Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Student Agency kupuje 20 nových autobusů za 200 milionů Kč

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
Autobusy jsou postaveny na podvozcích Volvo, karoserii a interiér dodává společnost Irizar.

Autobusový dopravce Student Agency kupuje 20 nových autobusů v celkové hodnotě téměř 200 milionů korun. Vozy, které budou nasazeny do provozu v červenci, mají být vybaveny například individuálním monitorem pro sledování filmů u každé sedačky. Některé z nových autobusů budou jezdit na lince Praha - Brno, informoval dnes ČTK mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

Autobusy jsou postaveny na podvozcích výrobce Volvo, karoserii a interiér dodává společnost Irizar. "Dodavatel autobusů vzešel z výběrového řízení, kterého se zúčastnilo šest firem," uvedl Miroslav Petrů, ředitel autobusové dopravy Student Agency express. Podle něj se firma, která patří brněnskému podnikateli Radimu Jančurovi, snaží udržet stáří autobusů na maximálně dvou až tří letech.

Nové autobusy firma nasadí nejen na lince Brno - Praha, ale i na některých dálkových spojích, dodal Ondrůj. Student Agency má nyní více než stočlennou flotilu žlutých autobusů.

Firma loni zvýšila obrat o desetinu na 4,5 miliardy korun. Zisk byl podle předběžných odhadů stejný jako v roce 2009, tedy 100 milionů korun. Auditované výsledky hospodaření zatím firma nemá k dispozici.

Ve fotogalerii jsou ilustrační snímky autobusů ze současné flotily Student Agency.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
30. 3. 2011 00:43
Re: Pan Ondrůj...
Ono je taky dost důležitý co pánové řekli a co se z toho napsalo do novin. Ono jim totiž nějaké to slovo vypadává dost často.
29. 3. 2011 22:27
Re: Pan Ondrůj...
Tady si někdo plete "maximální stáří" co prezetnuje Ondrůj a "průměrné stáří." Ale jasně, šotouš ultras z Želpage neumí ani číst a hned vykřikuje. Ani dle toho seznamu nevidím oporu pro tvrzení, že je stáří max. dva roky. >:D
29. 3. 2011 19:54
Re: Pan Ondrůj...
Třeba to budeš těžce kousat, ale průměrný věk se snaží udržet na 3 letech a to se jim daří.
Beulas Aura - 17 z 2005, 13 z 2006, 7 z 2007, 3 z 2008, 4 z 2009
Beulas Cygnus - 2 z 2006, 3 z 2008
Beulas Glory - 6 z 2008,9 z 2009
Irizar Pb - 4 z 2006, 9 z 2007, 7 z 2008, 5 z 2009
Mercedes Travego - 5 z 2006
teď z toho v červnu zmizí 17 Aur z 2008 a 2 Cygnusy z 2006 a přijede 20 z 2011
Takže nyní je průměrné stáří 3,85 roku a v červenci bude 2,7 let.
Tudíž cituji "Podle něj se firma, která patří brněnskému podnikateli Radimu Jančurovi, snaží udržet stáří autobusů na maximálně dvou až tří letech." nelže!!!!
29. 3. 2011 14:10
Pan Ondrůj...
..jako tiskový mluvčí lže pořád stejně jako když dělal tiskového mluvku Českých drah. A pan Petrů to samé v bledě modrém. stáří vozového parku určitě nemají maximálně 3 roky, to by museli v posledních 3 letech koupit alespoň stovku busů. Přinejlepším to ale nebude ani průměrné stáří, když mají ve flotile i velkou spoustu busů, které jsou ještě starší...

Zajímavé, že už se třeba dál nechlubí dalšími zajímavostmi. Třeba že po letech keců o tom, jak vyjede s "nejlepšími vlaky na světě" a už rok slibování, že pořídí zcela nové vagony za 25 milionů kus (přičemž reálně se prodávají za cca 40-50 milionů) nějak pomlčel o jejich kiksu, který se jim podařil minulý týden. Navenek hlásají o tom, že koupí zcela nové vozy a přitom jednaly s rakouskými železnicemi (OeBB) o odkupu 30 let starých vozů, které by pak chtěli vydávat za zcela nové a ještě se chlubiít, jak je pořídili levně. Bohužel ke smůle pana Jančury, který jich chtěl jen 25, se ozvaly i České dráhy, které chtěly všechny nabízené vozy a OeBB je prodaly jim (už jen proto, že s ČD spolupracují i na pořízení 16 souprav railjet pro ČD.)
Na jednu stranu musím poznamenat, že na pořizování 30 let starých vagonů není nic špatného, ve světě se běžně provozují třeba 50 let s tím, že během své životnosti projdou třeba 2x komplexní rekonstrukcí (ve Švýcarsku běžně potkáte vozy, kterým by jste rozhodně nehádali vzbik kolem roku 1950, rakouské OeBB část těch nabízených vozů již přestavěly, německé DB jich k rekonstrukci teď připravují přes 1500 a ČD jich v současnosti rekonstruují několik set.) Problém je ovšem to, že nikde se to neprezentuje jako zcela nové vozy, to jen marketing StudentAgency se snaží z lidí dělat voly a do očí jim lže, že mají busy staré max 3 roky, budou mít "zcela nové vozy za polovinu" apod. Nevím, tohle mi moc seriózní nepřipadá...a to jsem uvedl jen 2 příklady a našlo by se jich u SA daleko víc...
Avatar - white label
29. 3. 2011 11:55
Re: obrazky
No jo, museli byste totiž vlastnit přístroj s přijímačem wi-fi stejného výrobce, jako je ten autobus! :-O >:D