Studie KPMG:autoprůmysl čekají „asijské časy“

Studie KPMG:autoprůmysl čekají „asijské časy“

 

Studie poradenské firmy KPMG uskutečněné mezi stovkou manažerů z autoprůmyslu naznačuje budoucí vývoj tohoto odvětví. Čína s miliardou potenciálních zákazníků je růstový trh číslo 1.

Studie poradenské firmy KPMG uskutečněné mezi stovkou manažerů z autoprůmyslu naznačuje budoucí vývoj tohoto odvětví. Čína s miliardou potenciálních zákazníků je růstový trh číslo 1.

Automobilové výrobce na celém světě sužuje řada společných problémů. Evropa má sice situaci jednodušší, ale přesto i ji ohrožuje řada faktorů. Jsou to mimo jiné vzrůstající náklady na stárnoucí zaměstnance, tlak zákazníků na snížení cen, nadprodukce, nízké marže a celosvětová expanze asijských výrobců. Takové jsou výsledky studie o automobilovém průmyslu, kterou nedávno zveřejnila celosvětová síť poradenských společností KPMG. Své názory v ní vyjádřilo sto amerických, asijských a evropských expertů působících v řídících funkcích automobilového průmyslu.

Vstup automobilových výrobců na další trhy a následné nasycení těchto trhů novými modely povedou podle studie v příštích pěti letech k tomu, že si společnosti udrží svůj tržní podíl a zajistí růst ziskovosti. Nutností ale bude i flexibilní výroba a především využívání firemních programů na snižování nákladů, pokud budou chtít výrobci vyhovět tlaku na pokles cen. Zpráva společnosti KPMG vidí řešení v přesunutí výroby do zemí, kde jsou nízké náklady. A například Česká republika takovou zemí stále je.

Čína, Čína, Čína…
Pozornost se ale v tomto roce zaměří na Asii, konkrétně na Čínu. Na nejlidnatějším kontinentu se chtějí uchytit zejména severoameričtí producenti – láká je výroba s nízkými náklady a vidina zajištění narůstajícího odbytu v budoucnosti. Experti se domnívají, že v následujících pěti letech vzroste výstavba nových výrobních závodů v Asii o 85 procent, zatímco v Evropě pouze o 29 procent a v Severní Americe o 23 procent.

Devět respondentů z deseti (celkem 90 procent řídících pracovníků) se navíc domnívá, že to budou právě asijští spotřebitelé, kteří se zasadí o významnější růst v automobilovém průmyslu. Důvodem je narůstající počet Číňanů z tzv. střední třídy, jejichž ochota a možnost investovat ve srovnání s minulostí roste. Nákupy automobilů právě touto skupinou se mohou v následujícím desetiletí uskutečňovat v milionech, zejména pokud budou do Číny přesunuty výrobní závody ze Severní Ameriky, z Evropy a odjinud z Asie.

Spotřebitelé žádají nové modely automobilů
Nové modely automobilů mají být uváděny v následujících pěti letech na trh velmi rychle. A to s jediným cílem: řídící pracovníci chtějí přilákat spotřebitele do prodejen a přimět je ke koupi. Pozornost zákazníků mají vzbudit inovace, které zvýší bezpečnost řidičů i spolucestujících. Právě bezpečnost, spolu s kvalitou a dostupností jednotlivých modelů, je podle expertů tím nejdůležitějším měřítkem rozhodujícím o finální koupi.

Nutnost co nejrychleji dodat na trh nové modely vozidel a uspokojit tak poptávku se ale nakonec může výrobcům vymstít. Automobily mají delší životnost – lidé si nové vozy pořizují v dlouhodobém časovém horizontu. „Třeba v České republice jsou lidé zvyklí nechávat si automobily v průměru asi 13 let. Automobily si pořizují s tím, že dokud budou spolehlivé, nechají si je poměrně dlouhou dobu,“ dodává Sutherland.

Pak je tu ještě nejedna „alternativa“…
Zpráva KPMG se zabývá i otázkou hospodárnosti provozu a využití alternativních pohonů. Tyto oblasti se pravděpodobně stanou prioritou hlavně mimo severoamerické trhy. O obchodu bude v následujících letech rozhodovat právě skutečnost, do jaké míry jsou jednotlivé společnosti schopny dosáhnout hospodárnosti provozu.

Podle studie si téměř tři čtvrtiny dotazovaných mimo USA myslí, že schopnost používat alternativní pohony je důležitým faktorem při rozhodování o koupi automobilu, v USA souhlasí s tímto tvrzením jen 26 procent dotazovaných.

Spotřeba pohonných hmot je důležitá pouze pro 13 procent amerických respondentů, naopak 47 procent respondentů z ostatních zemí ji považuje za extrémně důležitou.

Jak to, že existují takové názorové rozdíly mezi USA a zbytkem světa? „Amerika byla dlouhou dobu zvyklá na nízké ceny paliva. Naproti tomu v Evropě jsou ceny pohonných hmot poměrně vysoké,“ říká Andrew Sutherland, partner KPMG Česká republika odpovědný za problematiku automobilového průmyslu.

Studie KPMG se účastnilo 100 amerických, asijských a evropských expertů v řídích funkcích automobilových společností, přičemž 47 z nich pocházelo ze Severní Ameriky, 53 z Evropy a Asie.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kosteleckým uzeninám rostly tržby i zisk, dosáhl 80 milionů korun Kosteleckým uzeninám rostly tržby i zisk, dosáhl 80 milionů korun

Přednímu českému zpracovateli masa, Kosteleckým uzeninám…

Trump chce snížit důvěru íránských lídrů, zahajuje proti zemi kampaň Trump chce snížit důvěru íránských lídrů, zahajuje proti zemi kampaň

Spojené státy zahajují kampaň, která má za cíl…

Česko čeká bitva o unijní miliardy. Dotknout se může hlavně zemědělců Česko čeká bitva o unijní miliardy. Dotknout se může hlavně zemědělců

Se zářijovým návratem z letních prázdnin čeká evropské…

 
Zdroj: KPMG
 






Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

 





 
Dacia slaví 50 let: Připomeňte si její cestu k úspěchu

Dacia slaví 50 let: Připomeňte si její cestu k úspěchu

Dnes 08:00

Za půlstoletí se z rumunské automobilky stala naprosto moderní evropská značka, která dnes v prodejích drtí mnohé věhlasnější automobilky.




Blesk.cz

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

Hvězda Kameňáků Václav Glazar (†65): Trpěl nouzí! Před smrtí prodal byt i s nábytkem!

Hvězda Kameňáků Václav Glazar (†65): Trpěl nouzí!…

Umřel chudý jako kostelní myš! Herec a kabaretiér Václav Glazar (†65), který proslul třeba jako falešná jeptiška…

 

iSport.cz

Jebavý s Veselým deblový titul v Umagu nezískali, nestačili na Nizozemce

Jebavý s Veselým deblový titul v Umagu nezískali,…

Tenisté Roman Jebavý a Jiří Veselý podlehli na turnaji v Umagu ve finále čtyřhry Nizozemcům Robinu Haasemu a…

SESTŘIH: Sparta - Opava 2:0. Kanga pálil z dálky, Tettehovi pomohla teč

SESTŘIH: Sparta - Opava 2:0. Kanga pálil z dálky,…

Fotbalisté pražské Sparty na úvod nové ligové sezony vydřeli výhru 2:0 nad nováčkem z Opavy. Slezané drželi na…

 

Reflex.cz

Měřeno Marií Rottrovou, strašpytlové neobstojí!

Měřeno Marií Rottrovou, strašpytlové neobstojí!

Úvodem jsem prohlásil: „Protože je pátek večer a protože mám na sobě svou nejlepší košili, kterou jsem si právě…

Commandos. Legendární oddíl britské armády, v němž bojovali i Češi. Pracovali tiše a rychle

Commandos. Legendární oddíl britské armády, v němž…

Premiér Velké Británie Winston Churchill krátce po vypuknutí druhé světové války v reakci na německou…