Skupinka nizozemských studentů hodila rukavici všem významným automobilkám, když jejich elektrické vozítko zvládlo zrychlení z nuly na stovku za neuvěřitelných 2,15 s.
Připomíná mi to honbu za nejmenší spotřebou něčeho, co nepřipomíná auto ani vzdáleně, váží to 150 kg i s "pilotem" a chce se to srovnávat s běžnými auty do provozu. Pokud by tam seděl normálně vážící člověk, na stovku by se to dostalo možná za 3 sekundy a pokud by to vážilo jako Trabant, stovku by to třeba ani nedosáhlo :-)
Re: Je to sice zajímavé, ale rozhodně ne převratné.
To auto splňuje pravidla pro soutěže Formula Student/SAE, není to žádný výkřik do tmy ani snaha to procpat do běžného provozu. Delft je špička. Zastoupení v této soutěži mají i Češi, konkrétně tým CTU Cartech, který staví auto se splalovacím motorem (nyní vyvíjí 6.generaci), FEL staví s elektro-pohonem. Další auto vzniká třeba na VUT v Brně atd....
Rozhodně se jim to povedlo,ale to překonání rekordu benzínových aut se mi moc nezdá. Např. Peugeot 208 T16 na závody do vrchu zvládne stovku za 1,8 sekundy. Chápu že je to sice závodní speciál,ale ta elektro-formule má do sériového auta taky daleko.