Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Studie: Auta mají vyšší spotřebu a emise, než tvrdí výrobci

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
Osobní automobily v Evropě mají větší spotřebu pohonných hmot a vyšší emise, než tvrdí jejich výrobci.

Rozdíl mezi deklarovanými údaji a realitou v posledních letech výrazně stoupl. Vyplývá to podle agentury Reuters ze studie neziskové mezinárodní organizace pro ekologickou dopravu ICCT.

Skutečné emise oxidů uhlíku vycházející ze spotřeby pohonných jsou podle studie v průměru o 25 procent vyšší, než uvádí výrobci. Před deseti lety to přitom bylo pouze deset procent. "Znamená to, že skutečná spotřeba paliva, kterou registruje průměrný řidič, je obvykle o čtvrtinu vyšší než ta, která je uvedena v materiálech prodejce," uvedl ředitel evropské divize ICCT Peter Mock. Rozdíl mezi deklarovanou a skutečnou spotřebou podle studie stojí motoristy v průměru 300 eur (téměř 7800 Kč) ročně.

Studie je založena na údajích z téměř půl milionu soukromých i firemních automobilů po celé Evropě. Výsledky studie podle agentury Reuters zvýší tlak na reformu systému testování vozidel v Evropské unii. Ta by měla zajistit, aby deklarované údaje o spotřebě a emisích lépe odrážely realitu. Reforma by tak mohla automobilkám zkomplikovat splnění nových emisních limitů navržených pro rok 2020.

Podle studie se deklarované údaje nejvíce liší od hodnot zjištěných při běžném provozu u německých luxusních automobilů. Německá automobilka BMW například podle studie udává u svých vozů v průměru o 30 procent nižší emise, než ukazují výsledky při používání těchto vozů v běžném životě.

Dřívější šetření ukázala, že automobilky zdokonalily metody, jak dosáhnout co nejnižší spotřeby při testování vozů. Mezi tyto metody patří například používání nerealisticky hladkého silničního povrchu či pneumatik s mimořádně vysokým přenosem tažné síly. Evropští zákonodárci již dříve uvedli, že do roku 2017 by měla být představena přísnější pravidla pro testování automobilů.

ČTK

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
1. 6. 2013 12:32
to je ale prece problem toho jak lidi jezdej
ja když jedu aspoň 50km v kuse po okreskách v ramci rychlostních limitu, tak nemam zadnej problém dostat se i vic jak o litr niz pod papirovou hodnotu.
naopak když popijizdim par km se studenym motorem, tak sem na dvojnasobku.
a na dalnici to je kapitola sama pro sebe, tam se spotřeba bez problemu lisi i vic jak dvojnasobne podle rychlosti, napr v mem pripade nemam problém jet na dalnici pod 6 litru, ale ani třeba přes 20 litru na 100km a to při ustalene rychlosti
a nejaky jedno jediny jednoduchy číslo o spotrebe nemůže tyhle režimy pokrejt.
me tam třeba chybi zasadni udaj o spotrebe pro dalnicnich rychlostech, napr při 120 a 150km/h
29. 5. 2013 08:14
:)
Tak to je ovšem ukrutná novina. To ví každý řidič a majitel auta už dávno. EU na to díky studii, která jistě stála kotel, přišla až teď >:D
28. 5. 2013 15:21
Už je to tady zase :-)
Vítejte v EU. Superstátu virtuální reality. >:-[] :no: