Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Stavba D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou začne v červenci

Dálnice D1 se rozroste o další úsek. Spojení Přerova a Lipníku nad Bečvou vznikne do čtyř let.
Zpět na článek
9. 6. 2015 11:31
9. 6. 2015 12:01
9. 6. 2015 12:47
9. 6. 2015 12:37
9. 6. 2015 12:39
9. 6. 2015 13:02
9. 6. 2015 13:48
9. 6. 2015 13:56
9. 6. 2015 14:00
9. 6. 2015 14:33
9. 6. 2015 14:49
9. 6. 2015 14:59
9. 6. 2015 19:06
9. 6. 2015 14:13
9. 6. 2015 14:35
9. 6. 2015 14:45
Avatar - Hittman
9. 6. 2015 11:31
Tak
nevím, zda jak se postaví úsek Lipník - Přerov, bude Přerov z důvodu nedostavěné části Přerov - Říkovice ucpán stejně jako dnes či to bude ještě víc o hubu >:D
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2015 12:01
Re: Tak
No hlavně to mohlo bejt všechno komplet už šest let hotový 8-s

[odkaz]
9. 6. 2015 12:47
Re: Tak
prvni problem - dutka, druhej problem - firma si na statni zakazku jiz nesahne, bohuzel takto to ale nikdy fungovat nebude

trosku s odporem ale presto jako dane platici bych se mozna ani nezlobil za podobne postupy jake se v podobnych pripadech deji (spise deli) v Cine, kde za podobne okradani "statu" se proste dotycni zodpovedni popravej, casto majitele/manazeri trch firem, oni by si to pak mocipani v tech firmach treba rozmysleli
9. 6. 2015 13:01
Re: Tak
Takhle nakonec často končí navrhovatelé sami, viz historie, i naše. Ono se vždycky něco "protistátního" najde, a to se vyplatí !.
9. 6. 2015 12:37
Re: Tak
Pokud si to zástupci města, kraje i vlády uvědomují, pak urychleně dokončí výkupy pozemků.
Avatar - Dinar
9. 6. 2015 13:02
Re: Tak
Jestli opravdu začnou s Lipník-Přerov letos a ve 2019 ukončí, pak i kdyby se s Přerov-Říkovice začalo za dva roky, bude tam období nějakých pěti let, kdy dálnice z obou stran vyplivne svůj provoz do Přerova, a na to jsem tedy zvědav, vzhledem už k aktuální situaci, kdy se Přerovem přes den nedá projet.
Celkově je D1 jak způsobem provádění oprav mezi Prahou a Brnem, tak tímto tancem kolem Přerova, docela pěkným obrázkem plánování, místo toho aby se začínalo úseky kolem měst a končilo úseky v polích, je to přesně naopak. :-O
9. 6. 2015 13:48
Re: Tak
Je otázka v jakým stavu je dokumentace atd... Nicméně, stav kdy by mohlo k něčemu podobnýmu dojít mi přijde katastrofální.
Avatar - Dinar
9. 6. 2015 13:56
Re: Tak
Dokumentace všech úseků D1 vč. toho kolem Přerova je hotová patnáct let. ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2015 14:00
Re: Tak
A kdyby nebylo Špidly zřejmě bysme po kompletní D1 jezdili už roky ;-)
9. 6. 2015 14:33
Re: Tak
Špidla je, byl a bude prvotřní pablb a bonzáček, který toho dost věděl a aby byl potichu, uklidili ho do Bruselu, ale že by zrovna on byl ten pravý důvod toho, proč se u nás dálnice staví šnečím tempem, to bych netvrdil. Potíž je v zákonech. Resp. v neexistenci zákonů, které by tyto strategické stavby upravovaly z hlediska nějakého postupu, kdy by prostě nebylo právně možné stavbu blokovat. Okolo měst se staví dálnice naposledy ne z důvodu financí, ale z důvodu, že tam je nejvíce nejrůznějších zájmových skupin, které se dokola odvolávají, apod. Proto v polích máme dálnice dříve než kolem měst. A to je v principu systémový problém. Na druhou stranu to všechno ukazuje na solidní úroveň kultury - nikdo není zastřelen jako na divokém západě, nikdo se nebojí k tomu soudu jít, maximálně politici někomu zavřou hubu trafikou (např. Špidla)...
Avatar - Dinar
9. 6. 2015 14:49
Re: Tak
V tomto konkrétním případě, tj. úsek kolem Přerova, nikdy nedošlo k blokování stavby z důvodu odvolání se nějaké zájmové skupiny. Plán na stavbu je schválen patnáct let a v jejich průběhu se na tomto plánu nic nezměnilo. Důvod nestavění byl vždy čistě politický v tom smyslu, že na ministerstvu dopravy, potažmo ŘSD, se měnily priority jak na běžícím pásu, při jedné této změně došlo k zastavení výkupů, a tak nějak to došlo až do stavu, kdy vše kolem je už hotovo a tento úsek zbyl. Samo je to také otázka financí, v rámci pár km tu jsou dva nadjezdy, jedno mimoúrovňové křížení celé ve vzduchu, půl z těch km estakáda, takže se stavěly dřív ty levnější úseky. Rozumět se tomu dá, ale ze strategického hlediska je to nesmysl, o vlivu takového postupu na životní prostředí nemluvě.
9. 6. 2015 14:59
Re: Tak
Neznám konkrétní reálie okolo tohoto konkrétního úseku, ale rozhodně peníze jsou až druhořadým problémem (ano, v roce 2009, kdy vrcholila krize, to problém skutečně mohl být), ale stačí se podívat po republice - Obchvat Prahy (podle mě nejdůležitější obchvat v ČR - a to nejsem pražák ani omylem) - nemůžou se dohodnout, obchvat Plzně - také byl naposledy z důvodu průtahů různých zájmových skupin, obchvat Č. Budějovic - to bude také ještě sranda, tam také každý ví nejlíp, jak by ta dálnice měla stát o metr vedle, napojení k Hradci Králové (tam snad to pole paní Havránkové nemělo konkrétní souvislost s blízkostí krajského města, nevím), dokončení obchvatu Olomouce (na R35)... A přitom právě těmi obchvaty by se mělo začínat, ty v principu využívá nejvíce aut a mají primárně pozitivní vliv na životní prostředí...
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2015 19:06
Re: Tak
Bohužel zvládnul i tohle ;-\
Zrušil uzavřenou smlouvu která zaručovala pod megapokutou dokončení do roku 2009. Navíc se zárukou údržby vozovky na 30 let [odkaz]
Takže místo abysme už roky jezdili po kompletně hotový kvalitní dálnici zaplatili jsme za bezdůvodný odstoupení od smlouvy pokutu 3/4 miliardy :yes: :yes: :yes:
Jo Špidla ten se nezdá >:-[]
9. 6. 2015 14:13
Re: Tak
Je otázka, zda-li bude v souladu s výkupním plánem pozemků u Říkovic ;-) . Ale jak by se mi sakra líbilo se nemuset budit za Vyškovem kvůli odbočení a v klidu chrnět až k Hulínu >:D
Avatar - Dinar
9. 6. 2015 14:35
Re: Tak
Výkupní plán jede podle té dokumentace, jiná věc je, že výkup začal před těmi deseti lety a po dvou letech se zastavil. Prostě koncepční přístup. >:D
9. 6. 2015 14:45
Re: Tak
...udělat to někdo v privátním sektoru... ;-)
9. 6. 2015 13:15
Spojeni Prahy s Polskem??
Mel jsem za to, ze dalnice stavime ku prospechu vsem obyvatelum, nikoliv jen Prazakum ke spojeni se zbytkem sveta.
Rozbalit vlákno
56
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2015 13:30
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Těžkej oblastní nacionalismus? :-)
Odkud kam myslíš že ta dálnice vede? ;-)
9. 6. 2015 13:52
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
...spojeni Brna s Polskem? nebo treba Ostravy s Bratislavou?
Pragocentrismus do oka bijici.
Avatar - Dinar
9. 6. 2015 13:56
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Dálnice značená jako D1 je dálnice z Prahy do Ostravy, v čem je problém?
9. 6. 2015 14:05
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Stavime dalnice abychom napojili Prahu na okoli nebo abychom vytvorili dalnicni sit pro pohodlne presuny republikou?
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2015 14:07
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Ani jedno? ;-)
Avatar - Dinar
9. 6. 2015 14:38
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Hledáš problém, kde není. Dálnice Praha-Ostrava je označena jako D1, takže když se mluví o ní, je věta o spojení Prahy s Ostravou logická.
Avatar - praděda7
9. 6. 2015 15:42
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Baťou plánovaná dálnice se v blízkosti Prahy "nevyskytovala" a taky na co, že? [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2015 17:07
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Centralizaci dálnic v okolí Prahy vymysleli až komunisti. Stejná debilita jako vedení severojižního dálničního tahu centrem města. To snad nemá na planetě obdobu >:D
Bohužel byli tak neschopný že začali stavět všechny dálnice směrem od Prahy ale okruh kolem města dodnes neni. Blbějš to snad ani nejde :yes: >:D
To neni žádnej pragocentrismus to byl brutální atentát na pražáky! ;-)
9. 6. 2015 14:22
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
v hlavě >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2015 13:58
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Seš cvok? Odkud kam vede dálnice D1? ;-)
Ne že by pragocentrismus a vůbec hlavní města-ismus neexistoval ale tady seš fakt těžce mimo realitu ty :-)
9. 6. 2015 14:11
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
D1 má krajní body Brno a Polsko? Za co bojuješ? Jukni na D2 a můžeš být spokojený ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2015 14:12
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Teď si mi vzal pointu >:-[]
9. 6. 2015 14:14
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Tohle mi přijde nesmyslný, obvykle se označují krajní ne průjezdný body. A ať se nám to líbí nebo ne, tak jsme malý stát a středobod je jaksi město, který na někoho působí jako rudej šátek... Nevím proč.
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2015 14:16
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Samozřejmě že krajní
Avatar - praděda7
9. 6. 2015 15:32
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Moravákům by stačila dálnice Ostrava - Olomouc - Brno - Vídeň... :-!
9. 6. 2015 16:56
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
...Split.
9. 6. 2015 14:37
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
... A máš snad pocit, že D1 v okolí Přerova je primárně stavěn ku prospěchu Pražáků?
9. 6. 2015 14:43
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Ne. Proto jsem se pozastavil nad "spojenim Prahy s Polskem".
9. 6. 2015 14:48
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
... No jo no, ale to je problém místních pisálků, nikoliv pragocentrismu. Praha má být "napojena" na Polsko primárně dálnicí D11/R11, ve skutečnosti D1 do Ostravy je nesmysl, D1 měla vést na Slovensko (dnešní D1/R49) a nemělo podle mého soudu vůbec žádnou logiku přejmenovávat D47 na D1. Ale to není vůbec podstatné, nazývat toto pragocentrismem je v této souvislosti podle mého soudu nesprávné.
Avatar - Dinar
9. 6. 2015 14:53
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Pseudoproblém, prosté slovíčkaření ze strany kolegy Nem*** mnohem více než redaktorů acz.
9. 6. 2015 14:54
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Ano, na pisalky jsem narazel. Jinak souhlas.
9. 6. 2015 15:02
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Jo, souhlasím, napřed jsem to nepochopil...
Avatar - praděda7
9. 6. 2015 16:56
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Ano, v této souvislosti je to nesprávné. Nesmíme však zapomínat na "big picture", které jasně ukazuje, kde se staví a kde se jen kecá. Pavouk dálnic kolem Prahy a na Moravě "zdechl pes". To už pragocentrismus je! K této situaci by nedošlo, kdyby si Morava mohla o svých věcech rozhodovat sama. :-!
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2015 17:05
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Jak se řekne opak pragocentrismu? [odkaz] :-)
9. 6. 2015 18:24
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Ale to už jsi tu kdysi říkal. Jednak je Praha prostě nejlidnatější a je okolo ní největší provoz a jednak ani zdaleka není pravda, že by při výstavbě silniční infrastruktury byla morava opomíjena. Se koukni na mapu. Kdybych já někde hledal priority, tak v prvním kole dostavím okruh kolem Prahy, dodělám D8 (to se děje) a R35.
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2015 18:46
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Okruh Prahy je prioritní stavba už 50 let nebo kolik a nemyslim že by do 10ti let byl hotovej :-|

Na D8 sem zvědavej že bude do roka slibujou různý ministři a ŘSD už asi 10 let >:-[]
Avatar - praděda7
9. 6. 2015 20:18
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Kdyby všechny dálnice nevedly do Prahy, tak by žádný okruh kolem Prahy nebyl potřeba. J.A. Baťa toto neštěstí předvídal a proto navrhl páteřní dálnici přes tehdejší ČSR tak, že se Praze na hony vyhýbala. :-!
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2015 20:31
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Hlavní a vůbec milionový města okruh samozřejmě potřebujou i když tam nejsou dálnice tak blbě centralizovaný jako v Praze. I ten náš socialistickej vzor Moskva má 3. Praze by stačily 2. Aktuálně sme podělali ten vnitřní Blankou. Mě de hlavně o ten vnější aby veškerá tranzitní doprava neproudila úplně debilně městem ale zdaleka se mu po vnějšim okruhu vyhnula. Tak jak je to všude na světě

Baťův návhr nebyl v meziválečném období jedinou verzí ale obě si byly podobné a kdyby k nám Hitler dorazil o něco pozdějš možná mohla dálnice z Chebu do dneska ukrajinskýho Chustu bejt 80 let hotová. A jako pražák naprosto souhlasim že byla navrhovaná lepší trasou
9. 6. 2015 23:57
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
jo, batova predstava jedne paterni dalnice se vubec nepotkava s realitou dnesni dopravy. rekl bych, ze zapado vychodni smer by si zaslouzil nejakou paralelni komunikaci (placnu: plzen - tabor - jihlava), aby se cast tranzitu vyhla praze, ale to vubec nikterak nekoliduje s logikou soucasneho navrhu, ktery vychazi z prirozenosti veci (narozdil od batova navrhu) a je v zasade spravny. ja spise nechapu r52, to je v zasade zbytecna dalnice, mela by se dodelat r55 k d2 a od d2 do rakouska kolem breclavi. to by melo logiku vetsi...
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2015 09:41
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Já bych to až tak negativně neviděl, ta trasa přibližně Plzeň Tábor Jihlava fakt chybí! Proč tahat statisíce aut který jedou napříč republikou do Prahy? Je to docela velká zajížďka a bilion tun exhalací to naprosto nesmyslně přivádí do jižní části milionový metropole. To je fakt kravina. To neni pragocentrismus jak to vidí děda7 ale spíš atentát na pražáky. Možná to vymyslel nějakej moravák :-)
Avatar - praděda7
9. 6. 2015 20:43
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Morava se píše s velkým M...a Morava byla opomíjena za minulého režimu a je opomíjena i nadále. :-! https://dalsimoravak.wordpress.com/2014/
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2015 20:46
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Smaž to s jen http://

A pak mrkni na Můj odkaz ze 17:05 a řekni kde konkrétně ti na Moravě chybí dalnice
Avatar - praděda7
9. 6. 2015 21:50
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Sorry, s tím odkazem mi to nevyšlo... ;-\
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2015 09:48
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Pro příště dej odkaz a v https:// smaž to "s" - jen http:// ;-)

Ty stránky [odkaz] sou etnickej nacionalismus jak řemen to ti povim :yes: :-)

Proti patriotismu nic nemám ale přehnanej nacionalismus přines vždycky jen problémy. Bacha na to ;-)
Avatar - praděda7
10. 6. 2015 10:53
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Nevidím na těch stránkách, že by se tam Moraváci povyšovali nad druhé národy nebo druhé národy napadali.
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2015 11:00
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Nacionalismus taky neni o povyšování se a už vůbec ne o napadání! Leda v nějaký naprosto extrémní formě [odkaz] Kam se to ale bohužel velmi často zvrhne :-|

Vždycky to začíná potichu nenápadně. Bohužel často končí jak končí

Zůstaňme ale u těch dálnic. Seš přesvědčenej o nepoměru rychlostních silnic a dálnic v neprospěch Moravy. Já si to rozhodně nemyslim. Můžeš to aspoň trochu konkretizovat? [odkaz]
Avatar - praděda7
10. 6. 2015 12:17
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Vsadím 100 býků proti koženému lasu, že kdyby se spočítaly kilometry hotových dálnic a Rek, v poměru k rozloze Čech a Moravy/Slezsko, tak na tom bude "Česko" mnohem lépe. BTW mapa v odkaze je zastaralá. :-!
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2015 12:34
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
To nebylo moc konkrétní ;-)
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2015 13:33
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Nepočítal sem to přesně ale myslim že u tebe mám 100 býků [odkaz] :-)
Avatar - praděda7
9. 6. 2015 21:59
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Pozor, na tvém odkaze jsou nejen hotové, ale i plánované dálnice a Rky. Ano, na plánu to nevypadá nejhorší, ale i tak je tam nepoměr mezi Čechami a Moravou v neprospěch Moravy.
10. 6. 2015 00:00
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
dedo, tohle uz je diagnoza, ja jsem z jiznich cech, a co se dalnic tyce jsem asi z nejopomenutejsiho regionu. urcite nebudu nadavat na moravu, ze se investuje vice tam.
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2015 09:45
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Za dva a půl roku by se to mohlo trochu zlepšit [odkaz] ;-)
Avatar - praděda7
10. 6. 2015 12:30
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
No vidíš. U Pohořelic je stavba R52 zastavena již 19 roků! Čeká se na co? Až bude D3 hotova a spojena s S10 do Lince? Aby náhodou nebyla Morava spojena s Rakouskem dříve než Čechy? Někdy mě to tak připadá, sorry. :-!
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2015 13:29
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Tady sis docela naběh ;-)
Dálnice z Prahy do Brna je už z dob komančů, z Prahy do Budějovic se po dálnici nepojede ještě desítky let! Že se teď dostavuje 8 km kousek před Budějovicema na tom nic nemění. Z Budějovic na rakouský hranice to je stejně zazděný jako z Brna ne-li hůř! Po meganehodě u Nažidel [odkaz] to chviličku vypadalo nadějně a politici slibovali ale dneska je to totálně out
Rakouský části těhle dálnic sou vpodstatě hotový, obě bohužel díky naší nepochopitelný neschopnosti končej kousek před hranicema. Třeba během příštích let aspoň zvládnem říct kam přesně je maj rakušáci dokončit :-)
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2015 09:23
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Ano je to plán ale nepostaveno je všude ve všech krajích! Dokonce ani ten okruh Prahy kterej byl před 52 lety označen jako prioritní stavba furt neni! A když budu optimista můžu doufat že bude za 20 let >:D

Dálnice a rychlostní silnice se stavěly celej komunismus šíleně pomalu. Po revoluci se to na chviličku zlepšilo a že to de i u nás ukázala dostavba D5. Rychle kvalitně a za rozumnou cenu. Obrovská škoda stopnutí toho PPP projektu na dostavbu D1 z Brna na Ostravu a polskou hranici. Že to vláda Špidly s ministrem dopravy moravákem !!! exnáměstkem primátora a opakovaně zastupitelem Brna >:-[] stopla byla hrubá chyba. Tam nastal ten zlom a od tý doby to se stavbou dálnic zase stojí za prd :no:
10. 6. 2015 10:55
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
... Zlom nastal hlavně v době, kdy občané po letech komunismu zjistili, že když se budou chovat jako ***, mohou se dostat k zajímavým benefitům. Od té doby se o kkaždý úsek hádá kde kdo. Jednomu tam vadí nějaké rostliny, jinému nějaká zvířata, další si myslí, že by dálnice měla vést jinudy a pseudo ekologové že by neměla vést vůbec. Ve finále se myslím, že drtivá většina těchto potížistů pouze sleduje nějaký svůj vlastní prospěch a je ochotna chodit k soudu až do prošoupání tenisek. Na stavbu dálnic to chce zákon - zákon s jasným vytyčením trasy a harmonogramem. Zákon s jasným zněním, který řekne, že různé soudní pře jednotlivých "potížistů" se sice budou řešit standardním způsobem, ale bez odkladného účinku na stavbu a kompenzace může být finanční nebo materiální (pozemek za pozemek, apod.). V takovém prostředí se může rozběhnout stavba dálnic.
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2015 11:11
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
S tim co píšeš naprosto souhlasim. Kdyby ale Špidla s Šimonovskym kterej byl ministrem dopravy ve 3 vládách nechali dle roky předtim uzavřený smlouvy dostavět D1 byly by nastavený hodně jiný měřítka
Je to trochu jako sem dneska pustit třeba ty Italy. Vem si ten průser kdyby stavěli fakt levnějš. V tu chvíli má mafie vydělávající absurdní sumy na těch zmetcích kterejm řiká dálnice docela problém
Každej novej ministr dopravy má plnou hubu keců a pak radši vyhodí miliardy za Velkýho Bratra [odkaz] ;-\

Děda7 se hrubě plete. Komunisti sice trasy dálnic fakt naplánovali dost blbě ale až jednou za 100 let dokončíme plánovaný trasy tak to bude jakžtakž ok
Myslim že si to moc lidí neuvědomuje ale když to porovnáš se stavbou dálnic a třeba železničních koridorů v současný Ćíně náš aktuální stav neni žádnej pragocentrismus je to skoro naprostý zhroucení systému staveb novej dálnic
Avatar - praděda7
10. 6. 2015 13:08
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Baťova páteřní dálnice byla navržena s úmyslem podpořit venkov, který již v té době strádal na úkor Prahy a dalších pár velkoměst. Dnes je situace daleko horší. Venkov trpí a pomalu se vylidňuje.[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2015 13:13
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
To je bohužel celosvětově normální trend. Baťův tehdejší návrh dálnice nebyl jedinej! Ale tehdy se všichni shodli na přibližně podobnym vedení trasy. I dneska si myslim že lepší než pak vymysleli komančové
Nevim jestli s nim chtěl zrovna podpořit venkov ale správnější byl. Centralizovat všechny dálnice do hlavního města a nemít ani vnější a dokonce ani vnitřní okruh to může naplánovat jen opravdovej de Bil. V našem případě strana de bilů >:-[]
Avatar - praděda7
10. 6. 2015 14:14
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Cíl trasování dálnice na podporu venkova Baťa zmiňuje ve své knize Budujeme stát pro 40 000 000. :-! [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2015 15:16
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Věřim. Dosli k tomu i jiní a za optimální ji považuju i dnes. Budužel už je stejně jako třeba tunel Blanka postaveno a nedá se nic dělat

Tak jak to uděláme s těma býkama? :-)
Avatar - praděda7
10. 6. 2015 12:47
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Taktak. Je potřeba se také zamyslet nad tím, kdo s této situace nejvíce profituje. Já to vidím na právníky a na soudce. Ti totiž nastavily zákony tak, aby se v nich dalo do nekonečna vrtat a oni měli zajištěnu trvalou obživu. :-! Ekoteroristé a další jsou pouhým nástrojem! :-!
Avatar - praděda7
10. 6. 2015 12:42
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Co se týče politiků z Moravy, co se "uvelebili" v Praze, tak to jsou tzv. Poturčenci. A na Moravě se říká, že"Poturčenec horší Turka"! :-! Jo, toho PPP projektu byla opravdu velká škoda. Co za tou stopkou doopravdy bylo, se obyčejný člověk nikdy nedozví. :-! Já osobně bych byl pro, aby se všechny dálnice stavěly PPP způsobem. Nějak mě zkrátka nesedí, proč bych měl za používání dálnice postavené za peníze daňových poplatníků (tedy také za moje), platit. To je jako bych si postavil za svoje dům a pak platil státu za bydlení nájem. :-!
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2015 13:21
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
No pachatel hrubě chybnýho rozhodnutí zastavit PPP projekt na dostavbu D1 se prezentuje jako brněnský patriot [odkaz] a potom co v Praze zvoral co šlo ho máte už roky zase zpátky ;-)

Kdyby tu stavbu moravák nezastavil tak byste na tom v přepočtu s těma kilometrama dálnic možná byli i líp :-)
Myslim že na to koukáš úplně chybně jen z moravskýho pohledu. Nestavba dálnic neni o Čechách nebo Moravě ale o mafii která to zhruba od těch dob Šimonovskýho a Špidly ovládá. Popravdě jedinej důvod proč ten PPP projekt tehdy zastavili může bejt leda úplatek. Stavební firmy který od tý doby zažívaj nekonečný lukulský hody by bez toho byli pěkně v pr..

Jinak placený dálnice maj něco do sebe, třeba francouzský sou ve fantastickym stavu :yes:
Avatar - praděda7
10. 6. 2015 15:23
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Ano, stavbu zastavil Šimonovský kvůli předražení a neuskutečněnému výběrovému řízení za vlády M. Zemana. Možná to byla chyba. Placené dálnice jsou i v Austrálii. Vždy byly postaveny kvalitně a v rekordním čase, protože firma chce návratnost investicí co nejrychleji a také nějakou tu kačku vydělat. Do stavby dálnice investuje pouze soukromý investor. Účast státu je nula. Dálnice přechází do vlastnictví státu po 30ti létech. Státní dálnice jsou v Austrálii bez poplatku, protože jak už jsem zmínil nahoře, proč by měli daňový poplatníci platit znovu za něco, co již jednou zaplatili. :-!
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2015 15:35
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Když se podívám na současnej stav dostavby D1 tak si nejsem zrovna jistej že tehdejší smlouva byla předražená. Vem si že v ceně byly i desítky let údržby! Roky by už byla v provozu a určitě ve výrazně jiný kvalitě než [odkaz] [odkaz]
Myslim že naopak už můžeme říct že ministr dopravy moravák a brněnský patriot udělal hrubou chybu. A ne jedinou viz tunel v Brně kterej v předraženosti dokonce trumfne pražskou Blanku [odkaz] >:D

Ale vypadá to že i tak máte na Moravě víc kilometrů dálnic! Kdyby byla D47 rsp. D1 už roky hotová drtili byste dálničně zaostalé Čechy až trapně ;-)

Jo souhlasim že placený dálnice by měl investor stavět za svý otázka je návratnost. U nás nemůžeš nasadit stejný mýtný jako ve Francii nebo Austrálii. Osobně si myslim že tehdejší Zemanova PPP smlouva byla spíš ok. U nás sme díky moravákovi Šimonovskýmu bohužel zazdili slušnej start v podobě rychlý kvalitní levný dostavby D5 a nadějný PPP smluvy uhnuli a kam to víme všichni
Avatar - Jenik3
9. 6. 2015 18:54
hlavni otazka zni jinak
a to "kdy bude dalnice dokoncena". V CR se vetsinou umi zacit, ale dotahnout vec do konce je slozitejsi narocnejsi a vyzaduje vice casu. Tech nedotazenych dalnic je vicero.
D8 do Usti se zasekla v poli a pak ji zasypala zemina.
D11 do HK v poli uz nejaky ten rok ceka
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2015 19:19
Re: hlavni otazka zni jinak
A D3 prosazoval už Hitler a kdyby vydržel u moci jen o pár let dýl třeba bysme po ní už 70 let jezdili ;-)
Avatar - praděda7
9. 6. 2015 20:22
Re: hlavni otazka zni jinak
Nejen po D3, ale také po R43 z Vídně do Polska. :-!
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2015 20:27
Re: hlavni otazka zni jinak
Jj je smutný že to co by se tehdy stihlo za jednotky let se za další 7 desítek let nestihlo :-|
Avatar - praděda7
9. 6. 2015 20:51
Re: hlavni otazka zni jinak
To vše jen díky tomu, že se už nepraktikují exekutivní rozhodnutí. Za dnešní neutěšenou situací stojí justiční mafie, která si udělala ze zákonů a z nich vyplývajícího time consuming procesu, velmi výnosný byznys. :-!
10. 6. 2015 00:01
Re: hlavni otazka zni jinak
kdyby hitler vycrzel dele u moci, my bychom jezdili tak maximalne na oslech po sibiri (v lepsim pripade).\
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2015 09:37
Re: hlavni otazka zni jinak
Ale přes tvuj jihočeskej by nejspíš byla hotová D3 :-)

Teda komplet dálnice z Drážďan do Lince. Ten kousíček D8 co chybí nad Lovosicema snad jednou dostavíme a co vim konečně se začalo dělat i na dokončení D3 z Veselí až do Budějic :yes:
S trasou Budějovice rakouský hranice to vidim bledě a eště hůř s tou částí před Prahou ;-\
10. 6. 2015 10:49
Re: hlavni otazka zni jinak
... Ale v takovém případě by se po ní proháněli pouze privilegovaní fašouni, takže jsem rád že realita je odlišná a vedla nás místo fašounů žijou němci, byť tady není dálnice...

... Jinak co se týče stavby D3 tak zase se jde cestou nejmenšího odporu. Při výstavbě D3 by se měl s prioritou č. 1 postavit dálnice kolem Budějovic, s prioritou č. 2 úsek přes střední čechy napojující dálnici na pražský okruh, s prioritou č. 3 úsek z Budějovic na hranice a až nakonec dodělat chybějící úseky mezi Budějovicemi a Táborem, kde je v současnosti dálniční půlprofil a z hlediska celé trasy D3/R3 jsou zde nejmenší dopravní problémy. Ale realita je odlišná, staví se mezi Budějovicemi a Táborem. Snad jen ten obchvat Borku dává trochu smysl pro Borek, ale na ten by hned měl navázat okruh Budějovic protože takto to dopravně to pro Budějovice neřeší nic. Dále už by konečně někdo mohl pořádně praštit do stolu a vyřešit tu ostudu s tím pošahaným motorkářem na obchvatu Tábora.
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2015 11:19
Re: hlavni otazka zni jinak
S tim Hitlerem sem to myslel tak že zatimco my D8 a D3 budeme dohromady stavět třeba 50 let v jeho časech by to bylo za 5

1. to až tak úplně nereálný neni [odkaz]
2. to vidim hodně černě
3. Budějovice Tábor už se dostavuje takže za 2 roky to ujedeš za 30 minut. Možná za míň ;-)
3. Jo to mi před časem 2 budějovičáci řekli že je daleko víc zajímá dálnice Budějovice - Rakousko než dálnice na Prahu :-)
Bohužel tady sem taky pesimista. Dyť nejsme ani schopný říct kam přesně na hranici maj rakušáci dovést svou S10 a proto bude příští rok končit někde 10-15 km před hranicema :no:

Sice po D3 občas jedu ale motorkáře u Tábora neznám :-)