Studie Peugeot Hoggar – dvoumístné vozítko pro Ženevu

Studie Peugeot Hoggar – dvoumístné vozítko pro Ženevu

 
 

Dvoumístná bugina vzdáleně připomínající dakarské speciály se stane za pár týdnů hvězdou stánku firmy Peugeot na ženevském autosalonu.

Dvoumístná bugina vzdáleně připomínající dakarské speciály se stane za pár týdnů hvězdou stánku firmy Peugeot na ženevském autosalonu.

Karosérie, která prakticky postrádá přední a zadní převis působí sportovně a je předpokladem dobrý vlastností automobilu v terénu. Neobvyklé jsou proporce studie stejně jako technika. Karosérie má výšku jen 1,49 m, šířku 2 m a délku 3,96 m a vozidlo vážící 1300 kg jezdí na 21palcových kolech. Pohon všech kol mají na starost hned dva(!) koncernové motory HDi o objemu 2168 cm3 o výkonu 133 kW. Motory umístěné vpředu a vzadu dodávají automobilu celkový výkon 266 kW a maximální točivý moment 800 Nm. Každý z motorů má vlastní elektroniku a jejich spolupráce je řízena centrálním počítačem, reagujícím na řidičovo sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Nechybí katalyzátory a filtr pevných částic. Každý motor má vlastní 80 litrovou palivovou nádrž a také převodovku s elektrohydraulickým ovládáním, které nabízí také plně automatický režim. Hoggar může být poháněn oběma motory najednou, ale je také možné jeden z motorů vypnout. Nezávislé zavěšení kol na dvojitých trojúhelníkových ramenech zajišťuje zdvih kol celých 500 mm. Odpružení je zajištěno čtyřmi dvojitými pružícími jednotkami.

Přírodní kůže a hliník vládnou interiéru. Dva pasažéři sedící v jednodílných sedadlech odlitých z lehké slitiny jsou pro případ nehody zajištěni 4bodovými bezpečnostními pásy. Na přístrojové desce jsou dva otáčkoměry navazující na prolisy na přední kapotě. Pravý ukazuje mj. otáčky zadního motoru a levý otáčky předního motoru. Většina funkcí uvnitř automobilu je ovládána přes dotykovou obrazovku na středové konzoli.

Hoggar navržený jako open-air automobil nemá střechu a také boční dveře jsou spíše jen naznačeny malými panely otevíranými vzhůru. Technologie světelných diod byla použita na směrových a koncový světlech.

Peugeot 807 Grand Tourisme
Studie 807 GT představí ve velkém stylu velkoprostorové MPV, které bude o 50 mm sníženo a do Ženevy „přijede“ na 18palcových kolech. Jen čtyři cestující budou mít veškerý dostupný komfort v automobilu, který je běžně dodáván až v sedmimístném provedení. Cestování v kožených všestranně seřiditelných sedadlech si mohou ti vzadu zpříjemnit sledováním DVD programu na 13palcových plochých monitorech. 150 kilowattový šestiválec a sekvenční automatická převodovka budou zárukou sportovně luxusního cestování.

Spolupracujeme s TipCars.com
Cena bitcoinu nestojí na ničem jiném než náladě investorů, tvrdí studie Cena bitcoinu nestojí na ničem jiném než náladě investorů, tvrdí studie

U vývoje ceny kryptoměn nelze hledat souvislost s…

Protest proti Babišovi: do ulic vyšly stovky lidí se zalepenou pusou Protest proti Babišovi: do ulic vyšly stovky lidí se zalepenou pusou

Několik stovek lidí v úterý se zalepenou pusou…

Marná snaha. Pětina vytříděných PET lahví skončí na skládce Marná snaha. Pětina vytříděných PET lahví skončí na skládce

Češi vyhodili předloni do žlutých kontejnerů 39 100 tun…

 

Štítky MPV Technika Peugeot

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč

Ke zlevnění modernizované Škody Fabia došlo pouze v…

 





 
Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Včera

Všestranný, jednoduchý, levný a spolehlivý. Přesně takový byl Citroën Méhari, který slaví kulaté jubileum.




Blesk.cz

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže vláda straně z „předpeklí“?

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže…

Inspirovaná německými sociálními demokraty uchýlila se i ČSSD k referendu o vstupu do menšinové vlády s ANO,…

Konec smluv po telefonu a podomního prodeje. Stát chce utnout „šmejdy“ v energetice

Konec smluv po telefonu a podomního prodeje. Stát…

Změnu legislativy, která by měla pomoci v boji proti nekalým praktikám v energetice, oznámili v pondělí na…

 

iSport.cz

Machovský o Detroitu: Ztracený rok! Marně chodil také za Fischerem

Machovský o Detroitu: Ztracený rok! Marně chodil…

Za oceán odlétal plný nadějí a snů o nejlepší hokejové lize světa. Realita však byla pro brankáře Matěje…

Švýcarský brankář Genoni: po stříbru se chystá smlouva, která zlomí rekord

Švýcarský brankář Genoni: po stříbru se chystá…

Být Kevin Fiala přesnější, houpalo by se brankáři Leonardu Genonimu i dalším Švýcarům na krku senzační zlato.…

 

Reflex.cz

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si na férovku přiznat, že už nebude nikdy

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si…

Hudební festival Trutnoff, který patřil mezi nejstarší akce svého druhu v Česku, se ani v letošním roce na…

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Máte pocit, že lidem občas nerozumíte? Pokud jim toužíte vidět do hlavy, zkuste použít několik technik, které s…