23.7. 2018 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Stavební vozidla Iveco: Tři modely

 

Pro stavební logistiku vytvořilo Iveco nový model Stralis X-Way, který doplňuje plně pohonné varianty osvědčené řady Trakker.

Vývoj loňské novinky X-Way probíhal s ohledem na použití v oblasti profesionálních aplikací a stavební logistiky. Jedná se o kompromis pro terénní i silniční užívání. Dlouholetá řada Trakker tedy pokračuje jen jako specifikace 6x6 nebo 8x8 pro nejtěžší aplikace s vysokou celkovou hmotností. Trakker se s příchodem modelu Stralis X-Way stal specialistou na nejtěžší úkoly ve stavebnictví a dolech. Na druhé straně stavebních vozidel Iveco stojí model Eurocargo 4x4.

Lehčí Stralis X-Way

Ve srovnání s Trakkerem, který využívá pohon všech kol se spojovací hřídelí vyvedenou i do předního diferenciálu, řada X-Way se vydala jinou cestou. Novinka dokáže nabídnout kromě pohonu zadních kol také pro přední, ale na rozdíl od Trakkeru pomocí hydrostatického systému, který je proti vyvedení točivého momentu přes spojovací hřídel zhruba o tři metrické centy lehčí. Stralis X-Way zaměřený na středně těžké úkoly se vyznačuje mimořádně nízkými celkovými náklady v oblasti spotřeby a silničního použití. Stralis X-Way se ve verzi Super Loader 8x4 vyznačuje mimořádně nízkou pohotovostní hmotností. V zkouškách podle UTAC dosahoval pouhých 8845 kg.

Iveco Stralis X-WAY míří na silnice i do terénu

Nízké pohotovostní hmotnosti se podařilo dosáhnout řadou úprav, například přepracováním mechanického zadního zavěšení, architektury podvozku a úpravou příčníků, dále pak osazením devítilitrového šestiválce Cursor 9 o výkonu 294 kW, novými předními jedno- či dvoulistovými pružinami, pomocnými pohony s točivým momentem 800 N.m bez spojky a volitelnými hliníkovými rámy a zásobníky na stlačený vzduch.

Variabilita

Stralis X-Way dokáže díky extrémní flexibilitě poskytnout odpověď na celou řadu velmi odlišných úkolů. Je vybaven nejvyspělejšími prvky Iveco pro silniční aplikace a osvědčenými technologiemi pro snížení spotřeby, které podle zjištění TÜV Süd snižují u Stralisu XP spotřebu paliva o 11,2 %. Kompletně přepracované hnací ústrojí zvyšuje výkon a spotřebu na novou úroveň.

Patentovaný systém Hi-SCR pro následné zpracování spalin snižuje emise NOx o 97 %, což je nejvyšší hodnota na trhu. Navíc nevyžaduje žádnou nucenou regeneraci, čímž se snižují náklady na údržbu a maximalizuje se doba vozidla na silnici.

Nová převodovka

Automatická převodovka Hi-Tronix, která je nejlepší ve své třídě, se prodává ve dvanácti- a šestnáctistupňové verzi. O nízkou spotřebu a bezpečnostní funkce se stará systém Hi-Cruise, který integruje funkce jízdního asistenta, například Eco-Roll, prediktivní řazení a prediktivní tempomat. K dispozici jsou navíc inteligentní pomocné funkce, které minimalizují využití paliva v každé situaci. Ke snižování TCO dále přispívají například i kotoučové brzdy.

Cokoli potřebuješ

Řada Stralis X-way zahrnuje dvounápravové a čtyřnápravové modely a tridemové varianty 8x4 s různými nápravami a nosnostmi. Pomocné pohony Multipower zahrnují nový s točivým momentem až 2450 N.m.

Iveco Stralis NP 460 rozšiřuje nabídku vozidel na stlačený i kapalný zemní plyn

K pohonu slouží trojice šestiválců o objemu devět až třináct litrů. Cursor 11 lze nově získat u verzí 6x4 a 8x4. Tři typy převodovek (přímo řazená, automatická Allison a automatizovaná 12- nebo 16 stupňová ZF Hi-Tronix poskytují v součinnosti s motory a výkonovými verzemi velké množství variant.

Tři druhy

Stralis X-way se prodává ve třech uspořádáních. Provedení On zahrnuje všechny silniční charakteristiky Stralisu z hlediska co nejlepší viditelnosti a přístupu do kabiny (nyní i ve vícenápravové verzi). Uspořádání Off zase přináší výkon s co největší mobilitou pro maximální splnění požadavků terénní homologace. On+ představuje střední specifikaci pro dopravce, kteří potřebují co nejvyváženější poměr silničního a terénního provozu.

Hydraulický pohon

Stralis X-Way lze sice získat jako 6x6 nebo 8x8, ale výhradně s hydrostatickým pohonem předních kol. Systém nazvaný Hi-traction se v případě krátkodobé potřeby stará o dodatečnou hydraulickou trakci předních kol. Tím v náročném terénu zlepšuje stabilitu vozidla a bezpečnost řidiče.

Eurocargo 4x4

Střední řada Eurocargo dostala pro stavební oblast pohon všech kol. Proti konvenčnímu provedení používá zvětšenou světlou výšku, vyklápěcí stupačku odolnou vůči případnému kontaktu s podložím, ochranu chladiče motoru a sklopnou zadní ochranu proti podjetí. Celková hmotnost verze 4x4 dosahuje dvou úrovní 11,5 nebo 15 tun. Rozsah nabízených rozvorů zahrnuje délky 3240 až 4150 mm. Do standardní výbavy patří uzávěrky všech tří diferenciálů s elektropneumatickou aktivací i automatickým vypnutím při zvýšené rychlosti.

Eurocargo 4x4 pohání šestiválec Tector 7 ve výkonových provedeních 162, 184 a 206 kW, spojený s přímo řazenou nebo automatickou převodovkou. Díky patentované unikátní technologii dočišťování výfukových plynů Hi-SCR bez recirkulace výfukových plynů EGR má motor vyšší efektivitu a menší nároky na servisní úkony.

Spolupracujeme s TipCars.com
Rumunsko začalo vyšetřovat Jourovou a další autory zprávy EU o tamním soudnictví Rumunsko začalo vyšetřovat Jourovou a další autory zprávy EU o tamním soudnictví

Nedávno zřízený rumunský úřad pro vyšetřování pracovníků…

Toman: Kontroly hovězího jsou nezbytné, polskému dozoru nedůvěřujeme Toman: Kontroly hovězího jsou nezbytné, polskému dozoru nedůvěřujeme

Kontroly zdravotní nezávadnosti hovězího masa dováženého…

Z Rejžkova deníčku: Nevratná růže pro Stanislava Milotu Z Rejžkova deníčku: Nevratná růže pro Stanislava Milotu

Kdy ten nekonečný pohřební průvod zesnulých kamarádů…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Škoda Kamiq odhaluje své LED světlomety. Nepřipomínají vám něco? Škoda Kamiq odhaluje své LED světlomety. Nepřipomínají vám něco?

Třetí a nejmenší SUV od Škodovky jsme zatím mohli vidět…

 





 
RUF přiveze do Ženevy dvě speciality, které vychází z odkazu Porsche 911

RUF přiveze do Ženevy dvě speciality, které vychází z odkazu Porsche 911

Dnes 15:52

RUF na svém stánku v Ženevě představí svůj model CTR Anniversary, který jen vypadá jako Porsche 911 z osmdesátých let a vedle něj bude mít premiéru i novinka na základech řady 991.




Blesk.cz

Hudební ceny BRIT Awards: Celebrity v barevném chaosu a odhalené spodní prádlo!

Hudební ceny BRIT Awards: Celebrity v barevném…

Ve středu večer proběhlo v londýnské O2 aréně předávání cen za nejlepší hudební počiny loňského roku. Ač se…

Kerndl vykašlávající krev zůstává v izolaci: Už se ví, co odhalily testy!

Kerndl vykašlávající krev zůstává v izolaci: Už se…

Zpěvák Laďa Kerndl (73), jehož v úterý odvezla záchranka do nemocnice v Blansku poté, co začal vykašlávat krev,…

 

iSport.cz

Dočkal a Sparta: plat je domluvený, zbývá maličkost. Co Panák a odchody?

Dočkal a Sparta: plat je domluvený, zbývá maličkost.…

Uzávěrka zimního přestupového okna v Česku se kvapem blíží, hráčský trh ulehne ke spánku už v pátek. Ve…

Sport Magazín: Chceš tu hrát, tak se starej! Vaclík si zvykl v Seville a září

Sport Magazín: Chceš tu hrát, tak se starej! Vaclík…

Denně na váhu, poctivá výuka španělštiny, obavy z pozdních příchodů. Ale taky rychlejší a přesnější střely,…

 

Reflex.cz

Před, během a po orgasmu: Erotikou nabité portréty dívek během chvil nejvyšší rozkoše

Před, během a po orgasmu: Erotikou nabité portréty…

Ach, ten ženský orgasmus. Ne všechny ho zažily, ale přesto anebo snad právě proto se o něm všude mluví.…

V Česku začala platit mimořádná opatření kvůli polskému hovězímu

V Česku začala platit mimořádná opatření kvůli…

V Česku dnes začala platit mimořádná veterinární opatření pro dovoz polského hovězího masa. Příjemci ho musí…