11.5. 2014 ČTK

Stavby dálnic v Německu obvykle dodrží rozpočet, ne vždy termín

Stavby dálnic v Německu obvykle dodrží rozpočet, ne vždy termín

Stavby a rekonstrukce dálnic v Německu obvykle dodrží plánovaný rozpočet, není ale výjimkou, že se stavební práce protáhnou nad stanovený časový harmonogram.

V realizaci jednotlivých projektů jsou velké rozdíly. Například stavba osmnáctikilometrového úseku dálnice A71 v Durynsku se protáhla na dvojnásobek plánované doby. Naproti tomu rekonstrukce podobně dlouhého úseku dálnice A9, která ve stejné spolkové zemi prochází podobným terénem, běží podle plánu a měla by být dokončena letos v listopadu.

Nový úsek dálnice A71 spojuje dálniční křižovatku Südharz s městem Heldrungen. Prochází kopcovitou krajinou v podhůří pohoří Harz a na 18 kilometrech stojí pět mostů. Dálnice je zde vedena ve dvou pásech, každý z nich má dva jízdní pruhy.

Úsek je v provozu od dubna 2013, jeho stavba se ale výrazně prodloužila proti původním plánům. S prácemi začaly stavební firmy v červenci 2009 a původně počítaly s termínem otevření v roce 2011. I přes prodloužení doby stavby téměř na dvojnásobek ale nedošlo k výraznému růstu nákladů. Nakonec dosáhly 191 milionů eur (5,25 miliardy korun), což představuje zvýšení o tři miliony eur proti původnímu plánu, uvádí durynská správa silnic.

Modernizace dálnice D1 pokračuje. Víme, na co si dát pozor

Kopcovitým terénem oblasti Vogtland prochází úsek dálnice A9, na kterém probíhá od července 2012 rozsáhlá rekonstrukce. Stavební firmy zde rozšiřují devatenáctikilometrový úsek čtyřproudé dálnice, která spojuje Berlín s Mnichovem, na šest proudů. Dokončení práce se podle německého ministerstva dopravy očekává v listopadu letošního roku a poslední inspekce z letošního března tento termín potvrdila.

Náklady na rekonstrukci dálnice A9 se odhadují na 120 milionů eur (3,3 miliardy korun). Konsorcium stavebních firem Eurovia a Wayss&Freytag předpokládá, že se rozpočet podaří dodržet.

Rekonstrukce A9 se provádí při zachování provozu. Stavební firmy nejprve vybudovaly zcela nový dálniční pás, který bude po dokončení sloužit k provozu ve směru na Berlín. Po dokončení byla na nový pás svedena doprava z obou směrů původní dálnice a auta jezdí obousměrně ve dvou pruzích, přičemž rychlost je omezena na 80 kilometrů v hodině. Na místě původních dvou dálničních pásů nyní stavaři budují jeden nový pás, který po dokončení bude sloužit k provozu ve směru na Mnichov.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…