ale má to háček, mám zkušenosti, že stejný výrobce, stejný vzorek jen pneu vyrobené v jiných zemích měly úplně jiný nájezd 25 tkm proti 40 tkm a tak nás šidí.
Proto navrhuji aby byla každa guma před prodejem otestovaná při 100% vzorku, 60% vzorku a 30% vzorku, samozřejmě musí být dodán podrobný protokol v jazyce, kde se guma prodá.
Je to jako se spotřebou, na štítku budou laboratorní údaje, které jsou mimo realitu. Stejně je vše na uživateli, ojetá ultrarainsport bude náchylnější na aquaplaning než nový číňan. ----- Zapomněl jsem dodat, že štítky musí být vylepeny v autě na předním okně tak, aby byly v zorném poli řidiče, aby měl na mysli co má obuto.
>:D
Tych "hacikov" moze byt viac. Trebars stejny vyrobca, stejny model pneumatiky, vyrobene v tej istej tovarni, rozdiel v datume vyroby dva tyzdne, a uplne ine vlastnosti.
Ono vyrobcovia pneumatiky maju svoje "maslo na hlave". Isty velmi zvucny vyrobca nedavno pohorel na testoch adac/oamtc, pretoze rozdiely vo vlastnostiach jeho pneumatik toho isteho rozmeru/modelu boli tak vysoke, ze to vyzeralo na podvod.
Poniektori to robia tak, ze na zaciatku (typicky este leto) vyrabaju zimne pneumatiky z velmi kvalitneho materialu, ktore sa dostanu na vacsinu testov. No a potom pri nabehu plnej vyroby trosku "osidia" vyrobny proces cim si znizia vyrobne naklady, ale aj zhorsia vlastnosti. Typicky "ovcan" si pozrie testy pneumatik a vyberie si pre svoje auto model ktory vyhral (nevediac ze to co kupil sa len nazyva rovnako ako model ktory bol testovany, ale vlastnostami je uplne inde)...
Jo jo, je to složité. Podvod světem vládne. A nejen u pneumatik. Koupíš si auto, podobá se to autu, zpočátku to dokonce jezdí jako auto... a nakonec se ukáže, že to je ... rendlík :no:
Pokial sa merania robia tak ako EU predpisane sucasne merania kvoli udavanej spotrebe paliva, tak to je dalsia vysoko odborna kravina s obrovskou vypovedacou hodnotou, ktoru nam EU poslala...
Ja ked kupujem pneu, tak si pozriem poriadne testy a nie nejaku nalepku :-|
Do tej spotreby si fakt kazdy vyrobca pise co sa mu zachce, a zriedkakedy to zodpoveda realnej spotrebe. Ale spotreba ktora sa udava u hybridov je uz skutocne "hausnumero", akemu paru niet...
To je ako s udavanou spotrebou aut, alebo so stitkami na elektro spotrebicoch. Potom uz ide iba o to, aby testy alebo organy overili, ci su dane udaje spravne. Lepsie by asi bolo, aby testovanie pneu prebehlo v statnej skusobni pri homologacii danej pneu pre EU trh. Tym by boli udaje nezavisle a platil by to vyrobca v ramci poplatku za homologaciu.
Skutečnost: náklady na testy se promítnou do ceny gum 2x, 1. zaplatíš testy a náklady s tím spojené, 2. zaplatíš příspěvky pro pracovníky orgánu, aby vše proběhlo ku prospěchu všech stran - čím víc peněz, tím víc áček. Trh si to umí probrat sám, koupím špatné gumy a příště si koupím jiné.
;-) Je to k ničemu. Michelíny Energy jsou označované jako tiché 5hvězdičkové. Skutečnost je ,že jsou hlučné jako prase..Takže si štítkování renomované firmy zakoupí jaké potřebují a ti ostatní hold nebudouA +++ale jen jako běžné. Na nejpneu jsou tyto testy hodně zábavné.rozhodně podle těchto hvězdiček bych nenakupoval. >:-[]
Je to tak, rozumný člověk si před výběrem pneu zjistí zkušenosti ostatních lidí a nevěří nějaké nálepce kterou popisoval fanda novák podle toho, jak se vyspal...
PS: s těmi Michelin Energy Saver mám stejnou zkušenost, letos jsem přešel na Bridgestone Ecopia a sám jsem nevěřil, o kolik jsou tišší a líp sedí na mokru, než ty Micheliny.
Oni meraju vonkajsiu hlucnost. Spekulanti!
Je to len dalsi, ze ako vedecky, bullshit. Frekvencne pasmo a jeho zmeny v zavislosti od rychlosti, tak to uz akosi nezverejnju!
Potom vznika nemile prekvapenie, ze gumy s oznacenim 69 dB je pocut v rovnakom aute viacej, ako tie, co maju na stitku 73 dB!
Na štítku není a nebude 5hvězdiček jak říkáš. Je tam hodnota v dB a silueta hlučnosti s třemi možnostmi (tři černé vlnky hlučnější, dvě - v limitu a jedna vlnka tiší než limit). Finální výsledky na pneu Energy Saver jsou závislé od rozměru a v některém rozměru má Energy Saver tichá pneu a v jiném jako medium. Ano na pneu mi vadí, že v zatáčkách (ve vyšších rychlostech) píská, ale co mi nevadí je, že mám na ni najeto 55tis km a pneu je na 4mm (jezdím těžkou naftovou Astru J kombi. Můj subjektivní názor je, že pneu hlučná není.
Co se týče toho, že si výrobce zaplatí lepší výsledek na štítcích, tak to je holý nesmysl! Každý výrobce si hodnoty uvedené na štítku měří sám a zároveň, každý výrobce může (pokud se mu budou zdát výsledky na štítku konkurenčního výrobce jako nepravdivé) zažádat o přezkoušení nezávislou organizací a následné pokuty pak budou velmi nepříjemné (pomineme-li ostudu a pošpinění dobrého jména....
Ano, to je pravda, jsou hlučné jako sviňa, a to i po přezutí ze zimních. Jedno se jim musí nechat, mají nízký valivý odpor, spotřeba mi s nimi šla razantně dolů. Jsou tvrdé jako kámen, by mě zajímalo, kolik kiláků vydrží.
Nieco na tom bude.
Jedna vec je, na akom asfalte alebo povchu akurat vozidlo ide.
Druha vec je, ako sa meni hlucnost vplyvom opotrebovania.
A za tretie, na akom aute su obute.
Tu sa jasne odhali serioznost automobilky a preveri pristup ich "sudruhov z vyvoja" - to, ako zvladli akusticky komfort vo vnutri vozidla.