zcela mimo, Drápalík tu celou dobu píše o cca posledních deseti letech, od doby kdy toyota světu předvedla první seriový hybrid, a z toho odvozuje to své tvrzení, že ostatní zaspali, vývoj nejde tak rychle jak by měl atd. atp. Abychom se neomezili jen na poslední dekádu, říkám podívej se na vývoj za posledních dvacet let a srovnej to s předchozí dvacetiletkou. A pak si k tomu přirovnej to drápalíkovo prohlášení, že "Poslednich par let treskute prosperity se technicky vyvoj soustredil na tvarovani plechu." Opravdu s tímto souhlasíš?
P.S. A ty věty o DS nebo Jaguarech ze šedesátých let si nechej pro oblbování kamarádek do kavárny, pokud sis nevšimla vývoje v konstrukci aut schopnostech jejich podvozků, kvalitách motorů a všeho ostatního od šedesátých let, pak je tato diskuse opravdu o ničem. I ten tvůj řidičsky nanicovatý C5 zatáčí desetkrát líp než polozávodní padesát let starý E type. ;-)
To VY jste napsal ".. od 70 let", pravda já šla ještě "malinko" dál/hlouběji ..
Hybridy se na 100% dál šířiti budou a do cca 15ti let budou "standardem" od smart po ferrari - to NEní jen má "fantazie", tak nějak to opavdu bude ..
NEmám až tolik dat o přesném "vývoji" technologií, ale to že (NEsmyslně) VELKÝ prostor je věnován "tvarování plechů" - to je prostě fakt, v TOM musím s Zocelený(m)Drapalikem souhlasit (MNOHEM více energie je věnováno tvarům plechů a palubní desky abychom odlišili leon/octavia/golf/tt/toledo/a3/jetta/gol… a každý za zcela JINÝ produkt považovali, byť motoro/mechanicky je to víceméně stále TOTÉŽ auto - prostě MŮJ názor je, že na vzhled - "kabátek" se hledí DALEKO více než na "podstatu" a výrobci to vědí a proto miliardy za NEdůležité "tvarování" vyhazují a PODSTATA někdy trochu "v pozadí" zůstává ...)
Ostatně stačí číst příspěvky ZDE na místě, kde se řekněme "fandové", tedy lidé "znalí" automobilů setkávají ... Naprostá totální VĚTŠINA příspěvků/názorů/hodnocení se týká ... právě jen "vzhledu", tedy vytvarování vnějších plechů ... věci vpodstatě NEdůležité .. technologicky málem s NULOVOU hodnotou, NULOVÝM přínosem ;-)
PS: Budou se jistojistě šířit i CNG automobily, já osobně budoucnost viděla (přála si) ve vodíku ..
tak největší boom tvarování plechů byl v 20 a 30 letech.
Jinak ono tvarování plechů má dosti podstatný přínos pro aerodynamiku, jízdní vlastnosti, bezpečnost apod.
Právě kvůli stále zvyšujícím se cenám vývoje nových technologií se u automobilek mění ony plechy. Protože jinak by zde byly sotva tři automobilky, aby tyto mohly zvládnout ufinancování vývoje.
Já přínos a důležitost "správného" vytvarování plechů chápu, ale myslím že OBA si uvědomujeme, že tímto směrem věru masová produkce NEjde ... současná auta by mohla být JEDNOZNAČNĚ aerodynamičtější bezpečnější, ALE - to by nevypadala tak "pěkně", že? :-)
Prostě V PRVNÍ řadě jdeme cestou "vzhledu", ona aerodynamika a bezpečnost jsou JEDNOZNAČNĚ jen "vedlejší/další v řadě" ...
PS: Pěkným příkladem je zakrytování zadního kola, které by třeba onu aerodynamiku zlepšilo - ale "vzhledově" se to "davu/mase" NElíbí = tak to neděláme ;-)
Ale já to přeci "chápu" - rozhoduje "masový" vkus ... TEČKA.
TAK to prostě je ... Bohužel to často (většinou) NEní to nejlepší ... a o tom byla (tak trochu) řeč ;-)
Stačí se občas podívat na tabulky prodejnosti, asi se shodneme, že ty nejprodávanější modely a motorizace (v česku řekněme fabia s tříválcem 1.2) většinou NEpředstavují technologické "nej-" (ani ve své třídě/kategorii - ať z pohledu financí či konstrukce vozu).
Důsledkem "masového" vkusu je, že se (dle mne) až PŘÍLIŠ energie času peněz věnuje ... vytvarování plechů - například :-)
A ty víš do čeho se mají ty prostředky investovat?
Někdo je vidí v hybridech, někdo v dieselech, někdo v benzínu, někdo ve vodíku, někdo v cng, někdo v lpg, někdo v bateriích já ji vidím v jaderných bateriích >:-[]
Kdyby firmy měly investovat do všeho, tak tady není žádná. Nikdo by to neufinancoval. A tak většina firem vylepšuje stávající technologie, a opatrně pokukuje po ostatních alternativách. Něco nechce trh (LPG, CNG), něco je přechodné (spíše alternativa k stávajícím) řešení (hybrid) a ty zásadní věci závisí na energetické politice států (H2, Elektřina).
Majznout do stolu a říct vy nic nevyvíjíte umí každý.
To je hezké cos napsal, milý Tatro, ale já si myslím, že se příliš času věnuje tvarování plechů, a že vývoj technologií se mohl pohybovat mnohem rychleji. ;-) Ještě chceš něco říct? :-) Hezký den.
No, to už jsme fakt úplně mimo původní debatu, ale to je jen klasika při diskusi s tebou. Že se začaly používat stejné platformy, motory pro auta růz. značek v rámci růz. koncernů (uvádíš svůj oblíbený VW, ale je to obecná praxe) je věc související s náklady. A nejen výrobními, ale i na vývoj, ten se totiž musí zaplati. Bylo by naivní si myslet, že vývojová centra by mohla fungovat (a vůbec existovat) v každé malé automobilce a ještě že by to globálně přineslo rychlejší pokrok na poli technologií. Právě naopak. Moderní technologie jsou velmi nákladná záležitost a vývoj je možný jen v silných firmách, které mají dostatečný potenciál své technologie na trhu uplatnit. Proto je dnes automobilový průmysl tvořen ne stovkami jednotlivých výrobců, ale pár desítkami nadnárodních koncernů sdružujících vždy několik značek. Je to důsledek právě zrychlujícího se tempa vývoje, dříve nebyl tak rychlý a nákladný, zvládalo to spoustu i menších firem. Dnes je potřeba mít dostatečně velké prodeje, aby se vývoj vůbec zaplatil, automobilový průmysl zatím bohužel nepohání perpetuum mobile.
Opravdu? Tak to jsem NEtušila! :-O
PS: Problémeček je (dle mne) opravdu "jinde" - opravdu JEN ve "vkusu/názoru" masy, která "preferuje" ten onen "vzhled/tvarování plechů" nad vše ostatní (pod kabátkem) ..
Jinak mám pocit, že tak nějak trochu jinými slovy říkáme totéž. Já si prostě myslím že NENí až tak důležité mít na jedné platformě deset jen nepatrně jinak vytvarovaných "kabátků", že třeba část té energie by se mohla/měla dát "jiným" směrem :-)
ANO! Tedy HLEDAT "alternativy", považuji za nutné ;-)
V příštích 10ti 15ti letech se budou "množit" jak hybridy, tak vozy s pohonem CNG a časem se rozšíří i vodíkový pohon - ostaně NEmáme navybranou, ropy bude jen ubývat a ani účinností/zplodinami to NEní zrovna "geniální" palivo
Jen korejské automobilky plánují, že za těch 10-15 let budou vyrábět 2.000.000 hybridů ročně. S pohonem CNG bude evropou tou dobou brouzdat minimálně 20.000.000 automobilů. Naftové motory se VÝRAZNĚ omezí i v evropě (na cca 75 x 25% ve prospěch benzínu) - jinde ve světě nafta nadále zůstane JEN doménou nákladních automobilů. Odhadem bude v těch letech jen v evropě minimálně 5.000.000 vodíkových vozů. Tou dobou bude hybrid běžný jak v něčem jako je miniauto z Kolín(a), tak ve ferrari či porsche. V naftě a benzínu bude minimálně 15% biosložky atd. atp. ... možná stojíme před OPRAVDOVOU změnou v "pojímání/pohlížení" na automobil :-), možná ..
tvou jistotu s vodíkovým pohonem bych chtěl mít.Pohon na CNG? V čem se liží od standardního spalovacího motoru? Není lepší než vrážet peníze do vývoje hybridu tak je dát do vývoje rovnou palivových článků nebo baterií?
Jenže to už jde mimo automobilky, tady už bude rozhodovat stát neb půjde o energetickou bezpečnost. Ten bude rozhodovat jestli půjde cestou značného posílení přenosové sítě nebo cestou výroby vodíku, a tedy možnosti skladovat energii.
P.S.: biopaliva je ta největší kravina jaká kdy byla vymyšlena, a už to přiznávají i samotní ekologové, že to dělá víc bordelu než užitku.
CNG se liší/neliší - je samozřejmě stejný, jen toho stlačeného plynu máme (zatím) "dostatek", zatímco ropy ..
Do vývoje/výzkumu vodíkových aut, čerpacích stanic atd už bylo vloženo TOLIK prostředků, že ... je to "dáno" (věřte mi ;-) )
Biopaliva nakonec (trochu) fungovat budou a ještě se "rozšíří", ale tak jako na emise se k nim musí přistupovat "s rozumem", NE: "úředník nakáže" (podívejte se kterak "perfektně" to v obrovské Brasil funguje ..) - věřím že biosložku budeme dělat z "odpadu" a NE kvůli tomu direktivně osazovat/zabírat obrovská pole ... PAK to smysl má :-)
Ano politici dokáží "napáchat" ... někteří se například ke stavbě knihovny hodlají poutat :-)
Do vodíkových technologií i zázemí bylo už nainvestováno TOLIK peněz, že věřím (doufám) že "z toho" nakonec "něco" bude ..
Brasil jistě JE specifická, stejně tak skandinávské země a používání etanol E85 - to KTERÁ technologie "vyhraje" samozřejmě NEvím, ale krom politiků to malinko/maliličko můžeme ovlivnit i my ... já asi doufám, že možná snad asi jednou zkusím ten vodík ;-)
... řekla bych já. :-)
Ale to je přeci "normální", že na toho kdo "jiný" názor "jiné" chování "jiný" přístup "my dav" chocholouška voláme - on přeci NEní "průměrný = normální" a "my dav" přeci "víme", že pravdu a "správný" názor máme vždy my "dav/masa/většina", neb "většinový" názor = "normální" názor ;-)
PS: Já asi NEjsem "normální", že tady něco takového píši (neb takováto písmenku URČITĚ NEjsou "masová/většinová") ... no nic, já raději dál zůstanu NEnormální
Pěkný den :-)
Zustaneme podivini spolecne, minimalne do te doby, nez se to podivne stane denni skutecnosti. Kdo sledoval Detroitsky autosalon vi, ze uz to dlouho trvat nebude. :-)
Já až tak nesledovala, ale nějakou tu prognózu četla a ZMĚNY opravdu asi BRZY nastanou (jen česka se týkat NEbudou, tady i nadále octavia tdi .. ;-) děj se co děj)
problém je jinde Drápalíku. Pokud se v odvětví, ve kterém pracuji, očekává pokles zakázek minimálně o 30% tak si firma začíná pod sebe ukládat polštář a nakupuje jen to nejnutnější. Žádné velkorysé plánování jako minulý leden. Takže se nekupují mimo jiné auta. No a protože zaměstnanci firmy nejsou taky blbí, a všeobecně se mluví o velkém propadu našeho oboru, tak dělají co? No šetří Drápalíku, šetří. A proč šetří Drápalíku? No protože mají strach o práci. A když mám strach o práci tak nedělám co? No přeci nenakupuji věci nezbytně nutné pro chod domácnosti.
A jak se to projeví v jiných odvětvích? No očekávají se propady (a dokonce je mají) zakázek. A co dělá firma, když má velké propady zakázek? No šetří. A co dělají jejich zaměstnanci? No šetří. A tomuto se říká hospodářská krize.
To je (bohužel) naprosto "správně" popsaná (sice "jakobylogická", ale ..) cesta do (ekonomického) pekla/propasti/deprese/recese/propadu ... ;-)
PS: Čím "více" budeme situaci "řešit" (= šetřit), tím hůře ... (pro dny současné i ty budoucí ... pro ty možná ještě víc) ;-\
PPS: Rozhodla jsem se "podpořit" ekonomický růst, vylepšit průměrné stáří autoparku a "zředit" percentuelní "nadvládu" koncernových vozů na silnicích a objednávám si Ferrari California :-)
"...objednávám si Ferrari California" :-) Tak to je první smysluplná věta, kterou jsem tu od tebe četl. A i když si, vzhledem k dod. lhůtám na Californii nějakou dobu počkáš, gratuluju!
To je ale jen jedna polovina pravdy. Druha polovina pravdy je, ze jestlize vsichni setri tak jednim ze zpusobu setreni je i nakup usporne technologie. Tedy kdyby nejaka byla na trhu. To je take zpusob, jak mohou i v dobe krize prosperovat ti, kdo vyrabeji usporne zbozi. Jedny takove mam za barakem. Kolinska TPCA, to je dukaz, ze lide kupuji i v "krizi", ale usporne zbozi. Bohuzel diky chybam vedeni automobilek, ktere ty americke dovedli na hranu krachu a ty evropske do krize, zadna takova technologie neni, i kdyz obecny stav techniky to uz leta umoznuje. Teprve ted se vsichni probrali a najednou jsou celi ricni do novych veci a radi by na ne dostali verejne prachy. Jinymi slovy vsichni je chteji, a to je nejlepsi dukaz toho, ze nove technologie jsou opravdu lekem a spravnou cestou z toho srabu.
Ale to není polovina pravdy to je špetka pravdy. TPCA prodává auta, protože jsou levná nikoliv protože jsou úsporná. Jejich nákup rodinný rozpočet nezatíží takovým způsobem jako jiné auto.
Šetřit úspornými prostředky beze sporu jde, ale.. kdy tak jde? V době energetické krize. Nikoliv v době hospodářské krize, kdy jsou energie za "babku"! Důvod? Firmy šetří prostředky spokojí se s těmi starými zaplacenými herkami a nemusí zbytečně šahat na finance. Ty stroje/auta už žerou peníze jen za údržbu a energie. Takže je budou držet při životě dokud to jde. Prostě v době, kdy nevíš jestli budeš mít za půl roku na výplaty a splátky bankám se nebudeš dále zadlužovat, resp. šahat na finanční rezervy.
Lékem ze současné krize nejsou nové technologie, ale obnovení důvěry zákazníků/odběratelů v ekonomiku. A to se nestane novým Priusem. Protože kdo si koupí Prius, když nevím jestli mi plat nespadne na polovinu??
Tady uz se asi neda rict nic jineho nez - podivej se pozorne na detroitsky autosalon, projdi si novinky, podivejs se, co se bude v USA vyrabet do dvou let a zjistis velmi rychle co povazuji za lek a co ne. Ja ti to zjednodusim, automobilku bez elektromobilu ci, promin mi to slovo - hybridu, bys tam hledal jen obtizne.
Nezapomeň to zavolat do Bílého domu, že těch 700 miliard dolarů neměli cpát do bank, ale stačilo vyvinout 4 elektromobily a ekonomika USA by byla zachráněna! >:D:yes:
To je jen důkaz onoho šetření, jestli se obecně nakupuje málo, pak toho nejlevnějšího (v autech malé modely) se to logicky dotkne nejmíň. Přečti si článek o francouzských automobilkách, to že máš za barákem výrobnu jejich nejmenších modelů je hezké, ale jako argument k ničemu. ;-)
:-) Argument neni ze to mam za barakem, ale ze vidim, jak odtamtud denne vyrazi kvanta kamionu dnes jako pred rokem. Kupuje se to nejlevnejsi a to jak cenou tak i provozne. Zajimave, ze si z toho vzdy vyberete jen tu pulku co se hodi. I provozni naklady (spotreba) jsou naklady. Pro spousty lidi dulezitejsi nez samotna cena.
Máš úplnou pravdu, zrovna nedávno když Škoda zveřejňovala s pompou vznik nového vývojového centra jsem si rýpnul, že co tak převratného vyvinula(krom twindooru:) v posledních letech.
Nechci křivdit Škodě, protože nevím nic o její úloze v rámci koncernu, ale přesto v dobách kdy měla miliardové zisky, tak toho nebylo využito na alternativní výzkum jiných technologií, ono totiž světe div se spalovací motor narazil na svá omezení. Můžou to přeplňovat kompresorem, turbem, honit otáčkama (totiž vrážet do toho nehorázný prachy s minimálním efektem) ale větší účinnost jak 40% z toho nedostanou. Dalším nepopiratelným faktem je, že by stálo za ekonomickou analýzu o kolik % HDP ročně naše ČR přichází tím, že od nás odchází jako platba za ropu šejkům. Bylo by zajímavé započíst do toho další multiplikační efekt těchto úspor...
To je PĚKNÝ, ale pro tyto stránky asi spíše "předimenzovaný" příspěvek ;-)
PS: A "twindoor" stejně jen "obšlehli" z konceptu bmw gt5 (ale pravda, realizací s ním přišli dříve - to je pravda :-)
PPS: Ale v "alternativních" technologiích koncern vw opravdu ZASPAL - to je pravda (to ale i s naftovými motory, že?)
Tak alespon ze uz to zacinaji vnimat i bezni zakaznici a media. To dava sanci, ze se to zmeni. I kdyz pozde. Jeste pre rokem na teto diskuzi byly takove nazory zdrojem velkeho pobaveni na jedne a zuriveho odporu na druhe strane. Co ja si tady musel vyslechnout za pojmenovani :-) .
Asi tak nějak, třeba tdi, neříkám že je špatné, ale dávají ho tam dvacet let téměř beze změny. Ve všech příspěvcích to společně s Drapalikem popisujete, dle mého velmi výstižně. Je velmi zajímavé, že tentokrát jsou podobné názory co do počtu s těmi proti-... vyrovnané, zatímco před půl rokem tady do sira kopali všichni...
Peniaze automobilkám? A PREČO? Sú jediní, ktorí znečisťujú? Alebo jediní, ktorí nás z toho smradu vytrhnú? Čo tak podporiť ešte producentov ocele na vývoj ekologickejších techológií? Sklárne? Rafinérie? Textilný priemysel? Gumárenský priemysel? Spracovateľov odpadov? Na tých nikto nemyslí?
Nas.al bych jim. Ani korunu, nesmyslné úvahy, podtržené tou největší. Poskytovat dotace na koupi nového pro ty co mají starší auta. Jak k tomu přijdou ti ostatní, co si kupují auto po dvou letech, mají snad platit plnou cenu bez dotace?
Trošku socialismus, ne?
Hlavně si neberme příklad z Francie, to je země na ho.no. :no: