Steinmetz Astra GTC – dynamika na všech frontách

Steinmetz Astra GTC – dynamika na všech frontách

 
 

Opel Astra GTC má již od výrobce značnou dávku sportovního ducha, ale po zákroku Steinmetzových techniků se z ní stává perla silnic.

Opel Astra GTC má již od výrobce značnou dávku sportovního ducha, ale po zákroku Steinmetzových techniků se z ní stává perla silnic.

Steinmetz je dlouholetý úpravce vozů Opel a jeho kreace jsou již na první pohled charakteristické jednotnými prvky. Stejné byly použity i na nové Astře GTC. Na příď vozu umístil typickou masku chladiče se vzorem plástve a svým znakem, pod standardní spoiler přidal ještě další menší, který omezuje proudění pod vozem. Na boky vozu návrháři přidali nástavce prahů a elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka. Záď vozu byla doplněna dvojitým střešním spoilerem a malým spoilerem pod nárazníkem, do kterého jsou zakomponovány dvojité lichoběžníkové koncovky výfuku, další typický prvek.

Aerodynamickému kitu dodávají na dravosti ještě technické doplňky podvozku. Nové, tužší, pružiny jej snižují o 30 mm a jsou sladěny jak s klasickým, tak i s IDS plus odpružením. K dispozici jsou různé velikosti hliníkových kole ST1 nebo ST3. Model ST3 je k dispozici v průměrech 16“ až 19“, přičemž ty největší jsou široké 8“ a obuty do pneumatik 225/35 R 19.

Všechny tyto prvky jsou doplněny také zvýšením výkonu u všech tří motorů určených pro Astru GTC. Pro dva vznětové motory 1,7 CDTI a 1,9 CDTI je připravena přídavná řídící jednotka, která zvyšuje výkon ze 74 kW (100 k) na 89 kW (121 k) u menšího a ze 110 kW (150 k) na 129 kW (175 k) u většího z nich. Tento zásah výrazně navýšil i točivé momenty obou motorů. Menší povýšil z 240 Nm na 300 Nm, větší z 315 na 380 Nm a to oba ve stejných otáčkách jako sériové. Pro zážehový turbomotor 2.0 je připraveno přeprogramování řídící jednotky, které navyšuje výkon o 30 k na 169 kW (230 k) a točivý moment povyrostl z 262 Nm na rovných 300 při 4000 ot/min, což je o 200 méně než v sérii.

Pro interiér je připravena klasická sestava hliníkových madel a pedálů, které doplňují koberce s logem a prahové lišty z nerezivějící oceli.

Spolupracujeme s TipCars.com
Splácí jen Irák. Cizí státy dluží Česku desítky miliard Splácí jen Irák. Cizí státy dluží Česku desítky miliard

Pohledávky loni narostly kvůli úrokům a posílení dolaru…

Tržby Hamé vzrostly nejen v Česku, úspěch slaví v Izraeli i na Ukrajině Tržby Hamé vzrostly nejen v Česku, úspěch slaví v Izraeli i na Ukrajině

Tržby kunovické potravinářské společnosti Hamé loni…

Největší čínský operátor si loni polepšil Největší čínský operátor si loni polepšil

Největší čínský telekomunikační operátor China Mobile…

Učtenkvou loterii zajistí Wincor Nixdorf. Kdy začne, není jasné Učtenkvou loterii zajistí Wincor Nixdorf. Kdy začne, není jasné

Účtenkovou loterii k elektronické evidenci tržeb (EET)…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno

Třetí generace Astry s přídomkem H dokázala věc takřka…

Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku

Když přišel Opel Astra v roce 2004 na trh, žil ve stínu…

 



 
Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Dnes 08:00

Původní Freelander byl produktem již zaniklé skupiny MG/Rover. Líbivý a obchodně velmi úspěšný vůz skvěle zachytil nastupující vlnu SUV. Z pohledu spolehlivosti však šlo doslova o průšvih. Zlepšila se druhá generace?




Blesk.cz

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi, dobrá pro diváky

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi,…

Zvědavě hltáme novinové titulky, které informují o vesmírných objevech. Tak - je tam život, nebo ne? Nyní můžete…

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR, denně tu proteče 307 milionů litrů vody!

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR,…

Neuvěřitelných 307 milionů litrů vody denně proteče pražskou Ústřední čistírnou odpadních vod, která je největší…

 

iSport.cz

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku zklamání, řekl Jankto

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku…

Fotbalový svátek, na který se těšilo celé město. Nebo ne? Česká fotbalová reprezentace poprvé zavítala do Ústí…

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

 

Reflex.cz

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Pacu Jawi, populární svátek, za kterým se na indonéskou Sumatru sjíždí každým rokem více zvědavců. Kraví dostihy…