Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Středoevropský šéf Nissanu: Delší dojezd není u elektroaut vždy potřeba

Vylepšený Nissan Leaf ujede na jedno nabití baterií až 250 kilometrů, o čtvrtinu více než dosud. Ne všichni klienti ale takový dojezd vyžadují.
Zpět na článek
17. 9. 2015 09:58
Avatar - Jenik3
16. 9. 2015 21:04
zemedelec nebo vyrobce aut
Oba lobuji za to, aby jejich vyrobky mely privilegium, jakousi preferenci pred jinymi a to nejlepe podlozenou nejakym pravnim predpisem. Bez tech privilegii se snad na trh nedostanou?
Ackoliv fandim elektropohonum, protoze ve mestech davaji smysl, tak v tomto pripade se mi chce zvracet. Opet plati, zadne dotace, zadne dotace a bude lepe.

Pro elektropohon zpravidla staci kapacita na prumerny dojezd 2x40 km denne a to je mozna jeste hodne. Takova Tesla da i pres 300 km na jedno nabiti, ale to je tak trochu jine vozitko.
Rozbalit vlákno
20
16. 9. 2015 22:27
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Prd fandíš, nefandíš, inak by si také blbosti nepísal. Je ti to ukradnuté alebo si dokonca z opačného tábora, tak tu netlač kaleráby. Kto má k niečomu nejaký vzťah a fandí, píše o tom celkom iným štýlom. :-!
Avatar - Jenik3
16. 9. 2015 22:44
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Tomu rikam solidni argumentace.
17. 9. 2015 07:26
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Nesouhlasím. Ani s šífem Nissanu ani s Vámi. Protože bydlím ve městě tak pro rodinu potřebuji pouze jeden automobil. Dva už jsou zbytečným a nepotřebným luxusem. Z tohoto důvodu potřebuji, aby to jedno auto mělo dostatečný dojezd, abych s ním mohl nejen i v zimě do práce 2x45km ale i na víkend pryč. Nebo třeba za příbuznými 2x 250km. A to jsem pořád jenom v ČR. Takže to, že stávající zákazníci nejeví zájem o větší dojezd znamená jen to, že se stávajícím dojezdem se na to auto ani nezajdou podívat do salonu. A u elektromobilů s dojezdem 450-500km je cena zase tak přemrštěná, že se o nich taktéž nevyplatí uvažovat.

Prostě dokud bude benzín/nafta/plyn ekonomicky výhodnější jak elektřina, nebude mít trh zájem.
17. 9. 2015 07:57
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
:yes:
Avatar - Individualita
17. 9. 2015 08:21
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Amen
Avatar - Blue Sun
17. 9. 2015 08:26
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Achjo, opusť zaostalé české myšlení a podívej se do skutečně vyspělého světa, kde elektromobily slouží jako denní dopravní nástroj a na dlouhé cesty se jezdí jinak. Třeba jiným autem, třeba vlakem, a třeba se létá...
Kdy už se lidi naučí uvažovat nad rámec svého dvorečku?
17. 9. 2015 09:06
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Vše je jen o penězích. Pokud by stál Leaf co např. Fabia (cca 250 000) tak bych o něm možná uvažoval. Prostě naše peněženka je sakra tenká. Věkový průměr CZ vozového parku tomu taky odpovídá.
17. 9. 2015 09:33
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Od kdy si tykáme? My se snad známe? Kdyby ano, neřekl byste o mě, že mám jakési "zaostalé české myšlení". Spíše naopak!

Ano, jezdí se jinak, třeba druhým, velkým rodinným autem, rychlovlakem 360km/hod nebo taxíkem/letadlem/taxíkem. Máme na tohle v tom našem dvorečku jménem Česká republika?

PS: Až mi někdo dá formou "dotace" (kterou si stejně na daních zaplatim) dostatečnou částku, která sníží pořizovací náklady na elektromobil, mile rád si jej koupím. Doslova čekám na ten okamžik, až to budu moci udělat! Dotace jsou ale nesmysl a jsem rád, že tuto vymoženost "vyspělého" světa u nás nemáme. A to je ten důvod, proč tu elektromobilům pšenka nekvete.
17. 9. 2015 10:21
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
tykáme si tu všetci, na webe je to nepísané pravidlo, ak ti to vadí, zúčastňuj sa radšej oficiálnych diskusií o vývoji automobilového priemyslu v regióne strednej európy v náväznosti na demografický vývoj a sociálnu prosperitu spoločnosti.
17. 9. 2015 10:33
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Tykání jako takové mi až zas tak moc nevadí. Vadí mi, když se někdo do někoho naváží aniž by ho znal.

Kdyby demografický vývoj a prosperita společnosti úzce nesouvisela se stavem vozového parku, koupě schopností obyvatelstva, nemuseli bychom se na webu o autech zaobírat i těmito okolnostmi.
Avatar - Blue Sun
17. 9. 2015 10:34
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Nováček s padesátkou příspěvků mi bude říkat, jak se chovat v diskusích... tak jo. Pápá, panáčku, konec debat.
Jinak jsi přesně dokázal to, co jsem popsal v prvním příspěvku.
17. 9. 2015 10:41
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Škoda, že jsme úplně opustili debatu o elektromobilech, dojezdech a trzích. Kvůli které sledujeme tato vlákna.

PS: Počet příspěvků nic nevypovídá o jejich kvalitě..
Avatar - Blue Sun
17. 9. 2015 12:33
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Opustil jsem ji, protože diskutovat o něčem s člověkem, který je z přesvědčení předpojatý, není diskuse, ale zbytečné plýtvání drahocenným časem.
Počet příspěvků vypovídá o znalosti prostředí a dle toho by se měl návštěvník také chovat. Nicméně v dnešní době chápu, že pokora v novém prostředí se nenosí...
17. 9. 2015 12:41
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Tak niečo k téme. Minišéf nissanu trepe. Všetci vyžadujú väčší dojazd, akurát nie sú ochotní alebo schopní ho zaplatiť. V praxi tvrdia, že na to majú, ale stačí im kratší dojazd. Ja tiež chcem od auta super rýchlosť, priestor, luxus apod., ale to neznamená, že také mám v garáži.
17. 9. 2015 13:16
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Bydlím ve městě a nemám garáž. A to je prozatím největší překážkou pro pořízení elektromobilu. Není kde ho dlouhé hodiny nabíjet. Ostatně na toto téma je můj příspěvek níže.
17. 9. 2015 21:59
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Spatne.
Bydlis-li ve meste, muzes vyuzivat rychlodobijeci stanice, za cca pul hodiny jsi na 80% nabiti, coz je nepsana hranice, kdy baterie vydrzi nejdele. Nemusis mit garaz, abys mohl mit elektromobil. Osobne znam hned dva lidi, kteri bydli v panelaku a provozuji elektromobily (jeden e-Golf, jeden Leaf).
18. 9. 2015 07:27
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
No, takže taková stanice dokáže nabít 48 aut za den. Jenom tolik jich parkuje u nás před barákem. A v ulici je těch baráků 20... Infrastruktura pro nabíjení stávajících elektromobilů prostě není. A nebude. Bude třeba zapracovat na rychlosti doplňování energie. Pak by ani menší dojezd nebyl problémem.

Osobně rozhodně nemám hodinu na to, abych jel k nejbližší nabíjecí stanici, půl hoďky tam čumákoval a zase jel nazpět.

PS: 80% nabití je doporučená úroveň pro dlouhodobé skladování akumulátorů. Při běžném provozu je to naopak nežádoucí. Jenže těch posledních 20% trvá další půl hodinu...
18. 9. 2015 15:20
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Bydlim v Mongolsku, nekde ve stepi, asi tissic kilometru severne od nejblizsiho mesta, a desne nerad cekam na cokoliv, co trva vic jak tri minuty.

...a proto rikam, ze elektromobil je kravina.

No, vazeny fisero, tak je fakt, ze jste asi pripad, ktery hleda porad jen vymluvy, misto aby nasel reseni, s tim vam ale nepouzu.
16. 12. 2015 14:15
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Nikde netvrdím, že elektromobil je kravina, tak mi to necpěte do huby! Jen dávám jasné příklady, se kterými se mnoho potencionálních zájemců musí zaobírat.

Pro člověka bydlícího na sídlišti bez možnosti garáže není řešením dvou hodinová anabáze s nabíjením auta (na 100%). Prostě infrastruktura není a nabíjení trvá moc dlouho na to, aby těch pár nabíjecích stanic obsloužilo všechny. Praha - 4 "rychlonabíječky" (cca 20 "nabíječek" celkem).
17. 9. 2015 22:00
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Ano, to, jak moc lide "potrebuji" delsi dojezd, se ukaze, jakmile si budou moci za nej priplatit. ;-)
Avatar - Hittman
17. 9. 2015 09:58
Taky si
myslím, že není potřeba, na co vlastně, kdo dnes jezdí dál jak 50 km od domu, že? Stačí přeci vyjet z garáže a opět zajet zpět >:-[]
Rozbalit vlákno
0
17. 9. 2015 10:23
Rozšíření elektromobilů
Většímu rozšíření elektromobilů ve městech, kde mají dnešní verze smysl, brání především fakt, že není kde je dobíjet. Těžko si každý majitel zaplatí parkovací stání a výstavbu elektrické přípojky na obecní ulici. Takže bez masivního rozšíření veřejných nabíječek - prakticky všude - to nemá smysl.

Anebo změňme technologii baterií akumulátorů a použijme "flow" baterie - kde stačí vyčerpat a natankovat elektrolyty. Na to již dnes infrastruktura existuje, jen by se upravily stávající pumpy.
[odkaz]
Když zajdu ještě o krok dál, pak by se každému vyplatilo mít na střeše solární panely, nabíjet elektrolyty a ty pak používat v autě nebo pro spotřebu domácnosti, když nesvítí.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
17. 9. 2015 14:32
Jo. Auto do města může být elektrické.
Problém je, že takové auto pak není vhodné k opuštění hranic města (malý dojezd, nemožnost ho nabít), takže když si tohle někdo pořídí k dojíždění do práce ( =místo skůtru), stejně potřebuje ještě druhé auto. S tímhle nedojedu ani z Prahy do Vídně na Vánoční trhy (a argument že mám jet vlakem neberu). A tím se jaksi ztrácí smysl.
Rozbalit vlákno
3
17. 9. 2015 17:55
Re: Jo. Auto do města může být elektrické.
Přesně, málokdo má dnes auto na jedno použití, tedy jen město. Auto je v podstatě multifunkční věc - musí zvládnout dojet do města, na chalupu na horách, výlet do Vídně, dovolenou kdekoliv v Evropě atd. Dojezd laboratorních 250km znamená, např. že se na tu chalupu dostaneš, ale zpět už ne, jelikož vetšinou nenajdeš v okolí nabíječku. Dost pochybuji, že někdo bude investovat x tisíc do vlastní. Tady konvenční motor jasně vede, pumpa je v každé větší vesnici a reálný dojezd přes 600km skoro u všech aut ;-)

Ten pán v článku je v podstatě mimo realitu, nicméně chce prodat produkt. Tedy auto do města ;-)
18. 9. 2015 07:37
Re: Jo. Auto do města může být elektrické.
Chtělo by to změnit technologii akumulátorů tak, aby se dali nabít do pěti minut na plnou kapacitu. Pak odpadnou negativa okolo dojezdu.
Avatar - Peto02
18. 9. 2015 13:29
Re: Jo. Auto do města může být elektrické.
Tak ked ides len na chalupu tak to je najmensi problem, kedze sa tam ide vasinou na vikend. Za noc sa ti auto nabije aj z obycajnej domacej zasuvky a spet tak dojdes bezproblemov. Horsie je ked ides do vzdialeneho mesta ci ku priatelom na par hodin a hned spet. Vtedy uz musis viac planovat, resp. pocitat z dlhsim casom nabijania a teda diskomfortu. Kolko krat za rok vsak s autom potrebujes ist v jeden den viac ako 200km zalezi na danom vodicovi. Zo statistiky Nissanu vyplyva, ze ludia s elektromobilmi viac cestuju ako bol predpoklad a dokonca aj viac ako s beznym autom (asi kvoli nizzsim nakladom). Vela ludi ktore Leaf kupilo (v USA) ako druhe auto nakoniec uplne prestalo jazdit so svojim beznym autom. Idealne by bolo cestovat elektromobilom na dlhsie cesty s autovlakom. Napr. do Berlina, Pariza, Kodane, Alp ci Splitu autovlakom a okolie pobehat elektormobilom.
Osobne chcem Nissan Leaf kupit. Tiez si ponecham aj stare auto keby som potreboval zarazu za jeden den spravit 1000km a nemohol ist lietadlom. Do Tatier ci Prahy mi vsak Leaf bude uplne stacit. Sice si 1 hodinku pocestujem dlhsie ale to mi nevadi :-)