Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stavby dálnic v Německu obvykle dodrží rozpočet, ne vždy termín

redakce AUTO.CZ
Diskuze (9)
Stavby a rekonstrukce dálnic v Německu obvykle dodrží plánovaný rozpočet, není ale výjimkou, že se stavební práce protáhnou nad stanovený časový harmonogram.

V realizaci jednotlivých projektů jsou velké rozdíly. Například stavba osmnáctikilometrového úseku dálnice A71 v Durynsku se protáhla na dvojnásobek plánované doby. Naproti tomu rekonstrukce podobně dlouhého úseku dálnice A9, která ve stejné spolkové zemi prochází podobným terénem, běží podle plánu a měla by být dokončena letos v listopadu.

Nový úsek dálnice A71 spojuje dálniční křižovatku Südharz s městem Heldrungen. Prochází kopcovitou krajinou v podhůří pohoří Harz a na 18 kilometrech stojí pět mostů. Dálnice je zde vedena ve dvou pásech, každý z nich má dva jízdní pruhy.

Úsek je v provozu od dubna 2013, jeho stavba se ale výrazně prodloužila proti původním plánům. S prácemi začaly stavební firmy v červenci 2009 a původně počítaly s termínem otevření v roce 2011. I přes prodloužení doby stavby téměř na dvojnásobek ale nedošlo k výraznému růstu nákladů. Nakonec dosáhly 191 milionů eur (5,25 miliardy korun), což představuje zvýšení o tři miliony eur proti původnímu plánu, uvádí durynská správa silnic.

Kopcovitým terénem oblasti Vogtland prochází úsek dálnice A9, na kterém probíhá od července 2012 rozsáhlá rekonstrukce. Stavební firmy zde rozšiřují devatenáctikilometrový úsek čtyřproudé dálnice, která spojuje Berlín s Mnichovem, na šest proudů. Dokončení práce se podle německého ministerstva dopravy očekává v listopadu letošního roku a poslední inspekce z letošního března tento termín potvrdila.

Náklady na rekonstrukci dálnice A9 se odhadují na 120 milionů eur (3,3 miliardy korun). Konsorcium stavebních firem Eurovia a Wayss&Freytag předpokládá, že se rozpočet podaří dodržet.

Rekonstrukce A9 se provádí při zachování provozu. Stavební firmy nejprve vybudovaly zcela nový dálniční pás, který bude po dokončení sloužit k provozu ve směru na Berlín. Po dokončení byla na nový pás svedena doprava z obou směrů původní dálnice a auta jezdí obousměrně ve dvou pruzích, přičemž rychlost je omezena na 80 kilometrů v hodině. Na místě původních dvou dálničních pásů nyní stavaři budují jeden nový pás, který po dokončení bude sloužit k provozu ve směru na Mnichov.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (9)
11. 5. 2014 23:36
Re: .....
Nejste v tom samy, u nas D11 minuly rok nam slibovali hotovou mimourovnovou krizovatku u Kuklen, vyhrabali tam rygoly asi pred dvema lety a to je tak vsechno ted to zarostlo, a u trati, kde mel byt most, jim mezi tim, nez se jim povedlo ho dodelat, urezali nejaci "prizpusobivi" armaturu co meli v betonu. Ale je to stavba "nejvyssi priority"
Avatar - happy_driver
11. 5. 2014 20:54
.....
Slovenskym pseudostavebnym firmam by stacilo, ked by si vzali priklad z Polska. Ukazkova kvalita, dimenzovanie na objem premávky a rychlost vystavby. V porovnani s tym preslapovanim na mieste, ktore sa deje u nas je to obcasneho navstevnika Polska doslova kulturny sok. Ak sme si mohli po revolucii nahovarat, ze Poliaci su za nami, tak teraz mozeme s istotou tvrdit, ze s rozvojom infrastruktury nam utiekli o dobrych 10-15 rokov..... 8-s
Avatar - Ondore
11. 5. 2014 18:33
Re: Pchhh, naše diaľnice sú večné!
Že ma Ty chceš nasr@ť >:D Aspoňže takouto rýchlosťou nestavajú aj inde vo vyspelom svete, vďaka západniarskym diaľniciam tak človek nemusí čakať 2 týždne na kamión idúci cez 1/2 Európy ;-)
Avatar - Andromeda
11. 5. 2014 13:06
Re: Pchhh, naše diaľnice sú večné!
>:-[] Už je jasné, proč stavitelé tak otálí s dokončením ... Jubileum je pro ně skrytou metou ... >:-[] Máš to ošéfované ...
11. 5. 2014 12:09
18 km za 4 roky
U nas by museli stavbari 10x skratit termin a s tymi mostami by to aj tak nestihli, do Kosic nepojdem po dialnici cez Poprad ani v dochodku, jedine cez BLAVU a Miskolc