Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Studie Peugeot Hoggar – dvoumístné vozítko pro Ženevu

Ondřej Láník
Diskuze (2)
Dvoumístná bugina vzdáleně připomínající dakarské speciály se stane za pár týdnů hvězdou stánku firmy Peugeot na ženevském autosalonu.

Dvoumístná bugina vzdáleně připomínající dakarské speciály se stane za pár týdnů hvězdou stánku firmy Peugeot na ženevském autosalonu.

Karosérie, která prakticky postrádá přední a zadní převis působí sportovně a je předpokladem dobrý vlastností automobilu v terénu. Neobvyklé jsou proporce studie stejně jako technika. Karosérie má výšku jen 1,49 m, šířku 2 m a délku 3,96 m a vozidlo vážící 1300 kg jezdí na 21palcových kolech. Pohon všech kol mají na starost hned dva(!) koncernové motory HDi o objemu 2168 cm3 o výkonu 133 kW. Motory umístěné vpředu a vzadu dodávají automobilu celkový výkon 266 kW a maximální točivý moment 800 Nm. Každý z motorů má vlastní elektroniku a jejich spolupráce je řízena centrálním počítačem, reagujícím na řidičovo sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Nechybí katalyzátory a filtr pevných částic. Každý motor má vlastní 80 litrovou palivovou nádrž a také převodovku s elektrohydraulickým ovládáním, které nabízí také plně automatický režim. Hoggar může být poháněn oběma motory najednou, ale je také možné jeden z motorů vypnout. Nezávislé zavěšení kol na dvojitých trojúhelníkových ramenech zajišťuje zdvih kol celých 500 mm. Odpružení je zajištěno čtyřmi dvojitými pružícími jednotkami.

Přírodní kůže a hliník vládnou interiéru. Dva pasažéři sedící v jednodílných sedadlech odlitých z lehké slitiny jsou pro případ nehody zajištěni 4bodovými bezpečnostními pásy. Na přístrojové desce jsou dva otáčkoměry navazující na prolisy na přední kapotě. Pravý ukazuje mj. otáčky zadního motoru a levý otáčky předního motoru. Většina funkcí uvnitř automobilu je ovládána přes dotykovou obrazovku na středové konzoli.

Hoggar navržený jako open-air automobil nemá střechu a také boční dveře jsou spíše jen naznačeny malými panely otevíranými vzhůru. Technologie světelných diod byla použita na směrových a koncový světlech.

Peugeot 807 Grand Tourisme

Studie 807 GT představí ve velkém stylu velkoprostorové MPV, které bude o 50 mm sníženo a do Ženevy „přijede“ na 18palcových kolech. Jen čtyři cestující budou mít veškerý dostupný komfort v automobilu, který je běžně dodáván až v sedmimístném provedení. Cestování v kožených všestranně seřiditelných sedadlech si mohou ti vzadu zpříjemnit sledováním DVD programu na 13palcových plochých monitorech. 150 kilowattový šestiválec a sekvenční automatická převodovka budou zárukou sportovně luxusního cestování.

Ondřej Láník
Diskuze (2)