Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stávka zaměstnanců slovenského VW pokračuje. Co to znamená pro výrobu?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (85)
Zaměstnanci bratislavské továrny německé automobilky Volkswagen, největšího soukromého zaměstnavatele na Slovensku, třetím dnem pokračovali ve stávce. Výroba v továrně probíhá jen v omezeném režimu.

Odbory a vedení firmy se během odpoledního jednání nedohodly na zvýšení platů pro více než 12.000 zaměstnanců firmy, stávka bude pokračovat v pátek a případně i o víkendu.

"Věřím, že když to vydržíme, tak se nám společně podaří vybojovat i mzdy. To, co nám nabídli, je špatné. Jakoby si nás nevážili a dělali si srandu. Stávka, pokud bude trvat týden, bude nejdelší v novodobé historii Slovenska," řekl před stávkujícími zaměstnanci po krachu jednání předák odborů Zoroslav Smolinský. Dodal, že není známo, kdy vyjednávání s vedením společnosti bude pokračovat.

Odbory slevily z původního požadavku na jednorázové zvýšení tarifních mezd o 16 procent a přišli s návrhem na růst mezd o dohromady 13,9 procenta ve dvou krocích. Firma nabídla nárůst platů postupně o dohromady devět procent a vyplacení jednorázových příspěvků ve dvou termínech.

Stávka v bratislavské továrně Volkswagenu podle Smolinského poznamenala výrobu u dodavatelů automobilky na Slovensku i v Česku.

Poprvé během nynější stávky se zástupci podniku a odborové organizace sešli ve středu, kdy rovněž nedospěli k dohodě, byť předák odborů tehdy netajil optimismus ohledně možné shody.

Časově neomezenou stávku odbory ve slovenské divizi Volkswagenu zahájily v úterý.

Zaměstnanci ve slovenském Volkswagenu pobírají nejvyšší platy ze všech pracovníků v automobilovém průmyslu v zemi pod Tatrami. Odvětví výroby aut je jedním z hlavních motorů slovenské ekonomiky.

Kvůli stávce byla přerušena výroba sportovně-užitkových vozidel (SUV). Volkswagen v Bratislavě v rámci produkce SUV montuje Volkswagen Touareg, Audi Q7 a části vozu Porsche Cayenne. Mluvčí společnosti Volkswagen Slovakia Lucia Kovarovičová Makayová ČTK řekla, že stejně jako v uplynulých dvou dnech podnik nadále vyrábí malá vozidla. Výrobní škálu těchto typů aut tvoří Škoda Citigo, Seat Mii a Volkswagen up!.

Pracovníci Volkswagenu na sociální síti napsali, že podnik během ranní směny vyrobil jen několika desítek aut. Běžná produkce závodu činí tisíc vozidel denně.

Dopady stávky na produkci továrny firma neuvedla. Ekonomové slovenského ministerstva financí spočítali, že případný dvanáctidenní výpadek produkce ve slovenském Volkswagenu by znamenal dopad na celou ekonomiku ve výši 0,1 procenta hrubého domácího produktu (HDP).

redakce AUTO.CZ
Diskuze (85)
24. 6. 2017 23:09
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
To nie som, ale obdivujem ludi, co vybuduju aspon malu firmu, nie to este konglomerat, prispievaju na zivotne prostredie, socialnu politiku, skoly, skolky, dopravu, davaju 13 a 14 plat, delia sa o uspech pomocou bonusov a nejaky karierny komunista a partia SOU buchacov poukazuje, kolko maju oni a kolko v Nemecku. Mozu sa zamestnant v nejakej slovenskej automobilke na Horehroni, kolko dostanu tam.
Avatar - Hammunasakra
24. 6. 2017 06:33
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
To snad neni ani naivní student = spíš levicově smýšlející ... něco :-)
Avatar - Hammunasakra
24. 6. 2017 06:32
Re: Pozdě bycha honiti
Netrep už! >:D

Mluvim o 4. průmyslový revoluci zkráceně Průmysl 4.0 [odkaz] [odkaz] která pochopitelně postihne i tenhle závod v Blave :-)
24. 6. 2017 00:05
Re: Pozdě bycha honiti
Už netrep. Práve naopak, výrobcovia prichádzajú na to, že masívna automatizácia je príliš drahá a nerentabilná. Ľudská pracovná sila je podstatne lacnejšia, aj so započítaním vyššej zmätkovosti. Inak by svetové firmy nestavali toľko fabrík kde-kade po svete ale stavali by doma haly plné robotov....
24. 6. 2017 00:03
Re: Pozdě bycha honiti
Nestavím sa, môže sa stať, čo píšeš, je na Nemcoch, aby si spočítali, čo sa im vyplatí a čo už nie. Ale koľkokrát ešte VW taký exces znesie? Bratislaváci si sami pília konár, na ktorom sedia. S EÚ to nemá, ako ti píše už Xonik, nič spoločné.